PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Kan bekräfta att jag har också fått nu leveransbekräftelse från EG och trackingnummer, så hoppas på att få leveransen imorgon eller på lördag!

Vet inte om det är relevant men vilken tid fick du orderbekräftelsen? 12:12 den 19:e ramlade min in så nyfiken om de har någon kö...

Jag förbokade på Webbhallen så snart Digital Edition presenterades (på tiden det "kostade" 9999kr) och fick tidigt ett mail om att jag inte skulle få någon maskin under 2020. Men i måndags ramlade ett mail in att jag kunde hämta min maskin i Uppsala. Sagt och gjort, 20 mils bilresa senare så är jag sedan i måndags med en PS5 Digital Edition.

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Vet inte om det är relevant men vilken tid fick du orderbekräftelsen? 12:12 den 19:e ramlade min in så nyfiken om de har någon kö...

Fick min bokningsbekräftelse 12:12 också, kommer inte ihåg hur lång tid det var efter att jag bokade men kan inte varit mer än kanske 30 sekunder? Snabbt fick jag bekräftelsen iaf. Vet inte om det har något med att jag beställde med Express så det går igenom Bring och inte PostNord.

Medlem

Fick min EG bokningsbekräftelse 12:06 med expressleverans, men ej fått någon uppdatering alls på ordern efter det än så länge.

Medlem

Inget här heller, 12:något

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Lite sent svar, men det blev en LG OLED65CX!

Fantastisk tv! Mycket nöje😊

Medlem

12:05 här eg. Ingen leveransbekräftelse heller. Hoppas hoppas så snart som möjligt.

Medlem

12.24. Inget meddelande än.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

12:20 här från Eg.
Stod först "kommer in i lager 7/12" i bekräftelsemailet
Idag ändrades det till 4/12. Så ni som väntar kolla erat första mail ni fick efter beställning


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Aah...tålamodet!

Beställde på EG på eftermiddan.
Tyst här med, hoppas fortfarande på den 7:e
Kul att de börjar rulla ut.
Vill gärna götta mig i superlativ från andra i tråden nu.

Medlem

Ni som har fått nummer å grejer från Bring, har ni att eran Ps5a ska levereras till postombud den 7/12 om ni kollar via EG?

Medlem
Skrivet av e3henri:

Hela tråden är ju full med denna information om man tittar...
t.ex. 5 mess högre upp är det en som bokat 2019-10-15 och inte fått. De har dessutom skickat ut information om att ordrarna t.o.m. december täcker en bit in i okt 2019

1. Till att börja med så står det komiskt nog det som var grunden till min fråga just i det inlägget. Läs om det inlägget så kanske du förstår. Det finns ju vart fall indikationer på att personer som bokat efter 2019-10-15 har fått.

Detta gör att den information du skriver (som mycket riktigt webhallen har gått ut med) börjar kännas inaktuell.

2. Det mailet från webhallen har jag såklart fått. Men det kom för tre veckor sedan. Tror inte du inser hur mycket som hinner hända på den tiden. Bland annat så andra kedjor såsom Elgiganten osv fått loss extremt många fler enheter per bokad PS5 än Webbhallen. Till och med en stor mängd personer som köpte på releasedagen och fick direkt / leverans 2 i november / leverans 3 början av december.
Det är vid det här laget ett känt faktum att webbhallen är den kedja med längst kötid.

Detta gör att många som bokat på webhallen istället fått tag på PS5an på annat håll -och kanske avbokar/ej uthämtar.
Dessutom så är det snarare så att Sony lyckas skeppa mer PS5or än de vågade lova och samma sak med webhallen - ingen vill ge löften man inte kan hålla.

