Horizon Zero Dawn till PS Now i december

Robot
Horizon Zero Dawn till PS Now i december

Och Wreckfest, The Surge 2, med flera.

#playstation, #playstation-now


Medlem

Hade varit så mycket trevligare om dom släppte spelet till PS Plus.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Horizon Zero Dawn har väl funnits förut?

Hoppas dom fixar tillbaka God of War igen eller släpper till PC nån gång. Riktigt usel tjänst förövrigt, men ibland får man ta vad man får.

Avstängd
Skrivet av Rakoon:

Horizon Zero Dawn har väl funnits förut?

Hoppas dom fixar tillbaka God of War igen eller släpper till PC nån gång. Riktigt usel tjänst förövrigt, men ibland får man ta vad man får.

Complete edition denna gång med all DLC


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot

Darksiders 3 gavs väl ut i PS+ för inte så länge sedan? HZD är magiskt så de som har kvar tjänsten och inte spelat det har en riktig bra resa framför sig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Darksiders 3 gavs väl ut i PS+ för inte så länge sedan? HZD är magiskt så de som har kvar tjänsten och inte spelat det har en riktig bra resa framför sig

DS3 kom till PS+ September 2019. Varför undrar du?
HZD håller jag med om är magiskt. Frozen wilds ingår ju även i PSnow paketet.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

DS3 kom till PS+ September 2019. Varför undrar du?
HZD håller jag med om är magiskt. Frozen wilds ingår ju även i PSnow paketet.

Undrade för kändes som nyligen men var 1år sedan alltså. Mycket bra spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hur funkar tjänsten på PC nuförtiden? Jag provade då God of War fanns där och ibland funkade det helt ok, men jag vill minnas att det var 720p och allt som oftast pixligt värre men ändå hygglig latency.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kago1316:

Hur funkar tjänsten på PC nuförtiden? Jag provade då God of War fanns där och ibland funkade det helt ok, men jag vill minnas att det var 720p och allt som oftast pixligt värre men ändå hygglig latency.

Är väl MS Azure som driver deras PS Now servrar så är troligen bättre nu. Har inte testat på över ett år kanske, Provade testperioden bara.

Men ska väl gå att jämföra med Xcloud fast med egen kodning, så troligen väldigt bra om inte multiplexeringen/kodningen är sämre.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är väl MS Azure som driver deras PS Now servrar så är troligen bättre nu. Har inte testat på över ett år kanske, Provade testperioden bara.

Men ska väl gå att jämföra med Xcloud fast med egen kodning, så troligen väldigt bra om inte multiplexeringen/kodningen är sämre.

Jag tror det är olika leverantörer för olika marknader.

Det är PS3- och PS4-hårdvara som driver spelen och inte något företags servrar. Det är väl samma sak med Xcloud som jag tror drivs av Xbox-hårdvara?

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Hur funkar tjänsten på PC nuförtiden? Jag provade då God of War fanns där och ibland funkade det helt ok, men jag vill minnas att det var 720p och allt som oftast pixligt värre men ändå hygglig latency.

Fungerar väldigt bra, 1920x1080 är maxupplösningen, och den använder även uppskalning via grafikkortet så det ser lite bättre ut. Inte mycket inputlag heller.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Jag tror det är olika leverantörer för olika marknader.

Det är PS3- och PS4-hårdvara som driver spelen och inte något företags servrar. Det är väl samma sak med Xcloud som jag tror drivs av Xbox-hårdvara?

Tror vi pratar om helt skilda saker. Ja självklart spelas spelen på hårdvara men bit-strömmen går över MS Azure och internet hem till din konsol eller PC

MS har mer servrar än Google och Amazon tsm runt om i världen. De är ofantligt stort företag. Med intäkt 2020 på 143 miljarder USD.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Fungerar väldigt bra, 1920x1080 är maxupplösningen, och den använder även uppskalning via grafikkortet så det ser lite bättre ut. Inte mycket inputlag heller.

Kul att höra! Blir kanske att testa för HZD då jag inte har en tillräckligt bra dator (och det inte kommit till Geforce Now).

Medlem
Skrivet av Checker:

Complete edition denna gång med all DLC

Japp å nu är spelet där för att stanna vad jag förstår.

Skrivet av Kago1316:

Hur funkar tjänsten på PC nuförtiden? Jag provade då God of War fanns där och ibland funkade det helt ok, men jag vill minnas att det var 720p och allt som oftast pixligt värre men ändå hygglig latency.

Det funkar ganska bra faktiskt. I början hade jag lite bråk med Lagg men det har blivit mkt bättre på sistone. På ps4an är det ju 720 men funkar fint där också att streama.

Avstängd
Skrivet av Kavakava83:

Japp å nu är spelet där för att stanna vad jag förstår.

Jepp.
Har hittat en bra tracking sida annars som listar alla spel som kommer att tas bort från now. Inkluderar även en countdown.
https://www.countdownplusevents.com/users/playstationnow

För tillfället bara 6 titlar som kommer att tas bort från now inom 6 närmaste månaderna

Superhyggligt av Sony att vara så öppna med vilka spel och hur länge dom kommer finnas på tjänsten.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Jepp.
Har hittat en bra tracking sida annars som listar alla spel som kommer att tas bort från now. Inkluderar även en countdown.
https://www.countdownplusevents.com/users/playstationnow

För tillfället bara 6 titlar som kommer att tas bort från now inom 6 närmaste månaderna

Superhyggligt av Sony att vara så öppna med vilka spel och hur länge dom kommer finnas på tjänsten.

Ah bra sida. Även om spelen som ligger tidsbestämda har countdown i PS Now så var det där en bra sida att direkt se vilka det är istället för att behöva leta upp dem.

Alltså PS Now är en riktigt bra tjänst måste jag säga o köper man ett helt år på en gång kostar den strax över 50 kr i månaden. Galet billigt ändå.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Alltsp PS Now är en riktigt bra tjänst måste jag säga o köper man ett helt år på en gång kostar den strax över 50 kr i månaden. Galet billigt ändå.

Jepps. Du behöver inte heller ha PS+ om du vill spela spelen som finns på Now online heller.

Men om du vill gå all-in så blir det ca 125 kr i månaden om du kör årsprenumerationer av ps+, psnow och ea-play.
Helt klart en väldigt bra deal.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar