Låt Pikachu hemsöka dina drömmar

Robot
Låt Pikachu hemsöka dina drömmar

ASMR är stort hos stressade personer, men frågan är om inte Pokémon Company vill dig illa.

#asmr, #pikachu, #pokemon


Medlem

Ja, det vore väldigt grymt att använda detta i samband med aktiv dödshjälp!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Googlade en gång på asmr, tänkte "aha coolt, kanske kan ersätta rainy mood" men det var bara massa tjejer utan kläder som säger töntiga saker. Pichachu kanske är bättre


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Googlade en gång på asmr, tänkte "aha coolt, kanske kan ersätta rainy mood" men det var bara massa tjejer utan kläder som säger töntiga saker. Pichachu kanske är bättre

Haha ja, sök på Youtube efter ASMR, så får man se vad som egentligen säljer.

Medlem

Stod ut ca 1min sen börja jag spela med fingrarna på läpparna, dunka huvudet i tangentbordet och önskade att jag aldrig slog upp ögonen idag.

Nu har jag repat mig lite men känner mig lite som efter en riktigt hjärnskakning illamående och molnig i huvudet.
Måste vara en mycket ond människa som skapat denna

Backloggens befriare

Eeh, ni har inte barn va? 😆
Inte jag heller, men det här var väl ingenting... Visst, värdelöst som ASMR, om man nu är en sån som håller på med det.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Om Pikachu skulle hemsöka mina drömmar skulle jag bli en amfetaminmissbrukare och hålla mig uppe varje natt.

Medlem

Hua, där kan vi snacka att de missuppfattat en del om ASMR >_< Tur man inte hade lurar på sig, då hade det blivit tinnitusvarning på det där oljudet.

ELF
Medlem

Att dömma från resten utav videorna på den kanalen så kan jag nog med säkerhet säga att han är pokémon nörd.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blev mest nervös av den där videon. Är inte Pikachu konstigt högljudd dessutom?


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent

Jag är inte den mest sympatiske skribenten på FZ. Det får ni leva med.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tack för att jag fick vakna till detta. Jag behövde ändå inte sova mer i resten av mitt liv.

Pikachu är ju rätt gullig ändå.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Googlade en gång på asmr, tänkte "aha coolt, kanske kan ersätta rainy mood" men det var bara massa tjejer utan kläder som säger töntiga saker. Pichachu kanske är bättre

Inte för att det inte är poppis med tjejer i ASMR, men det finns många riktigt grymma kreatörer hos båda könen.

Also. Pikachu in my ears <3 xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Eeh, ni har inte barn va? 😆
Inte jag heller, men det här var väl ingenting... Visst, värdelöst som ASMR, om man nu är en sån som håller på med det.

Jorå har en 3åring men även de dagar han är som värst och verkligen arbetar sig fram
till gränsen på ett psykbryt på en lyckas man härda ut och gilla läget på någet vis i alla fall.
Men att höra en massa Pikachu pika för att slappna av är som att köra en borr i knät för att lindra huvudvärk

Medlem

Jag lärde mig precis lite kul fakta/anekdot efter jag delade den här filmen med några japaner!

Det står nästan inget om pennorna på engelska, men om du fråga japaner om hur det började, med spelkort eller gameboy, så kommer de att säga Batoru enpitsu (バトル鉛筆)

För det var via ”Batoen” som de också kallas som Pokemon smög sig in i skolkorridorerna i Japan. Spelkort som kortlekar, magic och pokemon är förbjudet på japanska skolor, men Batoen smög under radarn. Pennorna fungerar som 6-sidiga tärningar, med olika abilities etc.

https://ja.m.wikipedia.org/wiki/バトルえんぴつ

http://www.pencilrevolution.com/2005/12/battle-pencils/

Skrivet av Google translate av japanska wikin:

Strid Empitsu
Battle Empitsu är ett spel där ansiktet som dyker upp genom att rulla en penna används som ett slumpmässigt tal . Också penna som används för den [1] . Förkortat som Batoen , det är ett varumärke som tillhör Square Enix . Det är populärt främst bland elever i grundskolan [2] .

Översikt
Det finns en tärning empitsu i prototypen . Siffrorna 1 till 6 är graverade på var och en av pennans sex sidor, som kan användas i spel som tärningar , eller när du förlitar dig på svaret på märkbladet ( rullar pennan ). Det kan vara förbjudet att ta med det till testplatsen.

