Cyberpunk 2077 har valfri nakencensur & Steam-versionen får exklusiv novell

Robot
Cyberpunk 2077 har valfri nakencensur & Steam-versionen får exklusiv novell

"2AM — She Calls" handlar om en före detta polis som nu kör "combat cab".

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Världen är tokig. Snopp ej ok. Halshuggningar OK.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Världen är tokig. Snopp ej ok. Halshuggningar OK.

Välsigne att slippa otukt. Men, kan man "halshugga" "pillevippen"?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Finns det info om när (klockslag) vi kan halshugga pillevippar? Jag tänker på om man kan förladda spelet om man förbokar för att sedan kl 06.15 den 10de börja spela?

Tackar och bockar.

Medlem

Så trött på exklusiviteter. Sluta med sådant skräp. Låt alla få samma innehåll och "bonusar" oavsett var man köper sitt spel.

Och om censuren är en balansfråga så tar jag gärna lite mindre halshuggningar om det betyder att jag får mera naket


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Geeks Gaming

Jaha.. nu kommer ju stora frågan vilken version man ska köpa :S
Vill stödja devsen och köpa på GoG. Men får jag mer content så måst jag köpa på steam som till och med är billigare.

Medlem
Skrivet av Kiario:

Världen är tokig. Snopp ej ok. Halshuggningar OK.

Think of the children.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jaha.. nu kommer ju stora frågan vilken version man ska köpa :S
Vill stödja devsen och köpa på GoG. Men får jag mer content så måst jag köpa på steam som till och med är billigare.

Hur tänkte du nu? 59,99 Euro är 653,54 kronor i dagens valutakurs. Kostar 630 på GoG. Fuck steam, Kör GoG

Medlem

Så GoG erbjuder en digital serietidning, Stream erbjuder en novel, exklusiva digitala avatarer, affischer och en skrivbordsbakgrund.

Tror jag väljer Xbox och slipper allt kringel-krangel!
Att man år 2020 erbjuder en skrivsbordsbakgrund som en bonus, kom igen!
Och vad man än väljer att köpa ifrån, så får man väl pirata det andra.

Medlem

Vilken version får man om man köper på Inet/webhallen osv? kostar 529kr där till PC.
Svar, verkar vara till GOG


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Kiario:

Världen är tokig. Snopp ej ok. Halshuggningar OK.

Det beror på.

I tyskland är naket ok - våld inte
I usa är naket inte ok - våld ok..

osv osv

de verkar ha beslutsångest..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vilken version får man om man köper på Inet/webhallen osv? kostar 529kr där till PC.

GOG!

Medlem

Tänk om det blir en ny Hot coffie-skandal som rockstar games lyckades skapa i GTA SAN Andreas? (Dvs att man kunde ha sex i spelet).

Det kanske inte går att jämföra med i och med att det var misogynt men det var det första jag tänkte på i alla fall.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Jaha.. nu kommer ju stora frågan vilken version man ska köpa :S
Vill stödja devsen och köpa på GoG. Men får jag mer content så måst jag köpa på steam som till och med är billigare.

Spontant känns dock den digitala serietidning man får om man köper på GoG bättre än den novell och medföljande krimskrams man får på Steam.

Skrivet av Zontos:

Tänk om det blir en ny Hot coffie-skandal som rockstar games lyckades skapa i GTA SAN Andreas? (Dvs att man kunde ha sex i spelet).

Det kanske inte går att jämföra med i och med att det var misogynt men det var det första jag tänkte på i alla fall.

Det finns det ingen risk för. Anledningen till att Hot Coffee blev en stor grej var för att spelet inte skulle innehålla något sexuellt innehåll av den typen, och fick därför en specifik åldersmärkning. CDPR är i sin tur helt öppna med det sexuella innehållet i Cyberpunk, och det har åldersmärkts med det i åtanke.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Spontant känns dock den digitala serietidning man får om man köper på GoG bättre än den novell och medföljande krimskrams man får på Steam.

