Liquid Swords är Just Cause-skaparens nya studio

Robot
Liquid Swords är Just Cause-skaparens nya studio

Efter en paus från spelbranschen gör Christofer Sundberg comeback med ny svensk studio.

#Avalanche-Studios, #Christofer-Sundberg, #Just-Cause


Medlem

Aldrig spelat något Just Cause, men köpte trean till PS4 på en rea ganska så nyligen så det blir väl att jag spelar det någorlunda snart.

Vilket är det bästa Just Cause-spelet?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Aldrig spelat något Just Cause, men köpte trean till PS4 på en rea ganska så nyligen så det blir väl att jag spelar det någorlunda snart.

Vilket är det bästa Just Cause-spelet?

1an har jag inte kört men resterande är ganska lika. Jag uppskattar 2an bäst men 4an var väldigt rolig men lite väl kort.

Medlem

Väldigt roligt, hoppas han lyckas och att spelen blir bra.

Mycket fin logo också.

Men namnet får dessvärre underkänt. Dels är det lite tröttsamt med dadaistiska namn som Flytande Svärd Aktiebolag, men om man nu går för ett sådant bör man ju nytta chansen att välja ett som ligger bra i munnen. /0.5c

//LD

Inaktiv
Skrivet av Lord Darkness:

Väldigt roligt, hoppas han lyckas och att spelen blir bra.

Mycket fin logo också.

Men namnet får dessvärre underkänt. Dels är det lite tröttsamt med dadaistiska namn som Flytande Svärd Aktiebolag, men om man nu går för ett sådant bör man ju nytta chansen att välja ett som ligger bra i munnen. /0.5c

//LD

Vad betyder /0.5c?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad betyder /0.5c?

Känns som en (möjligtvis medventen) felskrivning eller passligt unik variant av "just my 2¢".

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Känns som en (möjligtvis medventen) felskrivning eller passligt unik variant av "just my 2¢".

Det var även min teori men har ej hört/sett någon skriva det som så förut.

Medlem
Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Tänkte samma sak! ❤️

Medlem

Just Cause är en spelserie som har så mycket potential, förlorat i trolleri och dåliga designbeslut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle vara kul om dom jobbade på ett RPG ala Elder scrolls.. i svensk natur.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad betyder /0.5c?

Skrivet av Kyraal:

Känns som en (möjligtvis medventen) felskrivning eller passligt unik variant av "just my 2¢".

Ja, bara mitt subtila sätt att nedskriva värdet av min åsikt i saken ved en devaluering av mina två cents/pennies.

Här skapar en av världens mest framgångsrika spelskapare en ny studio, uppbackad av massor av kapitalstarka och smarta investerare, och så kommer jag med en nedsättande kommentar om namnet som ingen har bett om att få höra.

Ovanstående kan för övrigt appliceras på alla mina inlägg på FZ - de skal inte läsas med någon form av förväntning av att det är varken seriöst eller genomtänkt. Jag ser på internetforum som "Heta Linjen, med logg".

Med det sagt, namnet på firman var ju ganska kasst?

//LD

1
Skriv svar