PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Tror ni de kommer mer på Cdon?

Medlem
Skrivet av Callofduty_9:

Tror ni de kommer mer på Cdon?

Om man ska tro på mönstret (mån, tis och nu ons mellan kl 14-15) samt att de refererat till dessa som "Black Friday"-enheter är det nog inte omöjligt. Det spåret jag gick på och precis lyckades beställa idag (efter ofantliga misslyckade försök sedan releasen i torsdags överallt).

Hoppas du får tag på en!

Inaktiv

Det är p1mm3 som startade skitstormen på sweclockers..

Han som skröt om mamman som bönade och bad om avbetalning.

Medlem

Någon som får uppdatering idag från EG för beställningar gjorda 9 eller 12 på releasedagen?

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Någon som får uppdatering idag från EG för beställningar gjorda 9 eller 12 på releasedagen?

Min står som reserverad still.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Min står som reserverad still.

Samma här.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Cdon släppte nu igen de stog lägg till i varukorgen men sen står de produkterna du försöker lägga till finns inte 🤣🤣🤣

Medlem

Har fått svar från CDON .
" Hej Simon,

Vad bra att du hör av dig.

Det kan hända att vi släpper ett fåtal exemplar till försäljning om vi fått in returer eller avbeställningar. Om du vill få chansen att köpa en av dessa rekommenderar jag dig att vara aktiv på hemsidan för de kommer upp och säljer slut väldigt snabbt då efterfrågan är så pass hög.
"

Så det är bara F5 hela tiden hos CDON.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Om man ska tro på mönstret (mån, tis och nu ons mellan kl 14-15) samt att de refererat till dessa som "Black Friday"-enheter är det nog inte omöjligt. Det spåret jag gick på och precis lyckades beställa idag (efter ofantliga misslyckade försök sedan releasen i torsdags överallt).

Hoppas du får tag på en!

Kul att du fick tag på en!

Medlem

Va är det för jävla nivå på diskussionen här?! Ni beter er ju som småbarn.

För att hålla mig OT.
Beställde ett Xbox series x från Webhallen den 20/11 och idag 25/11 fick jag ett försändelseid från postnord.

Medlem

Kan vi inte fokusera på själva topic istället för att fylla forumet med tjafs? Så slipper vi alla scrolla igenom efter relevant information

Medlem

Någon som kan rekommendera en tv till PS5an? Råkade precis sälja min gamla
Kommer nog få mitt ps5 i december då jag beställde via EG den 19/11 kl.12 (digital)

Avstängd
Skrivet av majep:

Är helt med dig. Jag måste släppa detta, har inte ens med saken att göra. Men trist med översittare som tror sig sitta på sanningen bara för att deras åsikt är på ett visst sätt.

Uppdaterar cdon - om och om igen. Snälla...

Hoppas du får tag på en Annars är det väl morgondagen som gäller.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon som kan rekommendera en tv till PS5an? Råkade precis sälja min gamla
Kommer nog få mitt ps5 i december då jag beställde via EG den 19/11 kl.12 (digital)

Har du nån speciell budget? LgC8 kör jag, sjukt bra. Men vet att CX skulle vara bättre med 120hz och allt sånt

Medlem
Skrivet av p1mm3:

Hoppas du får tag på en Annars är det väl morgondagen som gäller.

Så svårt bara, har en vild 1-åring runt fötterna som behöver uppmärksamhet så kan inte sitta och refresha i en timme...

Medlem
Skrivet av majep:

Har du nån speciell budget? LgC8 kör jag, sjukt bra. Men vet att CX skulle vara bättre med 120hz och allt sånt

tänkte mig runt 5-10k klassen, kanske inte optimalt. Men sambon vill inte att vi bränner allt för mycket pengar på tv då jag förmodligen kommer att köpa en större tv såfort vi flyttar

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

tänkte mig runt 5-10k klassen, kanske inte optimalt. Men sambon vill inte att vi bränner allt för mycket pengar på tv då jag förmodligen kommer att köpa en större tv såfort vi flyttar

Köp en svinstor nu innan ni flyttar så spar ni pengar på att inte köpa den sen

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon som kan rekommendera en tv till PS5an? Råkade precis sälja min gamla
Kommer nog få mitt ps5 i december då jag beställde via EG den 19/11 kl.12 (digital)

Har en lgcx hemma, rekommenderas starkt! Bästa tvn❤️ Och redo för next gen

Medlem
Skrivet av majep:

Köp en svinstor nu innan ni flyttar så spar ni pengar på att inte köpa den sen

Skrivet av Stålburken:

Har en lgcx hemma, rekommenderas starkt! Bästa tvn❤️ Och redo för next gen

Kan dock max ha 55" som utformningen på lägenheten ser ut just nu, har varit inne på att kanske köpa CX 48" men vet inte om jag kommer tycka den är allt för liten..

Vilken storlek köpte du Stålburken?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Kan dock max ha 55" som utformningen på lägenheten ser ut just nu, har varit inne på att kanske köpa CX 48" men vet inte om jag kommer tycka den är allt för liten..

Vilken storlek köpte du Stålburken?

En 55” köpte jag. Sitter ganska nära men tycker det är en bra lagom storlek. Hade kunnat nöja mig med 48” också men den fanns inte på marknaden då vad jag såg.

Redaktör

Tråden rensad från tjafs, påhopp och provokationer.


signatur
Medlem
Skrivet av Stålburken:

En 55” köpte jag. Sitter ganska nära men tycker det är en bra lagom storlek. Hade kunnat nöja mig med 48” också men den fanns inte på marknaden då vad jag såg.

Mm ska ta mig en funderare
tycker du den är värd 15k? eller tror du att du vill byta upp dig i storlek snart?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Mm ska ta mig en funderare
tycker du den är värd 15k? eller tror du att du vill byta upp dig i storlek snart?

Helt klart värd! Jag köpte den även för 20k 😂 finns ju alltid suget med större såklart men kommer nog va nöjd med denna storlek ett bra tag till!

Medlem

Beställde ett ps5 (med disc) från EG vid realsese, betalade med kort, valde hemleverans express och fick min bekräftelse 12:15. I bekräftelsen stod det att varan fanns i lager vilket gjorde mig väldigt förhoppningsfull men har sedan dess inte hört ett ord om min beställning. Börjar bli lite orolig då den iaf borde ha blivit skickat vid dehär laget och många som beställde vid samma tid har redan fått sin konsol för flera dagar sedan. Ni andra som beställde runt 12 tiden vad stod det på lagerstatus på eran bekräftelse?

Medlem
Skrivet av Baungster:

Beställde ett ps5 (med disc) från EG vid realsese, betalade med kort, valde hemleverans express och fick min bekräftelse 12:15. I bekräftelsen stod det att varan fanns i lager vilket gjorde mig väldigt förhoppningsfull men har sedan dess inte hört ett ord om min beställning. Börjar bli lite orolig då den iaf borde ha blivit skickat vid dehär laget och många som beställde vid samma tid har redan fått sin konsol för flera dagar sedan. Ni andra som beställde runt 12 tiden vad stod det på lagerstatus på eran bekräftelse?

reserverade få den skickat 4 dec .

Medlem
Skrivet av Baungster:

Beställde ett ps5 (med disc) från EG vid realsese, betalade med kort, valde hemleverans express och fick min bekräftelse 12:15. I bekräftelsen stod det att varan fanns i lager vilket gjorde mig väldigt förhoppningsfull men har sedan dess inte hört ett ord om min beställning. Börjar bli lite orolig då den iaf borde ha blivit skickat vid dehär laget och många som beställde vid samma tid har redan fått sin konsol för flera dagar sedan. Ni andra som beställde runt 12 tiden vad stod det på lagerstatus på eran bekräftelse?

Betala med kort också, fick bekräftelse 12:05. Däremot tog jag digital och på bekräftelsemailet står det lagersaldo, åter i lager 07/12.

Medlem

Beställde 12:05 och 12:10 (digital och standard). Har Skickad på den ena och Reserverad på den andra. Men den första ringde jag och avbeställde eftersom jag fick tag på Diskversionen.

Så ta alla deras statusar med en nypa salt.

Förvänta dig leverans runt den 5-7 december beroende på leveransavtal. Får du den tidigare är det bara bonus. Känner 5 pers som alla beställde kl 12, ingen av dem verkar få leverans tidigare.

Medlem

Något jag inte riktigt blir klok på...
Komplett började ta emot förhandsbokningar när priset annonserades om jag minns rätt, vilket borde varit 16 sep, tror jag?
Jag bokade 17 sep, så många hann säkert före i kön men jag borde ju ändå stå relativt långt fram tänker jag.
Är det någon som vet om Komplett skickat ut några konsoler överhuvudtaget nu vid release?

Medlem
Skrivet av Bubka122:

Beställde 12:05 och 12:10 (digital och standard). Har Skickad på den ena och Reserverad på den andra. Men den första ringde jag och avbeställde eftersom jag fick tag på Diskversionen.

Så ta alla deras statusar med en nypa salt.

Förvänta dig leverans runt den 5-7 december beroende på leveransavtal. Får du den tidigare är det bara bonus. Känner 5 pers som alla beställde kl 12, ingen av dem verkar få leverans tidigare.

Vilken fick du skickad? Digital eller standard?

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Vilken fick du skickad? Digital eller standard?

Den digitala. Men den är inte skickad. Står bara som skickad. Har fått tillbaka pengarna för den redan så den borde stå som avbeställd. Deras system verkar inte riktigt mäkta med

Skriv svar