PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Tänkte fråga om någon vet om det kommer fler släpp? Kanske inför mellandagarna? Eller något annat? Någon butik?

Jag undrar detsamma! Var och hur är bäst för att i tid få reda på dessa släpp?

Skrivet av Arfir98:

Tjena boys! Har lurkat några veckor, såg att flera fick sin beställning gjord på Elgiganten 19e. Bra jobbat!

Försökte 8:45 till 9:10 non stopp men gick ej. Fick grön knapp och stod i kö men fanns aldrig något i varukorgen. Hörde att det berodde på cache osv (?) . Missade 12:00 släppet därpå.. försökte på Amazon, netonnet, Power. Har beställning på Mediamarkt osv... synd att det ska vara så få konsoller från Sony... men men! Hoppas jag får en i början av året. Ni som
Beställt från MediaMarkt, har ni fått nån info?

Mvh Arfir98!

Jag har inte fått något svar från mediamarkt annat än att ”leveransen är obekräftad eftersom den uppskattade volymen för nov-mars är är fullbokad”. Det mailet fick jag ett par veckor innan realesen. Har även mailat kundtjänst för att se om man kan få något tydligare besked men inte fått svar där. Så just nu ser det inte ljust ut...

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Tjena boys! Har lurkat några veckor, såg att flera fick sin beställning gjord på Elgiganten 19e. Bra jobbat!

Försökte 8:45 till 9:10 non stopp men gick ej. Fick grön knapp och stod i kö men fanns aldrig något i varukorgen. Hörde att det berodde på cache osv (?) . Missade 12:00 släppet därpå.. försökte på Amazon, netonnet, Power. Har beställning på Mediamarkt osv... synd att det ska vara så få konsoller från Sony... men men! Hoppas jag får en i början av året. Ni som
Beställt från MediaMarkt, har ni fått nån info?

Mvh Arfir98!

Skrivet av Supermanbatman:

Jag har inte fått något svar från mediamarkt annat än att ”leveransen är obekräftad eftersom den uppskattade volymen för nov-mars är är fullbokad”. Det mailet fick jag ett par veckor innan realesen. Har även mailat kundtjänst för att se om man kan få något tydligare besked men inte fått svar där. Så just nu ser det inte ljust ut...

Jag fick mail från mediamarkt för några veckor sen att min preliminära leverans är december. Beställde 18/9!

Medlem

Ingen som jobbar i någon av större elbutikerna? När kommer nästa släpp ?

Medlem
Skrivet av e3henri:

Värmande att se att den verkar kommit till ett spelvänligt hem som tänker använda den och inte sälja vidare

Det kan du räkna med! Den är i gott sällskap med en del andra konsolkompisar också. Sen vad den tycker om det vet jag inte... 😅

https://www.youtube.com/watch?v=s0oY5Ms0WlI

Har du fått en konsol själv?


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Kellini:

Ingen som jobbar i någon av större elbutikerna? När kommer nästa släpp ?

Fotfolket får inte veta sådant. Kommer enbart till centrallager där det säljs och distribueras centralt (via webben).

Medlem
Skrivet av fotbollspuck:

Jag bokade en PS5DE i början av oktober på Mediamarkt för upphämtning i butik, mailade dom idag om hur det ser ut.
Dom uppskattade leverans till "första kvartalet 2021" lite vagt men då vet jag iaf.

Som tur är hade jag sådan tur att kunna boka en på Elgiganten under senaste släppet där. Har inte haft sådan tur som andra här att dom redan skickat dock.
Under orderdetaljer på Elgigantens hemsida står det endast "Reserverad" men i beställningsbekräftelse mailet jag fick står det "Kommer in i lager 2020-12-07" så håller tummarna på det.

Kan säga att "Reserverad" kan betyda vad som helst på Elgiganten. Jag köpte två andra varor där i förra veckan och nu fick jag mail från Bring att de är på väg, men status är fortfarande reserverad på elgiganten (men de har lagt till en spårlänk)

Medlem
Skrivet av induce:

Det kan du räkna med! Den är i gott sällskap med en del andra konsolkompisar också. Sen vad den tycker om det vet jag inte... 😅

https://www.youtube.com/watch?v=s0oY5Ms0WlI

Har du fått en konsol själv?

haha
Bokade 2020-06-30 på Inet och WH.
WH är på 2019-10-xx (9 månaders återstående kö)
Inet är på 2020-04-xx (2 månaders återstående kö)
Så nej ingen konsol här, men hoppas att Inet inte är allt för långt borta på Inet

Avstängd

Skönt min PS5 som jag köpte på CDON igår är nu skickad. Har inte spelat konsol på flera år men kom på mig själv i måndags med att det skulle vara trevligt och ha något till jul att spela på. Kort och gott , letade runt lite och såg att det var fullbokat eller slutsålt. Tittade på CDON i tisdags lite spontant och skulle till att slänga en PS5 i korgen men då var den slut. Tittade sedan igår igen och döm om min förvåning när den dök upp där igen under mitt spontana besök. Lade den i kundkorgen och klickade hem konsolen. Känns tryggt och skönt!

Medlem

Tänkte kolla upp min order på Elgiganten, men va drygt att dom inte verkar ha en vanlig email man kan använda och dom svara i sin egen tid. Man måste använda chatten på hemsidan och sitta i "20min" kö som egentligen är 40min+

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Skönt min PS5 som jag köpte på CDON igår är nu skickad. Har inte spelat konsol på flera år men kom på mig själv i måndags med att det skulle vara trevligt och ha något till jul att spela på. Kort och gott , letade runt lite och såg att det var fullbokat eller slutsålt. Tittade på CDON i tisdags lite spontant och skulle till att slänga en PS5 i korgen men då var den slut. Tittade sedan igår igen och döm om min förvåning när den dök upp där igen under mitt spontana besök. Lade den i kundkorgen och klickade hem konsolen. Känns tryggt och skönt!

SIcken glidare!! grattis

Medlem
Skrivet av fotbollspuck:

Tänkte kolla upp min order på Elgiganten, men va drygt att dom inte verkar ha en vanlig email man kan använda och dom svara i sin egen tid. Man måste använda chatten på hemsidan och sitta i "20min" kö som egentligen är 40min+

Blivit galen på detta. leta länge efter deras email.....

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Skönt min PS5 som jag köpte på CDON igår är nu skickad. Har inte spelat konsol på flera år men kom på mig själv i måndags med att det skulle vara trevligt och ha något till jul att spela på. Kort och gott , letade runt lite och såg att det var fullbokat eller slutsålt. Tittade på CDON i tisdags lite spontant och skulle till att slänga en PS5 i korgen men då var den slut. Tittade sedan igår igen och döm om min förvåning när den dök upp där igen under mitt spontana besök. Lade den i kundkorgen och klickade hem konsolen. Känns tryggt och skönt!

Grattis men CDON har gjort stort misstag de hade redan en förbokning kö . Varför ska folk som köpte igår få det före alla andra som köat på CDON i flera månader.

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Skönt min PS5 som jag köpte på CDON igår är nu skickad. Har inte spelat konsol på flera år men kom på mig själv i måndags med att det skulle vara trevligt och ha något till jul att spela på. Kort och gott , letade runt lite och såg att det var fullbokat eller slutsålt. Tittade på CDON i tisdags lite spontant och skulle till att slänga en PS5 i korgen men då var den slut. Tittade sedan igår igen och döm om min förvåning när den dök upp där igen under mitt spontana besök. Lade den i kundkorgen och klickade hem konsolen. Känns tryggt och skönt!

Det låter väldigt märkligt det du säger. CDON har ju kört med förhandsbokningar och att dom då skulle helt plötsligt öppna upp för ett direktköp och frångå deras kösystem låter minst sagt misstänkt.

Medlem
Skrivet av Jacoby_s:

Det låter väldigt märkligt det du säger. CDON har ju kört med förhandsbokningar och att dom då skulle helt plötsligt öppna upp för ett direktköp och frångå deras kösystem låter minst sagt misstänkt.

Ja, låter onekligen suspekt om de gjort så. Det är inte så att det var en säljare från CDON:s marketplace som hade konsoler att boka nu?

Väldigt ofta när man kollar runt på deras hemsida nu för tiden så säljs inte varan av CDON direkt.

Medlem
Skrivet av Jacoby_s:

Det låter väldigt märkligt det du säger. CDON har ju kört med förhandsbokningar och att dom då skulle helt plötsligt öppna upp för ett direktköp och frångå deras kösystem låter minst sagt misstänkt.

Jag har också förbokat på cdon och chattade med dem nu, de som släpptes igår var tydligen specifikt för black friday och var planerade för detta...bara att acceptera helt enkelt, dock inte särskilt snyggt gjort från cdons sida :/

Medlem

Någon som vet när de släpps igen? Och ni som har den infon var får ni den?

Avstängd
Skrivet av limonass:

Grattis men CDON har gjort stort misstag de hade redan en förbokning kö . Varför ska folk som köpte igår få det före alla andra som köat på CDON i flera månader.