Strid empitsus design och spelsystem är inte enhetligt beroende på varje papperstillverkare, men de flesta av dem har en enkel sak att två personer rullar sin empitsu växelvis och bestämmer segern eller nederlaget enligt den mening som skrivs på ytan. Det är många. Den kan också användas som en penna, och om du inte kan läsa texten när du skärper den blir den en vanlig penna. Det finns femkantiga former, men sexkantiga är populära.

Som handel med kortspel kan det vara föremål för handel och insamling [1] . Det finns en förmögenhet att berätta i en liknande produkt, och texten skriven på den rullade ytan berättar dagens förmögenhet.

Sedan 1995 har vissa grundskolor upprätthållit skolregler som förbjuder införandet av stridsimperier eftersom de skiljer sig från den ursprungliga användningen av pennor, som ska skrapas och användas, och för att de stör klasserna . [1]

Square Enix Batoen
Tidigare Enix och Square Enix har släppt ett antal serier. Ett typiskt exempel är den som använder karaktärerna i företagets spelprogramvara " Dragon Quest Series ". Tidigare sålde andra företag också pennor som " Super Donkey Kong ", " Pocket Monster ", " Rockman Exe " och " Duel Masters ". Pokemons produkter släpptes också av tidigare Enix, och liknande produkter släpptes av andra företag efter släppet.

Nedan kommer jag att förklara om Batoen från Dragon Quest.

Inledningsvis sålde Dragon Quest Battle Pencil som släpptes av Enix Co., Ltd. inte bra och var tänkt att avbrytas. Men Star Corporation : s försäljningschef Shiraki odlat en försäljningskanal. Det blev en exklusiv produkt av Star Corporation ett tag. Enix, som bekräftade att försäljningen hade återupplivats, drog tillbaka avvecklingen. Positionerad som en standardprodukt fortsätter den till nuet.

I onlinespelet " Dragon Quest X 5000 Years of Journey to a Faraway Hometown Online " som släpptes den 16 november 2017 genomfördes ett evenemang där du kan njuta av ett spel som återger Batoen.

regler
Monster och människor (spelartecken) ritas på den sexkantiga pelaren och handlingar skrivs på varje sida. Dessutom är attribut som "●" och "★ graverade i botten.

Antalet spelare är 2 eller fler. Battle royal och lagstrider är möjliga för 3 eller fler spelare. Skaka pennorna omväxlande och följ beskrivningen av den exponerade ytan. Varje penna har en träffpunkt (fysisk styrka). Om det till exempel är "30 skador på ●", minskas fiendens attributkaraktärs träffpunkter med 30. Tecken med 0 träffpunkter utesluts från striden, och den slutliga överlevande vinner.

Otasuke suddgummi
Sexkantigt radergummi som en penna. Åtgärder är markerade på varje sida och kan skakas istället för en penna, men kan bara användas en gång i ett spel.

Kung Batoen
En enorm penna med en bosskaraktär ritad på. Har två gånger träffpunkterna på en vanlig penna. Dessutom finns attribut som ● och ★ för varje yta istället för botten och ändras varje gång den skakas. Det finns också ett helt annat attribut som heter ▲. Utmana en kung med ett team med tre vanliga pennor.

Artikellock
En keps med ett föremål som ett vapen som motiv. Vissa pennor har en "sobi" -yta, och om du tar ut den kan du sätta på valfri mössa. Kepsen är också en sexkantig pelare som liknar en penna, och från nästa gång kommer beskrivningen av både pennaytan och kappytan att följas. Utrustning kan dock inte dupliceras.

Blandat rör
Ett rör som förbinder två pennor. Motivet är kombinationen av Dragon Quest Monsters . Ett system tilldelas motsvarande pennor som i spelet, och två pennor är anslutna enligt kombinationen som anges av röret. Skaka de anslutna pennorna från nästa gång och följ beskrivningen på båda pennornas sidor. Som artiklar kan detta inte dupliceras.

Egen översättning av titeln:
Minnen från lågstadiet! Pokémon Batoen! Glömde reglerna, men gjorde ett försök på riktigt! Pokemons tidiga Battle Empitsu


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar