Microsoft medger prestandaproblem i vissa Xbox Series-spel

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ja då e det bara att vänta på skadeglädjen från fanboisen skall dycka upp utan att förstå vad det innebär

Men du förstår såklart vad det innebär? Du får gärna utförligt förklara

Sony och deras playstation fanbois under tiden:

Jag håller för övrigt med om detta:

Skrivet av anon_326114:

Men lägg ner den här barnsliga tävlingen om vem som är bäst. Den bästa konsolen är den du äger och njuter av.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vad hände? För en vecka sen skrev folk som köpte XSX till nya ägare av PS5 att dom skulle ha så kul med sin nya konsol, och någon vecka innan det var det samma sak från andra hållet.

Tycker vi som spelintresserad gemenskap kan fortsätta på den inslagna vägen.

Medlem

Handlar det inte om vilken studio som får mest pengar av respentive konsolltillverkare?
Åhh nej, det är sämre till konsoll Y i tre månader exakt sedan kommer en patch.
Går ju åt alla hållen, även pc.
Samma med exklusivt i ett år. Men det finansierar ju spelen.

Medlem

MS får nog ta och fixa detta ganska fort, annars kan man nog få en del besvikna kunder med tanke på hur marknadsföring och PR-snacket sett ut kring deras nya konsoler.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ja, med skillnaden att för tvspel är det SPELEN och inte 5 % bättre prestanda som avgör vem som vinner loppet. Det är därför Sony sålde mer än dubbelt så många enheter förra generationen och det är därför som Microsofts marknadsandel är avsevärt mycket mindre än Sonys på tvspel. Det spelar tyvärr ingen roll om man då klämmer ut några FPS mer i de spelen som släpps överallt. Jag tycker Microsoft gör mycket bra med Xbox och gillar både konsolen och handkontrollen (pre PS5 som har en fantastisk handkontroll, för första gången i Sonys historia), men tyvärr, det vinner inte loppet.

Fast folk är villiga att betala 10.000:- extra för mindre än 10% prestanda när de köper ett 3090 istället för 3080. One X tog tillbaka marknadsandelar, just för att den var snabbare än Pro. Så det kan betyda mer än du tror.

Nope, det vinner nog inte loppet. Men det är ingen nackdel i alla fall.

Medlem
Skrivet av kebbe:

1. Konsolen släpps med ca 10 enheter redo att sälja över alla regioner.

2. Kylningen ska ”justeras senare via mjukvara”.

3. Stöd för att utöka konsolens lagring läggs till vid senare tillfälle.

4. Alla spel bortsett från en lastgammal Demon’s Souls-portning väntas komma först vår/sommar 2021.

Ja, det är ganska uppenbart att PS5 blev framstressad. Sony visste ju inte ens vad de skulle sätta för pris på den förrän 5 minuter innan ”lansering”.

Fast Demon’s Souls är en remake och inte en port....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om det visar sig att utvecklare haft kortare tid att utveckla spelen så blir det ännu mera ologiskt varför MS var först ut med att få ut ett release datum för sina nya konsoler och pusha ut dem först. Man kunde för bövelen ha väntat lite. Man behöver inte vara först ut på precis allt. Ibland kan det vara bra och vänta.

Det här blir mer och mer MS's svar på Sonys ps3 släpps som var helt uppåt vägarna galen.

Som hederliga Angry Video Game Nerd brukar säga "What where they thinking?"


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

1. Konsolen släpps med ca 10 enheter redo att sälja över alla regioner.

2. Kylningen ska ”justeras senare via mjukvara”.

3. Stöd för att utöka konsolens lagring läggs till vid senare tillfälle.

4. Alla spel bortsett från en lastgammal Demon’s Souls-portning väntas komma först vår/sommar 2021.

Ja, det är ganska uppenbart att PS5 blev framstressad. Sony visste ju inte ens vad de skulle sätta för pris på den förrän 5 minuter innan ”lansering”.

Stor ignorans och okunskap speglas i denna kommentar.

Skrivet av T.Mani:

Men du förstår såklart vad det innebär? Du får gärna utförligt förklara

Sony och deras playstation fanbois under tiden:
https://media1.tenor.com/images/75fdabf0b0093f3368443bb7c40ca...

