PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Bubka122:

Den digitala. Men den är inte skickad. Står bara som skickad. Har fått tillbaka pengarna för den redan så den borde stå som avbeställd. Deras system verkar inte riktigt mäkta med

Verkligen..man får helt enkelt bara invänta sms eller Mail. Samma sak var med min tv. Stod under behandling hela tiden, ingen info. Sen plinga det till ett sms att det nu går att hämta i butik. Står än idag på orderhistorik, ”under behandling”. Jag ställer in mig på 7 december och framåt.

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Någon som får uppdatering idag från EG för beställningar gjorda 9 eller 12 på releasedagen?

12
Inte ett knyst, står fortfarande som Under behandling och Reserverad. Bara att vänta antar jag

Medlem

Gjorde en beställning kl 9 på EG. Har utkörning imorgon med Bring express hemleverans. Är väl förmodligen för man bor mitt ute i skogen i Norrland det dröjt tills nu på torsdag då paketet redan var på väg och ligger på terminal sedan i måndags morgon

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

12
Inte ett knyst, står fortfarande som Under behandling och Reserverad. Bara att vänta antar jag

7-8 december... 🙂

Medlem

Fick min PSVR-adapter idag!!

woohoo!

Ny TV kommer på fredag,
PS5 den 7/12

Alltså vi kan ställa in julen. Behöver inte mer.

Medlem

Lyckades pricka in en sån där sen beställning på Elgiganten kl 1330. Står som under behandling och att den är i lager 4e dec. Först 3-5 dagar leveranstid men nu 4-7...

Av allt jag kan läsa får jag känslan att det inte är spikat? Inet, Webhallen, komplett mm kan ej svara på när de ska få in enheter. Bokningar som kommer nästa år återupprepas flitigt i tråden. Varför kan ingen av dessa ha koll när det verkar som att Elgiganten har koll? Kan vi lita på Elgiganten att de får in en batch till den 4e december?

Medlem

Netonnet har skickat!

Medlem

Fick nyss ett mejl från Netonnet att de skickat paketet idag (hade 2020-12-08 som leveransdatum). Hyyyyyyyype!!

Stod på deras hemsida att standard leverans med Postnord var typ 5-8 dagar. Låter väldigt mycket och jag hoppas verkligen inte det är det som gäller. Oavsett...hyyyyyyyyyyyype!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Fick nyss ett mejl från Netonnet att de skickat paketet idag (hade 2020-12-08 som leveransdatum). Hyyyyyyyype!!

Stod på deras hemsida att standard leverans med Postnord var typ 5-8 dagar. Låter väldigt mycket och jag hoppas verkligen inte det är det som gäller. Oavsett...hyyyyyyyyyyyype!

Förväntad leverans är imorgon om man spårar paketet 😊

Medlem
Skrivet av ainatar:

Förväntad leverans är imorgon om man spårar paketet 😊

var ser du det? Jag la in numret i postnord's app men står fortfarande nu imorse bara som "registrerad"

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

var ser du det? Jag la in numret i postnord's app men står fortfarande nu imorse bara som "registrerad"

Kollade också i appen. Men ibland uppdateras det ju långsamt.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Kollade också i appen. Men ibland uppdateras det ju långsamt.

Argh! ok

Står fortf så här på min :

"
Registrerat
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal
"

Hur sjutton ska jag kunna jobba idag nu när jag vet att paketet är på väg....?!?!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Argh! ok

Står fortf så här på min :

"
Registrerat
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal
"

Hur sjutton ska jag kunna jobba idag nu när jag vet att paketet är på väg....?!?!

Ja hur ska man kunna jobba idag och imorgon

Hade också netonnet med 8e som plannerad leverans, den är på väg enligt postnord appen, i Borås i går kväll vid 10 tiden och beräknad vid pickup i morgon, fan om jag måste uthärda helgen utan den

Medlem
Skrivet av ainatar:

Ja hur ska man kunna jobba idag och imorgon

Känner att min hals börjar bli lite krasslig, det brukar vara en ok anledning att stanna hemma i dessa tider

EDIT: Nu har jag fått uppdatering också. Skickad från Borås idag kl 09. Dvs jag får den här i Malmö imorgon enligt appen. Jag hoppar de snabbar på sig så jag kan hämta den idag efter jobb Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta...men .... HEJA POSTNORD!

