Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Avstängd

För oss som inte orkar samla allt gear så är store välkommet. Köpte enhärjar setet och vargen man kan rida på.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Ftmch:

Har märkt en sak som är lite skum, trodde först det var lite inbillning men...
Evior är pyttepytteliten, verkligen... pytteliten, fel skala helt enkelt. Bilden under visar alltså Eivor bredvid ett litet barn.
Alla djur man träffar på är också bisarrt stora jämfört med lilla Eivor, rådjur ser ut som älgar etc.

https://i.imgur.com/vOAGxgj.jpg

Är det här någon jäkla bugg jag har råkat ut för eller är spelet bara helt bisarrt? Har testat med både manliga och kvinnliga Eivor och storleken är lika... liten.

Edit: Ok, verkar vara extra stort problem i just denna quest, men jag tycker ändå att det kvarstår i andra quests också, många karaktärer (utöver de där ENORMA heavy-fienderna) är liksom... större skala än Eivor, och skalan på djuren är fortfarande helt jäkla off, om inte djur var dubbelt så stora på vikingatiden...
https://www.vg247.com/2020/11/16/massive-children-plaguing-as...
Edit igen: Nu när jag laddade spelet igen var ungen liten, haha. Kusligt.

Haha ja han är lite kortare än Sigurd och de andra Vikingarna men inte mindre än barnen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Jag ser om Vikings nu. Snacka om att dom tagit mycket från den serien till detta spel. Båtarna och raiderna bland annat.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag hittade förresten hur man får god mode i detta spel. Väldigt användbart om man gör något som är för svårt.

gå till Tärningsspelaren och sätt igång spelet. Sedan tar du fram kartan mitt i och tar fast Travel till någon destination. Då kan du lönnmörda alla fiender.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag ser om Vikings nu. Snacka om att dom tagit mycket från den serien till detta spel. Båtarna och raiderna bland annat.

Sen finns The Last Kingdom också om du inte sett den redan.

Märkte att efter patchen finns en liten chans att elites droppar ingots och sällsynta material som t.ex. platinum.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Sen finns The Last Kingdom också om du inte sett den redan.

Märkte att efter patchen finns en liten chans att elites droppar ingots och sällsynta material som t.ex. platinum.

Jo har sett den med. Jag tog nyss en av häxorna med god mode.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Jo har sett den med. Jag tog nyss en av häxorna med god mode.

Vad e det för mening att spela om man har god mode?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Föreställer mig Alias sittande med whiskeyflaskan i näven kl 12 på natten en torsdag, blivit lite för full och arg över livet och råkar gå in på FZ.

Ja typ sant, hur visste du det var whiskey?
Arg över livet? Yes. Hur kan man inte vara det som det ser ut nu?
Råkar gå in på FZ stämmer nog också

Fasiken du läser av mig perfekt!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Kul när en patch faktiskt fixar saker man har stört sig lite på, nu efter patchen så resetas inte hide/show för manteln när man gått in/ur förklädnads-läget (innan patchen så var man tvungen att gå in och dölja manteln varje gång man dragit upp luvan och sen tagit av sig den igen, om man vill ha den dold dvs.).

Sen har skillträdet blivit bättre också, nu kan man se alla "stora" skills utan att se hela trädet, så man slipper gissa sig till vad som kommer låsas upp och kan satsa lite mer på saker man tycker låter intressant, mycket bra. Måste ändå säga att jag har roligare med spelet än jag trodde, gillar framförallt rädandet, glida runt längst floderna och köra iland båten och gå loss. Hade velat se ännu mer "mangement" kring ens soldater dock, nu kan man ju välja ut 6 stycken specialare (eller hur många det är nu...) hade gärna sett att man kunde fylla upp hela båten med specialare och jomsvikingar och ännu hellre karaktärer man träffar på under spelet så att hela crewet till sist känns personligt.

Medlem

Nu kör vi.......:-)


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Medlem

Klarade ut det på 80 timmar. Skulle nog säga att jag gillade odyssey lite mera

Det har gått och blivit det bästa Assassin's Creed spelet för mej just nu, dom har verkligen steppat upp med mycket i detta.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Funderar på att skaffa detta men är skeptisk till Ass. Creed då jag alltid brukar tröttna omgående på dem.

Inte spelat serien sen de äldre 1-2 osv. Men detta känns inte alls likt det upplägget, har jag rätt?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Funderar på att skaffa detta men är skeptisk till Ass. Creed då jag alltid brukar tröttna omgående på dem.

Inte spelat serien sen de äldre 1-2 osv. Men detta känns inte alls likt det upplägget, har jag rätt?

Skulle säga att det är väldigt annorlunda från de tidigare spelen i serien, väldigt likt de senaste spelen på många sätt men har du inte spelat sen dess är det inte mycket som är samma. Vissa saker finns kvar, som viewpoints som ska syncas MEN det är typ ett par i varje enormt område snarare än en per kvarter som i de tidigare så det blir inte alls lika tjatigt. Är du sugen på att leka viking i en öppen värld och inte bryr dig så värst mycket om realism kan jag rekommendera det.
Än så länge har jag kunnat skita i helt i smygandet också vilket är rätt skönt (men inte så assassin kanske). Har inte stött på något "mission failed: du blev upptäckt" ännu och spelet är till och med jäkligt generöst med hur långt bort från uppdrag man får röra sig etc. för det mesta.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Skulle säga att det är väldigt annorlunda från de tidigare spelen i serien, väldigt likt de senaste spelen på många sätt men har du inte spelat sen dess är det inte mycket som är samma. Vissa saker finns kvar, som viewpoints som ska syncas MEN det är typ ett par i varje enormt område snarare än en per kvarter som i de tidigare så det blir inte alls lika tjatigt. Är du sugen på att leka viking i en öppen värld och inte bryr dig så värst mycket om realism kan jag rekommendera det.
Än så länge har jag kunnat skita i helt i smygandet också vilket är rätt skönt (men inte så assassin kanske). Har inte stött på något "mission failed: du blev upptäckt" ännu och spelet är till och med jäkligt generöst med hur långt bort från uppdrag man får röra sig etc. för det mesta.

Det låter ju lovande. Får ta en funderare, tack!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Gav upp nu efter cirka 15h

Buggfest, tråkigt/dåligt stridssystem, ointressanta karaktärer. Tur jag fick det gratis när jag köpte processor.

Om nån liksom jag undrar vad Havi är för nått

Tydligen ett av många namn på Oden när man är i Asgard
Trodde man var en i gänget ett tag och undrade varför man hade sån makt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kul att det är så många som kan lira spelet utan att det stör sig på fps, som jag inte kan ignorera och blir irriterad och stänger av spelet. 90 graders vinklar rätt ner och sen upp lika snabbt och bland fryser det till. Vad kallar man det för "memory leak" ?

Medlem

Har spelat cirka 60 timmar nu. Hann bli relativt trött på spelet, och sa upp Ubisoft+ abonnemanget innan en månad (150kr/mån). Kanske köper det sen när expansionerna är släppta och allt finns på jätterea efter ett år.

Hoppas Ubisoft fortsätter med detta på PC, väldigt kostnadseffektivt. "Guld" versionen kostar 1000kr ny och jag betalade 150kr för att spela mig trött. Visst jag kan inte spela det när jag vill, men det finns andra spel att köra, t.ex. ett som kommer nästa vecka. Dags att avinstallera Valhalla för att göra plats på fin-SSDn.

Skägg.
10 Chambers

Är det inte lite väl mycket konflikter i Assassin’s Creed: Orlog. Jag förstår ju att kidsen vill ha lite action i sitt tärningsspel men kom igen!


signatur
Medlem

Fan vad gubbar i uppdrag fastnar nu för tiden.
Snart inte ens kul att fortsätta

Avstängd
Skrivet av Craze:

Klarade ut det på 80 timmar. Skulle nog säga att jag gillade odyssey lite mera

Jag har inte klarat detta än men ska väl försöka spela till veckan. Odyssey var bättre men kan inte säga 100% innan jag klarat detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag tycker det är kul. Orkar dock inte dammsuga kartan efter skatter, sidouppdrag etc. Fokuserar i så fall på de "viktiga" skatterna d.v.s. vapen,metaller,skills.

