Ny studio startad för att svarva stjärnsystem till Star Citizen

Robot
Ny studio startad för att svarva stjärnsystem till Star Citizen

Turbulent siktar på att anställa 100 utvecklare inom tre år.

#Cloud-imperium-games, #Star-citizen, #Turbulent, #nyhetstips


Medlem

Kan ju vara på tiden att de satsar på fler system. Det finns i dagsläget bara ett spelbart system, men närmare hundra planerade. Men förhoppningsvis kommer det gå snabbare nu när tekniken verkar vara helt utvecklad plus en ny studio dedikerat till system.

Medlem

Väldigt bra tecken att fokus börjar flyttas från tech till content.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan ju vara på tiden att de satsar på fler system. Det finns i dagsläget bara ett spelbart system, men närmare hundra planerade. Men förhoppningsvis kommer det gå snabbare nu när tekniken verkar vara helt utvecklad plus en ny studio dedikerat till system.

Indeed. Blev jädrigt imponerad av deras modulära stadstech, var kanske ett år sedan de visade upp det. Grymt verktyg och oerhört smidigt att använda sig utav för designers. Nivån som de har byggt sina verktyg till kommer nog bidra stort till hur väl detta samarbetet fungerar. Håller tummarna! Hoppas kunna införskaffa spelet i framtiden när man har en ny dator,


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Indeed. Blev jädrigt imponerad av deras modulära stadstech, var kanske ett år sedan de visade upp det. Grymt verktyg och oerhört smidigt att använda sig utav för designers. Nivån som de har byggt sina verktyg till kommer nog bidra stort till hur väl detta samarbetet fungerar. Håller tummarna! Hoppas kunna införskaffa spelet i framtiden när man har en ny dator,

Jag blev också imponerad av det stadsbyggarsystemet/verktyget de demonstrerade. De har väl snart en massa verktyg för att fylla rymden med diverse världar.

Medlem

Jag kommer tjura på och vägrar höja min förhoppningar om denna udda lek med miljarder.

Funderar lite på varför det är "inom kommande 3 år". Är det så illa att de ligger så pass efter sin ligga efter ligga efter ligga efter schema?

Vissa vägval de gjorde/gör kommer för alltid att gå över mitt huvud, vilket är bra så slipper jag få huvudvärk av det

/apatisk SC backer

eld
Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Funderar lite på varför det är "inom kommande 3 år". Är det så illa att de ligger så pass efter sin ligga efter ligga efter ligga efter schema?

Förstår hur du tänker, men det är väl nån slags långsiktig tanke bakom det.

Att växa så mycket på kortare tid än så är inte så bra.

Medlem
Skrivet av eld:

Förstår hur du tänker, men det är väl nån slags långsiktig tanke bakom det.

Att växa så mycket på kortare tid än så är inte så bra.

Precis. De växte ju i helt sjukt tempo när spelet först lanserades. Måste ha tagit mycket tid att få ordning på scheman och arbetsfördelning samtidigt som de utökade skalan på projektet och fick in mer pengar så de behövde göra om processen igen. Har läst en del från tidigare anställda om kaoset som uppstod, inga detaljer eller så men tillräckligt för att man ska förstå att det blev väldigt udda varv när man behövde knyta band under så pressade förhållanden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

The studio will be directed by Benoit Beausejour (CTO and co-founder) and industry veterans Guillaume Voghel (Producer), Pierre-Luc Boulais (Art Director) and Louis Rousseau (Lead Game Designer).

This newly formed team in Turbulent has already added staff and continues to grow as it creates content in lockstep with Star Citizen’s senior development leadership, including Chief Development Officer Erin Roberts and Game Director Todd Papy. The remit of the Turbulent Star Citizen team is to develop new tools to enhance and expand the existing pipeline, create new locations and features and also build entire new star systems for Star Citizen, which will make their way into the Star Citizen universe on an ongoing basis. Over the next three years, Turbulent and CIG have plans to grow the studio to 100 developers.

This exciting new endeavor for Turbulent comes after Cloud Imperium Games acquired a minority stake in the company in 2019.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Funderar lite på varför det är "inom kommande 3 år". Är det så illa att de ligger så pass efter sin ligga efter ligga efter ligga efter schema?

