PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Uppdatering på inet beställning: Okänt leveransdatum nu från att vara 21/12 ..... så blir väl nästa år ....

Digital edition.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Kan verifiera att det inte spelar någon som helst roll, tog vanlig gratis frakt och fick den exakt samma dag som andra med expressfrakt

Jag tog vanlig frakt och när jag söker på mitt unik id så står det 8:e december med leverans ifrån EG den fjärde.! Hoppas det stämmer

Ops insåg att jag citerade fel.. Orkar inte ändra på mobilen

Medlem

Vad kul för alla er som får era konsoller inom kort! Av ren nyfikenhet undrar jag hur många av er som beställt som bor i Göteborg? Jag var inne för att boka hem en den 19:e, men fick upp det inte fanns nåt utlämnings ställe för mig från Bring. Kanske ren otur, vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Vad kul för alla er som får era konsoller inom kort! Av ren nyfikenhet undrar jag hur många av er som beställt som bor i Göteborg? Jag var inne för att boka hem en den 19:e, men fick upp det inte fanns nåt utlämnings ställe för mig från Bring. Kanske ren otur, vad vet jag.

Jag bor i Göteborg! Hade samma problem som dig först, när jag skulle slå igenom beställningen fick jag nåt error om att mitt utlämningsställe inte fanns. Provade två tre gånger med samma ställe och sen helt plötsligt gick det igenom så fattar inte riktigt vad som hände. Pulsen var ju ganska hög så att säga men tror jag provade med lite olika alternativ tills det gick igenom.

Medlem

Komplett uppdaterade min order igår, dock utan att modifera leveransdatumet som fortsatt är 3:e mars. Digital edition, beställd 16/6.

Medlem
Skrivet av långburk112:

Jag bor i Göteborg! Hade samma problem som dig först, när jag skulle slå igenom beställningen fick jag nåt error om att mitt utlämningsställe inte fanns. Provade två tre gånger med samma ställe och sen helt plötsligt gick det igenom så fattar inte riktigt vad som hände. Pulsen var ju ganska hög så att säga men tror jag provade med lite olika alternativ tills det gick igenom.

Gött. Salt i såren, precis vad jag behöver. Tack! Skämt åsido, härligt att det gick vägen.

Medlem

Min komplett-order uppdaterades igen nyss, nu står det "Kontrollerar kredit". Hmm, kan det vara ett gott tecken? Det borde väl inte göras förrens det är dags att skicka kan man tycka, iofs står det fortfarande 3:e mars.

Skrivet av Frasstheass:

Gött. Salt i såren, precis vad jag behöver. Tack! Skämt åsido, härligt att det gick vägen.

Jag bor också i Göteborg och fick upp ett av mina vanliga Bring-utlämningsställen som förslag så det funkade. Men det var väl lite allmänt buggigt på Elgigantens hemsida den dagen pga all trafik så det kanske var något sådant som hände?

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Kan verifiera att det inte spelar någon som helst roll, tog vanlig gratis frakt och fick den exakt samma dag som andra med expressfrakt

Samma här, har aldrig betalat expressfrakt från elgiganten och alltid fått det på 1-2 dagar ändå. Det gäller ca 10 ordrar

Men....
Förutom möjligen några saker nu på black-friday som de påstår har 100+ i lager, men som fortfarande inte skickats och står som reserverad.
Beställt 2020-11-26 "Ekonomi - Paket. Leveranstiden för lagervaror är 5-10 vardagar." Så här har det gått 4-5 vardagar utan att något hänt, men det är som sagt enda gången och kanske BF relaterat

Skrivet av e3henri:

Samma här, har aldrig betalat expressfrakt från elgiganten och alltid fått det på 1-2 dagar ändå. Det gäller ca 10 ordrar

Men....
Förutom möjligen några saker nu på black-friday som de påstår har 100+ i lager, men som fortfarande inte skickats och står som reserverad.
Beställt 2020-11-26 "Ekonomi - Paket. Leveranstiden för lagervaror är 5-10 vardagar." Så här har det gått 4-5 vardagar utan att något hänt, men det är som sagt enda gången och kanske BF relaterat

Vad jag har hört här i tråden tidigare angånde alternativ av frakt är hur snabbt ordern packas ner och hanterats, ska inte ha något med hur snabbt t.e.x postnord levererar paket till en.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Min komplett-order uppdaterades igen nyss, nu står det "Kontrollerar kredit". Hmm, kan det vara ett gott tecken? Det borde väl inte göras förrens det är dags att skicka kan man tycka, iofs står det fortfarande 3:e mars.