Jag håller för övrigt med om detta:

E ju tyvärr inte lönt att förklara, för fanboisen kommer alltid att vrida och vända på det hur det än går kvitta vilken sida dom e på, speciellt nu när där e nya konsoler så har ju det ökat med fanboisen markant, dom e över allt ju från Recensioner till i nyhetstrådarna, vi får bara hoppas det lugnar ner sej snart med dom


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Snake Plissken:

E ju tyvärr inte lönt att förklara, för fanboisen kommer alltid att vrida och vända på det hur det än går kvitta vilken sida dom e på, speciellt nu när där e nya konsoler så har ju det ökat med fanboisen markant, dom e över allt ju från Recensioner till i nyhetstrådarna, vi får bara hoppas det lugnar ner sej snart med dom

Jag hade tänkt att skriva ett längre inlägg i den här tråden om väntan på full RDNA2, bytet från XDK till GDK, Game Core och hur detta bara har varit i händerna på utvecklare i några månader och vad det kommer att innebära framöver men precis som du säger så är det inte lönt. Det är nästintill omöjligt att föra en normal diskussion nu för tiden, och det ger ingenting när det alltid ballar ur.

Tror jag fokuserar på att spela spel i stället


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av kebbe:

2. Kylningen ska ”justeras senare via mjukvara”.

3. Stöd för att utöka konsolens lagring läggs till vid senare tillfälle.

Dem här 2 punkterna är helt galet. Och sant. Lovar att flera på site:n kommer köpa en nvme 4.0 disk som inte kommer funka.

Det är en ny teknik. RDNA2 har ju nyss släppts på PC hårdvara. Dirt 5 utvecklaren har sagt att dem i stort sätt bara har tagit tillvara 70% av XsX.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

...hur detta bara har varit i händerna på utvecklare i några månader

"Q: What is it like developing on Xbox Series X?

A: Transitioning development to a new console platform, like Xbox Series X, is usually very painful. You have to deal with new tools, new workflows, new ways of thinking.

This time around the team at Xbox brought me a new toolset called the Game Development Kit, which they already had up and running on Xbox One.

This meant that we could make the transition much earlier. In fact, we started doing the groundwork for Xbox Series X development long before we even received the hardware. This kind of thinking from Xbox allowed us to get a real head-start on next-gen development, so after receiving our early Xbox Series X hardware, we were up and running really quickly."

https://news.xbox.com/en-us/2020/06/10/inside-xbox-series-x-o...

Det såg tydligen bra ut då?

Jag tycker dock det är lite underligt att fans till en viss konsol vänt snacket från att Xbox ligger före och PS5 är framstressad till att det nu helt plötsligt verkar ha varit välkänt att PS5 legat före i utvecklingen och att Xbox är sent ute?

Hur som helst så verkar det vara jämnare prestandamässigt än någonsin mellan formaten.

Medlem
Medlem
Skrivet av nicbex:

Jag trodde att poängen var att vi skulle skämta här

Jag kan ju inte utgå ifrån att alla vet hur det ligger till med xbox och dess spel.
Är ju synd om folk tror på det du skriver och sedan upptäcker att ps5an inte kan spela de xbox exklusiva spelen tänker jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

"Q: What is it like developing on Xbox Series X?

A: Transitioning development to a new console platform, like Xbox Series X, is usually very painful. You have to deal with new tools, new workflows, new ways of thinking.

This time around the team at Xbox brought me a new toolset called the Game Development Kit, which they already had up and running on Xbox One.

This meant that we could make the transition much earlier. In fact, we started doing the groundwork for Xbox Series X development long before we even received the hardware. This kind of thinking from Xbox allowed us to get a real head-start on next-gen development, so after receiving our early Xbox Series X hardware, we were up and running really quickly."

https://news.xbox.com/en-us/2020/06/10/inside-xbox-series-x-o...

Det såg tydligen bra ut då?

Jag tycker dock det är lite underligt att fans till en viss konsol vänt snacket från att Xbox ligger före och PS5 är framstressad till att det nu helt plötsligt verkar ha varit välkänt att PS5 legat före i utvecklingen och att Xbox är sent ute?

