Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag sätter nog Witcher 3 högre.
Gillar i Witcher 3 att många sidospår vävs ihop i mainstoryn osv. Men det klart Witcher 3 inte helt perfekt heller.
Hade RDR2 haft liiite mer "RPGigt" eller vad man ska säga hade det gått om.

RDR2 är lite "rockstar skadat."
Nog för att man kan fiska, jaga sköta om hästen.
Men jag skulle även vilja att man tex skulle kunna "stealth" råna en bank, postkontor, tåg och inte alltid att det blir wanted pang pang och sen måste man pay bounty som bara blir större och större ju längre man försvarar/håller sig undan.
Men ett underbart spel

Det går i stort sett "stealth råna". Mycket svårt dock. Ingen storbank direkt.
Men lyckas kan man göra för spännings skull om man tar en butik och INGEN förutom ägaren får se. Hur lätt är det i detta spel hehe?
Jag har dock lyckats med att smita ut bakvägen efter att jag rånat, då det alltså fanns en dörr. Maskeringen är ju också ett måste för att inte bli wanted och hästen väntade på baksidan.
Men jobba mycket med just maskering! Det går att inte bli wanted med en BRA maskering. Ta dock av den fort när allt är lugnt.
Man kan ju prova kidnappning (hogtie) med lite löst folk. Inga pengar men skoj.

Medlem
Skrivet av breahl:

Alldeles för mycket gula pluppar på kartan som är kistor och talents. Tycker talents är nått man ska kunna specca och inte måsta plocka upp. Tyckte det förstörde mycket och sen är det mycket svårare än både rdr2 och odyssey som var det förra AC.

Skrivet av Över45:

Hej igen!
Jag är bara i början av AC Valhalla. Men jag blev besviken på att det blandar rollspel med massor att hitta plus det här ständiga klättrandet. Har både Origin och odysse men jag kommer mig inte för att spela dem. Då spelar jag nog hellre de äldre AC.
Men väntar på Cyberpunk 2077. Så det får nog bli lite RDR2 tills det släpps.

Jag köpte AC Egypten (det heter inte så, minns inte namnet bara) för flera år sedan. Tänkte ett jag borde ge det en chans till (mest för att antika Egypten är häftigt) vad tyckte ni om det spelet? Tror den kom före Odyssey. Jag vet inte varför jag slutade spela, kanske för att folket inte kändes levande.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Håller med! RDR2 är snäppet vassare än The Witcher 3 även om det är jämnt.

Spelar du på Xbox? Går rykten om det


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Jag köpte AC Egypten (det heter inte så, minns inte namnet bara) för flera år sedan. Tänkte ett jag borde ge det en chans till (mest för att antika Egypten är häftigt) vad tyckte ni om det spelet? Tror den kom före Odyssey. Jag vet inte varför jag slutade spela, kanske för att folket inte kändes levande.

Ac origins heter det och jag ser det bland dom bästa AC. Gillar bayek och aya och aya finns ju med i AC2 med. I alla fall hennes grav där gamla lönnmördare finns.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ac origins heter det och jag ser det bland dom bästa AC. Gillar bayek och aya och aya finns ju med i AC2 med. I alla fall hennes grav där gamla lönnmördare finns.

Nice! Det kommer nog ges någon till chans på det spelet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Spelar du på Xbox? Går rykten om det

Det är bara rykten!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är bara rykten!

Det går rykten om att Breahl är inofficiell RDR2 ambassadör, utsedd av den här tråden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

Det går rykten om att Breahl är inofficiell RDR2 ambassadör, utsedd av den här tråden.

Det kan jag skriva under på!


signatur

Jump in.

Avstängd

Skulle va nice om någon admin gav mig den titeln haha


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tänkte bara höra lite snabbt ifall det är någon eller några som kör RDR2 på PC som har stött på samma problem som jag i videon som jag länkar till? 👇

Sitter i en supporttråd med Rockstar just nu och de påstår att det är min dator det är fel på.
Anser nog att det är deras ganska rejält korrupta portning av spelet till PC som inte är heeeelt färdigt (lär nog aldrig bli),
Ser dussintals trådar om samma problem på Reddit så jag antar att jag inte är ensam...

Men jag undrar kort och gott ifall det är några andra här som vet med sig att de har sett samma grafiska fel i RDR2 på PC. 🙄

Medlem

Jag har vissa av konstigheterna som finns i videon och de har inte funnits innan.
Jan vet om det är RDR2 eller drivrutinerna till grafikkortet som spökar men något har iaf hänt.

När det regnar kan jag på vissa ställen få "digital svärtnad" också (som när man förr tittade på en skärm från fel vinkel).

Medlem

Just vad jag skrev till dom också, att mestadelen av konstigheterna inte fanns innan den såkallade Naturalist-Uppdateringen.
Jag har inte gjort någotmed min dator förutom att installera nya drivisar från Nvidia (clean installs varje gång).

Men Rockstar fortsätter att hävda att jag ska ladda ner insticksprogram till DirectX och göra rena omstarter / nyinstallationer av Windows....

Med tanke på hur trasigt spelet vart sen release förra året så sätter jag hela min datorrigg på att det är på deras ände det strular. Men Rockstar är ju alltid Rockstar. De gör så mycket rätt men samtidigt lika mycket fel.

Edit:
Fick precis e-post från dem om att de senaste drivisarna ska ha "fixat problemen".
Det får vi nog se. (testar senare).

Medlem
Skrivet av Razken:

Tänkte bara höra lite snabbt ifall det är någon eller några som kör RDR2 på PC som har stött på samma problem som jag i videon som jag länkar till? 👇
https://youtu.be/dvtGhYnIPrg

Sitter i en supporttråd med Rockstar just nu och de påstår att det är min dator det är fel på.
Anser nog att det är deras ganska rejält korrupta portning av spelet till PC som inte är heeeelt färdigt (lär nog aldrig bli),
Ser dussintals trådar om samma problem på Reddit så jag antar att jag inte är ensam...

Men jag undrar kort och gott ifall det är några andra här som vet med sig att de har sett samma grafiska fel i RDR2 på PC. 🙄

Har inte lagt märke till det där, inte så tydligt iaf.
Däremot har jag märkt att allt med grafik glitchar osv blir bättre om man väljer upplösning som är högre än vad skärmen har.
Rockstar har dold det mesta default med dumheter som motionblur osv men när man stänger av sånt då ser man "andra fel" ist, men som sagt prova höjj upplösningen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte lagt märke till det där, inte så tydligt iaf.
Däremot har jag märkt att allt med grafik glitchar osv blir bättre om man väljer upplösning som är högre än vad skärmen har.
Rockstar har dold det mesta default med dumheter som motionblur osv men när man stänger av sånt då ser man "andra fel" ist, men som sagt prova höjj upplösningen.

Visst, upplösning gör saker som TAA tex mindre suddigt osv. Men det är ingen ursäkt att man kräma på mer i upplösning via DSR eller Rez-slidern när alla de buggar jag påvisade i videon inte fanns förut innan en viss update. Ja, högre upplösning fixar specifika saker, dock inte de problemen i videon.
Nu är ju Rockstar så långt ute i periferin att ja inte bryr mig längre. De bara pissar på alla som gillar det och löser aldrig de problemen de orsakar med varje update. Men tack ändå för input!

Medlem

Ni har säkert stött och blött detta några gånger. Men vad är grejen med folk man joinar posse, och sen ville de istället för att göra uppdrag och liknande leka med lasson? De kan till och med starta ett uppdrag, legendary bounty, och sen bara försöka kasta lasso på en? Har de varvat spelet kanske?

Är rätt nygammal i spelet så lär mig eftersom. Men det är väl RDR2-versionen av att jaga en med flygande bilar utan orsak? Samma toxic gäng.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Ni har säkert stött och blött detta några gånger. Men vad är grejen med folk man joinar posse, och sen ville de istället för att göra uppdrag och liknande leka med lasson? De kan till och med starta ett uppdrag, legendary bounty, och sen bara försöka kasta lasso på en? Har de varvat spelet kanske?

Är rätt nygammal i spelet så lär mig eftersom. Men det är väl RDR2-versionen av att jaga en med flygande bilar utan orsak? Samma toxic gäng.

Randoms i MP...


signatur

Jump in.

Medlem

Sant. Hamnar väl ofta med ett bra gäng med. Men det är trist på laddningstiden ändå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Sant. Hamnar väl ofta med ett bra gäng med. Men det är trist på laddningstiden ändå.

Jag spelar nästan bara MP med folk jag känner på ett eller annat sätt. Men man ska ju lära känna folk också... så lite trial and error blir det ju ibland.
Det viktigaste är ju att hålla kontakten med de bra spelarna man möter, om tycke uppstår ömsesidigt så att säga. Till slut behöver man inte beblanda sig med randoms längre.


signatur

Jump in.

Medlem

För er som spelat GTA Online och RDR Online på PC, är det lika många fuskare i RDR Online som i GTA? Funderar på att köpa online-delen på steam. Jag har spelat över 1000 timmar GTA Online men man börjar ju tröttna lite när det är minst en fuskare i varje lobby och det blir värre.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

För er som spelat GTA Online och RDR Online på PC, är det lika många fuskare i RDR Online som i GTA? Funderar på att köpa online-delen på steam. Jag har spelat över 1000 timmar GTA Online men man börjar ju tröttna lite när det är minst en fuskare i varje lobby och det blir värre.

Nu spelar jag inte på PC, men jag vet till 100% att det är väldigt mycket moddare i RDO också.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem
Skrivet av Himinbjörg:

Nu spelar jag inte på PC, men jag vet till 100% att det är väldigt mycket moddare i RDO också.

Okej, det var ju trist men man kanske kan finna nöje i det i alla fall. Men det får bli efter Cyberpunk.
Tack för svaret.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

För er som spelat GTA Online och RDR Online på PC, är det lika många fuskare i RDR Online som i GTA? Funderar på att köpa online-delen på steam. Jag har spelat över 1000 timmar GTA Online men man börjar ju tröttna lite när det är minst en fuskare i varje lobby och det blir värre.

Jag vet inte så mycket om fuskare osv i rdr2 online men jag skulle nog be dig att spara pengarna av en annan anledning (även om det "bara" är 50 spänn).
RDR2 Online är ett tomt skal, lite som att komma hem från pizzerian och inse man bara fått med sig en kartong hem, oroligt för de flesta.

Har du vänner som också ska köra samtidigt så är alla spel kul, även rdr2 online.

Medlem

Är det någon som lirar på Xbox Series X här ? när jag lirar online så upptäcker jag att grafiken buggar lite ibland t.ex. att ett vitt snabbt blinkade sken kommer upp, inget direkt störande men det händer bara när jag lirar just Red Dead Redemption.. 😁

Avstängd

Jag har legat däckad hela veckan efter jag halkade i onsdags så inte varit aktiv på fz. Känner mig lite kryare idag och har mitella. Bröt axeln så har blivit lite spelande. Får spela igen då jag blir mer kry!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har legat däckad hela veckan efter jag halkade i onsdags så inte varit aktiv på fz. Känner mig lite kryare idag och har mitella. Bröt axeln så har blivit lite spelande. Får spela igen då jag blir mer kry!

Väldigt trist, krya på dig och ta det försiktigt med axeln.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har legat däckad hela veckan efter jag halkade i onsdags så inte varit aktiv på fz. Känner mig lite kryare idag och har mitella. Bröt axeln så har blivit lite spelande. Får spela igen då jag blir mer kry!

Aj då, otur. Krya på dig! Hoppas du hittar någon bra tv-serie om du inte kan spela, eller filmer. Det finns ju en del bra västernfilmer t ex. 🤠

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Vasslepulver:

Är det någon som lirar på Xbox Series X här ? när jag lirar online så upptäcker jag att grafiken buggar lite ibland t.ex. att ett vitt snabbt blinkade sken kommer upp, inget direkt störande men det händer bara när jag lirar just Red Dead Redemption.. 😁

Hm, inte märkt något liknande.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag har legat däckad hela veckan efter jag halkade i onsdags så inte varit aktiv på fz. Känner mig lite kryare idag och har mitella. Bröt axeln så har blivit lite spelande. Får spela igen då jag blir mer kry!

Aj, det låter inte mysigt. Dags att bingea film och tv då!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har legat däckad hela veckan efter jag halkade i onsdags så inte varit aktiv på fz. Känner mig lite kryare idag och har mitella. Bröt axeln så har blivit lite spelande. Får spela igen då jag blir mer kry!

Ajdå det lät illa

Medlem

Undrar om Cyberpunk-tråden kommer gå om detta. Det verkar som att spelet lever upp till sin hype något.

Skriv svar