PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

När bokade du på Inet?

Medlem

Jag insåg precis att den PS4 Pro jag köpte begangnad i somras inte har någon fungerande optisk läsare.

Gissa vem som beställde PS4-skivor i natt för att smygstarta lite inför nästa år eller när det nu blir som WH/Inet skickar PS5:an till mig 😂

Blir till att plocka fram torxmejslarna och hoppas att det är medarna som jammat sig. Har inte ens någon skiva att testa med, men borde kanske gå med en vanlig musik-CD? Just när man trodde att hålet man satt i inte kunde bli djupare och mörkare.

Medlem

Dem som har hämtat ut under dagen, har ni hämtat i Stockholm?

Medlem
Skrivet av P2daO:

BOOM! Din order på Webhallen är klar att hämtas. Vad fan hände?
Jag beställde 2019-10-18 och enligt dom mail jag fått så skulle jag få den 2021.
Versionen med skivläsare.

*Uppdaterad. Vad 2019-10-18 och inte 2019-10-22.

Jag såg ditt inlägg och tänkte att nä vafan jag har ju bokat hela 4 dagar före dig och jag har inte fått något mail!
Men gick in på WH och såg att där finns ett PS5 att hämta i butik. Grattis till mig

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jag insåg precis att den PS4 Pro jag köpte begangnad i somras inte har någon fungerande optisk läsare.

Gissa vem som beställde PS4-skivor i natt för att smygstarta lite inför nästa år eller när det nu blir som WH/Inet skickar PS5:an till mig 😂

Blir till att plocka fram torxmejslarna och hoppas att det är medarna som jammat sig. Har inte ens någon skiva att testa med, men borde kanske gå med en vanlig musik-CD? Just när man trodde att hålet man satt i inte kunde bli djupare och mörkare.

Min pro har samma problem, ställ den vertikalt så läser den skivorna!

Medlem
Skrivet av Lokander:

Min pro har samma problem, ställ den vertikalt så läser den skivorna!

Hoppas du har rätt! Jag fick med stativet, så den står faktiskt vertikalt eftersom det känns som den får mycket bättre luftflöde då. Men jag har inga spel på skiva att testa med ännu så kan faktiskt inte avgöra om den fungerar eller ej. Har bara använt den för PS Now än så länge.

Håller tummarna, det vore ett stort plåster på såren om man kunde lira lite Ghost i jul även om blir på "last-gen"

Medlem
Skrivet av dennan:

Dem som har hämtat ut under dagen, har ni hämtat i Stockholm?

Yes, Stockholm

Kan man inte posta en bild på sin ps ?

Hur gör man ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lowlife talibans:

Hur gör man ?

Här har du en bild jag laddat upp som visar hur det går till:

Det går inte att ladda upp bilder direkt på FZ. Man får använda sig av exempelvis imgur om det är en bild man har på datorn/mobilen. Annars räcker det med bildlänken, om det är från Google eller någon hemsida och sedan klistra in den enligt ovan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blivit näst intill manisk så mycket jag uppdaterar här. Något beroendeframkallande och kul att se hur det går för alla😁

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Blivit näst intill manisk så mycket jag uppdaterar här. Något beroendeframkallande och kul att se hur det går för alla😁

Jag har tagit det till nästa nivå. Inte nog med att jag kollar regelbundet - nu har jag fått med sambon på det (hon inser hur nöjd sambo hon själv får om jag får ett) som sitter hemma och pluggar varje dag. Vi hoppas kamma hem en snart!

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Jag har tagit det till nästa nivå. Inte nog med att jag kollar regelbundet - nu har jag fått med sambon på det (hon inser hur nöjd sambo hon själv får om jag får ett) som sitter hemma och pluggar varje dag. Vi hoppas kamma hem en snart!

Ja man får tusan inte hoppas man råkar få en Vad tusan ska man göra då?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Jag har tagit det till nästa nivå. Inte nog med att jag kollar regelbundet - nu har jag fått med sambon på det (hon inser hur nöjd sambo hon själv får om jag får ett) som sitter hemma och pluggar varje dag. Vi hoppas kamma hem en snart!

Haha underbart!!