Något jag stör mig på är hur svårt det är att få tag i resurser för att uppgradera sin by. Du kan typ raida 3-4 kloster i början. Jag har power level 90 och såg att jag kan raida ett till. Alldeles för seg progress.

Precis. Det är ju verkligen gjort för att byn sakta ska växa. Fattar inte varför man hittar supplys men inte det andra man behöver till byn när man lootar vanligt.

I övrigt tycker jag det är konstigt man inte kan stegra med hästen eller slåss med enhandsvapen till häst.
Blir ju komiskt när man blir attackerad till häst och man bara kan sparka tills man fumligt hoppar av eller blir fälld

Toppenspel i övrigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Stör mig inte så mycket på tempot i byns utveckling, ska väl ta ett tag liksom? och tanken är väl att man sakta ska beta av klostren när man kommer till nya områden etc. Annars blir ju byn klar långt innan man blir klar med allt annat. Dock hade jag ändå velat se lite mer rollspelsalternativ kring det kanske, att man KAN få tag på resurser genom handel istället men det är lite långsammare/inte lika mycket på en gång, medans kloster-räderna ger mycket resurser direkt men sabbar möjligheterna för handel då ingen gillar en etc. Nåja.

Kan man uppgradera byn sin med murar till sist förresten eller förblir det en väldigt enkel by att anfalla? haha

Avstängd

Hur tar ni dessa med jätte stora sköldar? Stötte på en zealot men slår bara in i hans Sköld. Därför striderna här är värdelösa. Var mkt bättre i Odyssey.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Hur tar ni dessa med jätte stora sköldar? Stötte på en zealot men slår bara in i hans Sköld. Därför striderna här är värdelösa. Var mkt bättre i Odyssey.

Genom att inte bara trycka på attack knappen hela tiden, och hitta sin tidpunkt när man skall attackera.. så därför striderna här e mycket bättre än Odyssey.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Genom att inte bara trycka på attack knappen hela tiden, och hitta sin tidpunkt när man skall attackera.. så därför striderna här e mycket bättre än Odyssey.

Finns några saker som är bättre i Valhalla, men generellt är striderna mycket bättre i Odyssey.

Skrivet av Fulci:

Finns några saker som är bättre i Valhalla, men generellt är striderna mycket bättre i Odyssey.

Håller inte med.. Odyssey fighting var alldeles för lätt och tråkig jämfört med nu.. och vapen hanteringen beroende på vilket vapen man har har blivit mycket bättre, man känner verkligen mer vad för slags vapen man använder nu, du kan inte spamma heavy attack, fienderna du möter nu kan du möta samma sort men endån ha en annan fight för just du har byt vapen så ändras det mycket mer än vad det gjorde i Odyssey


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Håller inte med.. Odyssey fighting var alldeles för lätt och tråkig jämfört med nu.. och vapen hanteringen beroende på vilket vapen man har har blivit mycket bättre, man känner verkligen mer vad för slags vapen man använder nu, du kan inte spamma heavy attack, fienderna du möter nu kan du möta samma sort men endån ha en annan fight för just du har byt vapen så ändras det mycket mer än vad det gjorde i Odyssey

Jag tycker Valhalla är för lätt och tråkigt. Om man inte går till ett dödskalleområde då det helt plötsligt blir omöjligt. Att de har statiska levels i områden gör att majoriteten av fiender antingen är för lätta eller för svåra. Under tiden man gör quests och är i ett område blir de snabbt för lätta. Ska man då byta till ett nytt område innan man är klar med sina quests?

I Odyssey kunde man ställa in svårighetsgraden och då var den på den nivån spelet igenom oavsett vart man gick. I Valhalla är det som trappsteg där man nästan hela tiden inte är i synk med önskad svårighetsnivå på fienderna.

Skriv svar