StarCraft 2 får månadskostnad i Ryssland

Medlem

Vad klagar ni på? Detta är ju grymt bra, ger fler alternativ till köparna. Jag mycket hellre betala 120kr för ett spel och har möjlighet att låsa upp MP i ytterligare ett år om jag gillade spelet.

Medlem

Undrar också vad alla klagar på?

Inget hindrar dom att köra samma variant som i eu

Vet dock inte vad som gör ryssland så speciellt att dom behöver använda dessa extra betalsätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ska jag vara ärlig så förstår jag faktiskt inte vad alla gnäller om.
Tänk alla de som bara är ute efter singleplayer i spel. I och med detta så köper man "bara singleplayer-delen" och behöver inte betala månadskostnad eftersom den bara gällde MP delen.
Men för de andra som vill spela MP kan efter att MP testen tagit slut, uppgradera för att få full tillgång till MP utan månadskostnad.
Är ju bara att göra denna uppgradering så fort test-tiden tagit slut och man slipper därmed betala någon månadskostnad...
Plus att den totala summan för spelet + uppgradering skulle bli billigare än att köpa allt i samma paket.

Svårare än så är det inte.. eller..?


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Undrar också vad alla klagar på?

Inget hindrar dom att köra samma variant som i eu

Vet dock inte vad som gör ryssland så speciellt att dom behöver använda dessa extra betalsätt.

Ryssarna är världskända för att aldrig piratkopiera spel. Så det kan ju inte vara därför.

Medlem

WoW har förvrängt och gjort Blizzard helt knäppa! Om det kommer gälla för Sverige också dvs....

Månadskostnad på alla spel, år 2012???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:

Ryssarna är världskända för att aldrig piratkopiera spel. Så det kan ju inte vara därför.

Inget som är speciellt unikt för Ryssland dock.

Hoppas meningen att de kör något slags test i Ryssland och att dessa möjligheter kommer spridas till andra länder med, gärna Sverige.

Skrivet av Remus:

WoW har förvrängt och gjort Blizzard helt knäppa! Om det kommer gälla för Sverige också dvs....

Månadskostnad på alla spel, år 2012???

Läs nyheten och försök förstå texten.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

nee fan va jobbigt me månads kostnad
Fast visst det kanske funkar kortsiktigt.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

WoW har förvrängt och gjort Blizzard helt knäppa! Om det kommer gälla för Sverige också dvs....

Månadskostnad på alla spel, år 2012???

Fint att du läser artikeln, man behöver inte betala i månaden.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Vad är det med folk egentligen? Eller ok, detta är iuf teh internets...

Whine whine whine "bojkott!!". Vill ni ha ett spel får ni köpa det, även om det kommer med konstiga DRM eller betalningsmetoder. Vill ni inte ha det så är det bara att skita i att skaffa det.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Hoppas inte det här är framtiden för kommande mutiplayer-spel. Kan det vara nåt sånt här som Activision vill införa för framtida CoD-titlar tro?

Ja det har dem redan nämnt.

Medlem

mmmm sen efter ett halvår eller nått kommer de införa det i sverige o alla andra länder också WOOOPS, 100kr månan för sc2 , gg

Medlem
Skrivet av Oneone:

mmmm sen efter ett halvår eller nått kommer de införa det i sverige o alla andra länder också WOOOPS, 100kr månan för sc2 , gg

det låter väldigt osannolikt dom e ju inte dumma i huvudet bara för dom är pengakåta

Medlem

"Anledningen är att även låta personer med mindre pengar tillskanska sig titeln."

Smart.

"bojkott om det hade varit sverige"

Ööh?

Som andra har skrivit i tråden: Läs artikeln - inte bara rubriken!

Det går att köpa spelet till normalpris utan månadskostnad. Det andra alternativet är för dom med mindre pengar.

Och det gäller endast Ryssland.

Inaktiv

HAHAHAHAHHAH!!!!

Tänkte innan jag gick in på kommentarerna för den här tråden, "Undrar ifall gnällspikarna kommer gnälla som vanligt och hota med bojkott för att Blizzard släpper ett spel du kan få för 120 kr och spela ett halvår vilket ändå är tillräckligt med tid för de allra flesta".

Och visst, ni gnällspikar gör mig verkligen inte besviken, ni lever upp till er supergnälliga standard än idag. Tror aldrig jag sett en gnälligare samling människor än användarna på FZ (dock ej absolut inte alla, ta inte åt dig om du inte hotar med bojkott av SC2 p.g.a. detta).

Helt sjukt vilken konstig logik ni har...

Medlem

Fan va najs, slipper vi dem på bnet.

Inaktiv

Nog ett test av Blizzard för att se hur marknaden tar sig an något sådant här. Skulle inte förvåna mig om det sprids till alla länder o till alla deras spel om ryssarna accepterar månadskostnader i Starcraft 2.

PaZ
Medlem

Hoppas det kommer två versioner i sverige med: Ett med multiplayer och ett utan som är lite billigare (för oss som inte är intresserade av multi).

Medlem

Det hade varit riktigt segt. Hade nog köpt spelet men inte kört multiplayer.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är det bara jag som blir hemskt lessen av att läsa kommentarer som "Åh lol månadskostnad för alla spel vafan!!111" Jo för det är ju inte så att Blizzard ger oss spelare fler valmöjligheter? Eller? Såvitt jag har förstått det så kommer spelet kosta runt 500-600 för en vanlig kopia här i Sveriga. Om man då inte är intresserad av multiplayern så tycker inte ni att det är ett bättre alternativ att köpa spelet för 120 kronor, spela kampanjet och sen om du lanar med en polare, betala hela 24(!!!) kronor för en hel månad. Ja det är verkligen jätte dåligt... Eller?! Och Ryssarna blir ju inte påtvingade det här heller, de kan köpa det vanliga spelet, eller någon av de andra två varianterna så förstår inte alls vad ni tjatar om. Har ni inget vettigt att säga så bry er inte om att skriva något alls.

