Medlem
Gaminglaptop

Hej alla hårdvaru-nördar och annat kunnigt folk.

För att göra en lång historia kort: Jag + sambo + 2 barn + nyköpt hus utan tillräckligt många rum = ingen plats för min stationära inom en snar framtid när minstingen ska få eget rum.

Därför har jag funderat på ett bärbart alternativ istället. Har kollat hos de stora försäljarna av datorer (Komplett, iNet och andra ställen) men all teknisk mumbojumbo och prislappar avskräcker lite. Därför behöver jag er hjälp.

Vad jag spelar:
Binding of Isaac
Diablo 2 med mods
Minecraft Java Edition

Finns det rimliga bärbara datorer i 5000-7000 krs klassen som klarar att driva dessa spel med någorlunda prestanda?

Tar mer än gärna mot förslag så bomba med länkar eller liknande.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ryzen 4xxx serien ska ju vara riktigt rapp och med dina behov räcker det nog långt även utan externt grafikkort.

Det jag skulle fundera på är om du bara kan köpa en konsol och ha vid tv'n eller streama till din laptop när andra vill använda den. Risken är vara att du hittar ett mer krävande spel då.

Inaktiv

Nu är det några år sen jag körde laptop, lite svårt att tipsa om märke. Men tänkte dock ge dig ett tips så du möjligtvis kan spara lite pengar.

När jag köpte min senaste laptop (2013) så studerade jag även på Linnéuniversitet och använde mig då av Mecenatkortet för att få studentrabatten och vill minnas att den var riktigt bra. Visst det är ett antal år sen men värt ett försök om du känner någon som studerar.

1
Skriv svar