Xbox Game Pass - December Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - December Part 1

December månads första laddning till Xbox Game Pass är nu klart och jisses vad det blir spel i jul... Control ansluter till slut till lineupen efter många om och men, Greedfall fyller på RPG-kvoten och flera spel har release direkt in på Game Pass såsom Haven, Unto The End och Call of the Sea. Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age-Definitive Edition icke att förglömma! Och en massa annat gött så klart.

EA Play, som redan ingår på konsol med XGP Ultimate, ansluter också till PC den 15:e december. Såväl i Ultimate-prenumerationen som i "vanliga" PC-passet.
Även Doom Eternal tar klivet in på Xbox Game Pass PC, den 3:e december närmare bestämt. Rage 2 blir tillgängligt att streama på android.

Ett gäng nya spel får stöd för touch-kontroller på Android: Bloodstained: Ritual of the Night, Golf With Your Friends, Hyperdot, Ikenfell, Indivisible, ScourgeBringer,The Touryst och Vambrace Cold Soul.

Vill ni kolla in vad som dök upp i november så hittar ni trådarna här: Part 1 och Part 2.

Nya titlar:

Control (3 dec, konsol+android)

Doom Eternal (3 dec, PC. Konsol ute nu)

Haven (3 dec, konsol+PC)

Slime Rancher (3 dec, konsol+android)

Va-11 Hall-A: Cyberpunk Bartender Action (3 dec, PC)

Yes, Your Grace (3 dec, konsol+PC+android)

PHOGS! (3 dec, konsol)

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age: Definitive Edition (4 dec, konsol+PC)

Call of the Sea (8 dec, konsol+PC+android)

Monster Sanctuary (8 dec, konsol+android)

Starbound (8 dec, PC)

Unto The End (9 dec, konsol+PC)

Azetto Corsa (10 dec, konsol+android)

Gang Beasts (10 dec, konsol+android)

Greedfall (10 dec, konsol+PC+android)

Superhot: Mind Control Delete (10 dec, konsol+android)

Yooka-Laylee and the Impossible Lair (10 dec, konsol+PC+android)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 11 dec: eFootball PES 2020. 15 dec: Age of Wonders: Planetfall, Infinifactory, Metro Last Light, MudRunner, Naruto to Boruto, Pathologic 2, The Turing Test, Ticket to Ride, Untitled Goose Game.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

@NuZ *host*


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Haha hur kunde jag missa din fina uppdatering?

Edit: Haven ser magiskt ut!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

Haha hur kunde jag missa din fina uppdatering?

Edit: Haven ser magiskt ut!

Ja, Call of the Sea ser mysigt ut också!


signatur

Jump in.

Inaktiv

Åh, senast på black friday satt jag med Greedfall i kundvagnen men tänkte att det kommer säkert på Game pass. Även varit sugen på Doom eternal och Control. Game pass levererar igen!

Medlem

Ingen dålig månad! 😁
Ser fram emot Call of the Sea men blir nog till att testa åtminstone Control och Yooka-Laylee också.

Medlem

Control har jag väntat på.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thomas:

Control har jag väntat på.

Samma här, nu har jag anledning att lira igenom det.


signatur
Medlem

Jag förstår inte hur jag ska hinna spela alla mina spel när de fortsätter trycka in massor i gamepass.

Dragon Quest, Call of the Sea, Greedfall, Control..

Tur att det är ledighet snart och att man kan skylla på att det är kallt och mörkt ute.

Medlem

Shit, Game Pass fortsätter att leverera. Ångrar att jag köpt spel nästan, för jag kommer inte ha tid att spela dem
DQ, Control, Gang Beasts och Yooka-Laylee ser jag mest fram emot att lira nog.

Medlem

Men hörde flera skricka/skriva (blå laget) att Control aldrig skulle komma till Game Pass. Typiskt. Jag som köpte Control Ultimate förra veckans rea. "I got an offer I could not refuse".

