Vår årliga försäkran om att Dead Island 2 inte är nedlagt har landat

Robot
Vår årliga försäkran om att Dead Island 2 inte är nedlagt har landat

Deep Silver har ännu inte gett upp evighetsprojektet.

#Dead-island-2, #Deep-silver


Inaktiv

Lite roligt att han vill att de går vidare med Dying Light. Deep Silver har väl inget att göra med Dying Light 2? Oavsett så ser jag gärna Dead Island 2, visst är Dying Light i mitt tycke ett mycket bättre spel men lite rivalitet har aldrig skadat.

Medlem

Minns när jag köpte mitt PS4 så nämnde min bror för mig att Dead Island är ett spel att hålla ögonen på när den kommer.... Fun story.

Medlem

gäsp... tror ingen bryr sig längre hypen har lagt sig sen länge ändå..

Medlem

Ska bli jävligt kul. Dying Lights parkour är ascoolt, men jag gillar när man blir tvungen att hitta andra lösningar än att svinga sig som Tarzan för att komma undan.

Skrivet av SWEBarb:

gäsp... tror ingen bryr sig längre hypen har lagt sig sen länge ändå..

Tala för dig själv!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot

Dying light och kommande Dying Light 2 har ju tagit över det hela.
Men seeing is believeing som man säger.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Lite roligt att han vill att de går vidare med Dying Light. Deep Silver har väl inget att göra med Dying Light 2? Oavsett så ser jag gärna Dead Island 2, visst är Dying Light i mitt tycke ett mycket bättre spel men lite rivalitet har aldrig skadat.

De har inte ens något med Dying Light att göra. Techland gjorde det med Warner Bros Interactive. Dead Island namn och IP äger däremot Deep Silver. Antagligen gjorde Techland rätt att hoppa av med tanke på hur Deep Silver har misslyckats med Dead Island sen dess.

Medlem

Dying Light 2 är ju i en väldigt oklar situation också. Release var väl sagd våren 2020, och nu finns inte ens ett datum, plus rykten om stora utvecklingsproblem. Älskade första spelet.

Medlem

What's the point med Dead Island när dom har Dying Light... Dead Island i sina beståndsdelar är ju Dying Light utan Parkour.

.. Och allt blir bättre om man lägger till Parkour... Till och med gröt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mox+:

Dying Light 2 är ju i en väldigt oklar situation också. Release var väl sagd våren 2020, och nu finns inte ens ett datum, plus rykten om stora utvecklingsproblem. Älskade första spelet.

Kanske svårt hitta bra spelutvecklare i Polen nu när CDPR kanske dammsugit marknaden? : )

Båda söker en hel del folk fortfarande
https://techland.net/job-offers
https://en.cdprojektred.com/jobs/

Medlem

Skulle inte vara hela världen om dom lade ner projektet.
Deep Silver är EGS-Kramare så skulle ändå inte bli något köp


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Genuint glömt bort spelet, haha. Bryr mig inte riktigt, det får vara klart när det är klart.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Tala för dig själv!

Jag tror det är sant att få bryr sig om Dead Island 2 idag MEN om de visar upp något väldigt bra när de är färdiga så kommer säkert många, inkl mig själv, att köpa det.

Medlem

Det visades även upp gameplay innan den läckta videon nådde oss. Detta gameplay-videon är från 2014 och spelglädjen verkar vara på topp.

https://m.youtube.com/watch?v=DutlVwyEcr8

Medlem

Den första var ju värdelös och kändes ofärdig. Köper inte en till.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Den första var ju värdelös och kändes ofärdig. Köper inte en till.

Jaså? Jag gillade det rejält. Spelade igenom den med samtliga karaktärer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Gillar Dead island mer än Dying light. Vill jag ha ett parkour spel så spelar jag hellre Mirrors edge än Dying light. Vill jag ha ett zombiespel spelar jag hellre Dead island än Dying light. Låter som jag inte gillar det men hade skoj med det ändå.

Hoppas dead island kommer före 2023 eller så.

Medlem

Det enda bra med det första Dead Island var trailern. Men vilken trailer det var!

Kan man säga !
Skrivet av SWEBarb:

gäsp... tror ingen bryr sig längre hypen har lagt sig sen länge ändå..

Ja de är ju Dyinglight 2 som jagar en i drömmarna ! Måtte de släppas snart .

Bara å skita i grapplinghook’en !
Skrivet av Ankh:

Ska bli jävligt kul. Dying Lights parkour är ascoolt, men jag gillar när man blir tvungen att hitta andra lösningar än att svinga sig som Tarzan för att komma undan.

Tala för dig själv!

Blir bra mycket mer svårare å roligare utan den

1
Skriv svar