Det största problemet SC har är just tid. Deras mocap är redan utdaterad innan den ens sett dagens ljus, verktyg som byggdes för x antal år sen likaså, idag är spelet snyggt sett till grafik men inom en hyfsad snar framtid (SC mått mätt) kommer även den kännas utdaterat.

Bra med content även det redan finns gott om tomma och öde ytor att flyga omkring på.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Jag kommer tjura på och vägrar höja min förhoppningar om denna udda lek med miljarder.

Funderar lite på varför det är "inom kommande 3 år". Är det så illa att de ligger så pass efter sin ligga efter ligga efter ligga efter schema?

Vissa vägval de gjorde/gör kommer för alltid att gå över mitt huvud, vilket är bra så slipper jag få huvudvärk av det

/apatisk SC backer

Tanken med Turbulent teamet är att mata ut solsystem till multiplayer versionen av spelet. Och de vill kunna lägga till content regelbundet under lång tid för just den versionen av spelet. Single player spelet med kampanjen berörs inte av detta utan siktar fortfarande på release "i närtid".

Medlem

Så fort jag läser Star Citizen blir jag bara så sjukt trött.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Det största problemet SC har är just tid. Deras mocap är redan utdaterad innan den ens sett dagens ljus, verktyg som byggdes för x antal år sen likaså, idag är spelet snyggt sett till grafik men inom en hyfsad snar framtid (SC mått mätt) kommer även den kännas utdaterat.

Bra med content även det redan finns gott om tomma och öde ytor att flyga omkring på.

Jag vill u knappast påstå att SC mocap är föråldrad och tekniken det används med i spelet med dynamiska och AI-styrda in- och utgångar i berättande och animationer är på ett sånt sätt jag inte sett i tidigare spel.

Vidare har SC mål alltid varit att utnyttja senaste tekniken och senaste hårdvaran, varför de från början sagt sig aldrig kunna vara kompatibla med låsta system som spelkonsoler och varför det alltid kommer förekomma revisioner och övergångar till nya motorer, shaders, mm.
Där förelägger naturliga problem iom att en stor del av deras arbete blir ogjort varje gång de ska uppdatera till en ny motor eller applicera en annan teknik, men det håller spelet för alltid uppdaterat och modernt.

Just i år förekommer en stor övergång till Vulkans API för Star Citizen där de flesta grafikknackare involveras i en sista ansträngning.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tror att om star citizen släpps nån gång så kommer det va så utdaterad att dom kommer få börja om igen 🤣🤣. Har tappat förhoppningen för det här pvp/pay to win demot.

Inaktiv
Skrivet av eeesak:

Så fort jag läser Star Citizen blir jag bara så sjukt trött.

Jag med, för då vet man att hela tråden är full av gnällrövar lol

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Tror att om star citizen släpps nån gång så kommer det va så utdaterad att dom kommer få börja om igen 🤣🤣. Har tappat förhoppningen för det här pvp/pay to win demot.

Suprise; Star Citizen har redan släppts och spelas dagligen. Det kommer med all sannolikhet och förhoppningsvis aldrig heller att lämna utvecklingsstadiet, utan för alltid förnyas och får nya tillskott. Ett evigt utvecklingsprojekt.
Med det tillkommer så klart även att de konstant byter ut äldre teknik och grafikmotorer med nya, så som övergången till Vulkan i år, så utdaterat lär det aldrig bli även om jag förstått att flera önskar att det falierar så de slipper läsa om det


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Suprise; Star Citizen har redan släppts och spelas dagligen. Det kommer med all sannolikhet och förhoppningsvis aldrig heller att lämna utvecklingsstadiet, utan för alltid förnyas och får nya tillskott. Ett evigt utvecklingsprojekt.
Med det tillkommer så klart även att de konstant byter ut äldre teknik och grafikmotorer med nya, så som övergången till Vulkan i år, så utdaterat lär det aldrig bli även om jag förstått att flera önskar att det falierar så de slipper läsa om det

Hybris...du får inte säga så, det gör så ont i mitt hjärta när folk säger att SC redan släppt och spelas av folk........det är nästan som att höra Lucifer den svarte säga att den där jessus kommer gå långt i sina sandaler

Jag var precis inne i SC och näää, det går inte att "spela", det går att åka runt en stund tills det craschar av diverse anledningar. Det är möjligt att interagera till viss del men spel.....nä....för inte menar du väl egentligen att det som finns idag är ett spel? Det tog mig 10 minuter att få min gubbe till skeppet (Loreville) och ytterliggare 20 minuter att lyckas spawna skeppet. Lyckades lämna teasla spaceport på första försöket (yeay me) men å andra siden crascha jag upp och ner på en planet 15 minuter senare.

Jag vill så gärna få det SC jag kickstartade men det ser inte ut som att det någonsin kommer att ske, mest för att SC helt bytt skepnad i så mycket och med så många "brutna löften" så är det tungt.

Sure...man behöver inte kasta mer skit på SC än vad som krävs men å andra siden blir jag ledsen och moloken när man försvarar hela projektet och säger att man redan är nöjd med vad CIG har åstakommit.....jag är låååångt ifrån nöjd, dock lever jag på de sista dropparna hopp jag har kvar.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Suprise; Star Citizen har redan släppts och spelas dagligen. Det kommer med all sannolikhet och förhoppningsvis aldrig heller att lämna utvecklingsstadiet, utan för alltid förnyas och får nya tillskott. Ett evigt utvecklingsprojekt.
Med det tillkommer så klart även att de konstant byter ut äldre teknik och grafikmotorer med nya, så som övergången till Vulkan i år, så utdaterat lär det aldrig bli även om jag förstått att flera önskar att det falierar så de slipper läsa om det

Sluta drick hostmedicin. Det får dig och tro på saker 🤣🤣.

Medlem

Det är bara att gå till Twitch, Star Citizen spelas live dagligen där.

Men Moonlandinghoax/Flatearthers/Antivaxers/Chemtrail conspiracy/5GspriderCovid-19 medlemmarna (Ja, jag klumpar ihop er till en grupp, deal with it! ) här på FZ kommer väl påstå att det är en konspiration av Twitch, Google och CiG

Medlem
Skrivet av JRico:

Det är bara att gå till Twitch, Star Citizen spelas live dagligen där.

Men Moonlandinghoax/Flatearthers/Antivaxers/Chemtrail conspiracy/5GspriderCovid-19 medlemmarna (Ja, jag klumpar ihop er till en grupp, deal with it! ) här på FZ kommer väl påstå att det är en konspiration av Twitch, Google och CiG

Jag undrar vem som har foliehatten?
Men det är väl så med oss människor rent generellt....vi är alla övertygade om att just "jag" har rätt och alla andra har fel

På tal om rätt fel, ont gott men på topic så är det min tro att det inte är "nejsägarna" som eventuellt sänker SC utan "jasägarna" (jas-ägare?? Ny konspiration bekräftad).

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Hybris...du får inte säga så, det gör så ont i mitt hjärta när folk säger att SC redan släppt och spelas av folk........det är nästan som att höra Lucifer den svarte säga att den där jessus kommer gå långt i sina sandaler

Jag var precis inne i SC och näää, det går inte att "spela", det går att åka runt en stund tills det craschar av diverse anledningar. Det är möjligt att interagera till viss del men spel.....nä....för inte menar du väl egentligen att det som finns idag är ett spel? Det tog mig 10 minuter att få min gubbe till skeppet (Loreville) och ytterliggare 20 minuter att lyckas spawna skeppet. Lyckades lämna teasla spaceport på första försöket (yeay me) men å andra siden crascha jag upp och ner på en planet 15 minuter senare.

Jag vill så gärna få det SC jag kickstartade men det ser inte ut som att det någonsin kommer att ske, mest för att SC helt bytt skepnad i så mycket och med så många "brutna löften" så är det tungt.

Sure...man behöver inte kasta mer skit på SC än vad som krävs men å andra siden blir jag ledsen och moloken när man försvarar hela projektet och säger att man redan är nöjd med vad CIG har åstakommit.....jag är låååångt ifrån nöjd, dock lever jag på de sista dropparna hopp jag har kvar.

Tiden det tar för din gubbe att navigera sig ut ur sitt hotellrum/pod, till hallen, hissen, lobbyn, ut till lift eller rälsbussystem och därifrån åka till airporten, boka avgångshall, anropa sitt skepp, färdas till skeppet, gå in i skeppet, aktivera skeppet, anropa "tornet" och begära tillstånd att lyfta och därifrån åka hela vägen upp genom atmosfären osv tar medvetet mer realistiskt lång tid, allt utan laddningsskärmar, precis som det även kommer göra när spelet lämnat alpha och beta. Det är ett väldigt medvetet val och är motsatsen till arcade.

Att du däremot kraschade ditt skepp kan du väl knappast klandra att det skulle vara mindre av ett "spel" för? Det kommer ta några övningar innan du fått hängen på det.

Men att hela ditt spel kraschar borde du rapportera i Issue Council. Det är en alpha och det är enda sättet för dem att utplåna buggar om spelarna hjälper till att rapportera dem. För det verkar helt klart att de som upplever flest buggar också är de som rapporterar minst. Go figure. Då får man liksom skylla sig själv.

Dock så blir jag förbannat trött på folk som hävdar att Star Citizen inte är ett "spel" bara för att alla funktionerna inte är färdiga än. Ett spel kan vara spel även med betydligt färre funktioner än Star Citizen. Heck, till och med Masken och Pacman är spel, men jag ser inga andra spel förutom möjligtvis Elite som kommit i närheten av det som redan finns under alphan i Star Citizen. Både vad gäller detaljrikedom i grafik och miljöer, men också den så obegripbart stora öppna spelvärlden trots att det hittills bara är ett solsystem. Om du sedan bara vill köra cargo, mine:a mineraler eller köra uppdrag från NPC:er eller anonymt via terminaler är upp till dig, men det finns gott om immersiv gameplay även där. Både PVE och PVP, som dynamiskt skapas i form av motuppdrag när någon spelare tex fått uppdrag att ge sig upp säkerhetsinstallationer, stjäla knark, undersöka olyckor, dödat säkerhetsstyrkor, spelare osv, där det automatiskt skapas motuppdrag där du får betalt att agera motståndare eller rent av betalt för att utplåna dem.
Det leder till en form av immersivt och dynamiskt gameplay som jag sällan sett i något MMO.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

@hybris Förmodar att vi är lite på samma sida i boken bara det att vi läser den lite olika. Det är väl helt ok.

Allt du skriver (nästan) beskriver ett spel jag vill spela och som gjorde att jag backade SC tidigt.
Det är väl därefter vi skiljer oss åt något. Jag får inte "looparna" att hålla ihop och det är så mycket trasigt att jag inte vill ge CIG någon cred för ett "spel" än.
Kanske jag är färgad av att jag ännu inte lyckats göra ett mission helt klart än heller. Provade precis att göra en cargorun men exploderade när jag gick ur quantumdrive

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

@hybris Förmodar att vi är lite på samma sida i boken bara det att vi läser den lite olika. Det är väl helt ok.

Allt du skriver (nästan) beskriver ett spel jag vill spela och som gjorde att jag backade SC tidigt.
Det är väl därefter vi skiljer oss åt något. Jag får inte "looparna" att hålla ihop och det är så mycket trasigt att jag inte vill ge CIG någon cred för ett "spel" än.
Kanske jag är färgad av att jag ännu inte lyckats göra ett mission helt klart än heller. Provade precis att göra en cargorun men exploderade när jag gick ur quantumdrive

Det kanske då bara är den avgörande skillnaden att jag inte tycker att benämningen "spel" är något som en sak "förtjänar" eller ej.
Antingen är det ett spel eller så är det inte ett spel. Då är det något annat, som en dryck, matvara, redskap, klädesplagg, luft eller whatnot.
Spel kan vara bra eller dåliga. Enkla eller komplicerade. Snygga eller fula. Välfungerande eller buggiga, men det gör dem inte mer eller mindre ett "spel" för det.
Jag tycker det är en väldigt konstig diskussion som vissa snöat in sig på, där de tycker att titeln "spel" skulle vara något man "förtjänat", som om det vore en betygsättning eller kvalitetsstämpel om ett spel kallades "spel" eller ej.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar