PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Inaktiv
Skrivet av långburk112:

Ah snyggt, tack för det. Då kan man vänta lite med att få panik då

Elgiganten har ju sagt flera gånger att de bara säljer sådana som de vet att de får in. Har du bokat en så får du den i december.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Vad det något CD släpp idag?
Jag tittade precis nu 14:06 det fanns ingen disc-version iaf

Har suttit och uppdaterat sen 14, ingenting. Verkar som att om det kommer något släpp idag så kanske de dröjer med det framåt midnatt kanske? Tänker i och med starten på black friday.

Medlem

För exakt ett dygn sedan knep jag en Digital på CDON. Råder er att fortsätta hamra F5 idag så kanske det dyker upp..

Misstänker dock också att det endast är Digital som gäller då Disc står som nämnt tidigare "Release 2021" (medan det inte gör det på DE).

Hämtade den nu på lunchen, står bredvid mig och får packas upp när barnen är lagda ikväll!

Medlem

När man läser hur många onlinebutiker skött förbokningen av ps5 så kan jag inte låte bli att tänka på denna scen från Seinfeld

Medlem
Skrivet av MLundin:

För exakt ett dygn sedan knep jag en Digital på CDON. Råder er att fortsätta hamra F5 idag så kanske det dyker upp..

Misstänker dock också att det endast är Digital som gäller då Disc står som nämnt tidigare "Release 2021" (medan det inte gör det på DE).

Hämtade den nu på lunchen, står bredvid mig och får packas upp när barnen är lagda ikväll!

Kl 1500 right?

Medlem
Skrivet av Kellini:

Kl 1500 right?

Hehe, barnen lagda kl 15? Jajjemen de får somna tidigt idag

Skämt åsido; CDON-beställningen igår gick igenom 14:21. Läste på andra forum att vissa lyckades fram till kl 15:00, so don't give up!

Medlem
Skrivet av MLundin:

Hehe, barnen lagda kl 15? Jajjemen de får somna tidigt idag

Skämt åsido; CDON-beställningen igår gick igenom 14:21. Läste på andra forum att vissa lyckades fram till kl 15:00, so don't give up!

haha Tack gubben!

Medlem
Skrivet av MLundin:

Hehe, barnen lagda kl 15? Jajjemen de får somna tidigt idag

Skämt åsido; CDON-beställningen igår gick igenom 14:21. Läste på andra forum att vissa lyckades fram till kl 15:00, so don't give up!

Snyggt jobbat! Var det lugnt när du väl lagt den i korgen (alltså är den paxad då?) eller var du tvungen att vara snabb hela vägen i beställningen? Folk är så snabba 😅

Medlem

Nej verkar dött på CDON :/

Medlem
Skrivet av Kellini:

Nej verkar dött på CDON :/

Mm, dessvärre..

Skrivet av Dirkydirk:

Snyggt jobbat! Var det lugnt när du väl lagt den i korgen (alltså är den paxad då?) eller var du tvungen att vara snabb hela vägen i beställningen? Folk är så snabba 😅

Gäller att vara snabb 😂 hade precist valt frakt själv och skulle gå till att betala den men precis efter jag valt frakten så stod de att dom var slut 😂🙃

Medlem
Skrivet av MLundin:

För exakt ett dygn sedan knep jag en Digital på CDON. Råder er att fortsätta hamra F5 idag så kanske det dyker upp..

Misstänker dock också att det endast är Digital som gäller då Disc står som nämnt tidigare "Release 2021" (medan det inte gör det på DE).

Hämtade den nu på lunchen, står bredvid mig och får packas upp när barnen är lagda ikväll!

Samtidigt står det leveranstid 5-15 arbetsdagar. Men kanske är det bara 15 arbetsdagar kvar i år
Jag litar inte på något leveransinformation på någon sida just nu...

Medlem

Vad tror ni om ett släpp på elgiganten/netonnet,CD ikväll? Kan väl vara värt att hålla ett öga på de sidorna närmre midnatt?

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Vad tror ni om ett släpp på elgiganten/netonnet,CD ikväll? Kan väl vara värt att hålla ett öga på de sidorna närmre midnatt?

Ingen aning :/

Medlem

Ser mörkt ut för Sverige just nu, verkar som att Sony prioriterar nästa batches till USA enligt Elgigantens senaste tweet.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Ser mörkt ut för Sverige just nu, verkar som att Sony prioriterar nästa batches till USA enligt Elgigantens senaste tweet.

Såg det.. Vet inte om man ska klassa det som cyniskt eller optimistiskt, men skulle inte förvåna mig ifall återförsäljare sitter på ett litet lager för ett släpp under black friday/cyber monday. Det är nog snarare optimistiskt inser jag när jag skriver detta hehe...

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Såg det.. Vet inte om man ska klassa det som cyniskt eller optimistiskt, men skulle inte förvåna mig ifall återförsäljare sitter på ett litet lager för ett släpp under black friday/cyber monday. Det är nog snarare optimistiskt inser jag när jag skriver detta hehe...

Japp jag kommer sitta uppe, men hela den här black friday har ju totalt utvattnats. Tidigare år hade man uppesittarvaka för att klicka hem fynden 00:00, men nu drog det igång 8 dagar innan och förutom elgiganten som har några hemliga priser som släpps inatt så verkar hela BF över innan fredagen ens har börjat (alla butiker har ju släppt sina black friday erbjudande för beställning sedan länge).

Medlem
Skrivet av Dirkydirk:

Snyggt jobbat! Var det lugnt när du väl lagt den i korgen (alltså är den paxad då?) eller var du tvungen att vara snabb hela vägen i beställningen? Folk är så snabba 😅

Lugnt.. nae, fyllde i leverans-/betalinformation fort som fasen. Hjärtat slutade rusa när bekräftelsemailet kom och pengarna var dragna. Stressade igenom och valde expressfrakt (1-2 dagar).

Medlem
Skrivet av fotbollspuck:

När man läser hur många onlinebutiker skött förbokningen av ps5 så kan jag inte låte bli att tänka på denna scen från Seinfeld

helt klockrent! haha.

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Vad tror ni om ett släpp på elgiganten/netonnet,CD ikväll? Kan väl vara värt att hålla ett öga på de sidorna närmre midnatt?

Skulle inte förvåna mig med tanke på div. olika flash-släpp under veckan.. Mindre sortiment de hållit på just pga Black Friday. Driver mycket trafik.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Samtidigt står det leveranstid 5-15 arbetsdagar. Men kanske är det bara 15 arbetsdagar kvar i år
Jag litar inte på något leveransinformation på någon sida just nu...

Så sant så. Valde expressfrakt (1-2 dagar) i mitt fall och blev glatt överraskad att de faktiskt kunde leverera den så snabbt då!

Medlem
Skrivet av Stålburken:

helt klockrent! haha.

Haha och kommentaren för 5 år sen:
”How I feel about GameStop pre-orders”

Tidlöst🙂

Medlem

Är det något jag har lärt mig av denna release så är det att jag aldrig lär mig

Det är bara att inse att jag definitivt lider av FOMO, känns också som att det har varit en del oflyt för min del...satt och f5:ade hårt på Elgigantens sida 19/11 fram till 12.05 men behövde avbryta eftersom att byggare skulle komma förbi och räkna på en offert...natten till torsdagen så kollade jag netonnets sida för att se och struntade i att kolla amazon då för att det ”fick vara nog” för den dagen

Till slut så har man förhoppningsvis en ps5 prydandes tv-bänken i vardagsrummet, hade dock hoppats infria sonens förhoppning om att vara först i klassen med en ps5 men då hade redan en klasskompis fått sin levererad på releasedagen.

Grattis till alla er som har fått tag i en konsol, jag kan verkligen känna av er glädje via era inlägg

Medlem

Har släppt mina bokningar på Inet, Amazon samt Elgiganten nu så några stackare kanske har tur att hugga dessa

Medlem
Skrivet av MLundin:

Hehe, barnen lagda kl 15? Jajjemen de får somna tidigt idag

Skämt åsido; CDON-beställningen igår gick igenom 14:21. Läste på andra forum att vissa lyckades fram till kl 15:00, so don't give up!

14:00 - 15:00?? Lär väl springa in på jobbets toalett och trycka refresh i cirka 5 minuter då hahaha nä men hoppas de släpper lite flera idag, eller att de fortsätter göra så nästa vecka också

Medlem

Tror ni det är värt att hålla sig uppe till 12:00 ikväll?

Medlem
Skrivet av Felle885:

14:00 - 15:00?? Lär väl springa in på jobbets toalett och trycka refresh i cirka 5 minuter då hahaha nä men hoppas de släpper lite flera idag, eller att de fortsätter göra så nästa vecka också

Haha feel with you. Har lyxen att kunna arbeta hemifrån så såg till att inte ha bokade möten den tiden, arbetade på ena skärmen och hamrade F5 på andra..

Hoppas det blir fler spontansläpp, känner verkligen med alla er andra som ännu inte har en PS5!!

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Tror ni det är värt att hålla sig uppe till 12:00 ikväll?

Nej

Medlem

Kollat alla "kända" siter, inget släpp som jag kunnat hitta.

Medlem

Elgiganten har ändrat leveranstiden från 3-5 dagar till 5-10 dagar. Fan är det här ele?

Skriv svar