Nu kan du raida Naxxramas i WoW Classic

Robot
Nu kan du raida Naxxramas i WoW Classic
Medlem

Då passar jag på att länka denna goding


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Kan tillägga att det clearades på 1h 30 min efter ”release”.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Quelor:

Kan tillägga att det clearades på 1h 30 min efter ”release”.

Inte så konstigt då det är 15 år gammal raid. Alla vet ju fighterna redan

Medlem
Skrivet av Quelor:

Kan tillägga att det clearades på 1h 30 min efter ”release”.

"Hardest raid ever"! 😉

Hade dock inte en chans när det begav sig. "Noobräkan" höll på att döda hela vår guild, och då är den bossen lätt... 😄

Klarade plague och military innan alla gav upp dock.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det svåra back in the day var ju att inte kunna googla och hitta en "easy strategy to beat <boss>" på tre sekunder. Att behöva snacka med andra guilds och höra hur de gjorde, olika varianter på strategier innan det bildades en "meta" kring vad som var den bästa setupen eller taktiken. Sedan har ju så klart den genomsnittliga "skillnivån" definitivt gått uppåt bland oss spelare!

Medlem

Om vi bortser från bättre uppkoppling, fps och tillgång till guider; är det lika svårt som i vanilla?

Medlem
Skrivet av thotim:

Om vi bortser från bättre uppkoppling, fps och tillgång till guider; är det lika svårt som i vanilla?

Jo det är det.
Men idag spelar man så hårt på consumes + dmg ist för mitigation/resistance.
Därav tar fighten 1/3 av tiden och på så vis vinner man "lättare".

Dock på private så uppade man allt med 30% som inte var playerside.

Så det är mer utmanande på de servrarna.

Medlem

Salad bakers wipa på den första gruppen trash och förlora alla Worldbuffs och därmed ute ur racet, måste varit tungt.

Medlem
Skrivet av stenman:

Jo det är det.
Men idag spelar man så hårt på consumes + dmg ist för mitigation/resistance.
Därav tar fighten 1/3 av tiden och på så vis vinner man "lättare".

Dock på private så uppade man allt med 30% som inte var playerside.

Så det är mer utmanande på de servrarna.

Ah, tack för förklaringen.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Det svåra back in the day var ju att inte kunna googla och hitta en "easy strategy to beat <boss>" på tre sekunder. Att behöva snacka med andra guilds och höra hur de gjorde, olika varianter på strategier innan det bildades en "meta" kring vad som var den bästa setupen eller taktiken. Sedan har ju så klart den genomsnittliga "skillnivån" definitivt gått uppåt bland oss spelare!

Åh ja, så gammalt är inte wow. Det fanns gott om strategi guider på nätet efter att WoW släppts, allt från raider till små dungeons.

Medlem
Skrivet av Asgan:

Åh ja, så gammalt är inte wow. Det fanns gott om strategi guider på nätet efter att WoW släppts, allt från raider till små dungeons.

Har ju ändå 16 år på nacken, då hade inte alla ens adsl-uppkoppling. Facebook fanns inte, WAP på mobil var framtid, IRC var stället man hängde som gamer osv osv.

Medlem

Vår första progress run. Vi var 36/40. 3,5 h senare har vi bara kommit till tredje bossen.

Vi har tidigare farmat bwl och aq40. Naxx är mycket svårare. 😁😁

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har ju ändå 16 år på nacken, då hade inte alla ens adsl-uppkoppling. Facebook fanns inte, WAP på mobil var framtid, IRC var stället man hängde som gamer osv osv.

Jävligt många hade i alla fall bredbandsbolaget 10/10 (fet standard då) här i min stad. Förstår poängen men det fanns mycket meta-gaming. Thotbot, wow-head och forumet elitistjerks är bara några av ställen jag hängde på. Men det klart, en stor skillnad var helt klart avsaknaden av en ordentlig "scen" på YouTube. Fanns ju folk som lade upp guider osv där, men det var på inget sätt som idag.

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Jävligt många hade i alla fall bredbandsbolaget 10/10 (fet standard då) här i min stad. Förstår poängen men det fanns mycket meta-gaming. Thotbot, wow-head och forumet elitistjerks är bara några av ställen jag hängde på. Men det klart, en stor skillnad var helt klart avsaknaden av en ordentlig "scen" på YouTube. Fanns ju folk som lade upp guider osv där, men det var på inget sätt som idag.

Kollade lite vad som fanns på tuben någon månad efter Naxx. Har hänt en hel del i hur duktiga folk är på att göra videos. Prova den här på Google. Eller finns det något tidsfilter på Youtube jag missat?

naxxramas site:youtube.com before:2006-08-01

Medlem

De bästa guilderna i wow classic wipade, det säger en hel del, då det finns guider, 16 år av kunskap och flera år av förberedelse, och ändå wipa folk, "lätt".

Medlem
Skrivet av Asgan:

Åh ja, så gammalt är inte wow. Det fanns gott om strategi guider på nätet efter att WoW släppts, allt från raider till små dungeons.

Som en av guild-ledarna för Inner Sanctum 2005-2007 kan jag säga att du har rätt till en gräns. Guiderna skrivna av mig och mina guild-polare är fortfarande länkade på https://wow.gamepedia.com/Molten_Core, efter MC skrev vi även för BWL, AQ och Naxx innan de flesta i core-raid teamet la hatten på hyllan. Inte en enda guide skrevs INNAN vi hade spöat samtliga bossar. Detaljer delades INTE, eller ytterst lite, mellan guilder i end-game contention. Vi gjorde misstaget att dela att vi spöat the zerg innan Nefarian, och på grund av det tappade vi world first till Drama. Så när det kommer till world first raiding i vanilla wow så ska du veta, det fanns INGEN information att få tag i, annat än den som du hittade på själv.

Medlem

Ohh kommer ihåg hur vi kämpade med den där swampthing bossen. Den som satte heals på CD för healers. Ushh! Skitjobbig boss. Och det extrema dps racet med stitcheskopian 😃 den fighten var kul!

1
Skriv svar