Två olika svårighetsgrader på sista bossen i Super Mario Bros 3?

Medlem
Två olika svårighetsgrader på sista bossen i Super Mario Bros 3?

Varvade igenom Super-Mario 3 med min sambo för ett tag sedan på mini-NES:en. Ett spel som för övrigt håller skyhög klass och är ett av 8-bitars bästa spel enligt undertecknad. Och som många redan vet så finns det två olika vägar till slutstriden i det avslutade slottet. Inget konstigt med det, men ena vägen leder faktiskt till att slutstriden blir betydligt svårare...

På vilket sätt blir slutstriden svårare? Jo, tegelgolvet som Bowser ska hoppa sönder är betydligt mindre sett till ytan (alltså där det är tänkt att Bowser ska kunna falla ner).

Nå, har ni på forumet redan uppmärksammat detta? Jag har nämligen inte lyckats hitta någon information om det.

Till sist får jag passa på att tacka min sambo som är så grym på att uppmärksamma detaljer, för jag hade nämligen missat denna detalj under alla mina genomspelningar med detta mästerverk.

Bilderna skiljer sig en del i färgsättningen eftersom dom är tagna från YouTube under två olika speltillfällen

NuZ
Testpilot

Wow det visste jag inte, Snyggt fynd!

Ja spelet är riktigt bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot

Haha! Det här var något jag märkte redan som liten faktiskt. Kul att du gjorde ett litet nytt fynd ändå


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inget att tacka för! 😉😘

Medlem
Skrivet av Mahakali-85:

Inget att tacka för! 😉😘

Jodå - det tycker jag iaf. 🥰

1
Skriv svar