Hur som helst så verkar det vara jämnare prestandamässigt än någonsin mellan formaten.

De saker som gör att Series X sticker ut, fulla RDNA2-features och annat Xbox-PC specifikt blev tillgängligt för några månader sedan då både Series X och GDK 1.0 gick i produktion då de väntade in just detta. Det är ju det som kommer att göra skillnaden framöver när både hårdvara och tools är i synk. De allra flesta spel vi sett använder sig fortfarande av XDK.

DiRT 5 patchas för övrigt för fullt efter release men är väl inte på något format att betrakta som högkvalitativt så det där bör ju tas med en nypa salt. De kommenterade ju dessutom efter DF-jmf med att det var buggar på Xbox-versionerna...

Framstressat tror jag ingen av konsolerna är, däremot så kommer både Xbox och PS in "hot" på alla fronter av olika anledningar och har prioriterat lite annorlunda men det är ju lite mer nyanserat än töntiga konsolkrigerier förstås.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De saker som gör att Series X sticker ut, fulla RDNA2-features och annat Xbox-PC specifikt blev tillgängligt för några månader sedan då både Series X och GDK 1.0 gick i produktion då de väntade in just detta.

Jag har sett många som gång på gång skriver om "full RDNA2" som att det automatiskt är bättre än det som finns i PS5. Vad är det som skiljer jämfört med vad som finns i PS5?

NuZ
Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

Väldigt mycket "Vänt bara!", "Snart så" med det gröna laget....

Lag? Är väl inget tävling och man spelar väl på det man själv tycker man får ut mest av. Som jag t.ex som tycker Game pass och Xcloud är suveränt för mig som förälder


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Jag har sett många som gång på gång skriver om "full RDNA2" som att det automatiskt är bättre än det som finns i PS5. Vad är det som skiljer jämfört med vad som finns i PS5?

Handlar om att hårdvaran har stöd för alla AMD funktioner. Som Mesh shading, VRR, DirectX ray tracing, Variable rate shading och något AMD kallar Sampler feedback (har ingen aning om vad det är dock) och sådant. De väntade på AMD skulle avtäcka funktionerna innan de fick gå ut med det så därför de hade reklamen ”Ända konsolen med full RDNA 2”.

VRR, VRS och Mesh shader kommer göra mycket för spelen och med tearingen på Xbox just nu i Valhalla så är VRR guld. Önskar bara jag hade en TV som stödjer det själv också.

Hoppas de var svar på frågan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Handlar om att hårdvaran har stöd för alla AMD funktioner. Som Mesh shading, VRR, DirectX ray tracing, Variable rate shading och något AMD kallar Sampler feedback (har ingen aning om vad det är dock) och sådant. De väntade på AMD skulle avtäcka funktionerna innan de fick gå ut med det så därför de hade reklamen ”Ända konsolen med full RDNA 2”.

...och du vet att PS5 inte har dessa saker eller saker som motsvarar dessa funktioner?

Skulle det kunna vara så att PS5 har varianter av dessa saker som rent av är bättre?

Medlem
Skrivet av Margy:

...och du vet att PS5 inte har dessa saker eller saker som motsvarar dessa funktioner?

Skulle det kunna vara så att PS5 har varianter av dessa saker som rent av är bättre?

PlayStation 5 har några av dem sakerna. Inte alla. Men skulle kunna säga Sony har RDNA1,5 i PlayStation 5. Men det gör inte att PlayStation 5 är dålig. Det är en väldigt bra konsol som Sony har gjort.

Medlem
Skrivet av maq777:

Fast folk är villiga att betala 10.000:- extra för mindre än 10% prestanda när de köper ett 3090 istället för 3080. One X tog tillbaka marknadsandelar, just för att den var snabbare än Pro. Så det kan betyda mer än du tror.

Nope, det vinner nog inte loppet. Men det är ingen nackdel i alla fall.

Ja, men det är för att alla PC spelar alla PC-spel (nåja, du förstår min poäng). Nu kan du inte betala mer för en Xbox Series X för att få spela PS-spel, dem kan du bara spela på en PS.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

PlayStation 5 har några av dem sakerna. Inte alla. Men skulle kunna säga Sony har RDNA1,5 i PlayStation 5. Men det gör inte att PlayStation 5 är dålig. Det är en väldigt bra konsol som Sony har gjort.

Snacket om "RDNA1.5" börjar blir rätt tröttsamt att höra på, med tanke på att det började som spekulationer, för att senare, utan bevis, tas som ren fakta av vissa konsolkrigare. Redan bevisat att så inte är fallet och även varför vissa funktioner fattas (funktioner Sony ersatt med egna lösningar)

PS5 kommer för övrigt få VRR/VRS i framtida firmware update (https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

...och du vet att PS5 inte har dessa saker eller saker som motsvarar dessa funktioner?

Skulle det kunna vara så att PS5 har varianter av dessa saker som rent av är bättre?

Nae vem har sagt det? Jag svarade på din fråga om vad de menar med RDNA 2.

Som svar på din följdfråga så tror jag att de har eller så har de det inte. Dock att utveckla själva har nog inte Sony kapacitet till. Man måste jämföra AMD vs Sony då. Troligen så har de exakt samma kisel som MS plattform fast med olika specs bara. En del av sakerna är ju mjukvarustyrt.

Bättre och bättre vet jag inte om de gjort eget. Konsoler spelar spel precis som MP3 spelare spelar musik. Troligen kan båda konsolerna spela spel.

Sen är det svårt att höra tonen i text men uppfattade dig som otrevlig i din frågeställning, om jag sagt eller gjort något så ber jag om ursäkt. Jag svarade på din fråga bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av matt76:

Snacket om "RDNA1.5" börjar blir rätt tröttsamt att höra på, med tanke på att det började som spekulationer, för att senare, utan bevis, tas som ren fakta av vissa konsolkrigare. Redan bevisat att så inte är fallet och även varför vissa funktioner fattas (funktioner Sony ersatt med egna lösningar)

PS5 kommer för övrigt få VRR/VRS i framtida firmware update (https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...)

Nja. Verkligen inte bevisat. Juni 2019 hade 3de part studios PS5 devkit. Juni 2020 kom Xbox devkit. Så redan där är det bevisat att RDNA2 inte är med. Men vi får väl se om Sony kan hårdvara uppdatera via mjukvara igen så som PS4's HDR och vi kommer väl ihåg det resultatet? Men som sagt en del funktioner finns.

Medlem

Jo, det är verkligen bevisat att båda bygger på rdna2 arkitekturen, även av AMD själva (https://www.amd.com/en/technologies/rdna-2 ). AMD presenterade för övrigt RDNA2 under E3 2019 (i juni). Förstår dock inte vad man Personligen får ut av att fortsätta sprida dessa konspirationer och påhitt, i försök att nedvärdera en viss konsol, men uppenbarligen kan vissa aldrig sluta med det.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Jo, det är verkligen bevisat att båda bygger på rdna2 arkitekturen, även av AMD själva (https://www.amd.com/en/technologies/rdna-2 ). AMD presenterade för övrigt RDNA2 under E3 2019 (i juni). Förstår dock inte vad man Personligen får ut av att fortsätta sprida dessa konspirationer och påhitt, i försök att nedvärdera en viss konsol, men uppenbarligen kan vissa aldrig sluta med det.

Ingen har sagt att den inte bygger på RDNA2 funktioner. Den har några. Inte allt. Men Microsoft väntade på allt i RDNA2. Det var ganska nyss som Phil Spencer sa det i intervju. Det är därför både AMD och Microsoft säger att Xbox Series är dem enda konsoler med full RDNA2. Om en sak består av 5 andra olika saker. Och du har bara 2 av dem 5. Är det inte fullt ut. Men det är baserat på den saken. Eller Custom.

Allt det här står också i artikeln. Läs igen.

Medlem

Uppenbarligen förstår du inte själv vad du sagt, då versionsnummer "1.5" som du nämnde tidigare skulle betyda RDNA1 (med tillägg), vilket inte stämmer. Båda bygger på samma arkitektur, som hårdvarumässigt stöder Raytracing, VRR etc (som båda konsolerna har), vilket inte finns tillgängligt i RDNA1 arkitekturen. Att sedan konsolkrigare märker ord och går igång på att Phil nämnde "Full RDNA2" (d.v.s. officiella arkitekturen, som återfinns i 6800/6900 serien) betyder bara att Sony inte kör den officiella versionen, då de lösningar Sony utvecklade tillsammans med AMD enbart nyttjas av Sony (Kan hända att detta är funktioner som senare kommer i RDNA3, som någon påpekade).

Både Sony och MS har under deras samarbeten med AMD genom åren hjälpt AMD att få med funktioner som de senare tagit med i sina framtida arkitekturer.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

GDKn bygger väl på Directx 12 Ultimate? Kan ju vara där som Microsoft väntade på fulla RDNA 2 för att ge ett ordentligt stöd redan från början?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Handlar om att hårdvaran har stöd för alla AMD funktioner. Som Mesh shading, VRR, DirectX ray tracing, Variable rate shading och något AMD kallar Sampler feedback (har ingen aning om vad det är dock) och sådant. De väntade på AMD skulle avtäcka funktionerna innan de fick gå ut med det så därför de hade reklamen ”Ända konsolen med full RDNA 2”.

VRR, VRS och Mesh shader kommer göra mycket för spelen och med tearingen på Xbox just nu i Valhalla så är VRR guld. Önskar bara jag hade en TV som stödjer det själv också.

Hoppas de var svar på frågan

SFS har tydligen med directstorage att göra.

"Sampler Feedback Streaming (SFS): Sampler Feedback Streaming is a brand-new innovation built on top of all the other advancements of the Xbox Velocity Architecture. Game textures are optimized at differing levels of detail and resolution, called mipmaps, and can be used during rendering based on how close or far away an object is from the player. As an object moves closer to the player, the resolution of the texture must increase to provide the crisp detail and visuals that gamers expect. However, these larger mipmaps require a significant amount of memory compared to the lower resolution mips that can be used if the object is further away in the scene. Today, developers must load an entire mip level in memory even in cases where they may only sample a very small portion of the overall texture. Through specialized hardware added to the Xbox One X, we were able to analyze texture memory usage by the GPU and we discovered that the GPU often accesses less than 1/3 of the texture data required to be loaded in memory. A single scene often includes thousands of different textures resulting in a significant loss in effective memory and I/O bandwidth utilization due to inefficient usage. With this insight, we were able to create and add new capabilities to the Xbox Series X GPU which enables it to only load the sub portions of a mip level into memory, on demand, just in time for when the GPU requires the data. This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive."

https://news.xbox.com/en-us/2020/07/14/a-closer-look-at-xbox-...

De går genom rätt mycket på Microsofts devbloggar med:
https://devblogs.microsoft.com/directx/directstorage-is-comin...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dumlen:

SFS har tydligen med directstorage att göra.

"Sampler Feedback Streaming (SFS): Sampler Feedback Streaming is a brand-new innovation built on top of all the other advancements of the Xbox Velocity Architecture. Game textures are optimized at differing levels of detail and resolution, called mipmaps, and can be used during rendering based on how close or far away an object is from the player. As an object moves closer to the player, the resolution of the texture must increase to provide the crisp detail and visuals that gamers expect. However, these larger mipmaps require a significant amount of memory compared to the lower resolution mips that can be used if the object is further away in the scene. Today, developers must load an entire mip level in memory even in cases where they may only sample a very small portion of the overall texture. Through specialized hardware added to the Xbox One X, we were able to analyze texture memory usage by the GPU and we discovered that the GPU often accesses less than 1/3 of the texture data required to be loaded in memory. A single scene often includes thousands of different textures resulting in a significant loss in effective memory and I/O bandwidth utilization due to inefficient usage. With this insight, we were able to create and add new capabilities to the Xbox Series X GPU which enables it to only load the sub portions of a mip level into memory, on demand, just in time for when the GPU requires the data. This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive."

https://news.xbox.com/en-us/2020/07/14/a-closer-look-at-xbox-...

De går genom rätt mycket på Microsofts devbloggar med:
https://devblogs.microsoft.com/directx/directstorage-is-comin...

Ok ok, stort tack för du tog dig tiden för ett utförligt svar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar