Helgsnackis - Vilken plattform lirar du Cyberpunk 2077 på?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Pc maxat o redo med en 3080

Så du har lyckats få ditt? Jag beställde mitt 17/9 (kl 17:15) och har ännu inte fått mitt
Men, ja, det blir PC för mig. Känns som att jag kommer få påbörja spelandet med mitt GTX 1070


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Testpilot

PC. Har så svårt att lira i förstapersons vy på annat.

Medlem

PC.
Yep, PC...


signatur

/MJ

Medlem

Pc.. till att börja med iaf.


signatur

- pixelfantast

Medlem

ps4 versionen på ps5 !

Medlem

PC! Because master race!

Medlem
Skrivet av Filikun:

Det blev Stadia den här gången, herregud man fick ju en handkontroll och Chromecast ultra till ett högre värde än själva spelet på köpet. Fungerar det skit så köper jag det bara på PC och fortsätter använda Chromecasten.

Inte så insatt i Stadia, har du länk/mer info?

Medlem

Hade velat på pc asså... men andra saker tar prio över ny hårdvara. Vill inte köra på ps4 heller så blir nog ps5 när det beger sig

Medlem

Ps4 i brist på 5an....

Medlem

Ingen. Det går inte att få tag på datordelar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kommer köra PS4 (tills PS5 upgrade släpps). Har en gamerdator men konsol har alltid varit favorit för mig. Redan bokat också!

Medlem

Xbox series x med en Q80T 75". Frågan är bara om man skall vänta in series x versionen eller inte.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Inte så insatt i Stadia, har du länk/mer info?

https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077?hl=en

Bra deal Chromecast ultra + kontroll + spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

PS4 får det bli.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

PC och inte förrän jag skaffat något kort ur Geforce 3000-serien. Eller 4000-serien. Kommer att köra på en LG C9 på 4K från soffan.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Pc helt klart, tangentbord och mus för fps-delen av för resten handkontroll.
Första gången jag ska prova RTX också, blir kul!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Blir PC. Förstaperson gör sig bäst med mus och tangentbord tycker jag. Kan tänkas att jag köper det till Playstation också senare om det släpps en fysisk version som inte kräver massa patchar. Förmodligen PS5 då.

Medlem

Series X eller PS5, men inte förrän spelet uppdaterats på riktigt för next gen (nästa år någon gång).

Medlem

Stadia. Bra deal med förhandsbokningen. Första spelet någon som jag förhandsbokat.

Medlem

First person perspektiv kör jag alltid på pc

Medlem

Blir att lira på PS5

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Oj. Trodde sådant var högst subjektivt. Antar att jag har fel då.

Är inte uppdaterad, men har det pratats något om laddtider ? Är det några sådana i spelet förutom vid uppstart då förstås? För jag fullkomligt älskar series x quick resume och hur snabbt man är igång generellt.

Personligen föredrar jag soffmys. Gammal fpsspelare som jag är känner jag att jag alltid hetsspelar när jag spelar på min pc, blir nå slags min/maxtänk och "JAG HAR INTR TID MED DIALOG" när jag spelar fps på PC. Medans jag får en mkt trevligare och lugnare session när jag sitter och spelar på min konsol, mkt trevligare atmosfär, för mig iaf.

Ja, för det är ju helt omöjligt att koppla in din PC till en TV och spela med handkontroll.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Så du har lyckats få ditt? Jag beställde mitt 17/9 (kl 17:15) och har ännu inte fått mitt
Men, ja, det blir PC för mig. Känns som att jag kommer få påbörja spelandet med mitt GTX 1070

De flesta som inte köper ASUS TUF eller det andra kortet som hade intropris får relativt snabbt.

Medlem

PC! skulle aldrig lira den här gobiten på konsol i "filmisk" 30 fps.

Medlem

Blir PS5 just nu om man inte får det nya grafikkortet innan dess men Nvidia verkar göra tre chip i veckan och det är på en bra vecka så att få kortet innan 4090 kommer känns inte rimligt.

Medlem
Medlem

VILL spela på en fet PC.
Men har snaraste sen supermodell-smal PC.
Så blir Stadia.

Funderade på Geforce eller Stadia, men jag vet att Stadia funkar fint och är otroligt smidigt och de hade dessutom en deal då man köper Cyberpunk och får en Chromecast Ultra och en Stadia kontroller på köpet.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, för det är ju helt omöjligt att koppla in din PC till en TV och spela med handkontroll.

Och det överlägsna med PC blir då? Ingen skillnad alltså? Eller menar du allt grafiskt godis ? Jag tror det är en försumbar förbättring. Ok, absolut att jag kan ha en monsterdator för 40k och en tv som kan driva det.

Men jag är helt nöjd med min 4k tv som klarar 60hz. Ser förbaskat bra ut!

Men det är inte intressant för mig att lägga pengar på (vet inte om jag skulle ha råd heller). Förövrigt ett jädra meck med att dra kablar över hela huset för att kunna koppla in min pc i soff tv:n .

Har väl blivit bekväm med åren men lite av det härliga är klick på handkontroll och igång. Idag kanske PC har kommit ikapp, men när jag höll på var det allitd något som strulade. För att inte tala om ljudet! Ljudet ifrån min pc som står och brummar i vardagsrummet, nej tack! Min nya kärlek series x hörs överhuvudtaget inte.

Jag måste säga att efter 30 år som PC gamer med PS vid sidan om är en konverterad konsolkramare. Sjukt mkt bang for the buck!

ZF
Medlem

Stadia. Eftersom det massiva intresset för PS5 överraskade lite trots allt så blev det ingen på ett tag.

Därför kom erbjudandet verkligen som en stork på posten när jag ändå hade funderat på en Chromecast.

Köpte ett billigt spel för att testa först hur det funkade. Men det som slog mig mest var hur smidigt det är att dra igång.

Däremot kändes inte browser-renderingen klockren, så Chromcasten blir det slutgiltiga viset att se om det är ett hållbart alternativ.

Medlem

My PC is ready!

Skriv svar