Xbox Series - dina första intryck?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lirilesh:

Tror det bara är att skapa en grupp, slänga upp lite kanaler sen löser spelarna det själva.

Jag använder det ganska ofta för att söka folk till BF5, Destiny 2 etc. Även för att plocka co-op achievments.

Går även att använda för att dela bilder/videos, länkar etc.

Gruppen finns ju, men jag är noll koll på vad nästa steg skulle vara


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gruppen finns ju, men jag är noll koll på vad nästa steg skulle vara

Perfekt! Du behöver inte göra mera haha

Medlem

Grupp vart då? Discord?

Medlem

Min Xbox Series S hänger sig hyfsat frekvent när jag spelar Gears 5 och Fortnite (har spelat Destiny 2, Anthem, Hellblade, NHL 20 m.m. utan problem). Antar att det är något med mjukvaran och som går att fixa via en patch/update. Någon som har liknande och vet om Microsoft arbetar på en åtgärd?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gruppen finns ju, men jag är noll koll på vad nästa steg skulle vara

Skrivet av Lirilesh:

Perfekt! Du behöver inte göra mera haha

Fz.se eller vad heter den?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av HightowerXVI:

Min Xbox Series S hänger sig hyfsat frekvent när jag spelar Gears 5 och Fortnite (har spelat Destiny 2, Anthem, Hellblade, NHL 20 m.m. utan problem). Antar att det är något med mjukvaran och som går att fixa via en patch/update. Någon som har liknande och vet om Microsoft arbetar på en åtgärd?

Inte hört att det är ”norm” så skulle göra fabriksåterställning eller i värsta fall byta konsolen tyvärr Lycka till!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av HightowerXVI:

Min Xbox Series S hänger sig hyfsat frekvent när jag spelar Gears 5 och Fortnite (har spelat Destiny 2, Anthem, Hellblade, NHL 20 m.m. utan problem). Antar att det är något med mjukvaran och som går att fixa via en patch/update. Någon som har liknande och vet om Microsoft arbetar på en åtgärd?

Låter mer som att du har fått en defekt enhet. Eller så har du den lite för trångt så den inte får tillräckligt med lift cirkulation.
Hänger den sig även om du ställer den helt fritt på tv bänken?

Du får inga felkoder när det sker?

Medlem

Helt ok upplevelse, men har ännu inte spelat något Next-Gen spel, utan körde istället SP delen i Battlefield V (spelar inte MP, men gillar SP delarna). Det är ju dock fördelarna med GamePass, att kunna välja och vraka, särskilt då man inte köpt särskilt många spel senare åren. Tycker för övrigt att kontrollern är lite plastig, men får väl ta och köpa en Elite Controller senare, men osäker på om det blir tvåan (många som verkar klaga på att de lätt slutar fungera ett X antal månader), så får hoppas de släpper en version 3 senare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av NuZ:

Fz.se eller vad heter den?

Hittade inte den så gav upp tyvärr. Men går gärna med någon och spelar med er.

Medlem

Är det bara min xbox series X som stängs av ibland när jag avslutar ett spel eller stänger av kontrollen? Vad fan är problemet? Börjar bli duktigt förbannad nu

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Är det bara min xbox series X som stängs av ibland när jag avslutar ett spel eller stänger av kontrollen? Vad fan är problemet? Börjar bli duktigt förbannad nu

Detta har inte hänt mig. Har du provat installera om den? Kan vara någon korrupt fil.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gruppen finns ju, men jag är noll koll på vad nästa steg skulle vara

Skrivet av Lirilesh:

Hittade inte den så gav upp tyvärr. Men går gärna med någon och spelar med er.

