Rockstar börjar sälja Red Dead Online som fristående spel

Medlem
Skrivet av loerk:

Gissningsvis de som är så brutalt trötta på Rockstars uttjatade spelformula som är så jävla tradig att det knappt finns ord till att beskriva skiten.

Något som oroar mig inför min första RDR2 spelning är att det ska kännas som GTA5, visst där fanns några bra missions men kände att hela spelet till slut bara byggde på onlinedelen,det var ju tomt och öde när man väl tuggat igenom 2/3 av spelet och slutet var bara meh oavsett vilka val man gjort/gjorde.
Enda spelet som hittills har levererat genombra kvalitet i ALLT är ju Witcher 3 men känns som att alla open World spel inte kan bedömas utefter det då det var ett solklart bra RPG,men hur mycket likt är red dead egentligen mot GTA5? En tråd i en annan tråd dock,samt att Trevor är den bästa karaktären i ett spel hittills någonsin vilket fick mig att genomlida till slutet iaf.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Finns inget mer inlevelsefullt spel enligt mig.
Även i onlinedelen rider jag runt och myser till max.

Hade en ytterst fimliknande upplevelse igår när jag red runt och letade tarotkort som collector.
Kom till en liten stuga utmed vägen på natten. Hittade kortet. Sen började det ösregna.
Ställer mig under taket och röker en cigarr endast för att jag kan. Så hör jag ylande i skogen intill och vargar dyker upp.
Låglevlad som jag är har jag lite problem med att schasa bort dom. Men som om det vore skriptat kommer det en höglevlad ryttare och hjälper mig få död på bestarna. Jag gör en vink-emote som tack. Han gör en 'tip of the hat' och rider vidare.

Supernajs.
Har lyckats övertala ett par annars tveksamma polare samt min flickvän att skaffa det.

Även om onlinedelen är lite ytligare än SP-delen så tycker jag det är ganska hög kvalité ändå.
Sen är det så klart drygt att man måste ha guld (premium currency om jag förstår rätt) till att köpa en del grejer.
Det låga spelarantalet per server tycker jag fungerar till fördel för spelets inlevelse. Jag vill inte ha GTA5 kaos här.

Låter underbart och jag förstår känslan helt.
Jag har spelat igenom SP 2 ggr men har otroligt svårt att stå ut med onlinedelen. Men när jag hör om händelser som din blir jag ändå lite taggad

Medlem

50kr är ett fantastiskt bra pris om det gäller hela onlinedelen!?
Det är sant att mycket kring online kretsar kring en prenumeration men det är absolut inte nödvändig om man är ute efter att bara få mysa i en helt underbart vacker spelvärld där det finns så sjukt mycket att göra bara på egen hand.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av dTexN:

Man får rätt mycket för 50kr. Iaf uppleva de tekniska runt rdr2

Men Rockstar är i nivå med EA i onlineläget, all nytt content är runt riktiga cash

"All nytt content"

Måste nog peta in en rättelse här.
"All befintlig conent".

Det finns absolut noll conent i onlinedelen.
Det är vilda västern och det går ju inte ens att råna ett tåg eller en bank.
Det som finns där är lastgammalt eller nåt halvärslat skit som de snörat ihop på en kvart (The Naturalist) och kallar det för "nytt".
Cowboys som springer runt och söver djur och plåtar dem med världens trögaste kamera...

Fick nog av gårddagens uppdatering när de avrättade hela sin gamla spelarbas och pissade dem i ryggen genom att göra om nästintill alla mekaniker i spelet och gömma dem bakom paywalls.
Och deras fakkade uppdateringar på PC som alltid, enligt deras tradition, förstör något iom uppdateringen.
Igår var det ljudet de lyckades förstöra och startar alltid med betydligt lägra nivå än allt annat. Och hänger inte med när man höjer volymen. Fantastiskt.
Är ganska färdig med dom här rockstjärnorna som bara bevisar gång på gång att de inte bryr sig ett jävla dugg. Och som någon skrev innan... deras spelupplägg/design känns ju lika fräscht som mögelost.

Medlem

Hur är det med fuskare online dessa dagar? Och buggar ? Slutade spela helt, precis som med GTA5 online, pga, fuskare. Folk kanske känner igen detta eller bara blundar för detta, men ex, man börjar att brinna rätt som det är, det trollas fram vargar eller andra djur mitt framför näsan på en. Förstör så mycket för den som ej tycker detta är ett dugg kul, men vill kunna lira lite online utan dessa tråkiga människor.

Medlem
Skrivet av karlstrom1981:

Hur är det med fuskare online dessa dagar? Och buggar ? Slutade spela helt, precis som med GTA5 online, pga, fuskare. Folk kanske känner igen detta eller bara blundar för detta, men ex, man börjar att brinna rätt som det är, det trollas fram vargar eller andra djur mitt framför näsan på en. Förstör så mycket för den som ej tycker detta är ett dugg kul, men vill kunna lira lite online utan dessa tråkiga människor.

RDO är inte lika hårt drabbat som GTAO.
Var mycket för typ 6 månader sedan då man blev bortsprängd så fort man kom in på online.
Men jag kan tänka mig att det kommer bli värre iom att de ger ut spelet nästintill gratis nu en tid.

Har stött på en del scriptare, som spawnar vid mig och slänger fram en massa skattkistor (som man bör undvika att öppna).

Buggarna lever däremot vidare, i sann Rockstar-anda.
Har blivit så leds på allt i den senaste updaten att jag inte kommer köra på ett bra tag. Har gillat onlineläget förut men nu känner jag bara att man blir spottad i ansiktet.
Dom bara lovordar och ljuger i sina patch-notes om huuuuur mycket de minsann fixat och lagt till.
Medans det i verkligheten bara är lögn. De fixar inte ett skit. Lägger inte till nåt nytt av värde, tar bort massa gameplay-funktioner, låter botar svara på supportärenden osv osv.

Ta en titt på Red Dead PC på Reddit så får du en uppfattning om hur trasigt det är.

Medlem
Skrivet av Razken:

RDO är inte lika hårt drabbat som GTAO.
Var mycket för typ 6 månader sedan då man blev bortsprängd så fort man kom in på online.
Men jag kan tänka mig att det kommer bli värre iom att de ger ut spelet nästintill gratis nu en tid.

Har stött på en del scriptare, som spawnar vid mig och slänger fram en massa skattkistor (som man bör undvika att öppna).

Buggarna lever däremot vidare, i sann Rockstar-anda.
Har blivit så leds på allt i den senaste updaten att jag inte kommer köra på ett bra tag. Har gillat onlineläget förut men nu känner jag bara att man blir spottad i ansiktet.
Dom bara lovordar och ljuger i sina patch-notes om huuuuur mycket de minsann fixat och lagt till.
Medans det i verkligheten bara är lögn. De fixar inte ett skit. Lägger inte till nåt nytt av värde, tar bort massa gameplay-funktioner, låter botar svara på supportärenden osv osv.

Ta en titt på Red Dead PC på Reddit så får du en uppfattning om hur trasigt det är.

Tack skall du ha för upplysningen, då får helt enkelt spelet ligga på hyllan ett tag till. Tråkigt att dom bara skiter på sin egna produkt, samt sina spelare 😞 God Jul i alla fall 🎅

12
Skriv svar