Assassin's Creed Valhalla får Performance- och Quality-lägen till next-gen

Robot
Assassin's Creed Valhalla får Performance- och Quality-lägen till next-gen

FPS eller upplösning? Idag kommer patchen som låter dig välja.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft


Redaktör
Ponny

Screen tearing har jag känt av hyfsat ofta på Xbox Series X. Skönt om det försvinner.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Screen tearing har jag känt av hyfsat ofta på Xbox Series X. Skönt om det försvinner.

Känner detsamma, har aldrig varit med om så tydliga tearings på konsol så ska bli skönt om dom försvinner!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nocternity:

Känner detsamma, har aldrig varit med om så tydliga tearings på konsol så ska bli skönt om dom försvinner!

Precis så! Kändes väldigt ovant att se det på tv:n.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Trevligt med en uppdatering. Jag kör det på PC och är förvånad över hur lite buggar jag själv har stött på (jämfört med många andra) Riktigt kul spel Tant Eivor rockar!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

Spelar på PC och det rullar på fint. Men lite roliga buggar har man varit med om exempelvis en dansande krigare hängande i luften, AI tog sig över en port istället för att gå genom etc. Varit med om en krasch men förlorade ingen progress, inte hela världen.

I övrigt ett riktigt trevligt spel! Gillar starkt röstskådespelarna, i synnerhet manliga Eivor. Väldigt skönt att slippa fetch quest etc. Roliga encounters runt om i världen etc.

Medlem

Har inte haft några problem än på min XSS efter 67h spel
Jo förresten att köra quick resumé har gjort att achievements inte poppar Men efter att man avslutat spelet som på den gamla tiden poppar de Ett känt problem

Medlem

Har inte haft några problem förutom ett par riktigt roliga buggar som gett mig ett gott skratt 😆

Medlem

Inte läst patchnotes, men hoppas de löst problemet med att öppna kistor i raider, ingen kommer och hjälper och när de väl kommer står de halvvägs in i kistan och puttar, och registreras inte.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag fick patchen till PC på Ubisoft Connect (Uplay) för ett litet tag sedan.

Medlem

Om man nu tänkte köra en SX på en 1080p-tv hade det varit nice med ett läge för just 1080p/60 med så mycket effekter som möjligt på. Eller motsvarar det performanceläget då? Tänker att det är onödigt att rendera i 4K.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Inte läst patchnotes, men hoppas de löst problemet med att öppna kistor i raider, ingen kommer och hjälper och när de väl kommer står de halvvägs in i kistan och puttar, och registreras inte.

Har haft samma problem. Sjukt irriterande när man lagt tid på att rensa bort alla fiender. De nämner att de fixat en bugg där de inte hjälper Eivor att öppna dörrar, men inget om kistor. Förhoppningsvis är det samma bugg, bara att de missat att nämna det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Inte läst patchnotes, men hoppas de löst problemet med att öppna kistor i raider, ingen kommer och hjälper och när de väl kommer står de halvvägs in i kistan och puttar, och registreras inte.

Haha ja jag höll på och bli vansinnig på ”come here, help!” Och ingen kom


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kör det på ps5. Kommer fortsätta med 60 fps 😁

Medlem
Skrivet av Hullken:

Om man nu tänkte köra en SX på en 1080p-tv hade det varit nice med ett läge för just 1080p/60 med så mycket effekter som möjligt på. Eller motsvarar det performanceläget då? Tänker att det är onödigt att rendera i 4K.

Jag tänkte precis samma.
Eller quality 60FPS med så hög upplösning som systemet pallar med vid 60FPS.

Medlem

Alltid högre fps, jag stänger den diskussionen här för om ni inte håller med har ni fel.*

*obs! Ironi kan förekomma i denna kommentar

Medlem

Ska lätt prova köra 30FPS varianten på XSX och se vad de ökat i detaljerna.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja jag höll på och bli vansinnig på ”come here, help!” Och ingen kom

Ibland kom ingen, och ibland kom dem urbuggade och kunde inte hjälpa.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser inte någon omedelbar skillnad mellan Quality och Performance-lägena! Utom den högre upplösningen då förstås. Men 60 fps är lätt värt lite lägre upplösning!, speciellt då den ändå håller sig minst en bit över 1440p.

Bra tillfälle här att snabbt kunna känna skillnaden på 30 och 60 fps!! Märks extremt mycket på markören i menyer, som hackar som en gammal skiva.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Ska lätt prova köra 30FPS varianten på XSX och se vad de ökat i detaljerna.

Tar tillbaka det. Stängde av 30FPS mode efter 20 sekunder. Tillbaka till 60 boys!

Medlem

Det är nog bäst att spelen framöver har 60 eller 30fps läge. Jag tänker alla som nu vänjer sig vid 60fps när man kör oldgen spel på current gen hårdvara.

Det är en vanesak och man märker skillnad att gå ner till 30 jämfört med om man går upp från 30.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det känns mer som 20fps i quality mode på ps5an. Ospelbart o laggigt så inte en chans att jag spelar i det läget.

Skrivet av Mirage:

Inte läst patchnotes, men hoppas de löst problemet med att öppna kistor i raider, ingen kommer och hjälper och när de väl kommer står de halvvägs in i kistan och puttar, och registreras inte.

Hur löser man den buggen. Ladda om? eller går det tillslut?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hur fungerar det om man kör med en 1080p TV?
Är upplösning och grafikinställningar separerade så man kan köra på Quality och få högsta grafikinställning och en högre fps jämfört med 4k.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte läst patchnotes, men hoppas de löst problemet med att öppna kistor i raider, ingen kommer och hjälper och när de väl kommer står de halvvägs in i kistan och puttar, och registreras inte.

Ja, enligt infon här så är det löst. Hittade det ganska långt ner under Raids.
https://www.vg247.com/2020/11/26/assassins-creed-valhalla-per...

Edit: Såg nu att det bara verkar gälla dörrar.

Medlem
Skrivet av Kokkelimokk:

Hur fungerar det om man kör med en 1080p TV?
Är upplösning och grafikinställningar separerade så man kan köra på Quality och få högsta grafikinställning och en högre fps jämfört med 4k.

Gissar på att spelet fortfarande satsar på 4K men det blir supersampling ned till 1080. Ingen prestandavinst på att ha en skärm med lägre upplösning mao.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hur löser man den buggen. Ladda om? eller går det tillslut?

Jag avbryter raiden när det buggar. Gå tillbaka till båten, trycker på "raid" igen och spring upp tillbaka till dörren/kistan det är alltid någon som hänger med redo att assistera. Funkar varje gång. Brukar döda alla först och sen hoppa in i båten igen och trycka på raid.

Medlem

Jag märksr fsktiskt ingenting. Kanske inte bryr mig så mycket. Har inte ens märkt av screen teering(stavning) Mitt huvud kanske inte tänker så mycket det. Jag sitter dock aldrig och letar buggar eller screen problem. Haha.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hur löser man den buggen. Ladda om? eller går det tillslut?

Jag brukar lubba runt lite, ta ut avstånd, komma tillbaka och se om npc'n "låst upp sig", vilket skett i 100% av fallen, men lägger på 5-10 minuter i raiden i onödan.

Skrivet av Garibald:

Ja, enligt infon här så är det löst. Hittade det ganska långt ner under Raids.
https://www.vg247.com/2020/11/26/assassins-creed-valhalla-per...

Edit: Såg nu att det bara verkar gälla dörrar.

Tack En av två lösta iaf...


signatur

I drank what?

1
Skriv svar