Medlem

Kommer komma många inringningar om krassliga halsar dessa veckor 😂

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Känner att min hals börjar bli lite krasslig, det brukar vara en ok anledning att stanna hemma i dessa tider

EDIT: Nu har jag fått uppdatering också. Skickad från Borås idag kl 09. Dvs jag får den här i Malmö imorgon enligt appen. Jag hoppar de snabbar på sig så jag kan hämta den idag efter jobb Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta...men .... HEJA POSTNORD!

Chris Rock pratar om Playstation 3 på black market i filmen Bad Company från 2002 (4 år innan den släpptes)
https://youtu.be/SrGjebzv894?t=2129
Känns som igår....

Medlem

Inga släpp idag?

Medlem

Grattis ni som får från netonnet nu, själv är jag nog menad att inte få någon ps5a haha, fick detta mail.

Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Grattis ni som får från netonnet nu, själv är jag nog menad att inte få någon ps5a haha, fick detta mail.

Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.

Jag fick precis samma. När beställde du? Jag fick igenom min order 19 november 08:18

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Inga släpp idag?

kan hända något med cdon/amazon idag kanske.. vet ej!

Medlem

Jag lyckades boka den 19e vid 1200, nyfiken hur min orderstatus står till men det är omöjligt att kontakta elgiganten öht. just nu. Deras chatt på hemsidan säckar ihop eller så finns inga riktiga människor tillgängliga, försökte ringa och fick plats 105 i kön.
Får helt enkelt chilla och låta emailet komma när det kommer. Står "Kommer in i lager 2020-12-07" i Beställningsbekräftelsen så hoppas på det.
Grattis alla ni som fick era skickade!

Medlem
Skrivet av b0ne:

Grattis ni som får från netonnet nu, själv är jag nog menad att inte få någon ps5a haha, fick detta mail.

Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.

jag fick också samma mail jag har en fråga har ni beställt digital version eller vanliga?

Medlem
Skrivet av thempi:

jag fick också samma mail jag har en fråga har ni beställt digital version eller vanliga?

Jag har också fått detta mejl, beställde digital.

Medlem

Nån som hört nåt från EG? De gick ut på sin instagram och sa att de inte vet när de kommer få in PS5 igen och att Sonys tweet om fler PS5or innan jul bara gäller USA. Men det kan väl knappast gälla oss som sitter med en bokning med leverans 7/12? Eller?

Medlem
Skrivet av långburk112:

Nån som hört nåt från EG? De gick ut på sin instagram och sa att de inte vet när de kommer få in PS5 igen och att Sonys tweet om fler PS5or innan jul bara gäller USA. Men det kan väl knappast gälla oss som sitter med en bokning med leverans 7/12? Eller?

känns ju konstigt att "lova ut" såpass många förbokningar på så specifika datum om man inte har någon som helst idé om när det skulle komma in.

Eftersom de var ganska strikta med att inte lova ut mer än de hade första släppet..?

citat sweclockers:
"
Chattade precis med Elgiganten. Och vi som redan har hunnit lägga våra orderar kommer att få dom den 7 december.

Det inlägget gäller nya beställningar
"

Medlem
Skrivet av långburk112:

Nån som hört nåt från EG? De gick ut på sin instagram och sa att de inte vet när de kommer få in PS5 igen och att Sonys tweet om fler PS5or innan jul bara gäller USA. Men det kan väl knappast gälla oss som sitter med en bokning med leverans 7/12? Eller?

Min teori är att dom som fick bokat Den 19/11 är dom som får det som kommer i december och dom som frågar efter nästa Batch som inte fått en bokning, får svaret att ingen ny Batch är bekräftad

Medlem
Skrivet av ebackman2:

känns ju konstigt att "lova ut" såpass många förbokningar på så specifika datum om man inte har någon som helst idé om när det skulle komma in.

Eftersom de var ganska strikta med att inte lova ut mer än de hade första släppet..?

citat sweclockers:
"
Chattade precis med Elgiganten. Och vi som redan har hunnit lägga våra orderar kommer att få dom den 7 december.

Det inlägget gäller nya beställningar
"

Ah snyggt, tack för det. Då kan man vänta lite med att få panik då

Medlem

Vad det något CD släpp idag?
Jag tittade precis nu 14:06 det fanns ingen disc-version iaf

Medlem
Skrivet av e3henri:

Vad det något CD släpp idag?
Jag tittade precis nu 14:06 det fanns ingen disc-version iaf

Texten är ju ändrad till Release 2021 med....

Skriv svar