PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Elgiganten har ändrat leveranstiden från 3-5 dagar till 5-10 dagar. Fan är det här ele?

Var ser du det?

Skrivet av Stålburken:

Elgiganten har ändrat leveranstiden från 3-5 dagar till 5-10 dagar. Fan är det här ele?

Själv vet man inte ens när i december man får sin från Elgiganten

Medlem

@Gregerory: Under orderdetaljer på EG, förutsatt att du valt Ekonomi-leverans.

Angående leveransen har den i veckan gått från 3-5, 4-7 och nu 5-10 dagar. Jag ser inget konstigt med det, det är trots allt black friday på riktigt nu och de vill med all säkerhet säkra upp så inte folk blir förbannade när varan inte kommer på 3 dagar. Men folk blir upprörda ändå så väldigt otacksamt att jobba inom handel just nu

Hur detta påverkar förbokade varor har jag ingen aning om men ärligt talat tar vi mycket för givet i det här landet. Förstår att alla är sugna på årets mest förväntade bristvara 2020 men det är inget att hetsa upp sig över, då dör man bara i förtid och riskerar missa framtida spelsläpp. Har du den orderlagd så är det mer eller mindre bekräftat av EG att den kommer i december och till dess finns det bättre saker att göra.

Medlem

@pinky

Det blev express när jag försökte dundra igenom så fort som möjligt, har samma tid som innan 3-5 dagar.

Bara att chilla tålmodigt.

Medlem

Min har ändrats med på elgiganten. Först från 1-2 dgr till 1-4 och nu 2-5. Har hemleverans express.

Medlem
Skrivet av pinky:

@Gregerory: Under orderdetaljer på EG, förutsatt att du valt Ekonomi-leverans.

Angående leveransen har den i veckan gått från 3-5, 4-7 och nu 5-10 dagar. Jag ser inget konstigt med det, det är trots allt black friday på riktigt nu och de vill med all säkerhet säkra upp så inte folk blir förbannade när varan inte kommer på 3 dagar. Men folk blir upprörda ändå så väldigt otacksamt att jobba inom handel just nu

Hur detta påverkar förbokade varor har jag ingen aning om men ärligt talat tar vi mycket för givet i det här landet. Förstår att alla är sugna på årets mest förväntade bristvara 2020 men det är inget att hetsa upp sig över, då dör man bara i förtid och riskerar missa framtida spelsläpp. Har du den orderlagd så är det mer eller mindre bekräftat av EG att den kommer i december och till dess finns det bättre saker att göra.

Absolut! håller med helt. jag som jobbar inom handel själv har respekt för alla som jobbar inom ÅF och inom leveranser, speciellt kundservice som får ta mycket skit nu, i många fall är det cheferna som har bristande information till sina anställda vilket som vanligt blir att dom som har kontakt med kunderna är dom som får obefogad skit på sig! tanken var inte att låta upprörd, mer att informera forumet.

Medlem

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-18 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.
Versionen med skivläsare.

*Uppdaterad. Vad 2019-10-18 och inte 2019-10-22.

Dex
Medlem
Skrivet av P2daO:

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-22 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.

Säkerligen en hel del som har avbokat sin beställningar hos Webhallen då dom har köpt den t.ex. på Elgiganten eller Amazon istället.

Medlem

Hade varit skoj med en Series X som ploppade upp någonstans

Medlem
Skrivet av P2daO:

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-22 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.
Versionen med skivläsare.

Grymt! stort grattis till dig och tack för info!

Medlem
Skrivet av Dex:

Säkerligen en hel del som har avbokat sin beställningar hos Webhallen då dom har köpt den t.ex. på Elgiganten eller Amazon istället.

Ja jag är en av dom som bokat på Elgiganten och får mitt i mitten av december.
Därför gav jag bort min köplats hos WH till min bror som ändå inte hade nån brådska och kunde vänta till 2021.
Men nu får han sin idag och jag får vänta i två veckor till. Fan vad orättvist

Medlem
Skrivet av P2daO:

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-22 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.
Versionen med skivläsare.

Hurra då ligger min bokning 2020-06-30 bara 8 månader och 8 dagar bort..
(lite i perspektiv till er som är irriterade angående om det är 2 eller 10 dagars leverans på EG bokningar gjorda denna veckan)

Medlem

Ja nu känns det som att drömmen om att klicka hem ett ps5 den här veckan är över, blir la till att vänta tålmodigt till mars. Hoppas att många andra har lyckats så att köerna kanske kortas ner en aning.

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Ja nu känns det som att drömmen om att klicka hem ett ps5 den här veckan är över, blir la till att vänta tålmodigt till mars. Hoppas att många andra har lyckats så att köerna kanske kortas ner en aning.

Sinnessjukt att det ska vara så svårt att få tag på den för oss som ändå har ett ganska stort intresse.
Undra när den kommer finnas tillgänglig för mainstream publiken ? 2022 ???

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sinnessjukt att det ska vara så svårt att få tag på den för oss som ändå har ett ganska stort intresse.
Undra när den kommer finnas tillgänglig för mainstream publiken ? 2022 ???

Ja det är lite surt faktiskt, men å andra sidan var jag rätt sent på tåget med förbokningen, så får ju skylla mig lite själv. Och vad gäller släppen den här veckan så har det nästan känts lite som en lottdragning, även om man lyckas timea när en sida släpper en batch så ska man konkurrera med bots och scalpers. Det tycker jag är surt, att folk köper upp konsoler för att sälja vidare dyrt och inte för att spela. Ber till högre makter att folk sitter lugna i båten och inte köper av dem.

Medlem
Skrivet av P2daO:

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-18 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.
Versionen med skivläsare.

*Uppdaterad. Vad 2019-10-18 och inte 2019-10-22.

Oj, spännande! Jag bokade den med skivläsare på webhallen 2019-10-15 att skickas med posten men har inte hört något...

Medlem

Hoppas att det börjar röra sig lite gällande Series X snart. Har just nu 3 bokningar som man hela tiden kollar.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Fick nyss bekräftelse från Mediamarkt att min series X har skickats.
Gjorde min beställning 8 oktober.
Tur att man jobbar hela helgen så tiden går lite fortare. 🙂


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag trodde att jag var säker på att få min PS5 på releasedagen när jag bokade den i november 2019 på Webhallen men icke! Vilken soppa! När kan man tänka sig få en? Man kanske ska boka en PS6 redan nu?
Ska aldrig boka något på WH igen.

Medlem
Skrivet av Alessi:

Jag trodde att jag var säker på att få min PS5 på releasedagen när jag bokade den i november 2019 på Webhallen men icke! Vilken soppa! När kan man tänka sig få en? Man kanske ska boka en PS6 redan nu?
Ska aldrig boka något på WH igen.

Jag förstår verkligen frustrationen.. I min naivitet trodde jag samma som du (och då bokade jag februari 2020). Men kan bara skylla på mig själv att jag dumt nog trodde att det skulle räcka.

Tycker mer synd om frugan som måste stå ut med mitt jetplan till ps4a i några månader till, hade tom sålt in nya konsolköpet med att hon skulle slippa allt ljud...

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Jag förstår verkligen frustrationen.. I min naivitet trodde jag samma som du (och då bokade jag februari 2020). Men kan bara skylla på mig själv att jag dumt nog trodde att det skulle räcka.

Tycker mer synd om frugan som måste stå ut med mitt jetplan till ps4a i några månader till, hade tom sålt in nya konsolköpet med att hon skulle slippa allt ljud...

Jag bokade min på Webhallen 2019-10-11 07:05.

Idag för en timme sedan hämtade jag ut den.
Hoppas du får din snart!

Medlem

Webhallen hade inte fått några nya konsoler iaf utan vi som fick nu har får såna som avbokats eller inte hämtats ut.

trj
Medlem
Skrivet av P2daO:

Webhallen hade inte fått några nya konsoler iaf utan vi som fick nu har får såna som avbokats eller inte hämtats ut.

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/ny-information-...
Deras kundtjänst skrev här att de skulle få in en leverans under gårdagen i alla fall.

Medlem
Skrivet av P2daO:

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-18 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.
Versionen med skivläsare.

*Uppdaterad. Vad 2019-10-18 och inte 2019-10-22.

Skrivet av lurwas:

Jag bokade min på Webhallen 2019-10-11 07:05.

Idag för en timme sedan hämtade jag ut den.
Hoppas du får din snart!

Ni som hämtade ut idag, hämtade ni ut i Stockholm eller någon annanstans? Min ska hämtas ut i Göteborg, tänker om jag kanske får besked nästa vecka. Beställd 30 okt 2019, inget besked ännu mer än 2021

Medlem
Skrivet av trj:

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/ny-information-...
Deras kundtjänst skrev här att de skulle få in en leverans under gårdagen i alla fall.

Aha, se där! Han jag pratade med idag på WH sa iaf att ha inte såg att dom hade fått in någon leverans nyligen utan att det var avbokade konsoler som går ut nu

trj
Medlem
Skrivet av P2daO:

Aha, se där! Han jag pratade med idag på WH sa iaf att ha inte såg att dom hade fått in någon leverans nyligen utan att det var avbokade konsoler som går ut nu

Kan ju vara både och tänker jag?
Den leveransen lär väl ha gått till deras centrallager och förmodligen har de inte hunnit skicka ut dem till de enskilda butikerna än. Så är nog inte omöjligt att fler som har beställt från WH får goda nyheter kommande veckan.

Medlem
Skrivet av Alessi:

Jag trodde att jag var säker på att få min PS5 på releasedagen när jag bokade den i november 2019 på Webhallen men icke! Vilken soppa! När kan man tänka sig få en? Man kanske ska boka en PS6 redan nu?
Ska aldrig boka något på WH igen.

Vem bokar ens på Webhallen..? När mediamarkt, elgiganten och netonnet finns? Som att beställa på inet 😂 eller nån annan skum sida. De fick MINST antal konsoller av Sony pga detta, fast dom tog FLEST förbokningar🤣👍

Medlem

En timma telefonkö till Webhallen. De vägrar säga hur man ligger till i turordningen och hur många de fått in i första batchen samt hur långt bak den sista i den första batchen var när denne fick sin. Suck
Enligt WH säger de inte pga scalper. Förbannade scalpers! Jag vill ju bara spela.

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Vem bokar ens på Webhallen..? När mediamarkt, elgiganten och netonnet finns? Som att beställa på inet 😂 eller nån annan skum sida. De fick MINST antal konsoller av Sony pga detta, fast dom tog FLEST förbokningar🤣👍

Det gick utan problem att boka PS4 i juni 2013 och jag fick på releasedagen i november.
Men efter denna fadäsen är det sista gången

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Vem bokar ens på Webhallen..? När mediamarkt, elgiganten och netonnet finns? Som att beställa på inet 😂 eller nån annan skum sida. De fick MINST antal konsoller av Sony pga detta, fast dom tog FLEST förbokningar🤣👍

Uppenbarligen sånna som mig. Som dessutom lovade heligt att aldrig mer förboka på WH efter kaoset när PS4 släpptes.
FInns inga ursäkter förutom ren dumhet (iallafall i mitt fall
Men tror fortfarande på min Inetbokning

Skriv svar