Microsoft Flight Simulator får VR-stöd till jul!

Robot
Microsoft Flight Simulator får VR-stöd till jul!

Be familjen på annan ort gå ut och vinka när du flyger förbi.

#microsoft-flight-simulator


Medlem

Härligt då blir det att testa när man aktiverar gamepass igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanon! Jag väntade att köpa spelet i väntan på VR


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Första gången som jag verkligen är taggad på att införskaffa VR. Lär väl dock inte bli någon höjdare med mitt GTX 1070.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Första gången som jag verkligen är taggad på att införskaffa VR. Lär väl dock inte bli någon höjdare med mitt GTX 1070.

Det funkar med 1070 men räkna med att få dra ner i inställningarna speciellt om man kör med Quest 2, HP Reverb G2 pga upplösningen i dessa headsets är så pass hög.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Första gången som jag verkligen är taggad på att införskaffa VR. Lär väl dock inte bli någon höjdare med mitt GTX 1070.

Jag ska försöka få tid att testa på min vive till helgen. Har vega 56 i vr datorn det är snabbare än ditt 1070 men inte mycket snabbare.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag ska försöka få tid att testa på min vive till helgen. Har vega 56 i vr datorn det är snabbare än ditt 1070 men inte mycket snabbare.

Återrapportera gärna hur det fungerade.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det funkar med 1070 men räkna med att få dra ner i inställningarna speciellt om man kör med Quest 2, HP Reverb G2 pga upplösningen i dessa headsets är så pass hög.

Ja precis! fast jag kunde inte direkt maxa MSFS som det var innan. Blir nog en uppgradering av datorn inom en snar framtid.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Återrapportera gärna hur det fungerade.

Hade tyvärr inte tillräckligt med plats på den datorn så kommer ta en stund att rensa och installera, får se om jag får tid att testa i morgon. Och ni är inne på så tror jag man får vara beredd på ganska låga inställningar speciellt med tanke på att VR mår bra av hög FPS Min Vive ska helst på 90 FPS har jag för mig.

1
Skriv svar