Den heter FZse med FZ logotyp. Kan börja slänga upp e-penis achivements där och försöka göra den lite mer aktiv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Min Series X kan ibland inte läsa skivor (spel/bluray) när de stoppas in utan jag måste mata ut och sedan in igen. Känns ganska trist att den håller på så och kan ju inte hjälpa att bli lite orolig för att det på sikt kan eskalera.. Annars är jag nöjd med konsolen.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Min Series X kan ibland inte läsa skivor (spel/bluray) när de stoppas in utan jag måste mata ut och sedan in igen. Känns ganska trist att den håller på så och kan ju inte hjälpa att bli lite orolig för att det på sikt kan eskalera.. Annars är jag nöjd med konsolen.

Så fort de kommer tillbaka i lager så byt ut den. Onödigt att sitta med en defekt enhet.

Skrivet av NuZ:

Den heter FZse med FZ logotyp. Kan börja slänga upp e-penis achivements där och försöka göra den lite mer aktiv

Då ser jag till att joina!

Medlem

Är nöjd måste jag säga

Hade lite buggar som hade med externa disken som tydligen ibland inte vaknar fast det ser ut som den är aktiv som gjorde att appar o spel inte startade, men rycka kabeln till disken o stoppa in den igen löste det.

Hade ovan fel på föregående gen också så relaterat till disken ej xbox series x.

Sen andra så små buggar som att xbox barta stänger av sig när man startar spel eller eller ska quick resume ett, men dom buggarna verkar fixade inte haft en sen senaste uppdateringen.

i övrigt fungerar allt som det ska, är det konstigheter i spel så är det spelet i frågan som troligtvis är problem källan

btw om ingen nämt det tidigare nedan tråd kan man ha kolla på för kända fel
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/kn...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är supernöjd med vår. Framför allt är det så otroligt tyst. Jag hör inte den i rummet när den är igång, även om allting annat och allt ljud är av.

Det enda problem jag stött på är att när jag försöker ladda ner Crackdown (ettan, 360-spelet) så säger den att jag inte får det därför att det har en rating som överstiger en inloggad användares. Men det går alltså inte trots att jag loggar ut alla barnens användare och bara har min inloggad.

Spelet kanske har en rating på 45+.... då får jag vänta ett par år...

Medlem

Underbar konsol! Tystgående som attan.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Skägg.
10 Chambers

Hur upplever ni andra quick resume? Jag skulle säga att det fungerar nio gånger av tio och är lite fundersam kring varför det inte är 100 %.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur upplever ni andra quick resume? Jag skulle säga att det fungerar nio gånger av tio och är lite fundersam kring varför det inte är 100 %.

Samma erfarenhet. Läste (tror det var på Windows Central) att MS visste om problemen och jobbade på en patch. Däremot laddar skiten så snabbt ändå. Så det är inget större problem i vardagen...

Medlem

Dom har stängt av det för vissa titlar också enl nedan
https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/xba_console/kn...

Sen verkar vissa spel ha quick resume fast inget är utannonserat om det som ex diablo 3


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Samma erfarenhet. Läste (tror det var på Windows Central) att MS visste om problemen och jobbade på en patch. Däremot laddar skiten så snabbt ändå. Så det är inget större problem i vardagen...

Ja och i patchen ska man tydligen kunna hantera och se spelen i kö. Håller med men ändå en funktion jag inte skulle kunna klara mig utan 😅

Dags att byta namn på tråden till ”Officiella”?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

... men ändå en funktion jag inte skulle kunna klara mig utan 😅

Jag lovar att du skulle klara det. Ta ett djupt andetag och räkna från 10 baklänges. Sedan täker du på de 8 generationer som passerat utan "quick resume" funktion. Den är nice some faen. Och kommer säkert bara bli bättre med tiden. Men den är faktiskt inte essentiell, eller?

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Jag lovar att du skulle klara det. Ta ett djupt andetag och räkna från 10 baklänges. Sedan täker du på de 8 generationer som passerat utan "quick resume" funktion. Den är nice some faen. Och kommer säkert bara bli bättre med tiden. Men den är faktiskt inte essentiell, eller?

