Quiz – Adjöss och tack för Xbox One!

Robot
Quiz – Adjöss och tack för Xbox One!

Vad minns du av förra Xboxen?

#quiz, #xbox-one


Medlem
Medlem
Skrivet av Lolflakes:

2/10

Aegd!

Medlem

Gissade mig till 3/10. Vet inget om Xbox One som hårdvara. Fattar inte hur dom kunde tappa mig efter 360:n som var en toppenkonsol. Lanseringen sabbade allt för Xbox One känns det som.

Medlem

3/10 Korrekta svar!

Nollkoll på Xbox


signatur

I drank what?

Medlem

4/10 gissningar lyckades!

KoP
Medlem

Än är jag inte redo att avsluta mitt förhållande med Xbone, kommer att tuffa på ett tag till tills det börjar bli värt att uppgradera.

Medlem

8/10. Aaw, min gamerscore är lägre än min månadslön


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Avstängd

9/10
Riktigt bra även om det är ganska länge sedan jag startat min One


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

1/10, känns ändå ganska bra att jag inte lagrat den där informationen
Dock gillar jag min S

Medlem

Haha, 0 / 10 första gången någonsin. Nog för att jag aldrig ägt en Xbox men ändå. ^^

Medlem

1/10. Jag hade tydligen riktigt dålig koll!

Medlem

8/10. Ändå nöjd.

jbx
Medlem

9/10, började med ps4 sen ps4 pro sen gick jag över till One X och blev fast... men nu är jag tillbaka till Sony med Ps5.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag minns red ring of death.

Medlem

2/10
Men då hade jag noll intresse i Xbox One.
Man kan säga att MS gjorde bort sig fatalt och tappade mig som kund.
Min Xbox 360 var välanvänd med 50-60 spel på skiva + ett antal Arcade spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag fick 8 av 10. Tror det är det bästa jag fått någonsin under en FZ quiz. Jag körde dock om den med samma svar för att vara säker på min siffra. Lite trött, så jag ville vara säker så att jag inte postade fel siffra här.

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Du tycker Series S verkar för kraftig.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag minns red ring of death.

Det gör vi alla men det var från xbox 360 tiden. Jag hade en som fick det, skickade in och en trevlig ups kille hämtade den utanför min dörr. Hämtade den på deras lager(ups) (lager, industri område, tipp var i ens närhet). Inte ett flashigt område, men jag och en kompis hämtade den fixade på en kväll. Men xbox one hade inget sådant problem så vitt jag vet. Jag råkade slå ut en hdd på en xbox 360 premium) fick en helt ny från elgiganten trots att jag bara lämnade in hdd. Så en är obrukbar den andra är helt funktionsduglig, men låter som fan efter att jag tog av skalet pga överhettning.

Min xbox one och slim (som min kompis har fått) och x lever verkligen kvar.
Vad jag minns.. hmm, gears 4 var väldigt trevligt. Men jag skulle nog säga Wolfeinstein/halo 5 och doom 2016 var dom som gav mig mest nöje

It's not a lake, it's an ocean

9/10 (jag räknade faktiskt Forza Horizon 2 som ett Xbox 360-spel, det släpptes ju till båda).

Jag har en lite skumpig relation till Xbox One. Den började med Xbox Reveal i maj 2013 som jag följde förväntansfull men blev så oerhört besviken på att jag fick ont i magen.

Jag går tillbaka i mitt bloggarkiv och ser att min reaktion direkt efteråt löd så här: "Efter en timmes sömnigt säljsnack längtar jag mest efter en kall öl och en smäll i huvudet. Känslan är att Microsoft missade en jättechans att imponera på sin corepublik genom att mest snacka om mediefunktioner i stället för spel. Det kan stå dem dyrt."

Sedan kom E3 och Microsoft trasslade in sig i dubbla budskap om always online och huruvida konsolen skulle kunna spela begagnade spel eller inte. Kinect- och TV-fokus kändes helt feltänkt. Efter att ha spelat på Xbox sedan 2002 var jag skitförbannad och beslöt att köpa PS4 i stället. Det kom att dröja till 2015 innan jag slutligen köpte en Xbox One. Då hade den ettåriga tidsexklusiviteten för Rise of the Tomb Raider samt den lite finare vita modellen med Sunset Overdrive vunnit över mig (priset hade också fallit till 3000 kr).

Jag räknade dock inte med att spela annat än exklusiviteter. Med tiden kom dock achievements och handkontrollen att göra Xbox One till min primära konsol medan PS4 blev konsolen för exklusiva topplir. Sedan följde Xbox One S och i fjol köpte jag slutligen Xbox One X också, som är en formidabel konsol.

En skumpig resa, som sagt. Men efter totalt fyra inköpta One-konsoler, ett troget Game Pass-abonnemang och över 60 fysiska spel känner jag ändå att jag har fått ut en hel del av en konsol som jag i början svor att jag skulle bojkotta. Microsoft lyssnade, lärde av misstagen och tog stora kliv framåt. Bakåtkompatibilitet med Xbox och Xbox 360, bättre hårdvara och Game Pass var styrkor. Bristen på de där heta exklusiva spelen vid sidan om ett litet fåtal den stora bristen som de aldrig hann åtgärda.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

6/10 Korrekta svar!
Du sneglar på en Xbox Series X.

:::::::::::: Perkele. Började bra o trodde jag skulle sätta fullpottare sedan rasade det. Borde haft 1 rätt till iaf. Klantigt ::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Medlem

signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Inaktiv
1
Skriv svar