Wohoo! håll oss Komplettare uppdaterade!
(-Houston, we have signs of life!)

Medlem
Skrivet av Bitrocker:

Wohoo! håll oss Komplettare uppdaterade!
(-Houston, we have signs of life!)

Min Komplett order har också uppdaterats idag, men leveransdatumet anges fortfarande till 3/5, beställde 19/9

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Min komplett-order uppdaterades igen nyss, nu står det "Kontrollerar kredit". Hmm, kan det vara ett gott tecken? Det borde väl inte göras förrens det är dags att skicka kan man tycka, iofs står det fortfarande 3:e mars.

Vi får hoppas det! Jag hade också tänkt att kreditkoll görs inför leverans
Vilket datum bokade du din?

Medlem

Någon som nyligen fått XSX nyligen från mediamarkt? Såg att bokningen är stängd nu, hade varit intressant att veta hur långt bak i kön de kommit

Inaktiv
Skrivet av Alessi:

Ringde Webhallen och de sa att om de får in en lika stor leverans som de fick i förra veckan kommer det täcka alla som bokat i november-december 2019.


https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/info-utskick-ef...

Medlem

Jag fick igenom en beställning av PS5 med skivläsare på EG kl 13:41 på releasedagen. Valde expressfrakt till ombud och betalning med Klarna. Har inte fått något digitalt kvitto, så idag brast till slut tålamodet och jag startade en chatt med supporten. Fick inget digitalt kvitto nu heller, men hon sa att leveransen är planerad till den 7/12 och de strävar att få ut alla den dagen. Finns dock en risk att den kommer den 8:e. Oavsett så är jag glad och håller tummarna för att det stämmer!

Ja fick mitt den 27’e från web..

Webhallen # hämtat # lirat # supertyst Ps5.

Medlem
Skrivet av Mooorgul:

Jag fick igenom en beställning av PS5 med skivläsare på EG kl 13:41 på releasedagen. Valde expressfrakt till ombud och betalning med Klarna. Har inte fått något digitalt kvitto, så idag brast till slut tålamodet och jag startade en chatt med supporten. Fick inget digitalt kvitto nu heller, men hon sa att leveransen är planerad till den 7/12 och de strävar att få ut alla den dagen. Finns dock en risk att den kommer den 8:e. Oavsett så är jag glad och håller tummarna för att det stämmer!

Är nära nu! Tagga! 😁

Medlem

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

Astro! Nog de enda jag hinner innan cyperpunk. Vill inte påbörja något för att byta.

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Vi får hoppas det! Jag hade också tänkt att kreditkoll görs inför leverans
Vilket datum bokade du din?

Jag bokade 16/9 kl 09 på morgonen, digital edition. Nu har dock "kontrollerar kredit" statusen försvunnit spårlöst!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag bokade 16/9 kl 09 på morgonen, digital edition. Nu har dock "kontrollerar kredit" statusen försvunnit spårlöst!

Skumt... Själv bokade jag typ 17.30 17/9, undrar hur många som hunnit ställa sig i kön mellan oss 😅😂

Medlem

Tittar man noga i webhallens utskicka skriver de faktiskt så här
"Med leveransen som kommer i december täcker vi förbokningar lagda en bit in i oktober 2019. Den leveransen täcker ungefär två månaders bokningar."
Jag trodde att alla som bokat t.o.m. oktober 2019 skulle få på releasedagen, men det är alltså den tidigarelagda decemberleveransen som täcker t.o.m. oktober. Så verkar alltså som hela 2020 tilldelningen på webhallen endast täcker oktober 2019 - jag hade ju hoppats på att kommande leveranser efter release nu skulle göra att de åtminstone tog ytterligare någon månad in i 2019, men så är alltså inte fallet.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

Jag får min nu den 8e enligt EG.
Astro playroom, demons souls, cyberpunk.
Har även skjutit upp att lira AC valhalla till ps5an. Immortal fenix rising som släpps idag ser helt OK ut också så blir nog det med.
Dark Souls 3 och Sekiro i 60fps är också väldigt lockande.

Blir fullt upp under julledigheten!

Medlem

Är det någon här som bokat i Oktober 2019 från Webhallen som fått sin konsol hemskickat än. Vet att en del har kunnat hämta ut sin från butik.

Bokade min den 9'e Oktober förra året så tycker att det är lite underligt att jag inte sett något livstecken på min bokning.

Medlem

Även jag har pratat med EG som säger att alla konsoler ska skickas ut 7/12, känns dock som att de enbart går på det som står i det digitala kvittot och inte vet mer.

Om nu konsolerna kommer in i lager redan imorgon känns det ju smidigare om de börjar skicka ut då, istället för att skicka ut allt på en och samma dag. Expressleverans var ju totalt onödigt att välja, inte mycket pengar men ändå...

Aja, otålig är man, det är något som är säkert.

Medlem
Skrivet av DvsBstd:

Är det någon här som bokat i Oktober 2019 från Webhallen som fått sin konsol hemskickat än. Vet att en del har kunnat hämta ut sin från butik.

Bokade min den 9'e Oktober förra året så tycker att det är lite underligt att jag inte sett något livstecken på min bokning.

Om du bokade med klarna
"Du måste kontakta deras kundtjänst. När man bokar med Klarna som betalsätt och det går längre än 3 månader (kanske kortare tid än så rent av) så fimpar Klarna fakturan och WH måste göra om.

Drabbade mig när jag fick min, skulle ha fått på release men det hände ingenting trots att bocken var grön. Till slut hörde jag av mig och fick då en länk där jag fick gå in och genomföra köpet på nytt. Sedan skickades den nästa dag."

Serdyllon skrev så lite längre bak i tråden

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

Astro blir definitivt först ut! Sjukt taggad på ett bra plattformsspel med roliga referenser, och att få uppleva alla nya funktioner i DualSense. Sen köpte jag TLOU2 och Ghost of Tsushima på PSN US Black Week-rea som jag är jäkligt sugen på. Hoppas på en 60FPS-patch till TLOU2 inom kort så i väntan på den så blir det nog att leka samuraj först!

Men sen kan jag nog inte undvika att lägga minst hälften av speltiden på FIFA 21 trots allt.... hoppas next gen-versionen som släpps imorgon faktiskt är ett stort lyft.

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Skumt... Själv bokade jag typ 17.30 17/9, undrar hur många som hunnit ställa sig i kön mellan oss 😅😂

Jag bokade dagen efter 18/9 står att jag får den 3 maj 😐

Medlem
Skrivet av limonass:

Om du bokade med klarna
"Du måste kontakta deras kundtjänst. När man bokar med Klarna som betalsätt och det går längre än 3 månader (kanske kortare tid än så rent av) så fimpar Klarna fakturan och WH måste göra om.

Drabbade mig när jag fick min, skulle ha fått på release men det hände ingenting trots att bocken var grön. Till slut hörde jag av mig och fick då en länk där jag fick gå in och genomföra köpet på nytt. Sedan skickades den nästa dag."

Serdyllon skrev så lite längre bak i tråden

Aha. Vad omständigt det ska vara, ingen information man fått från Webhallen det där inte. Hoppas nu fan inte att alla har skickats iväg, har snällt väntat med tanke på trycket efter Black Friday etc.

Får dra iväg ett mail och höra med dem.

Skriv svar