Det finns det ingen risk för. Anledningen till att Hot Coffee blev en stor grej var för att spelet inte skulle innehålla något sexuellt innehåll av den typen, och fick därför en specifik åldersmärkning. CDPR är i sin tur helt öppna med det sexuella innehållet i Cyberpunk, och det har åldersmärkts med det i åtanke.

Där ser man, rockstar har ju gjort rätt konstiga grejer förut och CD projekt gör ju det bra att vara öppna med det från början.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det beror på.

I tyskland är naket ok - våld inte
I usa är naket inte ok - våld ok..

osv osv

de verkar ha beslutsångest..

Som en simp man är så föredrar jag mer naket innehåll

Medlem
Skrivet av sezth:

Som en simp man är så föredrar jag mer naket innehåll

Jag vill ha båda sakerna. Våld i RL är inget jag vill ha, men i spel och film älskar jag det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kiario:

Världen är tokig. Snopp ej ok. Halshuggningar OK.

Världen behöver mer cybersnoppar. Då hade världsledare inte behövt kompensera småsaker med arméer.

Medlem
Skrivet av sezth:

Som en simp man är så föredrar jag mer naket innehåll

Jag tror du har missförstått termen simp, men annars håller jag med!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Håkan:

Så GoG erbjuder en digital serietidning, Stream erbjuder en novel, exklusiva digitala avatarer, affischer och en skrivbordsbakgrund.

Tror jag väljer Xbox och slipper allt kringel-krangel!
Att man år 2020 erbjuder en skrivsbordsbakgrund som en bonus, kom igen!
Och vad man än väljer att köpa ifrån, så får man väl pirata det andra.

Tror inte det direkt är något för att locka kunder..

Medlem
Skrivet av bellyman:

Jag tror du har missförstått termen simp, men annars håller jag med!

Jo, var medveten om att det inte var det bästa ordvalet i detta sammanhanget. Men kom inte på något bättre

Medlem

censur, det är så 90tal


signatur

//monster

Medlem

Censur hör inte hemma någonstans. Så jävla förlegat.

Bokade precis min PS4 version från UK då det är billigare där. Har ingen brådska att spela. Har en massa annat att lira iaf så någon dag eller två är inga problem. Asnice att man får gratis PS5 version sen när det blir aktuellt.

Medlem

Stod det inte att censuren var valbar? Vad är bekymret med att ha det som ett val i spelet?

Det var ju okej att ha en könsbytande Eivor, närsomhelst mitt uppe i storyn dessutom?

Jag fattar ärligt talat inte hetsen. De som vill få naket kommer ju att få så mycket cyberporr som bara en polsk spelstudio kan producera. De som vill ha NSFW (tolka W:t hur ni vill) mode kan välja det. Everybody wins?

Dessutom kommer ju moddarna att gå bonanza med diverse mer eller mindre smakfulla "justeringar" av anatomin.

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

censur, det är så 90tal

Skrivet av Anthrax:

Censur hör inte hemma någonstans. Så jävla förlegat.

Bokade precis min PS4 version från UK då det är billigare där. Har ingen brådska att spela. Har en massa annat att lira iaf så någon dag eller två är inga problem. Asnice att man får gratis PS5 version sen när det blir aktuellt.

Fast nu är det ju ett alternativ man får klicka i om man vill. Det är väl skitbra att det finns så många alternativ som möjligt så att folk får välja själva?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Fast nu är det ju ett alternativ man får klicka i om man vill. Det är väl skitbra att det finns så många alternativ som möjligt så att folk får välja själva?

Klassiska interfenomenet "jag-läser-inte-hela-artikeln-och-kommenterar-sen-käpprätt-åt-helvete"-syndromet. Inom forskarvärlden även förkortat som: J.L.I.H.A.O.K.S.K.Å.H.

Det är inte lätt ibland!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Klassiska interfenomenet "jag-läser-inte-hela-artikeln-och-kommenterar-sen-käpprätt-åt-helvete"-syndromet. Inom forskarvärlden även förkortat som: J.L.I.H.A.O.K.S.K.Å.H.

Det är inte lätt ibland!

Det är inte lätt när det blir svårt.

1
Skriv svar