Snabbkollen – Single- eller multiplayer?

Medlem
Skrivet av cle:

98% Multiplayer. Finns ingen tid för singeplayer (34år, 2 barn, hus).

Skämt åsido, förstår inte att många skriver att tiden inte finns till MP när man blir äldre och har skaffat barn osv. Spelar man 1 timme SP eller 1 timme MP så är det ju samma tid som går åt? Om inte annat så kanske MP blir svårare när man blir äldre iom reaktionstider och sånt blir sämre, men man kan ju ha kul ändå

Visst, har man riktigt små barn (under 4?) så kanske det inte är helt optimalt att sitta och spela MP om nån vaknar och är ledsen eller så. Nu har jag turen att både jag och min sambo har samma intresse för spel så när våra barn var så små så delade vi på att vara barnvakt varannan kväll - kan hända att jag körde nåt SP när det var min tur att vara barnvakt. (eller MP där jag inte förstörde för mitt lag om jag gick ur)

Jag tänker snarare att jag prioriterar min speltid åt MP för jag tycker det är roligare. Har svårt för att fastna i SP, kräver oftast mer tankekraft att ta sig igenom en story av något slag. När det kommer till MP så spelar jag mest snabba spel som Overwatch, Hots, Apex, Rocket League. Snabba matcher, in och kötta och sen var det bra med det.

SP blir det bara när det kommer ett nytt Zelda i stort sett.

31 år, två barn under två år och hus.
Tror att många har "problemet" att tex barn vaknar eller att man måste gå ifrån en stund för att se till någonting vilket förstör MP upplevelsen för både dig själv och andra. Kan för egen del bara nämna att jag känner att jag inte hänger med i form av progression i tex BF eller CoD där man måste levla upp vapen eller liknande på grund av att jag inte har tid att spela varje dag. Därför föredrar jag SP då jag är på precis samma plats som när jag slutade.

Sen har jag inte en lika förstående sambo som du vilket kanske bidrar till att jag får spela när det passar istället för varje gång jag vill


signatur

Submission is for the weak

Medlem

jag gillar båda men föredar singel player för jag kan spela i min egna takt och många gånger så dom få vänner jag har tycker inte om samma spel så ofta får jag spela ensam ändå för jag vägrar spela med random för 99% av gångerna så är random folk rena skitstövlar.

Medlem

EA:

Gamers på FZ:

Hmmm


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

cle
Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

31 år, två barn under två år och hus.
Tror att många har "problemet" att tex barn vaknar eller att man måste gå ifrån en stund för att se till någonting vilket förstör MP upplevelsen för både dig själv och andra. Kan för egen del bara nämna att jag känner att jag inte hänger med i form av progression i tex BF eller CoD där man måste levla upp vapen eller liknande på grund av att jag inte har tid att spela varje dag. Därför föredrar jag SP då jag är på precis samma plats som när jag slutade.

Sen har jag inte en lika förstående sambo som du vilket kanske bidrar till att jag får spela när det passar istället för varje gång jag vill

Helt klart sant att MP-spel med sådan progression så blir det lite annat. Samma dilemma om man kör ett mmo med kompisar som inte har barn, man hamnar lätt efter.

Önskar ibland att jag kunde fastna mer för SP, vet inte riktigt varför jag tröttnar så fort!

12
Skriv svar