Bli spritsmugglare, vinn Empire of Sin!

Robot
Bli spritsmugglare, vinn Empire of Sin!

Möt John Romeros skurkaktiga gammelfarmor – fiktivt men gratis!

#empire-of-sin, #tavling


Medlem

Skulle dricka upp all akohol, bli transporterad och sedan tömd (valfritt sätt) på alkoholen väl i New York. Även om jag inte skulle lyckas få ut någon användbar alkohol har jag iaf roligt vägen dit.

Backloggens befriare

Ni har väl hört talas om Chicago Deep Dish Pizza? Om inte, så googla det. Jag hade utnyttjat mina matkunskaper och helt sonika bakat in flaskorna i dessa massiva pizzor, och börjat sälja dessa i New York! Mat och sprit, 2-in-1. Kinderägg för vuxna! Mat! En överraskning! Fylla!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Skulle börja småskaligt med små ziplock påsar fyllda med en sexa i varje och skicka dem med tränade gråsparvar.

I takt med att verksamheten växer ökar storleken på påsarna och fåglarna.

Duvor = 1 liters påsar

Fiskmås = 3 liters påsar

Havsörn = Ica påse (före skatten på plastpåse)

Kondor = Sopsäck


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Möt John Romeros skurkaktiga gammelfarmor – fiktivt men gratis!

#empire-of-sin, #tavling


Jag skulle inte behöva smuggla. Jag skulle helt enkelt flytta produktion till New York. Låt oss leka med tanken att det BARA är i Chicago som alla ingredienser för produktion finns så är det ju ej olagligt att frakta dem till New York, där produktionen kan ske i diverse källare (såklart under uppsyn av familjen Corleone).

#ThinkOutsideTheBox

Medlem

Hade lagt allt i en stor bil, skrivit "SpRit" med barnslig stil och kört in det i staden. Ingen hade anat något!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Frågat Nucky Thompson för vägledning.

Medlem

Biohazard suit ala Corona tider, fylld med flaskor av sprit.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag hade gett alla bossar ett förslag och Sedan gillrat en fälla under en gemensam sitt down som det vore ”red wedding” i GoT.

(Har spelet, nej så ond är jag inte, kanske)

Medlem

Jag hade tagit min Kool Aid-kostym fylld till bredden med sprit och gått de elva milen.
Hade någon stoppat mig hade jag helt enkelt svarat ”don’t drink the Kool Aid”.
Lätt match!!


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Hade nog grävt en tunnel, hur långt kan det va liksom? 😎 då hade jag kunnat smuggla allt möjligt genom den. Min special cannoli bland annat. Mina kvinnliga underhållare skulle kunna köra ett pass i C och sen gå genom den lilla tunneln och göra ett pass i NY. Spriten kunde gå i rör i taket.

Jag skulle ta till exakt samma knep som jag använde mig av i verkligheten när jag smugglade sprit över gränsen till Norge: 5-liters plastdunk, i med spånken samt en halv flaska karamellfärg (Absolut nödvändigt att den är blå)

Därefter ångar du av en etikett från en femlitersdunk med spolarvätska och limmar på.

Självklart funkar detta lika bra på enlitersflaskor.

Nu får man ju självfallet modifiera detta till passande vara för epoken, men det funkar precis hur bra som helst.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ni har väl hört talas om Chicago Deep Dish Pizza? Om inte, så googla det. Jag hade utnyttjat mina matkunskaper och helt sonika bakat in flaskorna i dessa massiva pizzor, och börjat sälja dessa i New York! Mat och sprit, 2-in-1. Kinderägg för vuxna! Mat! En överraskning! Fylla!

Kan vi bara utse denna till vinnaren?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag skulle använda mig av bowlingbollar för att transportera alkoholen.
Igen kommer att misstänka en person med ett gäng bowling bollar.
När polisen stoppar mina lastbilar, kommer de inte finna någon alkohol. Bara massa bowlingbollar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hmmm, lång sträcka som får delas upp. Alltid bra att byta fordon längs vägen för att förvilla lagen långa arm och spriten bär jag i ryggsäcken.

Första sträckan: Chicago - Cleveland
På Commander Keens hoppstylta. Vem misstänker spritsmuggling då??

Andra Sträckan: Cleveland - Pittsburgh
Hiss ala wolf3d-style (fast horisontellt...;) )

Tredje sträckan: Pittsburgh - Philadelphia
Risken att jag är jagad är nu stor efter hissfärden (den var kanske inte så diskret..) så jag vänder näsan mot Chicago och skjuter hejvilt med min SuperShotgun. Rekylen trycker mig mot Philadelphia

Sista sträckan: Philadelphia - New York
Rocketjumpar i perfekt vinkel framåt, ungefär hoppet upp till röda armorn på dm6 i quake 1. Launchermodellen får vara ngt tidsenligt, tänker Harrison ford i slutet på ”Raider of the lost Ark”-modell

Nu får vi hoppas att smugglingen gick bättre än Daikatana...

Hade börjat med att tjalla till Kevin Costner om hur alla här skriver hur dom skulle göra så att dom åker fast...
Sen berättar jag inte hur jag smugglar mitt eget för det är en hemlis..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Hade börjat med att tjalla till Kevin Costner om hur alla här skriver hur dom skulle göra så att dom åker fast...
Sen berättar jag inte hur jag smugglar mitt eget för det är en hemlis..

Snyggt! En av mina favoritfilmer

Medlem

När det begav sig gav sig spritsmugglarna iväg längs vägarna i modifierade bilar som dels gick snabbt men också hade gömda utrymmen för spriten. Själv tänker jag lite mer bombastiskt: Ett besprutningsflygplan, fyllt med sprit i besprutningstankarna. Sedan åker man lågsniffande över Manhattan och öppnar upp. Sprit rakt i munnen för den törstande medborgaren! Har dessvärre inte riktigt löst hur betalningen ska gå till, det blir nästa problem.

Medlem

Rektalt. Alltid rektalt!

Medlem

Som ett proffs skulle jag aldrig avslöja mitt knep här så att konkurrenterna skulle kunna ta efter mig.

Medlem

Har ingen här sett Lambi-reklamerna? Ett litet ynka får slukar upp mindre sjöar av alkohol. Sedan är det bara valla fåret till New York och krama ur som en våt trasa.

Medlem

Jag skulle sätta 0% alkoholhalt på flaskorna, klockrent! Dem kommer aldrig dubbelkolla om det är bara på låtsas väl.....

... Blir arresterad när folk blir upprörda att jag "Uppmuntrar dåligt beteende"

Backloggens befriare
Skrivet av miffot:

Kan vi bara utse denna till vinnaren?

Låt inte mig säga emot


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Etanol i pulverform. Fraktas i lastbilar som industrikemikalier eller kanske något agrikultur relaterat. Väl framme är det bara att lösa upp i vatten till önskad %. Blanda med purple drank = vin. Blanda med root beer = öl. Använd som ersättning för vodka i de flesta drinkarna. Enda problemet jag inte riktigt löst är hur man ska få till whiskey etc. Kanske låta den lösta etanolen ligga i gamla whiskey tunnor några månader, eventuellt med någon smaksättare, när de är väl framme i NY?

Medlem

Skicka spriten i PS5-kartonger. Det är väl ändå ingen som skulle öppna den på väg mot konsumenterna?

Medlem

Jag skaffar licens för tillverkning av icke-alkoholhaltiga drycker och gör sedan starköl i mitt bryggeri i smyg. Denna ädla dryck tappar jag sedan upp i flaskor märkta Granpa Popski's Lemonade och kan sedan köra den helt öppet i lastbilar till New York, Boston, Buffalo, Detroit, Atlantic City och Philadelphia.

Medlem

Eftersom tetra pak inte uppfunnits ännu så hade jag tagit patent på det💲💲💲. Packeterat 90% av förpackningarna med andra vätskor (juice, mjölk etc) för försäljning, dessa ligger alltid överst i lasten. Sedan är det bara att köra lasten till New York.

Medlem

Skulle lägga det i inventoryt. Allt får plats efter mod.

Medlem

Jag skulle hälla ut spriten i långpannor, tillsätta gelatin så att det stelnar.
Sen skär man den hårdnade spriten i A4 format och vips så fraktar man bara A4 papper till New York.
Väl framme kan alla invånare njuta av deras tunna sprit-kakor.

Medlem

Jag hade druckit spriten och sedan donerat mitt blod till blodbussen i New York

12
Skriv svar