Har ni ett jul spel ?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Njae inte direkt men just nu kör jag genom Stick of Truth, såg att jag inte spelat det sen 2014. Sjukt roligt spel i synnerhet om man gillar South Park.

Annars är det en väntan på CP2077 såklart.

Spelade igen Stick of truth idag, fantastiskt roligt spel. Trodde jag verkligen inte när jag köpte det förra veckan.

Införskaffade nu Fractured But Whole. Sparar den till julledigheten. Hoppas den håller samma nivå.

Inaktiv

Jag brukar bli nostalgisk och sätta mig och spela Super Mario Bros 3 runt jul om jag får chansen eftersom jag fick det spelet med min första NES julen 1992

Medlem

Legend of zelda 3 a link to the past brukar jag alltid varva en gång per år vid julen.

Medlem

Brukar bli euro truck simulator 2 mp med deras wintermod

Medlem

Spelet man fick i julstrumpan 😎
Håller på den traditionen. Brukar få årets AC av frugan i julklapp, hoppas den traditionen håller i sig!

Medlem

mitt spel ifrån julen vart mussepigg på supernintendo! annars har jag inget minne utav något "spel" ifrån julen mest av mina minnen är praccar i cs

Vet inte varför men får alltid abstinens efter taktiska spel runt jul. Kanske för att det är så mycket roddande och man vill sysselsätta hjärnan med annat än pynt,bakning och julklappsångest.

Så brukar lira X-Com, Blood Bowl 2 och något Civ.

Zelda ALTTP och och SMB är andra spel som känns jul för mig.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av KoP:

James Pond 2.

Haha just det ja, det var ett tag sen. Minns att det var rätt kul.

It's not a lake, it's an ocean

Inget som hängt med i decennier. Jag brukade klämma Ice Cap Zone i Sonic 3, men på senare år har jag återvänt till Rise of the Tomb Raider (Sibirien, ni vet). Och sedan jag fick barn blir det mest så att jag har förhoppningar om vad jag ska spela varefter det inte blir någonting alls. Får se i år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vi brukar alltid spendera dan före dan hos mina svärföräldrar, alla "barn" med respektive är mellan 20 och 30, så då hör det till att vi tar med Switchen och lirar Mario Kart och Smash Bros i vardagsrummet med lösgodis och starkglögg. Inte så ofta man spelar dem nu för tiden då vi knappt haft något folk på besök sen förra vintern, men till jul ska de fram!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Brukar köra igenom Mass Effect trilogin under Julen, men med tanke på att det kommer en remake i början på 2021 så blir det nog Cyberpunk och Valhalla för hela slanten denna jul.

Medlem

Brukar bränna igenom max payne 1 årlIgen runt jul, atmosfären i det spelet dör aldrig.
Denna jul lär det dock bli cyberpunk 2077 för fulla puckar, vem vet, kanske en ny tradition kopplat till det spelet.

Medlem

Kanske blir Mario Party på switchen på julafton nu när vi kan köra hela familjen Julfirandet blir hemma med typ mjukisbrallor/pyjamas/one piece kanske tom PIZZA middag orka VM


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

"Blood", "UT2003" och "Tomb Raider Anniversary" brukar det bli. Nu gissar jag på en hel del "Cyb
erpunk 2077"


signatur

War, War never changes...

Avstängd

Jag spelade ett helt underbart spel online förra helgen. Man startade som genetisk svensk 2043 och hade blivit minoritet i sitt eget land. Muslimerna ägde den så kallade demokratin på ren majoritet och man levde i de norrländska bygderna. Det var ett gerillaspel.

Först behövde man ta tillbaka byggderna och hjälpa motståndsrörelsen att bygga en ny stat, sen var huvuduppdraget att sänka Stockholm.

Bästa jag spelat på länge. Såna spel borde få budget.

Medlem

Lirar War Thunder som vanligt

Medlem

Av någon anledning blev det som en tradition att dagen innan julafton riva igång Tony Hawk’s Pro Skater 4. Detta började i tonåren och fortsatte många år.

