Releaselistan 2021

Robot
Releaselistan 2021

FZ listar de viktigaste spelsläppen under 2021. Tips, feedback och rättningar mottages tacksamt, se länkar nertill på sidan.

#fz, #releaselistan, #releaselistan-2021


Medlem

Er releaselista är mycket uppskattat! Besöker flera gånger om.

Får hoppas på ett år utan massa förseningar.

Medlem

Jaaaaaaaaaaa äntligen! Woho! Tack!

Medlem

Mycket fina saker att se fram emot, Cyberpunk 2077, Vampire the Masquarede Bloodlines 2, Stalker 2 och Resident Evil Village kommer att vara mumma för själen

Medlem

Äntligen ska GTA V släppas...på nytt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Av det som har releasedatum i jan-feb är det nog bara Hitman 3 jag ser fram emot, men senare under året ser det ut att kunna komma en hel del intressant. Humankind, Backbone, Evil Genius 2, Stalker 2, Shadow Warrior 3 och några till.

Plus förstås alla indiespel och andra okända titlar som jag inte ens hört talas om ännu.

Skrivet av Menige_Erik:

Mycket fina saker att se fram emot, Cyberpunk 2077, Vampire the Masquarede Bloodlines 2, Stalker 2 och Resident Evil Village kommer att vara mumma för själen

Jag äter upp min fiktiva hatt om Bloodlines 2 inte blir ett totalfiasko. Är ändå ett fanboy av ettan, men noll och inget av det man sett och hört från tvåan är ju förtroendeingivande, tyvärr.

Medlem

Tänk ifall elden ring hade varit med på listan 🥺


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tidigt 2021 känns som god tid för lite backlogg spel.

I februari blir det iofs Nioh collection, men av de datumsatta spelen 2021 är det inte mycket som intresserar mig på förhand, sen om något spel visar sig vara oväntat grymt så lär man ju klippa till.

Däremot spelen som inte är datumsatta än tex Gow osv, där finns det många givna köp

Är Cyberpunk 2077 i PS5-version i maj att lita på eller blir det ett gäng förseningar innan current gen får en egen version tro?

Edit: Såg nu att jag läste lite snabbt. Den står bara som 2021. Låter mer troligt men kanske inte helt säkert det heller.

Medlem

Saknar Google Stadia på en del titlar. Tex Humankind och Outriders.

Medlem

Modigt av er att släppa en lista för 2021 när förmodligen 50% av spelen kommer få nya datum xD

Medlem

Är det här bara riktiga releaser eller är early access också inkluderat?

Medlem

Biomutant - 4:e kvartalet 2021... Format PS4, PC, Xbox One

Death Stranding - 2021 ... Format PS5

Hitman III var väl framflyttat till tidigast mars har jag för mig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Kanske inte spelade så stor roll att man inte fick ps5 på release känner jag.

Redaktör
Skrivet av jawik:

Är det här bara riktiga releaser eller är early access också inkluderat?

Bara releaser. Är jag rätt säker på - det är ju Fredrik som rattar det mesta i denna lista, men vi brukar bara köra officiellt tillkännagivna releaser.


signatur
Medlem

Ska bli spännande att se hur nier replicant remastern blir. Bara bra att det dröjer till april. Jag har för många spel ändå.

Redaktör
Skrivet av jehuty:

Modigt av er att släppa en lista för 2021 när förmodligen 50% av spelen kommer få nya datum xD

Klart saker kan ändras. Men det här speglar vad som sagts officiellt nu, och uppdateras löpande. Ofta med er hjälp, vilket vi är väldigt tacksamma för.


signatur
Redaktör
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hitman III var väl framflyttat till tidigast mars har jag för mig

Står 20 januari på hemsidan, twitter och andra håll, och jag hittar inget annat.


signatur
Skrivet av Tomas Helenius:

Står 20 januari på hemsidan, twitter och andra håll, och jag hittar inget annat.

Oj ok kunde svära på att jag läst nyheten " Hitman 3 framflyttat" på FZ

my bad

Härligt inte långt kvar då


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

NuZ
Testpilot

Nioh collection så ingår PS5 versionen va? Givet köp iaf.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Läste igenom listan väldigt noga och jag kan nog ärligt säga att inte ett enda spel som jag såg gjorde att jag blev exalterad. Hoppas på någon doldis under året som gör att man får det där suget i magen efter att spela!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Oj, det var inte mycket intressant. Hitman och nya Resident Evil var det enda mina ögon fastnade på.

Medlem

Outriders och Vampires Masquerade är i stort sett det enda jag vet att jag vill spela nästa år, har dock inget hopp för Vampires tbh, känns som det aldrig kommer att hända med allt som pågår.

Medlem

Control Ultimate Edition till next-gen saknas i listan och det ska väl komma early 2021 om jag minns rätt.
Ser fram emot det då jag inte spelat det ännu

Medlem

Ni kan lägga tilll PS5 på "It Takes Two" spelet. Det finns att förboka redan nu på PS Store.

Medlem

Cp2077 ps5-ed. God of war: ragnarok och Eldern Ring!

Medlem

Jösses vilket klent spelår tycker jag. Kör dock bara PC. Endast Bloodlines 2 och Mount & Blade 2 som är klara inköp för min del.

Medlem

Som tidigare inlägg skrivit om så verkar det som om jag kommer kunna få tid med att köra spel från min backlog.
Saknar Elite Dangerous: Odyssey på listan. Det är ju i och för sig en expansion, men om Mass Effect Legacy Edition får vara med så tycker jag Elite ska med också. Mer rymdskepp har aldrig skadat!


signatur

/MJ

Medlem

Släpps en del som verkar kul i år. Men tror det blir mest backloggen faktiskt. Total War Warhammer 3 är dock ett givet köp. Halo infinite kommer att spelas via Gamepass.

12
Skriv svar