Helgsnackis - Vilken plattform lirar du Cyberpunk 2077 på?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xermalk:

@Carl Johansson-Sundelius glömde någon möjligtvis att lägga till en omröstning i tråden?

/pc för övrigt. Men 5900x/3080 och en LG 27GL850 ås man kan dra up inställningen på jensenrays och förhoppnings driva allt i 1440p144.

*host* Snö? trodde bara vatten hade två tillstånd, Gas och flytande. /Skåning

Var mer ute efter diskussionen än snabb data


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

höst? Det är december... hösten var slut för länge sedan även fast det inte är någon snö

Kan man skylla på en jobbig vecka? 😂

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, för det är ju helt omöjligt att koppla in din PC till en TV och spela med handkontroll.

Sällan så praktiskt att göra det dock (för många). En konsol kan man ha i tv-bänken. En fet speldator blir aningen opraktisk att ha vid tv:n, om man vill ha det snyggt (om man inte lägger kopiöst med tid och pengar på ett monsterbygge i mini itx-format som dessutom är väl kylt och tyst).

Jag har själv haft ett par datorbyggen inkopplade i olika tv:s. Men nä.. Personligen föredrar jag att ha datorn vid datorbordet, och PS5/Series X snyggt under fet-tv:n och ljudet.

Men det beror ju förstås på tid, pengar och hur snyggt/praktiskt man vill ha det. Allt går ju såklart. Med tid/vilja/pengar osv.

Medlem

Har lagt en beställning på en fysisk kopia till Xbox One X. Förväntar mig inte en genomgående felfri upplevelse, men det vore märkligt om prestanda-problemet är så pass övergripande att det inte känns överkomligt på den förra generationens bäst presterande konsol. Det är ju trots allt last gen-versionerna samtliga konsolspelare kommer att få ta del av vid release.

Håller tummarna för att det lever upp till förväntningarna!

Medlem

Min VR-pc ska få prova ett platt spel 😂

Detta då skalpers tagit min PS5a...

Medlem
Förhandsbokat på stadia

Blir antagligen på stadia då priset var 620 kr och då ingick ju lite hårdvara.


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av ZF:

Stadia. Eftersom det massiva intresset för PS5 överraskade lite trots allt så blev det ingen på ett tag.

Därför kom erbjudandet verkligen som en stork på posten när jag ändå hade funderat på en Chromecast.

Köpte ett billigt spel för att testa först hur det funkade. Men det som slog mig mest var hur smidigt det är att dra igång.

Däremot kändes inte browser-renderingen klockren, så Chromcasten blir det slutgiltiga viset att se om det är ett hållbart alternativ.

Jag har inte testat hur stadia körs på en Windows med Chrome men på min Chromebook så är det inga problem. Fast där kan jag ju köra med appen också för den delen.


signatur

Ultrazine

Medlem

Jag tror jag kommer vänta tills det släppts på PS5 (och jag köpt en PS5 😂).

Medlem

Blir PC för mig. Jag hoppas på en bra upplevelse i 1440p med höga inställningar. Jag bryr mig inte så mycket om det faller under 60 FPS när det är som tyngst. Jag sitter också med Dolby Atmos hörlurar så hoppas också på en riktigt bra ljudupplevelse.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

PC om de går köpa 3080 kort nån gång nästa år annars får de bli på ps5an:/

Medlem
Skrivet av Molotov:

https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077?hl=en

Bra deal Chromecast ultra + kontroll + spelet.

Tack, dealen verkar sträcka sig till den 18e så väntar in lite erfarenheter.

Medlem

Först på PC, sedan på PS5 nästa år när alla barnsjukdomar är borta; då även i spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

detta skall liras på PC enbart!


signatur

//monster

Medlem

Om det inte har nämnts redan, såg precis ps5 gameplay och det rullar i 60fps.
På grund av detta blir det på ps5!

Medlem

Har folk föreställt det eller? Har aldrig föreställt spel tidigare men brukar man få det på releasedagen eller kommer man kunna få det innan om man ska sitta uppe natten till torsdag??

Backloggens befriare

Vad är det här för lir? Har jag inte hört nåt om.. Ska det bli bra eller?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

PC när jag väl spelar det. Har haft det förbokat sedan GOG hade -10% off för säkert över ett år sedan. Är ett enormt fan av genren, men är rädd för att Keanu kommer förstöra känslan. Kommer försöka njuta av och leva mig in i spelet samtidigt som min hjärna konstant skriker "KEANU REEEEVES HÖRRÖ DET DÄR ÄR KENNY REEEEVES DUVET SKÅDISEN KEANU REEEEVES ÄR I SPELET DU DU DU KEANU DET ÄR KEANU REEEEVES".

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Vad är det här för lir? Har jag inte hört nåt om.. Ska det bli bra eller?

Är tydligen nåt litet obskyrt polskt underground-projekt. Blir säkert jättedåligt.

Medlem

Börja tröttna på pc efter att jag inte kan lira något spel utan microstutter och frame drops med mitt rtx 3090.. Immortals fenyx rising laggar till iblan avg 80fps med 20 fps low

Ac Vahalla samma sak där.

Heavens benchmark 4.0 fick jag runt 300 fps som högst och som lägst 9 fps

Stress testat kortet 3d marked och fick 99.3% i score

Fu mark körde ett stress testet i 30 min och låg som lägst 110 fps

Fattar inge n ting.. Man blir så less

Medlem

PC! Jag har en widget på min telefon som räknar ner till 01.00, Torsdag. 4 dagar, 21 timmar och 12 minuter kvar.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Börja tröttna på pc efter att jag inte kan lira något spel utan microstutter och frame drops med mitt rtx 3090.. Immortals fenyx rising laggar till iblan avg 80fps med 20 fps low

Ac Vahalla samma sak där.

Heavens benchmark 4.0 fick jag runt 300 fps som högst och som lägst 9 fps

Stress testat kortet 3d marked och fick 99.3% i score

Fu mark körde ett stress testet i 30 min och låg som lägst 110 fps

Fattar inge n ting.. Man blir så less

Det är nog inte grafikkortet som är felet nån annan komponent i din dator.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Förhandsbokat det på Stadia, spel+kontroll+chromecast ultra för 629:- är den bästa dealen i gaming just nu i mina ögon


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Medlem

för mig finns det bara ett sätt att åtnjuta ett sådant mästerverk, och det blir PC.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har förbokat till Xbox One, så jag kör det på min One X. Hoppas det rullar OK. Och att jag gillar det, framför allt. Har undvikit det mesta för att kunna gå in med ett öppet sinne.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem

Stadia blir det, jag orkar inte ladda ner patchar hela tiden

Medlem

PlayStation 5!

Medlem

Blir PS4. Min laptop är för klen och det är ingen chans att jag lyckas få tag på en PS5 nu 🙃😏

Medlem

Det blir Stadia faktiskt. Fick inte tag i ett PS5 men byter nog till det när jag får ett nästa år.

Skriv svar