Medlem

Bokade digital edition på Inet , Dustin , ginza och den som jag fått uppdatering på är inet där dom räknar med 21/12 jag får min.

Perfekt till ledigheten!

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Bokade digital edition på Inet , Dustin , ginza och den som jag fått uppdatering på är inet där dom räknar med 21/12 jag får min.

Perfekt till ledigheten!

Nice! När bokade du?

Äntligen trevliga nyheter från Elgigantens mail efter att ha skrivit på tisdag och fick svar idag.
Bästa kund
Ditt ps5 kommer att levereras till ombud till den 9/12. När den anlänt till ombud kommer du att få ett sms om att det är dags att hämta upp den! Bokade 19/11 ca kl 12.18

Medlem
Skrivet av Luciferofhell666:

Äntligen trevliga nyheter från Elgigantens mail efter att ha skrivit på tisdag och fick svar idag.
Bästa kund
Ditt ps5 kommer att levereras till ombud till den 9/12. När den anlänt till ombud kommer du att få ett sms om att det är dags att hämta upp den! Bokade 19/11 ca kl 12.18

Det är ju sämre än förut när det var snack om de skulle skicka den 4e .

Medlem
Skrivet av Luciferofhell666:

Äntligen trevliga nyheter från Elgigantens mail efter att ha skrivit på tisdag och fick svar idag.
Bästa kund
Ditt ps5 kommer att levereras till ombud till den 9/12. När den anlänt till ombud kommer du att få ett sms om att det är dags att hämta upp den! Bokade 19/11 ca kl 12.18

Intressant, tack för att du delar. Min bokning är två minuter före din

Skrivet av limonass:

Det är ju sämre än förut när det var snack om de skulle skicka den 4e .

Lär skickas 4 också för mig nog om allt går som de ska, kommer in i lagret 4e på min bekräftelse och bor långt åt helevete i Norrland så för min del kan jag inte klaga då pakten hit upp brukar ta nån extra dag.

Medlem

Inet har sagt till mig att dom ska få in mer PS5 den 15/12. Någon som hört mer hoppas det inte är dom som har fått här som beställt 2020 05 19. Att det är den sändning och att dom inte får mer innan jul jag beställde min 2020 06 02. Då lär jag inte få min detta året hopps dom får en leverans den 15 december som dom sagt till mig.

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Inet har sagt till mig att dom ska få in mer PS5 den 15/12. Någon som hört mer hoppas det inte är dom som har fått här som beställt 2020 05 19. Att det är den sändning och att dom inte får mer innan jul jag beställde min 2020 06 02. Då lär jag inte få min detta året hopps dom får en leverans den 15 december som dom sagt till mig.

Hoppas hoppas, har inte hört ett knyst från Inet sedan mailet 2020-11-20 att de täcker ungefär till April 2020 vid lanseringen

Någon som förstår vad de menar med detta? Ligger jag på någon helt annan plats i kö p.g.a. att jag valt att boka med hämtning i butik?
"Vi kan tyvärr inte ta fram en kölista för just PS5 som vi tidigare har haft möjlighet att göra med de senaste processor samt grafikkortslanseringarna, detta beror helt enkelt på att vi tillåter butiksbeställningar på konsolerna som hanteras annorlunda vilket hade gjort en eventuellt kölista missvisande. Däremot så kan vi säga att vi har täckt bokningar en bit in i April månad som en liten indikation på hur din beställning ligger till."

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Inet har sagt till mig att dom ska få in mer PS5 den 15/12. Någon som hört mer hoppas det inte är dom som har fått här som beställt 2020 05 19. Att det är den sändning och att dom inte får mer innan jul jag beställde min 2020 06 02. Då lär jag inte få min detta året hopps dom får en leverans den 15 december som dom sagt till mig.