Nu ska vi inte vara sånna
Jo det är sant men om man smakat kakan vill man ha mer


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu ska vi inte vara sånna
Jo det är sant men om man smakat kakan vill man ha mer

Definitivt! En felfri quick resume ligger högt på min önskelista. Milsvis högre än en uppföljare till Call of the Sea t.ex...

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Definitivt! En felfri quick resume ligger högt på min önskelista. Milsvis högre än en uppföljare till Call of the Sea t.ex...

Haha Fu!

Åhhh som H’s resa där med reportern osv <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Min Series X kan ibland inte läsa skivor (spel/bluray) när de stoppas in utan jag måste mata ut och sedan in igen. Känns ganska trist att den håller på så och kan ju inte hjälpa att bli lite orolig för att det på sikt kan eskalera.. Annars är jag nöjd med konsolen.

Oh nej säg inte att disc read error ska upprepa sig som min gamla 360 !!!

Precis fått min Xbox Series X och tycker den verkar bli väldigt varm, står bara i menyn och väntar på spelnerladdning ska bli klar och håller man handen ovanför fläktutblåset är luften väldigt varm. Undrar hur varmt det blir när man väl börjar spela....

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oh nej säg inte att disc read error ska upprepa sig som min gamla 360 !!!

Precis fått min Xbox Series X och tycker den verkar bli väldigt varm, står bara i menyn och väntar på spelnerladdning ska bli klar och håller man handen ovanför fläktutblåset är luften väldigt varm. Undrar hur varmt det blir när man väl börjar spela....

Helt fel tänk. Skulle det inte bli varmt ovanför utsuget så skulle det vara konstigt.

Snarare ett kvitto på att kylningen fungerar exakt som den ska, förflytta värmen som alstras av komponenterna ifrån dessa och ut ur konsolen.

Tänk på hur varm en glödlampa på 45 watt blir. Series x drar ca 45 watt i idle, mer under nedladdning naturligt, och om jag inte minns fel ca 190 watt under spelandet.

Tänk en lampa på 190watt, den skulle bli skaplig varm. Jag är snarare imponerad av hur kylningen fungerar, och vinnare av denna generation konsoler och av alla tidigare för den delen också.

Backloggens befriare

Väldigt trevlig maskin än så länge.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Quick resume är absolut en av de bästa sakerna med xboxen tycker jag. Istället för att plocka upp telefonen och fippla med den om man har lite dödtid kan man sätta igång xboxen, inom 20-30 sek är man igång. Oerhört smidigt. Behöver man sen göra något annat är det bara att stänga av xboxen.
Verkligen en besvikelsen när det visade sig att det inte stöds på alla spel, det borde framgå i gamepass-listan om det funkar eller inte så man slipper slösa tid på att ladda ner spel utan det stödet.
Även en stor besvikelse att det inte går att neka uppdateringar i ett spel på Xbox, uppdateras spelet så tas ju quick resume bort. Det borde gå att välja att spela vidare ändå som det går på Switch så man kan spara ordentligt innan uppdateringen.

Som nån tidigare har jag också haft problem med gears tactics som kraschat hela tiden. För mig verkade det vara så att jag på något sätt byggde upp ett internt tillstånd i spelet som quick resume givetvis kom ihåg. Lösningen för mig där var att döda spelet (vilket tar bort quick resume), starta det från början och ladda senaste sparfil. Då kom jag vidare. Det är ju inget fel i quick resume att det är så utan fel på spelet som buggar ur och till slut kraschar.

jbx
Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Min Series X kan ibland inte läsa skivor (spel/bluray) när de stoppas in utan jag måste mata ut och sedan in igen. Känns ganska trist att den håller på så och kan ju inte hjälpa att bli lite orolig för att det på sikt kan eskalera.. Annars är jag nöjd med konsolen.

Hade samma problem första månaden men har fungerat felfritt nu den senaste tiden. Kanske var någon mjukvarubugg?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skriv svar