Skaparna av Magicka och Helldivers teasar nästa spel

Robot
Skaparna av Magicka och Helldivers teasar nästa spel

En "Next-Generation 3rd Person Cooperative Shooter" är i görningen.

#arrowhead-studios


Medlem

Har haft såååå mycket kul med co-op i Helldivers! Så pepp på detta!

Medlem
Medlem

2 av grabbarna som skapade Magicka föreläste för oss när jag gick min spelutbildning för ca 12 år sedan. Väldigt intressant att lyssna på dem då. Det var nog precis innan dom helt släppt Magicka och precis vunnit game awards för det.

Medlem

Najs, gillar verkligen deras humor MEN hoppas verkligen det fixar buggarna denna gång, inte ok. Önskar dom allt gott!

Medlem

Köpt alla deras spel men aldrig fastnat för något av dem tyvärr. Det känns alltid som något fundamentalt saknas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Helldivers var riktigt kul i typ 5h, men tröttnade snabbt på småkrångliga kontroller och att det var för inzoomat för att se ordentligt.
Magicka har samma problem, men mindre märkbart i det spelet.

Medlem

Undrar om man ska sprida lite mer frihet i detta nya spelet.

Avstängd

Spelet ryktas komma att heta "Testament". Eller så är det bara kodnamnet för spelet när det är under utveckling.

Lite övriga rykten/bakgrundsinfo:
In 2016, Arrowhead started to work on their first ever AAA game - a project that would require not only the attention of the entire team, but also to grow the studio way beyond the 35 employees that worked on Arrowhead around that time. That's why in 2017 they moved into a bigger office where they could accommodate all of their staff - both old and new.

Then in 2018, Arrowhead's co-founder stated in an interview that they were making a third-person game this time around and, due to the change in perspective, moving the focus from local co-op to making it purely online co-op. Friendly fire is confirmed to be making a return.

In early 2019, some Arrowhead developers were spotted at GDC wearing jackets with a "Testament Dev Team" written in the back. While recapping 2019, it was stated on the Arrowhead website that they had made a "butt-ton of progress" on the game and that by the end of the year the studio had already grown to roughly 60 people.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Helldivers var en hit för dom (nog lirat över 500tim själv) fortfarande ett par hundra spelare online på kvällarna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar