Recension – Empire of Sin

Robot
Recension – Empire of Sin

"Mysig" management om gängkrig, avrättningar, illegal sprithandel och Al Capone.

#empire-of-sin, #romero-games


Medlem

blir nog kalas efter någon patch eller två då. blir till att skaffas.

Inaktiv

Ser småmysigt ut men gud vad jag avskyr Art Deco-typsnittet från Bioshock och Civilization 5.

Testpilot

Trist att det var så mycket fokus på management, hade gärna haft en tajt story och lite skjutande så hade jag varit nöjd. Nu mer tveksam. Bra recension dock

Medlem
Medlem

Sett fram emot detta!

FM-guru
F.d. Sisyr

Känner tvärtemot Mutumba, haha. Skönt att det är fokus på management och mindre på story!

Kanske är det den "uppföljare" man väntat på i alla år till det tidiga 2000-talets diverse gangsterlir så som Gangsters, Gangland, Chicago 1930 osv.

Medlem

Kommer definitivt att införskaffas!

Medlem

Helt klart värt att testa!

Medlem

276:- betalade jag på instant gaming. Som hittat!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känner tvärtemot Mutumba, haha. Skönt att det är fokus på management och mindre på story!

Kanske är det den "uppföljare" man väntat på i alla år till det tidiga 2000-talets diverse gangsterlir så som Gangsters, Gangland, Chicago 1930 osv.

Exakt det jag hade hoppats på, så blev lite ledsen när jag såg att striderna är turbaserade.. Så som jag hade väntat på ett "Gangsters 3" :/

Medlem

Jag tycker att mangaments är bra, börja smått och vara diplomatiskt, ge någon "ett förslag" om man vill få exakt som man vill. Börja överraska polisen om man vill få bort dom från gatorna ect. Sedan tror jag att man får se till att ha bästa personerna med bästa vapnen så vinner man varje strid, det handlar förmodligen rätt mycket om strategi.

Det här kan vara det som Gangsters 3 borde ha varit, man kan säkert vara en riktig krigsmaskin också.
Jag hoppas också att man kan köra multiplayer och att paradox låter folk göra moddar genom steam.

Medlem

Låter trevligt ändå! Blir till att införskaffa efter ett par patchar och efter *host* Cyberpunk.

Medlem

Är super sugen på detta, men väntar några patcher.

Medlem
Skrivet av bektil:

Exakt det jag hade hoppats på, så blev lite ledsen när jag såg att striderna är turbaserade.. Så som jag hade väntat på ett "Gangsters 3" :/

Som jag älskade Gangsters! Och som jag blev besviken över tvåan. Mer action och mindre management var helt fel väg att gå.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Låter trevligt ändå! Blir till att införskaffa efter ett par patchar och efter *host* Cyberpunk.

Eller gör som jag, köp båda spelen

Inaktiv

Har lovat mig själv att inte köpa något mer spel på releasedagen (förutom cyberpunk).
Detta året har ju varit extra hemskt (kanske pga jobba-hemma situationen, skogsbrand i usa etc, vem vet).
Alla nya spel som jag köpts i år har varit superbuggiga vid release. Får nästan lite ångest.

Så ska vänta och observera Empire of Sin lite innan ett beslut tas.

Redaktör
Ponny

Gillar planerna här. Det ÄR ett bra spel, men om några patcher eller så kommer må ännu bättre.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Zontos:

Eller gör som jag, köp båda spelen

Jag försöker att inte bygga på backlogen allt för mycket! nog som det är redan.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag försöker att inte bygga på backlogen allt för mycket! nog som det är redan.

I see

Medlem

Tack för recensionen, uppskattar att ni recenserade just detta spel. Gamblar (no pun intended) och köper det till PlayStation, trots att det känns som ett typiskt PC-spel. Men wow vad konceptet träffar mig på flera olika plan:

  • Managementspel a´la Theme Park, SimAirport, Railroad Tycoon m.m.

  • Amerikansk maffiamiljö under förbudstiden

  • Isometriska strider som Jagged Alliance och X-COM

  • Dynamiska motståndare, som i Civilization och Airline Tycoon

Åker och hämtar ut spelet idag, men kanske chillar till julen och hoppas att det hunnit komma en patch till dess.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Är spelet verkligen så buggig? Det borde ju vara saker Romero Games redan känt till? Jag ska testa spelet under dagen det är för maffigt (sorry) för att inte testa idag.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Är spelet verkligen så buggig? Det borde ju vara saker Romero Games redan känt till? Jag ska testa spelet under dagen det är för maffigt (sorry) för att inte testa idag.

Förhoppningsvis kommer det patch snabbt. Vet inte om dom spelat med day one patch.

Dock kan man inte spela förens 18.00 som det ser ut.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Förhoppningsvis kommer det patch snabbt. Vet inte om dom spelat med day one patch.

Dock kan man inte spela förens 18.00 som det ser ut.

Aha är det därför jag inte kan tanka det? Har startat om steam flera gånger för det är ju den 1a dec idag.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Aha är det därför jag inte kan tanka det? Har startat om steam flera gånger för det är ju den 1a dec idag.

Japp. Segt att dom sätter senare på dagen. Borde kunna gå direkt vid midnatt.

Medlem

Kom en patch direkt
Men har spelet inga achievements på xbox?

Edit Var tvungen att avinstallera och installera igen då dök achievements upp Första buggen 😁

Medlem

Jag känner att spelet ändå är lite av en besvikelse till vissa delar. Inte om buggar utan om innehållet, det är kul att sätta ihop sitt crew förutom att de ibland vill döda varandra om det blir triangeldrama. Det finns liksom inget innehåll i byggnaderna man sätter upp heller och jag trodde jag kunde använda mina vakter ihop med mina crews. Ja jag vill vara en terroriserade galning som tänker spränga polisstationer, i övrigt, jag kan inte spränga mina fienders byggnader så varför kan jag ens köpa sprängmedel? Jag trodde också att man kunde bli borgmästare eller åtminstone göra fler grejer än att muta polisen.

Man kanske får se om City of gangsters är mer åt Gangsters 2-hållet, tror jag hoppades mer på det än vad jag trodde.

1
Skriv svar