Skrivet av e3henri:

Hoppas hoppas, har inte hört ett knyst från Inet sedan mailet 2020-11-20 att de täcker ungefär till April 2020 vid lanseringen

Någon som förstår vad de menar med detta? Ligger jag på någon helt annan plats i kö p.g.a. att jag valt att boka med hämtning i butik?
"Vi kan tyvärr inte ta fram en kölista för just PS5 som vi tidigare har haft möjlighet att göra med de senaste processor samt grafikkortslanseringarna, detta beror helt enkelt på att vi tillåter butiksbeställningar på konsolerna som hanteras annorlunda vilket hade gjort en eventuellt kölista missvisande. Däremot så kan vi säga att vi har täckt bokningar en bit in i April månad som en liten indikation på hur din beställning ligger till."

Läste i ett annat forum som fått sitt som bokade 1/6. Fast det var för hämtning i butik. Jag bokade 3/6 men inte fått min, ska ej hämta i butik. Om de som fått den 1/6 så lär vi får vår leverans nästa batch?

Medlem
Skrivet av mareld:

Läste i ett annat forum som fått sitt som bokade 1/6. Fast det var för hämtning i butik. Jag bokade 3/6 men inte fått min, ska ej hämta i butik. Om de som fått den 1/6 så lär vi får vår leverans nästa batch?

Låter väldigt konstigt om de skulle ha olika småköer beroende på vart man ska hämta den.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Låter väldigt konstigt om de skulle ha olika småköer beroende på vart man ska hämta den.

Ja, förstår inte hur det går till.

Medlem
Skrivet av mareld:

Läste i ett annat forum som fått sitt som bokade 1/6. Fast det var för hämtning i butik. Jag bokade 3/6 men inte fått min, ska ej hämta i butik. Om de som fått den 1/6 så lär vi får vår leverans nästa batch?

Skrivet av mareld:

Ja, förstår inte hur det går till.

Jag blir tokig om dom inte får mer leveranser innan jul. Hoppas verkligen det är sant att dom får en leverans den 15 december. Då är juledigheten räddad. Så jobbigt med den dålig infon från Inet. Plus att alla man pratar med säger olika. Vi får hoppas blir glad om jag hör någon här får sitt. Kul att folk blir glada jag kommer jubla som ett barn när jag får mitt. Ungefär som Haddock när han hittar sprit😂

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Jag blir tokig om dom inte får mer leveranser innan jul. Hoppas verkligen det är sant att dom får en leverans den 15 december. Då är juledigheten räddad. Så jobbigt med den dålig infon från Inet. Plus att alla man pratar med säger olika. Vi får hoppas blir glad om jag hör någon här får sitt. Kul att folk blir glada jag kommer jubla som ett barn när jag får mitt. Ungefär som Haddock när han hittar sprit😂

Jag pratade med supporten före den senaste leveransen och dom sa att jag skulle få en då, men det fick jag ju inte. Kommer säkert komma åtminstone en till leverans innan jul kan jag tycka 😊

Liten uppdatering om min leverans från Mediamarkt... Ingenting har hänt. Leverans till 2021, om inte fler avbokar, enligt deras kundtjänst. Så där har man ”gett upp” lite grann. Men var inne på Netonnet, dem sa att dem skulle få in enheter till nästa vecka. Någon som hört något om det?

För övrigt så bokade jag min 27/9. Någon som bokade i den vevan eller tidigare som fått något annorlunda besked?

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Liten uppdatering om min leverans från Mediamarkt... Ingenting har hänt. Leverans till 2021, om inte fler avbokar, enligt deras kundtjänst. Så där har man ”gett upp” lite grann. Men var inne på Netonnet, dem sa att dem skulle få in enheter till nästa vecka. Någon som hört något om det?

För övrigt så bokade jag min 27/9. Någon som bokade i den vevan eller tidigare som fått något annorlunda besked?

Bokade 19e sep hos MediaMarkt. Fick ett mail några veckor sen som sa att leveransen var beräknad till december

Medlem

Fick hämta min Ps5 (disc) igår på webhallen.
Måste ha vart någon som inte hämtat ut och att den sedan gått vidare till mig.
Beställningsdatum 2019-10-19 20:13
Hämta I butik (Stockholm)

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Bokade 19e sep hos MediaMarkt. Fick ett mail några veckor sen som sa att leveransen var beräknad till december

Samma här.
Förutom att jag bokade 18/9 och att Mediamarkt sa att jag KOMMER få min i december.
Den som lever får se. 😎

Skriv svar