Medlem

Bra idé. Synd att den billiga varianten inte kommer till Sverige då jag inte bryr mig ett skvatt om lan/mp i Star Craft.
Vill bara njuta av storyn med lite smaskiga cutscenes.

Konstigt att Blizzard är, som vissa uttrycker det, pengakåta. Trodde alla vinstdrivande företag satt och läste Maos lilla röda och fullständigt sket i allt vad investerare och aktieägare heter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Folk borde tvingas göra ett läsförståelseprov för att få svara på nyheterna här. Det är ju helt otroligt vad folk kommenterar utan att läsa mer än halva rubriken.
"Starcraft 2 får månadskostnad" - Nej vafan! BOJKOTT!

Det är inte ens första nyheten idag där folk kommenterar som idioter heller... (se Crysis 2 nyheten om författaren som klagar på MW2-storyn).

Förövrigt, för att månadskostnadsgrejen överhuvudtaget ska fungera så lär väl delar av den Ryska versionen ligga på servern annars stoppar det ju inga pirater, eller? ^^

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Ni har missat en viktig del i artikeln. Detta är 2 metoder att sälja spelet utöver det vanliga sättet att släppa spelet på retail.

Ryssarna kan välja att:
1. Köpa spelet med 120 dagars online.
2. Köpa spelet med 1 års online.
3. Köpa alternativ 1/2 och direkt uppgradera till EU och få full access.
4. Köpa spelet som EU istället för RU och få full access direkt.

De 2 första alternativen är de billigare för de som inte bestämt sig eller vet om de har råd osv.

Kolla här om ni är tveksamma så reds det mesta ut:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=24262386737&page...

Bumpar det här. Eftersom vissa missat det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av mg:

Med risk för att låta rasistisk, men ju fler ryssar jag slipper desto bättre =P !

knappast rasistisk dock nationalistisk. Är ju dock inget fel med det.:up:


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lingon:

HAHAHAHAHHAH!!!!

Tänkte innan jag gick in på kommentarerna för den här tråden, "Undrar ifall gnällspikarna kommer gnälla som vanligt och hota med bojkott för att Blizzard släpper ett spel du kan få för 120 kr och spela ett halvår vilket ändå är tillräckligt med tid för de allra flesta".

Och visst, ni gnällspikar gör mig verkligen inte besviken, ni lever upp till er supergnälliga standard än idag. Tror aldrig jag sett en gnälligare samling människor än användarna på FZ (dock ej absolut inte alla, ta inte åt dig om du inte hotar med bojkott av SC2 p.g.a. detta).

Helt sjukt vilken konstig logik ni har...

Så blir det med yngre läsare som inte lär sig att läsa svenska i skolan och läser hela artikeln

Medlem

Skitbra ju! Då slipper vi ryssarna när vi lirar MP. Annars kan ju deras månadspeng gå till att förbättra spelet för oss i Norden.


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Inaktiv

Tänker man längre än sin egen näsa så inser väl varje tänkande människa att det är ett försök att testa gränser och att det snart kommer till alla spelare. Det ska mjölkas.

Så visst roa er en kort stund med att ni slipper ryssar.
hehe..


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Tänker man längre än sin egen näsa så inser väl varje tänkande människa att det är ett försök att testa gränser och att det snart kommer till alla spelare. Det ska mjölkas.

Så visst roa er en kort stund med att ni slipper ryssar.
hehe..

Du lär ju inte vara en av de tänkande människorna iallafall. Du lär ha en skruv lös.

Det kommer kosta mindre att köpa spelet med månadskost alternativet om du inte sitter i mer än 1 år och betalar på internet, vilket inte många gör. De som vet att de kommer göra det har alternativet att köpa den helt vanliga utgåvan för mer pengar itsället.

Ser inte var de mjölkar dig här?
De här e vad burger skulle kalla nice price.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Troublegum:

Tänker man längre än sin egen näsa så inser väl varje tänkande människa att det är ett försök att testa gränser och att det snart kommer till alla spelare. Det ska mjölkas.

Så visst roa er en kort stund med att ni slipper ryssar.
hehe..

Du lär ju inte vara en av de tänkande människorna iallafall. Du lär ha en skruv lös.

Det kommer kosta mindre att köpa spelet med månadskost alternativet om du inte sitter i mer än 1 år och betalar på internet, vilket inte många gör. De som vet att de kommer göra det har alternativet att köpa den helt vanliga utgåvan för mer pengar itsället.

Ser inte var de mjölkar dig här?
De här e vad burger skulle kalla nice price.

Som sagt, tänk lite mer på ett långsiktigt plan. Detta är en tendens nu att etablera månadskostnad för samtliga spel i framtiden. Det har exempelvis snackats om att nästa call of duty ska ha en månadskostnad. Erbjudandet gällande star craft idag låter rimligt ja, men tänk längre framåt. Bespara mig förövrigt dina trista personangrepp.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Ni e lite trångsynta ^^
Ingen vill ju lira me ryssar. Dem får spela med varandra än vart de lirar, så rent tekniskt sett så e du ju bra! då samlas ju alla ryssar o resten av europa slipper dem

Aka - Win Win situation

Inaktiv

Ja jag klagar inte, ryssar är ju mer hatade än 12åriga svenskar i spelvärlden.

Blizzard har fattat det, i WoW fick dom ju tillslut egna servrar mm, folk var rätt trött på att dom tog över hela servrar. Nog för att andra länder gjort samma sak, men just den här gången var det ju extremt.

123
Skriv svar