Skrivet av Jacoby_s:

Det låter väldigt märkligt det du säger. CDON har ju kört med förhandsbokningar och att dom då skulle helt plötsligt öppna upp för ett direktköp och frångå deras kösystem låter minst sagt misstänkt.

Tycker inte alls att det är särskilt konstigt. Ni ligger på förbokningskön medans jag har köpt den direkt under black friday. Det är två helt olika system kan man säga.

Medlem
Skrivet av benganffs:

Jag har också förbokat på cdon och chattade med dem nu, de som släpptes igår var tydligen specifikt för black friday och var planerade för detta...bara att acceptera helt enkelt, dock inte särskilt snyggt gjort från cdons sida :/

Vad för bullshit . Acceptera inte gnäll gnäll skriv att du aldrig kommer köpa mer därifrån .

Medlem
Skrivet av limonass:

Vad för bullshit . Acceptera inte gnäll gnäll skriv att du aldrig kommer köpa mer därifrån .

Jag accepterar ju egentligen inte det som de har gjort, är ju riktigt skumt att de väljer att frångå förbokningskön eftersom att det tar ju bort hela syftet med att förboka något.
Däremot har ju de konsolerna som släpptes igår redan blivit sålda och då ger det inte så mycket att gnälla eftersom att jag inte får en konsol snabbare för det :/

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Tycker inte alls att det är särskilt konstigt. Ni ligger på förbokningskön medans jag har köpt den direkt under black friday. Det är två helt olika system kan man säga.

Okej så om du har förbokat en produkt som inte finns i lager och sedan kommer produkten in i lager då ger vi den till någon som inte ligger i en förbokningskö? Det tycker du låter rimligt då?

Skitsamma, jag har inte ens bokning på CDON men jag tycker lite synd om dom som har bokat där sedan tidigare men inte fått någon konsol. Kan ju tycka att dom borde skippat detta "Black Friday" köp och istället skickat konsolen till nästa person i förbokningskön.

Medlem
Skrivet av Jacoby_s:

Okej så om du har förbokat en produkt som inte finns i lager och sedan kommer produkten in i lager då ger vi den till någon som inte ligger i en förbokningskö? Det tycker du låter rimligt då?

Skitsamma, jag har inte ens bokning på CDON men jag tycker lite synd om dom som har bokat där sedan tidigare men inte fått någon konsol. Kan ju tycka att dom borde skippat detta "Black Friday" köp och istället skickat konsolen till nästa person i förbokningskön.

Medhåll

Medlem

Lyckades precis beställa en DE på CDON... F5:at konstant sen 13:55

Edit: https://cdon.se/spel/playstation-5-digital-edition-53815423

PS. Känner med er alla som förhandsbokat där och att detta borde kännas för jävligt.. :/

Medlem
missade precis

haha

Medlem
Skrivet av MLundin:

Lyckades precis beställa en DE på CDON... F5:at konstant sen 13:55

Edit: https://cdon.se/spel/playstation-5-digital-edition-53815423

PS. Känner med er alla som förhandsbokat där och att detta borde kännas för jävligt.. :/

Va fan släppte de igen? Visste du?

Medlem

De står slut i lager nu

Medlem
Skrivet av majep:

Va fan släppte de igen? Visste du?

De har ett mönster, släppte tydligen DE i tisdags vid den här tiden, SE igår igen, och tydligen DE idag. Ren chansning!

Följer lite olika forumtrådar också (förutom denna).
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1589622-traden-om-play...
https://www.flashback.org/t2936305p133#

På något av forumen (osäker nu vilket, kanske här på FZ) var det också någon som varit i kontakt med CDON där de förklarat att det är enheter för Black Friday/Black Week.

ÄVEN OM DET STÅR "SLUT i LAGER" SÅ KAN KNAPPEN BLI GRÖN!

Ge inte upp, håller tummarna för alla er andra som ännu inte lyckats hugga en!

Edit: Det står för övrigt "Release 2021" på SE vilket kan antyda att den inte kommer säljas något mer nu under Black Week. På DE står inte detta (vilket gjorde att jag anade att de har fler att släppa).

Medlem

Fyfan, mitt hjärta klarar inte tempot som blir vid extrasläpp 😂😂 Tur att man inte ville ha digital edition..

Medlem

Från Playstation Twitter

"We want to thank gamers everywhere for making the PS5 launch our biggest console launch ever. Demand for PS5 is unprecedented, so we wanted to confirm that more PS5 inventory will be coming to retailers before the end of the year - please stay in touch with your local retailers"

There is hope out there!

Källa: https://twitter.com/PlayStation/status/1331583421668319234

Medlem

Fan missade det. Deprimerad....

Skriv svar