Helgsnackis - Vilken plattform lirar du Cyberpunk 2077 på?

Medlem

Kommer det släppas till PS5 eller man får nöja sig med PS4-versionen fast med snabbare laddtider?

Funderar på om man ska köpa PS4-versionen nu eller invänta en PS5-version (och en Playstation 5).

Medlem

Stadia, varför lägga pengar på ny hårdvara eller ny konsol.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det blir pc I höst och ps5 nästa år.

höst? Det är december... hösten var slut för länge sedan även fast det inte är någon snö

Medlem

PC. Får kramp i händerna av handkontroller.

Medlem

På min nya PC kommer det liras!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

PC.
Hade ju hoppas få tag på ett RTX kort..

Försöker hitta en fyndvara av 20-serien. Men dem vill ju inte gå ner pris!

Sitter med 1080 just nu.

Medlem

Inväntar förmodligen till det finns med 60 fps på PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

PC såklart,


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Om jag har flyt PS5. Annars PS4 Pro.

Ambassadör
Xbox

Xbox Series X!

Tro att jag kan hålla mig tills Series X-versionen nästa år, har så jäkla mycket att spela. Har ju väntat i 7 år så några månader hit eller dit kanske inte spelar så stor roll. Beror på om det rullar i 60 fps redan nu eller inte tbh.


signatur

Jump in.

Jhf
Avstängd

Bestämde mig för PC och köpte det på gog för någon vecka sen. Tur det, då min Ps5 är bekräftat stulen under leverans

Medlem
Skrivet av AxxT:

PC.
Hade ju hoppas få tag på ett RTX kort..

Försöker hitta en fyndvara av 20-serien. Men dem vill ju inte gå ner pris!

Sitter med 1080 just nu.

Sitter med samma graffekort som dig men skall lira 2077 ändå.
3080kortet lär man ju få vänta på och det finns ju omspelningsvärde verkar det ju som.
Kör watchdogs och valhalla på medium utan problem så det lär ju flyta på i 2077 med.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

NuZ
Testpilot

Blir på Series X med sjyssta lurar och TV


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius glömde någon möjligtvis att lägga till en omröstning i tråden?

/pc för övrigt. Men 5900x/3080 och en LG 27GL850 ås man kan dra up inställningen på jensenrays och förhoppnings driva allt i 1440p144.

Skrivet av robbis:

höst? Det är december... hösten var slut för länge sedan även fast det inte är någon snö

*host* Snö? trodde bara vatten hade två tillstånd, Gas och flytande. /Skåning

Medlem

Tänker också spela på min personliga dator. Och så även lite på en opersonlig, avlägsen personlig dator via GeForce now. Då får jag uppleva spelet i min soffa med Ray tracing. Fast Ray tracing blir nog inte now utan sen, eftersom jag inte tror de börjat med det än.

Medlem

Ska spela det på PC, allt annat vore en hädelse mot spel-mediet.

Funderar även på att köpa det till stadia just för att få kontrollen och chromecasten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade tänkt avvakta antingen PS5 eller nybygge av PC men nu när de hade kampanjen med Chromecast Ultra så fick det bli Stadia.

Medlem

Får bli på PS5. Barnens gaming PCs kan man inte räkna med är tillgängliga.

Men ser faktiskt fram emot att spela det från soffan (även om det skulle finnas en PC tillgänglig) vill ta mig an spelet så, mysandes och bakåtlutat. Inga ambitioner att stressa igenom spelet. Har inte heller direkt något annat jag vill spela på PS5 förens Kena, Take Two, Stray, Little Devil Inside och Horizon släpps. Och Hogwarts Legacy såklart även om det gärna får släppas nästa höst/jul för stämningens skull.

Avstängd

Det är en shooter så som jag förstått det så då går det bara att spela på PC.

Medlem

PC, alltid PC.
Sedan då man har ett par hundra timmar bakom sig då ska det bli kul att se hur modding communityn frodas för Cyberpunk 2077.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Blir att spela igenom det på PC (GOG!) nästa vecka på R7 1700x och Nvidia 1080.
Sen när det går att få tag på R7 5800X och NVDIA 3080 / AMD 6800XT Så blir det ett ypperligt tillfälle att spela igenom det igen

Medlem
Skrivet av Sandal:

PC orka fippla med handkontroll i en shooters...

Tror alla hyperFPSspelare kommer bli besvikna. Jag TROR inte att ditt aim kommer spela allt för stor roll, då det är ett rpg.

Medlem

Fick tillslut tag på ett 3080 så blir på PC. Ska avnjutas lååååååångsamt!

Ase
Medlem

pc. konsoll aldrig duger till fifa eller nhl eller nåt annars handkontroll går bort speciellt i ett first person spel

Medlem

Steam, i min lila vrå


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

PC vid TVn om ett år eller två när det är färdigpatchat och det finns hårdvara att köpa.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska spela det på PC, allt annat vore en hädelse mot spel-mediet.

Funderar även på att köpa det till stadia just för att få kontrollen och chromecasten

Varför skulle det vara en hädelse? Längtar tills jag får sätta tänderna i det på min series X.

Medlem

Har förberett mig inför det här spelet så blir på PC med mitt 3080 och 21:9 skärm.

Medlem

PC med alla settings dragna till MAX!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Varför skulle det vara en hädelse? Längtar tills jag får sätta tänderna i det på min series X.

För att PC är den bästa upplevelsen.
Så han menar väl att det är en synd att inte uppleva det på fullt ös?

Skriv svar