PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Jag ångrar mig inte att jag beställde digital version, men det verkar som att alla som har fått leverans bekräftelse har bokat disc och vi som bokat digital lär inte få någon bekräftelse först nästa vecka. Dessutom verkar EG inte hantera leveranserna i tur och ordning

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag ångrar mig inte att jag beställde digital version, men det verkar som att alla som har fått leverans bekräftelse har bokat disc och vi som bokat digital lär inte få någon bekräftelse först nästa vecka. Dessutom verkar EG inte hantera leveranserna i tur och ordning

Jag har bokat standard o har inte fått nån. Bokade kring 12.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Jag har bokat standard o har inte fått nån. Bokade kring 12.

Då borde du vara mer förbannad än mig haha

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Då borde du vara mer förbannad än mig haha

Inte förbannad än. De kan ju fortfarande leverera enligt vad de sagt men lite stressande är det!

Medlem
Skrivet av Pete08:

Har följt tråden flitigt under många dagar, och själv bokade/köpte från EG 13:44 19/11 med Express Hemleverans (BRING), var så glad att man fick tag i en PS5 Disk ver. Fick inget kvitto eller liknande från EG vid köp dagen som jag tyckte va skumt, ringde Kundtjänsten och den snälla tjejen/damen skickade ett digitalt kvitto. Och nu igår (12/05) 20:17 ser jag att mailet från EG har kommit "Ditt paket är snart på väg" med spårningsnumret. Så jävla glad, trodde att man skulle sitta med PS4 Pro fram till Feb/Mars.
"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare. 4 december 21:26 JÖNKÖPING"

Och så klart köpte man in en LG OLED48CX från NN på BlackFriday till sitt MAN CAVE.

HYPE HYPE

Märkligt. Jag köpte 12:11 19/11 på EG. Har inte fått något mail om leverans alls.. Jag kontaktade dem via deras chat igår och då påstod personen att mitt paket hade lämnat deras lager. Det verkar ju inte som de skickas i ordningen som beställningarna las.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Jag har bokat standard o har inte fått nån. Bokade kring 12.

Du är inte ensam, inte heller hört något. Dags att starta en stödgrupp snart tror jag, haha...

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Du är inte ensam, inte heller hört något. Dags att starta en stödgrupp snart tror jag, haha...

Precis, så länge det är fler med samma väntat känns det lugnare. Är det bara en själv så kan man tro att nåt är på tok.

Jag vill veta vilken dag, behöver ev planera in hemmajobb så man kan ta emot en ev. Leverans.

Medlem

Inte fått något mail om att min disc är påväg från EG, men hoppas värkligen i att den kommer i början på nästa vecka 👍 beställde efter 12 på release

Medlem
Skrivet av Meb81:

Inte fått något mail om att min disc är påväg från EG, men hoppas värkligen i att den kommer i början på nästa vecka 👍 beställde efter 12 på release

Står att den ska skickas 7/12 om man kollar "unikt id..

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Samma här! Kl 16:11 lämna hon Jönköping, kan det bli en leverans imon!? Som för övrigt är min födelsedag också. Känns rimligt att EG kollade upp mitt personnummer och timade leveransen där efter

Kör de ut till ombud eller hemleverans på helgerna? Någon insatt som vet..?

Medlem

”Sändningen har lastats för utkörning.
5 december 11:22 - 126 30 HÄGERSTEN”

Let’s go!

Medlem
Skrivet av sternet:

Märkligt. Jag köpte 12:11 19/11 på EG. Har inte fått något mail om leverans alls.. Jag kontaktade dem via deras chat igår och då påstod personen att mitt paket hade lämnat deras lager. Det verkar ju inte som de skickas i ordningen som beställningarna las.

Absolut, dom borde skicka beställningar i tur ordning.

Men om dom säger att den lämnade lagret igår, då är du föra mig i kön

Jag fick mailet igår som sagt igår (12/05) 20:17, och om du pratade med Kundtjänsten så måste detta varit under kontorstider.

Medlem
Skrivet av Jonkar05:

Kör de ut till ombud eller hemleverans på helgerna? Någon insatt som vet..?

Undrar samma, säkert olika för storstad/landet men någon som har ett hum?

Medlem
Skrivet av Jonkar05:

Kör de ut till ombud eller hemleverans på helgerna? Någon insatt som vet..?

Skrivet av Bubka122:

Undrar samma, säkert olika för storstad/landet men någon som har ett hum?

Bor i Malmö, och får mitt imorgon. Vet inte hur det är i andra större städer, men det borde väl finnas helgleveranser lite överallt

Medlem
Skrivet av Bubka122:

Undrar samma, säkert olika för storstad/landet men någon som har ett hum?

Ringde mitt utlämningsställe, de får leveranser av Bring på måndagar.

Slipper man uppdatera tråden och läsa om ledsna människor som beställde på Inet. (:

Medlem
Skrivet av Astackofboxes:

Bor i Malmö, och får mitt imorgon. Vet inte hur det är i andra större städer, men det borde väl finnas helgleveranser lite överallt

Får kanske ställa in mig på onsdagsleverans, så blir jag superglad om den kommer på måndag och supersuper om den kommer imorn.

Medlem

Unpopular opinion, men anser att folk som förbokat borde ha fått före de som köpte den 19e november
Med det sagt, nu är det som det är, och det är inte er jag är sned på, snarare ÅF. Så, mycket nöje till er lyckliga själar som får sina konsoler nu i dagarna!

Medlem

Jag fick leveransbekräftelse från EG igårkväll strax efter 8. Nu säger Bring att paketet anlänt till Uppsala från Jönköpinglagret så lär kunna plocka ut den idag eller imorn förhoppningsvis

Jag bokade 19e Nov kl 13.37 med expressfrakt

Medlem
Skrivet av 19jonis92:

Jag fick leveransbekräftelse från EG igårkväll strax efter 8. Nu säger Bring att paketet anlänt till Uppsala från Jönköpinglagret så lär kunna plocka ut den idag eller imorn förhoppningsvis

Jag bokade 19e Nov kl 13.37 med expressfrakt

Intressant hur det här fungerar. Jag fick leveransbekräftelse den 3:e runt 21-tiden. Igår uppdaterades Brings spårningsnummer med info att Sändingen har levererats till terminalen och skickats vidare vid 18 tiden. Sen dess har inte det skett någon uppdatering. Jag beställde min konsol 12:12 med Expressfrakt.

Detta är inget klagomål för den som läser, utan mer en intressant observation på situationen och hur allt känns relativt ologiskt hur det fungerar, då uppenbarligen så utdelas de inte utefter den ordningen man har beställt.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Precis, så länge det är fler med samma väntat känns det lugnare. Är det bara en själv så kan man tro att nåt är på tok.

Jag vill veta vilken dag, behöver ev planera in hemmajobb så man kan ta emot en ev. Leverans.

Så är det! Blir betydligt lugnare av att se fler som inte heller fått någon info. Vi kan ju iallafall konstatera att det inte har något som helst att göra med vilket klockslag vi beställde, vilken version, vart vi bor eller vilket fraktsätt man valt. Ordrarna plockas nog på måfå, och antagligen lär väll alla få sin då de inte går efter någon ordning på ordrarna, jag intalar mig det i varje fall.

Fick till min stora förvåning precis sms/mail och höll på att sätta kaffet i halsen då jag trodde det var EG/Bring. Istället var det mitt provsvar som påvisade... ja, ni kan nog lista ut resten. Ödets ironi. 😊

Medlem

Min ps5 kom precis fram till ombud , skickades igår.
beställde runt 12.30 på EG 19/11. Expressfrakt var valt
Trodde inte jag skulle få den på helgen

Medlem

Fick precis SMS om att min ena konsol skickades idag
Julen är räddad för familjen. La till expressfrakt för 45kr.


signatur
Medlem

F*n va tragiskt att folk som köper/bokar sina konsoler i november får före oss andra som bokat i september. Releasen av PS5 är verkligen under all kritik och det är bara hoppas på att jag får min innan jul så grabbarna får sin julklapp.

Medlem

Alltså halva tråden verkar beställt på EG kl 12 releasedagen.
Ska glatt erkänna att jag är extremt avundsjuk på er och samtidigt förbannad på mig själv. Dels att jag bokade på Webhallen istället trots att borde lärt mig läxan från PS4 kön och att jag i princip läst den här tråden med 10 minuters intervall förutom just den magiska timmen då EG hade sin bokning öppen..

Medlem

Helt otroligt egentligen att en sådan här tråd behöver finnas.
Varför har inte Inet/Webhallen/EG uppdaterad information på sin hemsida?
Idag är informationen via mail och flera veckor/månaders intervall mellan uppdateringarna (webhallen har väl varit tysta i över en månad nu).
Här förväntas det information med timupplösning vilket kanske är orimligt att ge ut.

Men om det åtminstone kunde ha information som uppdaterades 2-3 gånger i veckan på deras hemsidor. Det borde ta 20 minuter att skriva ihop något istället för att lägga 100 tals kundtjänst timmar på att svara på varje individs frågor.
Helt obegripligt varför man väljer att inte informera. Är det nån konkurrensgrej?

Även om det är ren "skit i redan lagda beställningar - lägg all energi på att sälja mer prylar istället - strunta i att vårda kunder som redan handlat" strategi så borde det ändå bli jobbigare/dyrare för sig själva att köra "vi struntar i att säga något" tänket - för att inte tala om vilken dålig image det måste ge.
Personligen har butiken "Webhallen" sjunkit som en sten i min egen ranking när man väljer vart man ska handla. Konstigt att de verkar strunta fullständigt i det.

Medlem
Skrivet av Nilaya:

F*n va tragiskt att folk som köper/bokar sina konsoler i november får före oss andra som bokat i september. Releasen av PS5 är verkligen under all kritik och det är bara hoppas på att jag får min innan jul så grabbarna får sin julklapp.

Fast det beror ju på vart man har bokat. Folk har ju bokat sen 2019 från t.ex. Webhallen som inte har fått någon konsol. Kritiken går till ÅF som sätter deras Förbokning 1.5 år innan release utan att ha gräns på hur många som fått förboka.

Medlem
Skrivet av Nilaya:

F*n va tragiskt att folk som köper/bokar sina konsoler i november får före oss andra som bokat i september. Releasen av PS5 är verkligen under all kritik och det är bara hoppas på att jag får min innan jul så grabbarna får sin julklapp.

Jo det är förstås trist. Jag själv har en bokning på webhallen från februari i år. När jag fick reda på att den inte kommer förrän Q1 så försökte jag hitta andra alternativ. Knep en på EG kl 12, men har inte fått någon leveransbesked från bring ännu.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Alltså halva tråden verkar beställt på EG kl 12 releasedagen.
Ska glatt erkänna att jag är extremt avundsjuk på er och samtidigt förbannad på mig själv. Dels att jag bokade på Webhallen istället trots att borde lärt mig läxan från PS4 kön och att jag i princip läst den här tråden med 10 minuters intervall förutom just den magiska timmen då EG hade sin bokning öppen..

Sitter lite i samma båt. Var inställd på att ta en vid kl 09:00 släppet. Hade ingen aning om att de skulle släppa vid 12 tiden. Nu sitter man med en bokning på WH lagd sep 2020. Letar ihärdigt med att hitta fler släpp. Men verkar inte se så ljust ut.

Medlem
Skrivet av sternet:

Jo det är förstås trist. Jag själv har en bokning på webhallen från februari i år. När jag fick reda på att den inte kommer förrän Q1 så försökte jag hitta andra alternativ. Knep en på EG kl 12, men har inte fått någon leveransbesked från bring ännu.

Om du lyckades få en från EG den 19:e så kommer du nästan garanterat få den i nästa vecka.


signatur
Medlem

Alla ni som skriver att ni förhandsbokade i t.ex. juni och är besvikna för att ni får era PS5:or först 2021 medan vi som beställt från EG den 19/11 får våra PS5:or nästa vecka. Det är varken Elgigantens eller Sonys fel. Sony skeppar ut lika många PS5:or till alla ÅF. Enda anledningen till att ni som har beställt från t.ex. Webhallen, MediaMarkt Inet m.m. får vänta längre än oss som beställt från EG är på grund av att era ÅF öppnade upp förhandsbokningarna för tidigt.

Så här funkar det: T.ex så får EG veta i september att de kommer få in 1000 exemplar av PS5 i november. Därför så släpper EG 1000 förhandsbokningar i september. I november så får EG veta att de ska få in ytterligare 1000 exemplar i runt månadsskifter november/december och släpper därför 1000 nya bokningar den 19 november. Samtidigt så kör t.ex. Webhallen sitt egna race och öppnar upp förhandsbokningar redan i början av 2019 (LÅÅÅÅÅNGT innan PS5 ens var officiell). Och när Sony väl meddelar Webhallen att de kommer att få in 1000 exemplar runt release (19 november) så har kanske 50 000 förhandsbokningar redan gjorts. Det är alltså 49 000 pers som får vänta på sina PS5:or ENBART på grund av att Webhallen har gjort ett extremt dåligt jobb med förhandsbokningen.
Så med det sagt, ja det kanske känns orättvist att vi som beställde från EG den 19/11 2020 får våra PS5:or tidigare än er som beställde från t.ex Webhallen den 6/7 2020. Men detta är INTE Sonys fel. Det är heller INTE Elgigantens fel. Det är ENBART Webhallens fel. Samma gäller er som beställt från MediaMarkt eller Inet, eller vart ni nu har beställt ifrån.

Är det någon ni ska skylla på så är det ER återförsäljare som har tagit emot fler förhandsbokningar än vad de får in exemplar.

Skriv svar