Första intrycken – World of Warcraft: Shadowlands

Robot
Första intrycken – World of Warcraft: Shadowlands

World of Warcraft drar åt helvete i nya expansionen Shadowlands. FZ har klättrat upp till nya leveltaket och delar med sig av de första intrycken.

#world-of-warcraft-shadowlands


Medlem

"Han drog på sig typ alla zombier i hela rummet, dog på grund av sina egna misstag, förolämpade alla i gruppen och ragequittade barskt."

En klassiker

Medlem

Normalt har jag nått max level på bara några få dagar (2-3). Men jag blev level 59 igår så nu tar det en hel vecka för mig. Jag känner för första gången på 15 år att suget är betydligt mindre.
Svårt att säga vad jag tycker än så länge. Lvlandet känns väl precis som vanligt. Lite simplare quests kanske. Jag gillade Maldraxxus och nu Ardenweald. Bastion inte så mycket trots att den på vissa ställen var vacker. Men jag är besviken på att "kontinenten" inte sitter ihop.

MEG
Medlem

Mitt första intryck är att storyn är en besvikelse, så förutsägbar att jag satt och suckade.
I övrigt så det enda jag är imponerad över (än så länge) är miljöerna, väldigt varierande och snygga.
Sylvana som en av skurkarna är otroligt tjatigt, hittills så verkar de inte ha lagt ner någon energi på vare sig skurkar eller story.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Mitt första intryck är att storyn är en besvikelse, så förutsägbar att jag satt och suckade.
I övrigt så det enda jag är imponerad över (än så länge) är miljöerna, väldigt varierande och snygga.
Sylvana som en av skurkarna är otroligt tjatigt, hittills så verkar de inte ha lagt ner någon energi på vare sig skurkar eller story.

Tycker tvärtom, storyn och loren i denna expansion är mer intressant än BfA då vi går djupare in på det "kosmiska diagram" som finns. Hittills vet vi inte speciellt mycket men jag tror det kommer ske mer intressanta saker i denna expansion än förra. Men, överlag så brukar storyn vara högst medioker i WoW nu för tiden.

Lite tankar hittills:
The Maw suger just nu, vems idé var det att inte tillåta mount? Urk.
Torghast är ett ganska trevligt tillägg, men man lär nog tröttna så som det är nu, lite mer variation behövs.
Instancerna är helt OK, en del bättre än andra, som det brukar vara.
Zonerna är vackra och mysiga. Musiken sätter även sin prägel på områdena. Zoner och musik är något Blizzard ofta lyckas med fortfarande.
Covenants är ganska intressant, vi får se hur länge det varar intressant,
Ett stort positivt med expansionen är att det inte finns någon oändlig mega-grind ala AP. Påbörjat en alt då man är ganska "klar" med sin första gubbe innan reset, vilket är skönt.
Raiden släpps nästa vecka, jag hoppas på en bra och intressant första raid.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av MEG:

Mitt första intryck är att storyn är en besvikelse, så förutsägbar att jag satt och suckade.
I övrigt så det enda jag är imponerad över (än så länge) är miljöerna, väldigt varierande och snygga.
Sylvana som en av skurkarna är otroligt tjatigt, hittills så verkar de inte ha lagt ner någon energi på vare sig skurkar eller story.

Jag är av annan åsikt, jag tycker att Storyn denna gång är mycket mer intressant än många tidigare expansioner. Tycker de har löst pacingen väldigt bra, och det är inte så mycket "filler" mellan questsen innan man fortsätter på vad som är det viktiga. Nu får man bara hoppas att det inte tar flertals månader innan man får mer content som följer upp på main storyn som de gjorde med BFA. Tyckte det tog för lång tid mellan War Campaign-releasen att jag hann redan glömma bort vart man var i den storyn.

Hittills gillar jag Shadowlands, däremot så är spelet fortfarande väldigt time-gated, och tror att jag kommer återigen hinna tröttna på spelet snabbare än vad för content det släpps.

Medlem
Skrivet av MEG:

Mitt första intryck är att storyn är en besvikelse, så förutsägbar att jag satt och suckade.
I övrigt så det enda jag är imponerad över (än så länge) är miljöerna, väldigt varierande och snygga.
Sylvana som en av skurkarna är otroligt tjatigt, hittills så verkar de inte ha lagt ner någon energi på vare sig skurkar eller story.

Ja, loren i WoW är så gott som stendöd. Det blir sämre för varje expansion.

Precis som du säger så känns det inte som att de har lagt ner så speciellt mycket energi på storyn.

Av det jag såg på betan så känns Shadowlands som ett solklart 2/5 spel. Det får säkert 3/5 av fz dock.

WotLK var den senaste expansionen som jag gillade. Jag tycker det mesta har gått utför sedan dess.

Medlem

Gillar expansion hittills, speciellt Maldraxxus som påminner om Darksiders och Revendreth för att jag gillar vampyrer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker storyn är riktigt bra. Har nog inte haft så roligt under en expansion sen Lich king!

Dex
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ja, loren i WoW är så gott som stendöd. Det blir sämre för varje expansion.

Precis som du säger så känns det inte som att de har lagt ner så speciellt mycket energi på storyn.

Av det jag såg på betan så känns Shadowlands som ett solklart 2/5 spel. Det får säkert 3/5 av fz dock.

WotLK var den senaste expansionen som jag gillade. Jag tycker det mesta har gått utför sedan dess.

Håller verkligen inte med. Tycker storyn bara blir bättre och bättre. Mycket på grund att mer och mer börjar bli "voice-acted" också. Det gör mycket för inlevelsen.

Än så länge skulle jag nog ge expansionen 4/5, men det är rent för tidigt att säga nu. Men just nu så 4/5 efter första veckan.

Har själv gillat dom senaste expansionerna då det hela tiden varit mycket och göra och raiderna har varit jäkligt bra.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ja, loren i WoW är så gott som stendöd. Det blir sämre för varje expansion.

Precis som du säger så känns det inte som att de har lagt ner så speciellt mycket energi på storyn.

Av det jag såg på betan så känns Shadowlands som ett solklart 2/5 spel. Det får säkert 3/5 av fz dock.

WotLK var den senaste expansionen som jag gillade. Jag tycker det mesta har gått utför sedan dess.

Om man spelar WoW och därmed rankar sin spelupplevelse för storyn så spelar man nog fel spel. Storyn har varit extremt medioker och förutsägbar de senaste 10 åren. Nä, WoW handlar till 99% om dess endgame och det startar inte förrän nästa onsdag. Ny raid, mythic+, och PvP säsong. Juicy stuff.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ja, loren i WoW är så gott som stendöd. Det blir sämre för varje expansion.

Precis som du säger så känns det inte som att de har lagt ner så speciellt mycket energi på storyn.

Av det jag såg på betan så känns Shadowlands som ett solklart 2/5 spel. Det får säkert 3/5 av fz dock.

WotLK var den senaste expansionen som jag gillade. Jag tycker det mesta har gått utför sedan dess.

Shadowlands

Story:2/5 den är tråkig och tvingar folk att följa samma tråkiga mönster och tvingar in en i faktioner som har inget med ens avatar att göra, och massor av retcons.

Klassdesign 1/5
Tillochmed classic combat är mer kul i snitt och inga rpg element som klass uppdrag ect....

4/5 Miljöer är vackra och väl gjorda.

1/5 endgame dungeons är ganska tråkiga och enkla blir tråkigt fort. Torgast och the Maw är tråkigt.

2/5 lvling är ok men ingen höjdare då klasserna är så tråkiga att spela.

För mig får spelet ca 2/5 så ett dåligt spel.

Medlem

Dingade 60 igår, krockade med en faction grind och timelock följdes av ett Alt+F4. Allstå jag förstår inte varför de envisas med follower uppdrag, faction grind och world quests. Ne jag fastna inte alls.

Hoppades på att covenants skulle fräscha upp gameplay men det var inte ens i närheten tillräckligt.

Fina områden speciellt Bastion och Revendreth samt musiken var kanon i alla zoner. Synd bara att allt annat är mediokert imo

Medlem

Torghast och the Maw är expansionens höjdpunkter hittils. Men det är så lite content och timegated så man kör igenom lvl 3 i Torghast på någon timme sen måste man vänta 2 veckor på nivå 4-6 vilket suger. Och det verkar bara finnas 8 nivåer så det lär ju ta slut på den contenten direkt när allt väl är släppt också tyvärr. Men att köra igenom det med en kompis är väldigt underhållande till skillnad från levlingen som var riktigt tråkig och gick i hyperspeed. Aldrig levlat så fort i en expansion tidigare

Medlem

Bästa expansionen på väldigt länge. Hoppas den håller på längre sikt också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gillar skarpt expansionen, men finns flera saker som jag stör mig på som jag hoppas patchas (ingen mount i The Maw :/). Men lätt 4/5. Nästan lika bra som Legion.

I en rankning skulle jag placera det på plats 5. Precis i mitten
Vanilla
Wrath of the Lich King
The Burning Crusade
Legion
Shadowlands
Mists of Pandaria
Battle for Azeroth
Warlords of Draenor
Cataclysm

Medlem

Har verkligen tagit mig tid denna gång och läser Questen, upptäcker miljöerna och inte bara rushar så fort som möjligt till 60.

Är lvl 57 nu och hittills känns storyn väldigt polerad, hoppas det fortsätter. Har svårt och välja covenant som DH bara..

Medlem

Planerar att införskaffa Shadowlands men är osäker på hur min dator skulle prestera. Sitter på en helt okej CPU Ryzen 3800X men en lite svagare GPU GTX 1060 med en 1920x1080 skärm. Tror ni att den kommer att klara Ultra/High på 60 fps i alla zoner?

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Planerar att införskaffa Shadowlands men är osäker på hur min dator skulle prestera. Sitter på en helt okej CPU Ryzen 3800X men en lite svagare GPU GTX 1060 med en 1920x1080 skärm. Tror ni att den kommer att klara Ultra/High på 60 fps i alla zoner?

Ja du klarar helt klart att köra med high/ultra+60fps med den hårdvaran.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Sille:

Shadowlands

Story:2/5 den är tråkig och tvingar folk att följa samma tråkiga mönster och tvingar in en i faktioner som har inget med ens avatar att göra, och massor av retcons.

Klassdesign 1/5
Tillochmed classic combat är mer kul i snitt och inga rpg element som klass uppdrag ect....

4/5 Miljöer är vackra och väl gjorda.

1/5 endgame dungeons är ganska tråkiga och enkla blir tråkigt fort. Torgast och the Maw är tråkigt.

2/5 lvling är ok men ingen höjdare då klasserna är så tråkiga att spela.

För mig får spelet ca 2/5 så ett dåligt spel.

inget WoW fan alltså xD

1
Skriv svar