Helgsnackis - Vilken plattform lirar du Cyberpunk 2077 på?

Medlem

Kör det på Series X. Orkar absolut inte vänta på next-gen patch.

Medlem

PC hemma och Stadia på surfplattan. Nappade på Stadias erbjudande.

Jhf
Avstängd
Skrivet av DarkSvenn1002:

Stadia blir det, jag orkar inte ladda ner patchar hela tiden

Om man har en internetuppkoppling där Stadia funkar utan att vara en laggfest så är det nog inte så jobbigt med patchnedladdning.

Hur mycket har google betalat dig för att ha den där användarbilden)

KoP
Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

PS5-versionen, har ingen som helst brådska då jag har mycket annat kul att spela igenom på PS4 Pro.

....... vem försöker jag lura.... kommer troligtvis köra PS4-versionen på mitt PS5 när det dyker upp och sen köra vidare på PS5-versionen när den släpps

Politically Correct för mig.

Medlem

PC om 2-3 år när det når 75% rea typ

Medlem
Skrivet av Querth:

PC om 2-3 år när det når 75% rea typ

Samma här, typ. Men på PS5 om knappt två år så det borde bli billigt på Black Friday.

Spel är helt klart bäst när man köper dem välpatchade och billiga något år senare


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är nog inte grafikkortet som är felet nån annan komponent i din dator.

funderar på om det är antingen moderkortet som har nån begränsning hur snabbt informationen mellan cpun och gpu och ram sticken mellan varandra, har ett msi z390 pro och 64gb i ram g-skill z-neo som är tydligen mer anpassat för amds moderkort när det gällde oc och så, stod i beskrivningen. kan det vara så att det är dom som spökar ? För mycket ram. Cpu:n är en i9 9900k har ett asus moder kort z390 f-gaming som ligger och skräpar. vete fan, slut på idér

Medlem
Skrivet av Jhf:

Om man har en internetuppkoppling där Stadia funkar utan att vara en laggfest så är det nog inte så jobbigt med patchnedladdning.

Hur mycket har google betalat dig för att ha den där användarbilden)

Inget tyvärr men gillar stadia

Medlem
Skrivet av Jhf:

Om man har en internetuppkoppling där Stadia funkar utan att vara en laggfest så är det nog inte så jobbigt med patchnedladdning.

Hur mycket har google betalat dig för att ha den där användarbilden)

Haha så 10mbps? 😂 Förstår inte varför vissa som du har så svårt att förstå att Stadia har en fan/användarbas precis som de andra konsolerna.

Det är rätt soft att bara starta spelet, inga uppdateringar, inga nedladdningar, sjukt snabba laddtider och man kan lira det på surfplattan när man sitter och trycker på dass. What's not to love?


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Jhf
Avstängd
Skrivet av cogiskart:

Haha så 10mbps? 😂 Förstår inte varför vissa som du har så svårt att förstå att Stadia har en fan/användarbas precis som de andra konsolerna.

Det är rätt soft att bara starta spelet, inga uppdateringar, inga nedladdningar, sjukt snabba laddtider och man kan lira det på surfplattan när man sitter och trycker på dass. What's not to love?

Visst. De flesta i Sverige har väl det.

Dock kvarstår inputlagget. Ska man lägga 100+ timmar på ett spel så är det mer värt att ladda ner en patch på 5 minuter än att spela 100 timmar med inputlagg.

Helt okej att folk kör Stadia. Det finns ju även de som kör Opel.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Och det överlägsna med PC blir då? Ingen skillnad alltså? Eller menar du allt grafiskt godis ? Jag tror det är en försumbar förbättring. Ok, absolut att jag kan ha en monsterdator för 40k och en tv som kan driva det.

Det är ju som det är, ju mer man betalar desto mer prestanda får man. Liksom lycka till med att hitta en PC för 6000 kronor som orkar driva Cyberpunk ens på Very Low settings.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Blir. På Xbox series x tror inte ett rtx 2060-2070 pallar cyperpunk 2077 men kan ha fel

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Blir. På Xbox series x tror inte ett rtx 2060-2070 pallar cyperpunk 2077 men kan ha fel

Beroende på hur höga krav och vilken processor du har så kan det enligt deras system requirements faktiskt fungera. Om jag inte missminner mig så stod GTX 780 under minimum requirements, parat med en äldre i7.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Jhf:

Visst. De flesta i Sverige har väl det.

Dock kvarstår inputlagget. Ska man lägga 100+ timmar på ett spel så är det mer värt att ladda ner en patch på 5 minuter än att spela 100 timmar med inputlagg.

Helt okej att folk kör Stadia. Det finns ju även de som kör Opel.

Haha... Jag kör både Opel och Stadia.

Har slutat både med PC och konsol just av anledningen att allt ska uppdateras hela tiden. Vill spela och inte vänta i onödan. Kommer köra Cyberpunk på Stadia och inputlagg har inte jag haft nåt problem med.

Medlem

Klart man spelar på datorn. Varför spela på Nintendo?

Medlem

PC och på en Odyssey G9 <3 Blir kärlek. Bara hoppas 2080Ti orkar med upplösningen hyfsat iaf

Medlem

Ska spela på PC. Blir spännande och se hur mitt 1080ti presterar. Ny dator blir det nog tidigast om ett år, får spela det igen då.


signatur

no remorse

Medlem

Det här spelet förtjänar en riktig speldator. Blir inget konsoltjafs här


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hade gärna kört det från soffa med OLed tv men såklart inte fått tag i någon ps5. Tycker bildkvaliten är oslagbar på Oled. Har en kanondator med hyffsat grafikkort och bra skärm men trots det tycker jag Oleden är vassare.

Avstängd

Pc och bra 4k tv.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Kul initiativ med tråden! Jag har själv brottats lite med om jag vill spela det med mus och tangentbord eller kontroll. Minns när jag spelade något Call of Duty-spel på Xbox 360 och inte alls kände samma glädje som tidigare. Insåg efter ett tag att jag hade spelat alla de tidigare på PC och att det var känslan av förlorad kontroll som kom emellan mig och spelglädjen. Är uppvuxen med Quake 2 och Quake 3 på PC så det är svårt att gå tillbaka till kontroll. Vissa spel känns lite mer anpassade, som till exempel när jag körde Halo på första Xboxen. Det var ändå riktigt roligt och fungerade bra med handkontroll.

Nu senast har jag dock suttit och spelat Control på PC med handkontroll och haft massor av kul med det. Kanske har det att göra med att man gör mer än att sikta och skjuta i det. Vet inte. Klart att jag inte är lika vass på att sikta men det har ändå fungerat och det har varit riktigt kul. I Cyberpunk förekommer dessutom fordonssekvenser och även om det går att köra med tangentbord är det inte alls samma känsla. Så jag lutar åt att köra med kontroll nu. Spelet är väl heller inte en shooter i första hand utan först och främst ett RPG med inslag av förstapersonspangande.

Har lyxen och friheten att kunna välja mellan att spela på en rykande nybyggd PC med RTX 3090 eller någon av de nya konsolerna. PC:n kommer såklart ge vassast grafik, åtminstone innan optimeringarna för next gen-konsolerna trillar in. XSX är klart tystast och blir samma handkontroll som till PC. På PS5 måste jag säga att jag verkligen gillar ergonomin i handkontrollen. Även den haptiska feedbacken och adaptiva trigger-knapparna är trevliga. Misstänker att just sistnämnda funktioner används lite dock, om ens alls. I slutändan blir det nog dock PC för bäst grafik och förhoppningsvis mest inlevelse tack vare det. Kommer köra allt vid TV:n då jag där har 5.1. 77" OLED är svårslaget också när vi snackar night city med mycket mörker och neon


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Blir Stadia
Fungerar det bra kanske det blir PS5 nästa år när det kommer dit.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Kan någon förklara Stadia lite kortfattat för en oinsatt? Vill givetvis spela Cyberpunk på PC men sitter fortfarande på ett 1070/i5 7600k. Stämmer det att hårdvaran i princip inte spelar någon roll överhuvudtaget med Stadia, utan att det mer hänger på hastigheten på ditt nätverk?

Medlem
Skrivet av Methea:

Kan någon förklara Stadia lite kortfattat för en oinsatt? Vill givetvis spela Cyberpunk på PC men sitter fortfarande på ett 1070/i5 7600k. Stämmer det att hårdvaran i princip inte spelar någon roll överhuvudtaget med Stadia, utan att det mer hänger på hastigheten på ditt nätverk?

Stadia är en tjänst där du behöver betala för att använda den och sen betala igen för att köpa spel som du kommer bli av med när Google väl drar ur pluggen. Men den ska bara vara beroende på din internet hastighet.

Du kommer kunna spela Cyberpunk utan problem på datorn du har nu även om det inte är bästa grafiken.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av bickelito:

Hade gärna kört det från soffa med OLed tv men såklart inte fått tag i någon ps5. Tycker bildkvaliten är oslagbar på Oled. Har en kanondator med hyffsat grafikkort och bra skärm men trots det tycker jag Oleden är vassare.

Flytta datorn till vardagsrummet och spela med handkontroll?


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Flytta datorn till vardagsrummet och spela med handkontroll?

Kan stämma in här. Tycker det fungerar kanonbra att bara koppla datorn direkt till TV:n 👌🏻


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Skriv svar