Medlem

Shit vilka bra tillskott. Control kommer jag invänta next gen-uppdateringen innan jag börjar spela, men Dragon Quest och Call of the Sea har jag sett fram emot ett tag nu. Greedfall har jag hört mycket gott om men aldrig testat, så nu har jag en bra anledning att göra det. Ungarna kommer nog bli glad över Yooka-Laylee då de älskade ettan. Frågan är bara hur man ska hinna med allt detta och Cyberpunk som släpps den 10:e?

Medlem

Dragon Quest var ju redan där en hel månad med gameplay. Sen får man små bonusar som Greedfall och Control på köpet

Medlem

Naaajs! Nu ska jag allt testa Control och Greedfall. 🙌

Medlem

Verkar som att det är standardutgåvan av Control, vilket är lite trist, då det krävs "Ultimate" versionen för att få Next-Gen upgrade av spelet (som kommer att släppas tidigt nästa år).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

NuZ
Testpilot
Skrivet av matt76:

Verkar som att det är standardutgåvan av Control, vilket är lite trist, då det krävs "Ultimate" versionen för att få Next-Gen upgrade av spelet (som kommer att släppas tidigt nästa år).

Troligen så kommer uppdateringen ingå i Game pass


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Passar fint med många klämdagar i år igen. Control har även jag väntat på, men frågan är om det hinns med?

Jag får fortsätta önska mig 30 timmar per dygn och hoppas att Tomten ger med sig till slut. Gärna redan i år. Vore fint.

Medlem

Introducerade mig själv till Xbox game pass för en dryg vecka sedan. Valuta för pengarna får man verkligen, och kul att de lägger till nya och relativt nya titlar månadsvis med!
Enda negativa är att appen är halvt katastrof där många funktioner är direkt trasiga.

Avstängd
Skrivet av serdyllon:

Passar fint med många klämdagar i år igen. Control har även jag väntat på, men frågan är om det hinns med?

Var ganska hypead för control men för mig var det ett riktigt bottennapp tyvärr. Tröttnade ganska snabbt på det. Så kanske inte gör så mycket om du inte hinner spela det

Många trevliga spel annars. Starbound är ju underbart. Gillar man Terraria så kan jag rekommendera det


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Jag gillade "Yes, Your Grace" för vad det är. Ett kort men gott äventyr. Det fick mig att känna saker. T.ex. mådde fysisk dåligt när jag var klar, fast typ på ett bra sätt.

Jag sålde ett av mina barn. Mest för att det alternativet lät kul. Men det tog hårt på mig, kanske för att jag själv är förälder.

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Jag gillade "Yes, Your Grace" för vad det är. Ett kort men gott äventyr. Det fick mig att känna saker. T.ex. mådde fysisk dåligt när jag var klar, fast typ på ett bra sätt.

Jag sålde ett av mina barn. Mest för att det alternativet lät kul. Men det tog hårt på mig, kanske för att jag själv är förälder.

Haha ursäkta att jag skrattar
Skulle nog inte klara av det valet av exakt samma anledning.

Inte lätt att vara kung. Ser väldigt snyggt ut i trailern. Måste testa!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har längtat efter att EA play till pc ska ingå.
Det är flera fps som skall spelas nu!

Ambassadör
Xbox

Lade till PHOGS! som kom till Xbox Game Pass idag, direkt på release!


signatur

Jump in.

Inaktiv

Goda nyheter! Total war: Warhammer 3 kommer till game pass dag 1! Kanske en effekt av samarbetet med Sega?

https://news.xbox.com/en-us/2021/11/04/total-war-warhammer-3-...

Medlem

Oj oj, vilken ångvält det här är. Börjar finnas gott om anledningar att spela mer på PC nu också med AoE4 och Warhammer 3.

Medlem

Oj oj oj. Bra månad. Och detta var december förra året.

Medlem

Ja sedär du har rätt, även förra årets december var fylld med hits. Men PC hade inte riktigt tagit fart då?

Inaktiv

Hehe var jag som råkade skriva i fel tråd

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_118566:

Hehe var jag som råkade skriva i fel tråd

Hehe, lätt hänt. Jag har börjat med årtal nu


signatur

Jump in.

1
Skriv svar