En resa i rymden

Inaktiv
En resa i rymden

Här är en cool video som visar hur enormt litet Jorden är !..De måste ju finnas liv någonstans där ute eller vad säger ni ?

Med dessa enorma planeter och stjärnors antal måste de ju finnas. Men sen är frågan om vi någonsin kommer upptäcka dessa eftersom de är ljusår bort

Travel in space

Inaktiv

Häftigt. tänk om vi skulle kunna flytta till den största stjärnan som visades där. Vad mycket folk det skulle få plats och vad mycket jordgubbar man skulle kunna odla. Yummy:p

Inaktiv

Hehe jo, och tänk hur många länder de skulle finnas !

Medlem

Klart det finns mer liv i universum, att vi finns är ju ett bevis på att liv finns eller hur,
och det finns åtskilliga planeter med allt från bara amöbor och bakterier till värsta rymdresefolk typ star trek.
Att tro att vi är dom enda som kan tänka och tillverka saker är ologiskt som Spock skulle sagt.

Medlem

Det finns inga tvivel om att vi inte är ensamma. Oddsen är ju mycket små att vi skulle vara dem ända. Men jag tror ändå att vi nån gång i framtiden kommer få kontakt med en annan civilisation.

Medlem

Eftersom jag tror universum är oändligt så tror jag även det finns oändligt med planeter med liv.
Oändligt många "Tellus"

Medlem

Det är roligt att människorna som vill få mig att tänka lite extra är av samma sort som de som hittar dessa planeter en efter en och kallar dem;

Röd jätte
Röd superjätte
Röd superduperjätte
Röd dundersuperduperjätte
Röd Megadundersuper... ja, ni hajar.

Det är ganska målande ändå att de hela tiden tror att de hittat den sista, den största osv.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

m-m-m-monstergiant!

Medlem

finns säkert någon stjärna eller planet som är så ofattbart stor att det skulle ta flera miljarder år att åka runt den i en hastighet av 2000 kmh.

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

finns säkert någon stjärna eller planet som är så ofattbart stor att det skulle ta flera miljarder år att åka runt den i en hastighet av 2000 kmh.

2000 km/h är faktiskt ofantligt segt, men det är nog helt möjligt att det finns stjärnor/planeter som är sådär enorma att det skulle ta en lång, lång tid för ljuset att ta sig runt.

Jag får en obehaglig känsla i ryggraden när jag ser den där videon föresten, är fullt medveten om att jorden är en liten skit i jämförelse med det mesta, men när man får se det visuellt blir det en helt annan sak.

Skräckblandad förtjusning kanske det är?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Häftigt. tänk om vi skulle kunna flytta till den största stjärnan som visades där. Vad mycket folk det skulle få plats och vad mycket jordgubbar man skulle kunna odla. Yummy:p

Förutom att en så stor himlakropps tyngdkraft gör det omöjligt att bosätta dem. Men ja, det hade varit riktigt nice. Det hade funnits mark åt alla miljarder människor på vår jord, vartenda en hade kunnat få sitt och ändå hade det funnits mer.
Men nu räknar vi så klart inte med alla rika svin som skulle ta över skiten och göra fabrik av halva planeten =/.

Medlem

Skräckblandad förtjusning var ett passande ord, Greger!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

holy mu****fuc*ing cheesecakes of the universe! lovar att huset tappade taket när jag såg hur stort jorden var i jämförelse med största stjärnan


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

man kan ju tänka sig bakåt också till vad vi är uppbygda av, då är vi ofantligt stora. Allt handlar om perspektiv, om man nu vill lägga vikt vid det, jag vet iaf att jag är medelpunkten i universum


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar