PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Skrivet av materi:

Jag beställde min PS5'a från Komplett den 19/9 och min står för för leverans i maj. Känns som om Komplett får PS5'orna som trillar av flaket på lastbilen som ska till Elgiganten...

Man undrar ju lite vem på Sony/Nordisk Film som inte gillar Komplett. Nog för att Elgiganten har dubbelt så stor årsomsättning men Komplett är ju inte direkt någon garagefirma så märkligt att de verkar ha fått så få konsoler.

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Någon som fick ''För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad.''-mejlet från mediamarkt som har fått någon uppdatering?

Nope.. när bokade du?

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Någon som lyckades boka en PS5 på netonnet den 19/11, och som inte fick leverans förra veckan, som hört något nytt? Jag har bara fått generiska "vi har inget bekräftat leveransdatum"-mejl var 5:e dag än så länge.

Jag fick ett mail för NetonNet att de har tät kontakt med Sony för att få mer information om när de får nån ny leverans. Sen skrev dom i mailet att det troligen inte blir nån PS5 i år.

Medlem
Skrivet av EmSeta:

Nope.. när bokade du?

Bokade rätt sent tyvärr, den 8e oktober.. När bokade du?

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Bokade rätt sent tyvärr, den 8e oktober.. När bokade du?

18 september.

Har sett att andra härinne som bokade vid samma tid ska få sina konsoler, men jag gick förbi den lokala MM-butiken för att fråga (omöjligt att komma fram till supporten), och expediten sa att det inte finns en chans att jag får den förrän Q2 (!) nästa år.

Vet inte riktigt vad man ska tro på...

Medlem
Skrivet av materi:

Jag beställde min PS5'a från Komplett den 19/9 och min står för för leverans i maj. Känns som om Komplett får PS5'orna som trillar av flaket på lastbilen som ska till Elgiganten...

Jag tror det mer handlar om att Komplett inte orkar bry sig överdrivet mycket och är sjukt less på alla oss "Tjena när får jag min ps5" frågor. Dom säger maj 2021 för att då tänker dom att de ska slippa "tjatet" och samtidigt så kommer ingen av de som förbokat bli besviken eftersom de troligen kommer leverera samtliga INNAN maj och kan mer eller mindre garantera att det inte blir efter maj eftersom dom "tog i" så mycket med datumet, en ren 100% safe höftning helt enkelt. Det är vad jag tror, komplett är en stor aktör på marknaden, tror att dom får minst lika mycket enheter som tex webhallen, inet osv.

Jag vågar nästan slå vad om att maj 2021 saknar någon faktiskt grund, inte så att Sony sagt "tjena komplett, ni får 2432st PS5 or första maj 2021"

OBS. Jag menar inte att någon av er tjatar eller är jobbiga, jag är precis likadan, vet inte hur många tusentals gånger jag refreshat deras sidor, kontaktat deras kundsupport osv nu

Medlem

Har en bokning på en Series X på Webhallen. Det har plötsligt dykt upp en grön bock på min order men det står fortfarande att de inte har i lager. Vad kan det betyda?


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av EmSeta:

18 september.

Har sett att andra härinne som bokade vid samma tid ska få sina konsoler, men jag gick förbi den lokala MM-butiken för att fråga (omöjligt att komma fram till supporten), och expediten sa att det inte finns en chans att jag får den förrän Q2 (!) nästa år.

Vet inte riktigt vad man ska tro på...

Men herregud, orimligt ju. Nästan lika bra att avboka då och invänta gen 2. Är så trött på den här releasen nu

Medlem

Någon som hört något om någon ÅF som ska få in fler enheter framöver?

Medlem
Skrivet av EmSeta:

18 september.

Har sett att andra härinne som bokade vid samma tid ska få sina konsoler, men jag gick förbi den lokala MM-butiken för att fråga (omöjligt att komma fram till supporten), och expediten sa att det inte finns en chans att jag får den förrän Q2 (!) nästa år.

Vet inte riktigt vad man ska tro på...

Skulle tro att lokala expediten inte vet ett skit om vad som kommer att komma in i centrallagret och när.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Skulle tro att lokala expediten inte vet ett skit om vad som kommer att komma in i centrallagret och när.

Får hoppas på det!

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Någon som lyckades boka en PS5 på netonnet den 19/11, och som inte fick leverans förra veckan, som hört något nytt? Jag har bara fått generiska "vi har inget bekräftat leveransdatum"-mejl var 5:e dag än så länge.

Sitter i samma sits, ingen mer info. Däremot var det en annan kille här eller på SweC som fått mejl från NetonNet att han inte skulle få i år. Tolkar det positivt eftersom jag inte fått ett så nedslående besked ännu.

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Någon som fick ''För tillfället är din leverans obekräftad eftersom den uppskattade volymen för november – mars är fullbokad.''-mejlet från mediamarkt som har fått någon uppdatering?

När fick du det mailet? Jag bokade en PS5 (med skivläsare) 9 oktober och fick orderbekräftelse på en gång. 5 november kom det sedan ett mail som sa att jag preliminärt skulle få den första kvartalet 2021.

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Har en bokning på en Series X på Webhallen. Det har plötsligt dykt upp en grön bock på min order men det står fortfarande att de inte har i lager. Vad kan det betyda?

Du måste kontakta deras kundtjänst. När man bokar med Klarna som betalsätt och det går längre än 3 månader (kanske kortare tid än så rent av) så fimpar Klarna fakturan och WH måste göra om.

Drabbade mig när jag fick min, skulle ha fått på release men det hände ingenting trots att bocken var grön. Till slut hörde jag av mig och fick då en länk där jag fick gå in och genomföra köpet på nytt. Sedan skickades den nästa dag.

Medlem
Skrivet av Popski:

När fick du det mailet? Jag bokade en PS5 (med skivläsare) 9 oktober och fick orderbekräftelse på en gång. 5 november kom det sedan ett mail som sa att jag preliminärt skulle få den första kvartalet 2021.

Fick också mejlet den 5e! Beställde digital.

Medlem

Nu hoppas vi på massa Elgiganten leveranser snart!!! Någon som fått Minsta lilla ny info?

Skrivet av sundetsparla:

Fick också mejlet den 5e! Beställde digital.

Jag har också beställt från MM, den 29 september. Har inte fått något svar. Har du en aning om när gen två brukar komma vid nya konsol-släpp? Brukar det inte vara ett år efter, så länge orkar jag definitivt inte vänta 😅

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Nu hoppas vi på massa Elgiganten leveranser snart!!! Någon som fått Minsta lilla ny info?

Jag undrar samma sak. Tyvärr är jag född med otur så jag lär inte få min den 8:e som det framgår när jag söker efter min leverans haha. Man borde väl få någon info på fredag om man nu är beräknad att få den nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag undrar samma sak. Tyvärr är jag född med otur så jag lär inte få min den 8:e som det framgår när jag söker efter min leverans haha. Man borde väl få någon info på fredag om man nu är beräknad att få den nästa vecka.

Nog inte många som kommer får sin konsol på utsatt datum, inte nu efter BF och julhandeln. Jag är mest orolig att det inte blir en konsol över huvudtaget.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag undrar samma sak. Tyvärr är jag född med otur så jag lär inte få min den 8:e som det framgår när jag söker efter min leverans haha. Man borde väl få någon info på fredag om man nu är beräknad att få den nästa vecka.

Hur kan någon som lyckades bokad på EG 2 timmars fönster i november 2020 och funderar på om man ska behöva vänta 2 eller hela 3 veckor på sin leverans räknas sig som att ha otur?
Vad kallas i så fall de som bokade på Webhallen november 2019 utan att ens fått en indikation på när de kan tänkas få något?
Haha

Medlem
Skrivet av e3henri:

Hur kan någon som lyckades bokad på EG 2 timmars fönster i november 2020 och funderar på om man ska behöva vänta 2 eller hela 3 veckor på sin leverans räknas sig som att ha otur?
Vad kallas i så fall de som bokade på Webhallen november 2019 utan att ens fått en indikation på när de kan tänkas få något?
Haha

Haha! Ok sorry du har det fan värre, det har du rätt i

Medlem

Tradera priserna börjar gå ner mot 8000-9000kr nu och få budgivare (från tidigare 12-13000). Så kanske finns hopp att det blir mindre attraktivt att "scalpa" de som eventuellt släpps i dec-jan

Medlem

Nu blev det spännande. Fick just ett kollinummer på min bokning av Series X från Webhallen!


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Jag ska inte hoppas för mycket. Men tror verkligen att Elgiganten kommer leverera sina nästa vecka. Peppar peppar!

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Nu blev det spännande. Fick just ett kollinummer på min bokning av Series X från Webhallen!

Snyggt! Lade också in en beställning hos dem strax efter lunch 24 november. Stod leverans 4 december under kvällen men blev sedan ändrat till okänt leveransdatum. Lär dock förhoppningsvis ligga rätt så långt fram i kön.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag undrar samma sak. Tyvärr är jag född med otur så jag lär inte få min den 8:e som det framgår när jag söker efter min leverans haha. Man borde väl få någon info på fredag om man nu är beräknad att få den nästa vecka.

Det står 9e december för mig, är väl för att jag bor uppe i Norrland

Medlem
Skrivet av EmSeta:

18 september.

Har sett att andra härinne som bokade vid samma tid ska få sina konsoler, men jag gick förbi den lokala MM-butiken för att fråga (omöjligt att komma fram till supporten), och expediten sa att det inte finns en chans att jag får den förrän Q2 (!) nästa år.

Vet inte riktigt vad man ska tro på...

Ni måste fråga vad dom baserar det på, Q2 är REN gissning, det vågar jag nästan lova. Såvitt jag vet så har inte Sony gått ut med någon information kring framtida sändningar, med andra ord kan sändningarna vara skit stora, eller skit små. Vi vet helt enkelt inget just nu mer än att det verkar komma en sändning i dec till Sveriges ÅF. Vad som händer i Januari 2021 tror jag ingen vet såvitt jag vet ?

Medlem

Börjar närma sig nu och bli spännande för oss som lyckades beställa från EG på releasen. Läst i andra forum att EG ska börja skicka ut konsoler imorgon, skulle vara så fint att få den till helgen nu när man är hemma och sjuk från jobbet.

I min bekräftelse står det att den beräknas komma in i lager 4/12 och söker jag via unik id får jag upp 7/10. Valde dock express så hoppas ändå någonstans att få den till helgen om de skickar ut imorgon. Värt att tillägga är att jag la beställningen 12.17 och ordern står fortfarande som reserverad.

Hur ser det ut för er? Är det någon som sitter på mer info?

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Börjar närma sig nu och bli spännande för oss som lyckades beställa från EG på releasen. Läst i andra forum att EG ska börja skicka ut konsoler imorgon, skulle vara så fint att få den till helgen nu när man är hemma och sjuk från jobbet.

I min bekräftelse står det att den beräknas komma in i lager 4/12 och söker jag via unik id får jag upp 7/10. Valde dock express så hoppas ändå någonstans att få den till helgen om de skickar ut imorgon. Värt att tillägga är att jag la beställningen 12.17 och ordern står fortfarande som reserverad.

Hur ser det ut för er? Är det någon som sitter på mer info?

Har också 7/10 på mitt unika id. Valde dock vanlig frakt i bokningshetsen men har hört att det inte ska spela någon större roll ändå. Min står också som reserverad men en tv som jag köpte och hämtade ut för ett halvår sen står också som reserverad fortfarande så tror inte man ska lägga så mycket vikt på just den statusen..

Inaktiv
Skrivet av långburk112:

Har också 7/10 på mitt unika id. Valde dock vanlig frakt i bokningshetsen men har hört att det inte ska spela någon större roll ändå. Min står också som reserverad men en tv som jag köpte och hämtade ut för ett halvår sen står också som reserverad fortfarande så tror inte man ska lägga så mycket vikt på just den statusen..

Kan verifiera att det inte spelar någon som helst roll, tog vanlig gratis frakt och fick den exakt samma dag som andra med expressfrakt

Skriv svar