Utöver det, tradition att varva Zelda OoT en gång om året, började för ca 15-20 år sen och håller i än (numera 3DS-versionen). Sammanfaller ibland med julledighet och semester 🙂

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag spelade ett helt underbart spel online förra helgen. Man startade som genetisk svensk 2043 och hade blivit minoritet i sitt eget land. Muslimerna ägde den så kallade demokratin på ren majoritet och man levde i de norrländska bygderna. Det var ett gerillaspel.

Först behövde man ta tillbaka byggderna och hjälpa motståndsrörelsen att bygga en ny stat, sen var huvuduppdraget att sänka Stockholm.

Bästa jag spelat på länge. Såna spel borde få budget.

vad är det för spel? påminner mig om irl. välgjort?

Medlem

Jag har inget speciellt julspel, men Winter Crash i Call of Duty 4 hade härlig julstämning.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Skulle vilja spela Odyssey och Valhalla men har inte haft råd o skaffa dom.

Ubisoft har ju som alla andra nuförtiden en prenumerationstjänst där både Odyssey och Valhalla ingår, kostar runt 130kr för en månad om jag inte missminner mig (skaffade just för att jag var sugen på att testa Valhalla utan att behöva köpa spelet)

Medlem

Just på julafton brukar jag köra en runda Infectonator Christmas Edition, det är ungefär vad jag hinner med.

Jag blir lätt nostalgisk runt jul, så händer väl att man kör lite äldre spel i juletider - Duke3D (Nuclear Winter), Skyroads, Pagan, Day of the Tentacle mfl


signatur

no remorse

Medlem
Medlem
Skrivet av Stripe:

För att?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Brukar köra igenom Limbo, INSIDE, GRIS m.m.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Final Fantasy VII och IX. Min bror fick dem i julklapp 1997 och 2000 och vi spelade dem så fruktansvärt intensivt under de två julloven. Det är dessutom mina två absoluta favoritspel och är otroligt mysiga, så det finns inget bättre att spela till jul än dem.

Medlem
Skrivet av smuts:

För att?

Mest en nostalgigrej från när jag var ung och spelade. Minns att det var julpyntat i större städer o så också. Inget större än så.

Medlem

Shenmue när det är jul i spelet är så mysigt <3 Spelades under ett jullov för längesedan och tänker ofta på spelet fortfarande.

Medlem

Borderlands 2, mini-DLC:t Mercenary Day blir det ibland.

Medlem

Kul fråga! Har själv reflekterat en hel del över detta då jag ända sedan julen 2011 alltid, med betoning på alltid återvänder till Skyrim vid jul. Det slår banne mig aldrig fel. Det är något visst med själva miljön tror jag som gör att det känns så bra att spela det vid juletid. Det har gått så långt nu så att även min sambo de senaste åren har joinat. Det har blivit vår egna lilla tradition och speciellt viktig har den blivit denna jul. Sambon jobbar på IVA och som ni nog förstår har, medans våra liv varit piss så har hennes arbete varit ett rent helvete...Hon har dock på något mirakulöst sätt lyckats få ledigt en hel vecka från 23.e december och ganska snabbt tog vi där beslutet att för första gången någonsin fira jul ensamma...Hon orkar helt enkelt inte med den stress som julen innebär just nu och jag förstår henne. Så hennes önskan nu är att vi mer eller mindre bara ska spendera veckan i soffan iförda mjukiskläder, brasa i öppna spisen och spela Skyrim....Kommer bli en annorlunda, men också helt underbar jul.

Medlem

Ocarina of Time. Minns att det släpptes i slutet av november och att jag hade varvat det på nyårsdagen. Så det blev en hel del spelat kring jul och sedan dess har jag alltid associerat det med jul.
Duke Nukem ger mig också lite jul vibbar av någon anledning 🤔 Kan det vara för "What are you waiting for, Christmas!?" Och/eller att Duke påminner lite om Bruce Willis i Die Hard? Som för övrigt är den bästa julfilmen tillsammans med Home Alone 1&2.

123
Skriv svar