Har ni ett jul spel ?

Medlem
Har ni ett jul spel ?

Jag minns ej om jag stält denna fråga förut så förlåt om jag har. Jag brukar alltid fråga om det på olika spel forum/reddits jag är med i.

Så har ni ett spel ni gärna sätter er och spelar igenom igen och igen under julen typ hela december eller kanske under 2-4 dagar.

För mig har det blivit Skyrim sedan spelet släpptes 11/11 fast jag köpte spelet runt 20/12. Sedan brukar jag göra lite jul event i vissa 3-4 mmo spel som jag spelat igenom åren.

Medlem

Jag återvänder ofta till storytunga spel. Vill minnas att jag satt med uncharted 4 förra julen. Men i år blir det nog Cyberpunk 2077 med julgodis och mjuka kläder. 🙂

FM-guru
F.d. Sisyr

Som ovanstående blir det nog i första hand Cyberpunk som gäller denna jul.

Men annars tycker jag att South Park: The Stick of Truth är ett fint julspel. Även Batman: Arkham Origins, som väl är det i mina ögon "sämsta" (minst bra) Arkham-spelet men givetvis det "juligaste" då det utspelar sig under just julen.

KoP
Medlem

James Pond 2.

Ambassadör
Xbox

The Division har härlig julstämning!


signatur

Jump in.

Medlem

Någon som spelade detta?

Ambassadör
Xbox

Hm nej, men världens bästa julfilm!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hm nej, men världens bästa julfilm!

Det tycker jag med. Dock är det inte världens bästa julspel! 🤣

Medlem
Skrivet av Roskildekille:

Jag återvänder ofta till storytunga spel. Vill minnas att jag satt med uncharted 4 förra julen. Men i år blir det nog Cyberpunk 2077 med julgodis och mjuka kläder. 🙂

hehe låter musyig för min del blir det nog inge cyberpunk det närmaste åren har inget att spela det på. Men det lät mysigt ett nytt spel julgodis och mjukis.

Medlem

Enda die hard spel jag spelat var Die hard trichology på PS1. Men det är en satans bra julfilm + home alone

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Roskildekille:

Det tycker jag med. Dock är det inte världens bästa julspel! 🤣

Haha, misstänkte det.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem

Inte längre men när jag spelade CS för många år sedan brukade jag alltid ladda ner vinterbanor av mina favoriter som ex cs_winter_office och de_winter_dust osv. Det gav god julstämning 🎅🏽


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

hehe låter musyig för min del blir det nog inge cyberpunk det närmaste åren har inget att spela det på. Men det lät mysigt ett nytt spel julgodis och mjukis.

Skyrim är allt mysigt det med. Har du någon favvo ras/klass? Själv har jag plöjt ner över 300 timmar i det spelet men aldrig kommit igenom main quest. Jag tenderar att bara börja om och börja om. Gillar inledningen antar jag. . . 🤪

Medlem

Har inte spelat detta sedan min Amiga dog, men på tiden det begav sig...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jazz Jackrabbit: The Christmas Chronicles och Donkey Kong Country 3 har det blivit ett antal gånger, även Goldeneye.

Är nog mycket för att man fått dem under julen och har många bra minnen.

Medlem
Skrivet av Roskildekille:

Skyrim är allt mysigt det med. Har du någon favvo ras/klass? Själv har jag plöjt ner över 300 timmar i det spelet men aldrig kommit igenom main quest. Jag tenderar att bara börja om och börja om. Gillar inledningen antar jag. . . 🤪

Det är för att världen i Skyrim är ju faktiskt bätte utan huvudstoryn som tvingar en och vill stressa dig genom halva spelet, men tänk vilket julspel en remaster av detta med bluepoint i spetsen och From software får stå för combat delarna?herrejesus vilket spel de hade blivit,synd att det aldrig lär hända dock

Medlem

Har faktiskt påbörjat Assassins Creed Odyssey och det slog mig att jag spelade Origins förra julen så kör jag Valhalla nästa jul så kan jag rotera tills nästa kommer hehehe

Medlem
Skrivet av Roskildekille:

Skyrim är allt mysigt det med. Har du någon favvo ras/klass? Själv har jag plöjt ner över 300 timmar i det spelet men aldrig kommit igenom main quest. Jag tenderar att bara börja om och börja om. Gillar inledningen antar jag. . . 🤪

Hehe jag har runt 500 timmar i skyrim o 500 timmar i skyrim special edition. Favorit jag spelar ofta är Nords eller Argonian ibland khajit och bosmer men det är nog Nords (för jag älskar vikingar) och Argonians som är favoriter.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Har faktiskt påbörjat Assassins Creed Odyssey och det slog mig att jag spelade Origins förra julen så kör jag Valhalla nästa jul så kan jag rotera tills nästa kommer hehehe

Skulle vilja spela Odyssey och Valhalla men har inte haft råd o skaffa dom.

Medlem

Transport Fever 1/2, vet inte, men tycker väl att bygga infrastruktur och titta på tåg är kul/mysigt vid Jul

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Hehe jag har runt 500 timmar i skyrim o 500 timmar i skyrim special edition. Favorit jag spelar ofta är Nords eller Argonian ibland khajit och bosmer men det är nog Nords (för jag älskar vikingar) och Argonians som är favoriter.

Ja Nords har man allt skapat några stycken. Sen har jag svårt för katter och ödlor i Skyrim. Förstår inte heller varför en katt eller ödla skulle vara den utvalda darkdräparen. Men onekligen ett underbart spel.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Det är för att världen i Skyrim är ju faktiskt bätte utan huvudstoryn som tvingar en och vill stressa dig genom halva spelet, men tänk vilket julspel en remaster av detta med bluepoint i spetsen och From software får stå för combat delarna?herrejesus vilket spel de hade blivit,synd att det aldrig lär hända dock

Det kan nog stämma bra! Men ännu värre var det i Oblivion tycker jag. Med de där fula portarna som dök upp i den vackra naturen. Hade med all säkerhet varit magiskt. Sen har jag önskat mig co-op i Skyrim länge. . .

Medlem

Mysigaste är ju verkligen att hoppa in i Guild Wars 2 och köra deras jul-grejer. Gärna chilla lite (höhö) i Shiverpeaks!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Väldigt mycket musik och spel är säsångsbunda för mig, får en nostalgikick samma årstid som jag upptäckte albumet/spelet. Men just jul har jag inga spel jag förknippar starkt med av någon anledning. Kanske Spelunky litegrann.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av smuts:

Mysigaste är ju verkligen att hoppa in i Guild Wars 2 och köra deras jul-grejer. Gärna chilla lite (höhö) i Shiverpeaks!

förra julen eller om det var julen före det körde jag lord of the rings onlines jul event och det var satans i mig kul och mysig låste up fina jul kläder.

Som den här jul manteln

Medlem

Har särskilt varme minnen av att köra UT på självaste julafton när jag var liten. De vuxna var på promenad för att vandra bort julmaten och jag satt och gejmade ensam i lugn och ro för mig själv. Ett varmt minne!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

The Division har härlig julstämning!

Eller hur! Fantastiskt mysig stämning i det spelet trots den mindre mysiga storyn

Jag har återvänt till Elite Dangerous varje jul sedan det släpptes, julpimpat ett skepp och gett mig ut på äventyr! Men i år blir det Cyberpunk för hela slanten, med avstick till RDR2 alt. Crusader Kings 3 om jag känner för något annat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sedan jag köpte en Wii för en massa år sedan så har det blivit rätt vanligt med diverse familjevänliga spel över julen när vi samlas hos mina föräldrar. Framför allt Wii Sports, Mario Kart och Mario Party har varit rätt återkommande spel, men det blir annat också, som The Stretchers jag spelade med min syster förra året. Synd bara att det inte finns något Wii Sports till Nintendo Switch, saknar golf och bowling nu för tiden.

Inaktiv

Njae inte direkt men just nu kör jag genom Stick of Truth, såg att jag inte spelat det sen 2014. Sjukt roligt spel i synnerhet om man gillar South Park.

Annars är det en väntan på CP2077 såklart.

Skribent

Jag får alltid lite retro-feeling denna tid på året, så det blir en del NES-spel. Blades of Steel, Ice Climber, Bubble Bobble är några jag betar av runt julafton.

123
Skriv svar