Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Photo mode. Kommer spenderas många timmar med det


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Helt sjukt att vi bara är några dagar ifrån release! Sjukaste hypen någonsin!

Medlem
Skrivet av dTexN:

https://youtu.be/IHfs98k86EA

Photo mode. Kommer spenderas många timmar med det

Ooooh!!
Najs!

Medlem

Ramlade över en artikel idag som kändes intressant, det är också rätt coolt att ett spel där man kan utmana könsnormerna om man vill, utvecklas i just Polen med tanke på deras konservativa styre.

https://www.kultmagasin.se/cyberpunk-2077-framtiden-ar-queer/

Skrivet av Zontos:

Såg att Elgiganten har för 499 och det är nog värt att slå på det.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...

Hej,

Tycker inte att det tydligt framgår att man får med fysiska gamediscs. Någon som kan bekräfta att man får det med Standard Edition via Elgiganten. (Xbox versionen).

Medlem
Skrivet av Såsåsåsåså:

Hej,

Tycker inte att det tydligt framgår att man får med fysiska gamediscs. Någon som kan bekräfta att man får det med Standard Edition via Elgiganten. (Xbox versionen).

Jag uppfattade det som det eftersom man ändå behövde skriva sin bostadsadress. Om inte annat så får jag det på min mail en kod, om det strular så får de med mig att göra. Betalade också för det här skyddet som kostade 49kr ifall skivan skulle gå sönder eller så.

Skrivet av Zontos:

Jag uppfattade det som det eftersom man ändå behövde skriva sin bostadsadress. Om inte annat så får jag det på min mail en kod, om det strular så får de med mig att göra. Betalade också för det här skyddet som kostade 49kr ifall skivan skulle gå sönder eller så.

Ok,tack! Att betala för att skydda en kod känns lite overkill/onödigt :-), stod inget om skivor i specen på deras webb.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/2...

Förboka Standard Edition och få:
Fodral med spelkod och CD med soundtrack (PC)
Vändbart fodral
World Compendium för spelets inställningar och historia
Vykort från Night City
Karta över Night City
Stickerbombset

Digitala bonusar:
Spelsoundtrack
Konsthäfte med ett urval av konst från spelet
Cyberpunk 2020 handbok
Bakgrundsbilder för stationär dator och mobil

Medlem

Om detta stämmer får vi i Sverige alltså tillgång till spelet 01:00, natten mot Torsdag. Sugen nu, så förbannat jävla sugen.
Jag minns när jag såg den första teasern år 2013, jag hade bara några dagar innan spelat klart witcher 2 och fått upp ögonen för CDPR. Nu är det bara några dagar kvar!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Såsåsåsåså:

Ok,tack! Att betala för att skydda en kod känns lite overkill/onödigt :-), stod inget om skivor i specen på deras webb.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/2...

Förboka Standard Edition och få:
Fodral med spelkod och CD med soundtrack (PC)
Vändbart fodral
World Compendium för spelets inställningar och historia
Vykort från Night City
Karta över Night City
Stickerbombset

Digitala bonusar:
Spelsoundtrack
Konsthäfte med ett urval av konst från spelet
Cyberpunk 2020 handbok
Bakgrundsbilder för stationär dator och mobil

Det lär vara skivor till både Xbox och Playstation som vanligt, något annat vore riktigt märkligt.
Då ska det tydligt stå på framsidan av fodralet.

Fodral med spelkod gäller som det står (PC), vilket också syns i hörnet på framsidan där:

Inaktiv
Skrivet av Aesoprock:

Om detta stämmer får vi i Sverige alltså tillgång till spelet 01:00, natten mot Torsdag. Sugen nu, så förbannat jävla sugen.
Jag minns när jag såg den första teasern år 2013, jag hade bara några dagar innan spelat klart witcher 2 och fått upp ögonen för CDPR. Nu är det bara några dagar kvar!

Har du nån aning om man kommer kunna förladda spelet? Jag kommer köpa på GOG. Fan vad gött detta blir!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Har du nån aning om man kommer kunna förladda spelet? Jag kommer köpa på GOG. Fan vad gött detta blir!

Finns inget officiellt sagt om preload på nån plattform ännu.
Förutom möjligtvis Playstation.
Ska också köpa vi GoG


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Om detta stämmer får vi i Sverige alltså tillgång till spelet 01:00, natten mot Torsdag.

Av någon anledning så finns det två stycken nedräkningar på Playstation.

I själva Playstation Store så räknar den ner till midnatt den 10, 6 dagar och 18 timmar.

Men om man förhandsbokar spelet som jag har gjort och tittar på nedräkningen i ens personliga spelbibliotek så räknar den ner till lunchtid den 9. 6 dagar och 6 timmar. Det har inget att göra med pre-load då Playstation Store normalt låter en göra det 48 timmar innan nedräkningen är slut.

Medlem

Beställde från elgiganten, skickades igår, finns det chans att man får det innan release?

Medlem

Hoppas att spelbutiken skickar även min CE i förtid! Man börjar vänja sig av tanken att spela i lite sämre grafik, varken i 4k eller RTX blir det i år iaf sitter på ett 1070
Edit: Akta er för spoilers! Nån butik hade redan börjat skicka ut CE.

Medlem

Ohhhh jag är så sugen...men samtidigt så känner jag att man vill vänta på PS5 patchen...MEN jag vill ju spela nuuuu?!!! must resist (ja man kan ju spela igenom det en gång utan ps5 patch och en gång med om spelet är så bra som man tror men ändå) Ge mig ps5 patch nu!

Medlem

Känner ni hypen? Mindre än en vecka kvar nu!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Har du nån aning om man kommer kunna förladda spelet? Jag kommer köpa på GOG. Fan vad gött detta blir!

Det tar jag för givet! Har själv redan köpt det, fast på steam. Vill egentligen stötta utvecklarna mer och köpa på GOG, men jag är lat och gillar att ha mina spel samlade i största möjliga mån.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Tiderna är bekräftade! 01:00, Torsdag!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv
Skrivet av Aesoprock:

Det tar jag för givet! Har själv redan köpt det, fast på steam. Vill egentligen stötta utvecklarna mer och köpa på GOG, men jag är lat och gillar att ha mina spel samlade i största möjliga mån.

Jag hade sannolikt också köpt på Steam om det inte var för att jag och en kompis ska splitta på det och köpa på GOG så båda kan spela DRM-fritt. Sen att 100% går till utvecklarna är en fin bonus. Jag och min kompis brukar nuförtiden köpa varannat sp-spel som båda vill spela så sparar man en bra slant. Antingen på Gog eller Epic så kan både enkelt ta del

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Tiderna är bekräftade! 01:00, Torsdag!

Waah, ska man köra en allnighter eller vakna tidigt?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Waah, ska man köra en allnighter eller vakna tidigt?

Vet inte! Jag vet inte hur min torsdag ser ut ännu, är jag ledig så blir det nog en allnighter!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

På mitt Xbox så förinstallerades det 59,6 GB under kvällen.
Nu känns det verkligen på riktigt!!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cirez:

Beställde från elgiganten, skickades igår, finns det chans att man får det innan release?

Om det redan har skickats på posten så lär du få det innan release ja. Är ju en del, framför allt i USA, som redan fått spelet.

Så se upp för spoilers på internet gott folk. Lika bra att hålla sig borta från sajter/forum där man inte drar sig för att posta spoilers.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Om det redan har skickats på posten så lär du få det innan release ja. Är ju en del, framför allt i USA, som redan fått spelet.

Så se upp för spoilers på internet gott folk. Lika bra att hålla sig borta från sajter/forum där man inte drar sig för att posta spoilers.

Lyckliga konsolspelare, vad är oddsen att Steam råkar släppa det tidigt?😅


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Preload känns lite halvt värdelöst när man måste ladda ner 2/3 av spelet igen på releasedagen. : P
https://twitter.com/fabiandoehla/status/1334562994748002308

Medlem

Någon som kör på Xbox Series X redan: "The game runs at 60fps with occasional dips"

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/k64ya3/can_confirm_...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Preload känns lite halvt värdelöst när man måste ladda ner 2/3 av spelet igen på releasedagen. : P
https://twitter.com/fabiandoehla/status/1334562994748002308

Hmm. Köper att det blir så om man köpt en fysisk skiva, men tror du inte att den som köpt spelet digitalt får med den patchen i pre-load?


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Hmm. Köper att det blir så om man köpt en fysisk skiva, men tror du inte att den som köpt spelet digitalt får med den patchen i pre-load?

Ja, kanske det. Beror väl på när CDPR släpper den. Vore praktiskt om den patcha någon dag innan release.

Medlem

Vill gärna vänta tills den putsade versionen kommer nästa år men frågan är ju klarar jag av att vänta??

Skriv svar