Xbox One - OFFLINE "Single Player" Spel

Medlem
Xbox One - OFFLINE "Single Player" Spel

Som rubriken lyder letar jag spel som kan spelas på Xbox One utan att behöva koppla upp på internet. Alltså spel som kan spelas OFFLINE direkt från skivan.

Du som svarar här, utgå från att jag har Xboxen inställt på "Home Läge" och "OFFLINE" och har alla de senaste uppdateringarna till spelen jag skriver nedan.

Korta raka svar vore oerhört uppskattat. Tack.
Så skriv namnet på titlen jag skrivit följt av ett JA eller NEJ

JA = OFFLINE PLAYABLE
NEJ = INTERNET BEHÖVS I NÅGOT STEG
Namn på titel - JA / NEJ

EXEMPEL::

GTA V - JA
DEAD RISING 3 = JA
FALLOUT 4 = JA

---------------------
----- LISTAN -----
----------------------

PRIO: JUST CAUSE 3 & 4 ?? - Verkar inte finns ett enda rakt svar på om dessa spel går att spela offline. JA eller NEJ?

STAR WARS: FALLEN ORDER

HALO MASTERCHIEF COLLECTION

DEAD RISING 4

GEARS OF WAR 1-5

RED DEAD REDEMPTION 2

WASTELANDS 3

BORDERLANDS 3

V-RALLY 4

FORZA 7

SW: BATTLEFIELD 2

DICE: BATTLEFIELD "SERIES"

CALL OF DUTY "SERIES"

All hjälp skulle vara oerhört tacksamt då jag behöver veta så snart som möjligt.

Backloggens befriare

Jag ska vara ärlig, och förstår inte riktigt vad du menar...

Du skriver att spelet ska gå att spela "direkt från skivan" men att du kommer att ha uppdateringar till spelen tillgängliga..?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tack för svar. Skrev lite fel där i början. Jag menar inte att jag ska spela från skivan då spelet är inlagt på HDD. Läste du mer än översta meningen?

Vet du vilka spel som jag skrev i inlägget som man kan spela utan att behöva vara "uppkopplad"?

De spel du känner igen från listan kan du ju enkelt bara svara med "JA eller NEJ"?

Typ så här.. spelet jag nämner är bara ett exempel.
det jag vill att du skriver som svar här i tråden är vilka spel som jag nämnt i listan som du vet med säkerhet att man kan spela offline. Är det för mycket begärt?

V-RALLY 4 = JA
eller så skriver du
V-RALLY 4 = NEJ

FÖRKLARING

JA = V-Rally 4 kan spelas offline utan att man behöver ha ett Xbox konto eller Live konto eller ens uppkoppling till internet. Vem som helst som köper detta spel i "SKIV FORM" kan enkelt bara sätta in skivan i sin Xbox och överföra det till sin Xbox och sedan starta spelet och börja spela..

NEJ = V-Rally 4 kan inte spelas i OFFLINE läge, När man har köpt spelet i "FYSISK FORM" " SKIVA" så även om man har uppdaterat spelet via Xbox Live etc. Måste man fortfarande vara uppkopplad för att kunna spela det.

Alltså för att ännu mer förenkla.
Om jag ska åka till en polare med min Xbox och "spela" spelen som jag nämner, vilka utav dom kan vi spela när han inte har någon internet uppkoppling?

Förstår du?

Medlem

Fungerar typ inte alla spel som inte är multiplayer eller ska kopplas upp mot en server offline?
En snabb googling tydde på det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror det främst är ett PC-problem med tvingad uppkoppling (hade inte internet i helgen och kunde ej spela Watch dogs legion)
Xbox har ju länge haft live som krav för multiplayer, så de flesta spel måste förhålla sig till att det inte finns och dessutom att spelet går att installera och spela från skivan utan internet även om det blir en väldigt gammal version.

Sedan finns det ju ett gäng multiplayer-only spel,
Titanfall 1, Starwars Battlefront 1, Plant vs zombies spelet, Fortnite, Apex och alla liknande free-to-play.
På senare tid har de flesta lagt till åtminstone en (begränsad) kampanj
Titanfall 2, Battlefront 2, Battlefield 1/V.
Det kanske inte är de spelen man letar efter som off-line spel då kampanjen ofta är begränsad, men den finns.

Jag tror att de flesta spel som också finns på skiva kommer att fungera,
den stora haken är att du ändå vill ladda ner och förbereda uppdateringar i förväg.

Problemet som kan komma är om du har uppkoppling en kort stund eller bara av dålig kvalite
så kan många spel upptäcka en uppdatering och sedan vägra att starta helt tills det är fixat.

Medlem

*PACC*

Jo,. precis. Jag vet att det förhåller sig så när det kommer till främst multiplayer spel.
Men nu är det inte dessa jag frågar om .. Hänvisar återigen till mitt första inlägg.

Nu handlar det om Xbox One och då SP (singleplayer) spel.

För att förtydliga. Jag förstår att det kan verka konstigt att fråga om man behöver ha internet uppkoppling för att spela ett SP (singleplayer) spel. Men faktum är att det finns spel som kräver att du har en internetuppkoppling även om du bara ska spela själv.

Just Cause 3 va ett sånt spel. För att spela (SP) singleplayer var du först tvungen att koppla upp dej mot deras server, sen kunde du spela. Så det är därför jag frågar.

Så återigen.. Läs mitt första inlägg och om det är så att du har/äger något av de spelen och vet hur det förhåller sig. Snälla skriv ett kort svar med TITEL PÅ SPEL samt JA/NEJ.

Tack

1
Skriv svar