Med detta sagt, så är det inte allts omöjligt att personer som bokat på webhallen och fått till sig ”efter årsskiftet” kan komma att få innan årskiftet.
Jag tror det kommer bli många som blir positivt överraskade och jag hoppas bli en av dem.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Äntligen goda nyheter som faktisk handlar om ps5, fick vid 01.30 tiden att bring fått levereansbekräftelse från Elgiganten

Medlem

Godmorgon! Verkar som EG och Bring skickat ut leveransmail till alla lunchshoppare under natten 😁

Medlem
Skrivet av Luciferofhell666:

Äntligen goda nyheter som faktisk handlar om ps5, fick vid 01.30 tiden att bring fått levereansbekräftelse från Elgiganten

Varför har jag inte fått något.....

Köpte du Digital eller disk?

Skrivet av BabyJones:

Varför har jag inte fått något.....

Köpte du Digital eller disk?

köpte disk

Medlem
Skrivet av Luciferofhell666:

köpte disk

ah det förklarar saken. Skulle ha köpt disk......

Medlem
Skrivet av BabyJones:

ah det förklarar saken. Skulle ha köpt disk......

Har också disk, inte fått något mail...

Min beställning gjordes 12.17 den 19/11.

Medlem
Skrivet av BabyJones:

ah det förklarar saken. Skulle ha köpt disk......

Har disk men inte fått något än. 1340 la jag mig beställning.

Medlem

Jag fick min beställningsbekräftelse 12:16 på en disk, inte heller fått ett mail än.

Medlem

Fick mail inatt 01:11 att Elgiganten förbereder leverans 😃 PS5 standard version. Köpte vid 12:14 19/11. Hype!! 😃

Uppdaterat: Jag köpte med expressleverans

Medlem

Jag har då inte heller fått något. Beställde diskversionen kl. 12:14 den 19/11. Vad är det här???

Medlem
Skrivet av Methea:

Jag har då inte heller fått något. Beställde diskversionen kl. 12:14 den 19/11. Vad är det här???

Skärselden.

Medlem

Roligt hur folk drar definitiva slutsatser direkt. "Jaha, du köpte diskversionen, det förklarar varför jag inte fått leveransbesked" xD

Medlem

Elgiganten digital edition, beställningsbekräftelse 12:05. Hoppas på den sjunde fortfarande

Inaktiv

Såhär är det, de som tog med expressleverans kommer få beskedet nu att de förbereder för leverans, ni andra kommer få det under fredagen / lördagen men de kommer inte gå iväg från bring förrän på söndag.

Ni kommer ha den på måndag

Medlem

En spekulation om "inleveranser" idag:
Jag misstänker att de konsoler som går ut idag från ex MM, EG mfl är förhandsbokade som inte blivit upphämtade efter 14 dagar och därför släpps konsolerna, dvs ingen bekräftelse för ny leverans ännu. Eller har någon fått bekräftelse att ny leverans är definitiv 4e alt 7e?

Jag beställde från MM 19/9 och för tillfället endast fått "prel. december" och inga svar från kundtjänst...

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Vad är första spelet ni kommer köra på PS5an? eftersom jag får mitt den 9e enligt EG så blir det nog Cyberpunk

I vanliga fall så hade svaret varit Cyberpunk för mig också, men jag får lite FOMO över att lira det spelet på PS5 nu.
Man kommer ju få spela "ps4" versionen på ps5an om man lirar nu, så jag fortsätter med Demon souls och sen blir det nog lite backlogg spel tills att Cyberpunk släpper sin PS5 patch

Medlem

Uppdatering från mig, beställde från EG den 19:e, fick orderbekräftelse kl 12:12 utan att något datum va inskrivet. Betalade med kort och Express frakt med Bring. Fick meddelande från EG inatt 01:11 att ditt paket är påväg med spårningsnummer men ingen info från Bring än.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Såhär är det, de som tog med expressleverans kommer få beskedet nu att de förbereder för leverans, ni andra kommer få det under fredagen / lördagen men de kommer inte gå iväg från bring förrän på söndag.

Ni kommer ha den på måndag

Alla har inte den 7e som leveransdag. Sen har folk redan skrivit de motsatta mot de du säger. Vissa har express, vissa har standard. Varifrån drar du dessa slutsatser?

Skriv svar