PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Beställde också för upphämtning i butik men den 27/9. Hur ser du statusen på ordern?

Om du loggar in på MediaMarkt så kan du gå till Mitt konto. Överst på den sidan ser du senaste order. Klickar på den så ser du orderstatusen längst ned. På min står det bara Orderstatus: och sen ingenting. Antar att det är likadant på din?

Medlem

Min är bokad ca 12:30 den 19:e med expressfrakt till ombud och leverans den 7:e, ingen uppdatering inne på sidan där man söker med unikt Id och den står fortfarande som reserverad. Om den inte skulle skickas idag så den kommer imorgon så kommer jag gnälla så jag får tillbaka pengarna för min express frakt.

Medlem
Skrivet av NiclasB92:

Ni som beställde från EG den 19/11 runt klockan 12 och fick leveransbekräftelse igår kväll, hur går det med er leverans när ni ska spåra paketet. Jag fick leveransbekräftelse från EG kl 21:12 igår, sen fick jag bekräftelse från Bring kl. 21:21 på mail och 21:22 på sms. Därefter har det inte hänt någonting. När jag går in på länken för att spåra paketet så står det under senaste händelsen: "Meddelande om försändelse på väg via sms, 4 december 21:22." Därefter har det inte hänt någonting alls. Ingen information alls om vart paketet befinner sig. Börjar bli nervös att min PS5 har slarvats bort

Sedan jag skrev det citerade inlägget ovan så fick jag även igår eftermiddagen fakturan från Klarna, inatt kl. 00:07 så fick jag mitt digitala kvitto från EG, på mina sidor på EG så står ordern som "skickad", men när jag ska spåra paketet hos Bring så har det fortfarande inte hänt någonting idag 6/11 2020 kl 10:44. Det står fortfarande under senaste händelsen: "Meddelande om försändelse på väg via SMS".
Jag hoppas att det inte är något att oroa sig för, men man blir allt mer och mer nervös att paketet har slarvats bort Speciellt när EG har lovat att jag ska få paketet levererat till ombud imorgon. Som vissa skriver så hoppas jag (om inga uppdateringar sker via spårningsnumret) att det bara har skett någon form av bugg och att jag får ett magiskt sms utifrån ingenstans imorgon om att paketet har levererats till ombud.

Medlem
Skrivet av Popski:

Om du loggar in på MediaMarkt så kan du gå till Mitt konto. Överst på den sidan ser du senaste order. Klickar på den så ser du orderstatusen längst ned. På min står det bara Orderstatus: och sen ingenting. Antar att det är likadant på din?

Bokade du PS5 disc-edition på Mediamarkt innan den 20/9 har du leverans innan nyår under förutsättningen att kösystemet funkar som det ska. På min bokning står det leverans påbörjad och jag bokade innan den 20/9. Enda beskedet jag har fått är att jag ska få min i december.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Bokade du PS5 disc-edition på Mediamarkt innan den 20/9 har du leverans innan nyår under förutsättningen att kösystemet funkar som det ska. På min bokning står det leverans påbörjad och jag bokade innan den 20/9. Enda beskedet jag har fått är att jag ska få min i december.

Jag bokade i oktober och det var varianten med skivläsare.

Medlem
Skrivet av Hadji:

När jag ringde kundservice 20/11-2020 och fråga ifall jag verkligen lyckades få igenom beställning skickade de automatiskt ett digitalt kvitto till mig efter samtalet utan att jag fråga, sen fick jag ett till när den skickades. Men jag fick ingen unik id på det nya kvittot

Jag kontaktade kundtjänst för två veckor sedan och bad dom skicka mig kvitton på konsolerna och fick dom direkt på mailen. Skulle enligt henne dock skickas den 7:e december.


signatur
Medlem
Skrivet av Popski:

Jag bokade i oktober och det var varianten med skivläsare.

Då kan du räkna med att få den någon gång i början på nästa år. Decemberleveransen är bekräftad men jag är inte säker på att Mediamarkt känner till när de får leverans efter det. Kan bli leverans i januari eller februari. Kan bli senare också.

Jag noterade att det inte gick att logga in på mina sidor på Mediamarkt idag.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av NiclasB92:

Sedan jag skrev det citerade inlägget ovan så fick jag även igår eftermiddagen fakturan från Klarna, inatt kl. 00:07 så fick jag mitt digitala kvitto från EG, på mina sidor på EG så står ordern som "skickad", men när jag ska spåra paketet hos Bring så har det fortfarande inte hänt någonting idag 6/11 2020 kl 10:44. Det står fortfarande under senaste händelsen: "Meddelande om försändelse på väg via SMS".
Jag hoppas att det inte är något att oroa sig för, men man blir allt mer och mer nervös att paketet har slarvats bort Speciellt när EG har lovat att jag ska få paketet levererat till ombud imorgon. Som vissa skriver så hoppas jag (om inga uppdateringar sker via spårningsnumret) att det bara har skett någon form av bugg och att jag får ett magiskt sms utifrån ingenstans imorgon om att paketet har levererats till ombud.

Det var samma för mig. Min blev markerad som skickad på fredagen men hände ingenting under hela helgen. På söndagskväll fick Bring paketet och på måndag hade jag konsolen. Tror inte du behöver oroa dig


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Nej, det här känns inte bra alls. De flesta verkar ha fått leveransinfo och att den ska levereras imorgon. Det är helt omöjligt att få den levererad imorgon om man inte fått någon info vid det här laget. Kundtjänst på Felgiganten sa vid två tillfällen att jag skulle ha den imorgon och i princip garanterade mig det. Det känns som att det kommit in fler bokningar än antalet konsoler helt enkelt. Fan alltså, vad detta är frustrerande.

Medlem

Det jag blir lite sur eller snarare frustrerad över är att jag beställde 19:e klockan 12.15 och ändå är det folk som har beställt efter mig vid senare tidpunkt men som har fått kolli osv från EG. Och jag pratade senast med en tjej på kundtjänst som frågade om mitt ordernummer och efter jag gav henne de så fick ja ett snabbt och enkelt svar "den kommer på måndag" Det kan ju hända att det kommer ikväll så ni som inte heller fått någon mer information förutom att det kommer måndag håll ut, de ser ändå ljust ut för oss än för en del andra

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Nej, det här känns inte bra alls. De flesta verkar ha fått leveransinfo och att den ska levereras imorgon. Det är helt omöjligt att få den levererad imorgon om man inte fått någon info vid det här laget. Kundtjänst på Felgiganten sa vid två tillfällen att jag skulle ha den imorgon och i princip garanterade mig det. Det känns som att det kommit in fler bokningar än antalet konsoler helt enkelt. Fan alltså, vad detta är frustrerande.

Vi är i samma sits. Jag tror vi får hålla ut tills imorgon innan vi börjar panika. Jag är i grunden en pessimist så det är ett gott tecken att jag ännu inte är för orolig

Medlem

Är det fortfarande någon som går med två konsoller är jag mer än villig att ta över en. Börjar ge upp för mer släpp. Så finns det någon vänlig själ där ute hade jag vart evigt tacksam. Följt denna tråd i flera veckor nu utan framgång.

Skicka pm

Medlem
Skrivet av Dajno_c:

Det jag blir lite sur eller snarare frustrerad över är att jag beställde 19:e klockan 12.15 och ändå är det folk som har beställt efter mig vid senare tidpunkt men som har fått kolli osv från EG. Och jag pratade senast med en tjej på kundtjänst som frågade om mitt ordernummer och efter jag gav henne de så fick ja ett snabbt och enkelt svar "den kommer på måndag" Det kan ju hända att det kommer ikväll så ni som inte heller fått någon mer information förutom att det kommer måndag håll ut, de ser ändå ljust ut för oss än för en del andra

Jag misstänker att kösystemen inte funkar som det är sagt. Vi har Webhallen och Elgiganten och säkert några till som bevisligen felat i sina kösystem.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag misstänker att kösystemen inte funkar som det är sagt. Vi har Webhallen och Elgiganten och säkert några till som bevisligen felat i sina kösystem.

Jo sant men nu litar ja faktiskt på svaret jag fick av kundtjänst(vilket jag inte brukar göra haha) Men jag tror efter jag gav henne ordernummer så borde hon ha sagt till om jag inte får den. Men vi får se den här veckan hur det blir. Fick svar att de kommer måndag, men som sagt skulle inte slita av mig allt hår om de kommer tisdag eller onsdag

Medlem
Skrivet av Kris:

Bokade du PS5 disc-edition på Mediamarkt innan den 20/9 har du leverans innan nyår under förutsättningen att kösystemet funkar som det ska. På min bokning står det leverans påbörjad och jag bokade innan den 20/9. Enda beskedet jag har fått är att jag ska få min i december.

Vart ser du det? Jag bokade 18/9 och har fått mail om preliminär leverans i december men inte ngn leverans påbörjad?

Medlem

Fick mail från Elgigantens nu 13.05, min order skickas idag! 🙂

Medlem
Skrivet av Meb81:

Fick mail från Elgigantens nu 13.05, min order skickas idag! 🙂

Vad kul 👍 beställde du disc med express? Fan jag har inte hört ett knyst från EG

Medlem
Skrivet av Meb81:

Fick mail från Elgigantens nu 13.05, min order skickas idag! 🙂

Najs! Glad för din skull och för att det händer något idag. Hoppet kanske inte är över trots allt!

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Vad kul 👍 beställde du disc med express? Fan jag har inte hört ett knyst från EG

Skrivet av Chrizkillah:

Najs! Glad för din skull och för att det händer något idag. Hoppet kanske inte är över trots allt!

Expressfrakt hemleverans

Medlem

Då kanske det ändå ser ljust ut för oss också som inte fått någon information

Medlem
Skrivet av Lind:

Hade inte tänkt köpa en PS5 till release men när det närmade sig release så ökade hypen som vanligt o jag hade episk tur o lyckades köpa en Disc versionen från Elgiganten vid 13 tiden. Fick sms igår fredag vid 2030 att paket var på gång. Idag vid 1030 dök den upp vid mitt utlämningsställe. Trist för alla som har förhandsbokningar sen länge från säljare som bara fortsatte ta emot bokningar utan någon tanke på hur många exemplar de skulle få in. Sen tycker jag inte direkt lösningen som elgiganten etc hade där de släpper till försäljning vid en viss tid är smart då deras sidor i allmänhet inte pallar och bots etc bara köper allt. Förhandsbokning o kösystem ftw men med moderation på hur många man tar in så klart, eller iaf klar info om köplats.

Grattis.
Trots allt känns det som EG hemliga släppet gick till folk som ville ha dem snarare än scalpers. En lite tröst ändå till oss som bokat sedan många månader/år och blivit utan.

Medlem
Skrivet av Pete08:

Efter att jag åkte iväg men frugan och att äta Julbord med sonen och hans respective, han jag få ett SMS om hem leverans tid.
20201207 17:00 - 22:00
Klart man är nu hyppad för Måndag som aldrig för

Ps.
PS5 Disk Ed.
Beställt från EG 20201119 13:xx
beställning inkommer 20201207

https://i.imgur.com/3t4RFem.jpg

Kan du inte skicka hela länken så kanske man kan styra om den till en annan leveransadress

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag misstänker att kösystemen inte funkar som det är sagt. Vi har Webhallen och Elgiganten och säkert några till som bevisligen felat i sina kösystem.

Enda felet med Webhallens kösystem är väl att kön är alldeles för lång. Ingen har väl fått dem i fel ordning vad vi känner till?

Webhallens bokningssystem känns lite som min upplevelse att beställa pizza på nyårsdagen.
Ett år ringde jag runt till olika pizzor som alla svarade att det var 1h+ väntetid tills jag till sist kom till en som svarade 15-20 minuter. När jag väl kom dit så sa de kön var 1,5h, men de menade på att om de skulle svarat de i telefon så hade ingen beställt.
Känns lite samma här. WH måste insett att deras förbokningar bara skulle täcka 1% av tilldelningen och stoppat.
Eller vågar någon gissa hur många beställningar vs tilldelade som WH fått innan release?
Bevisligen färre än Inet som klarade av alla beställningar t.om. April 2020 medan WH är på Okt 2019.

Medlem

Det som jag inte riktigt förstår är varför butikerna får dem olika tider om det nu är Nordisk Film som sköter hela distrubtionen.
WH pratade ju om en December leverans som de istället fick i slutet av November. Och EG fick uppbarligen sin leverans den här veckan.

Det jag menar är att om EG nu fått massa enheter så borde även Inet och de andra fått, men så fungerar det alltså inte.
Vissa ÅF har inte fått några alls ännu (t.ex. Kjell o Company och ICA Maxi)

Medlem
Skrivet av e3henri:

Det som jag inte riktigt förstår är varför butikerna får dem olika tider om det nu är Nordisk Film som sköter hela distrubtionen.
WH pratade ju om en December leverans som de istället fick i slutet av November. Och EG fick uppbarligen sin leverans den här veckan.

Det jag menar är att om EG nu fått massa enheter så borde även Inet och de andra fått, men så fungerar det alltså inte.
Vissa ÅF har inte fått några alls ännu (t.ex. Kjell o Company och ICA Maxi)

Antalet enheter de får är väl både beroende på förhandling mellan ÅF och Dist, samt storlek på elektronikkedjan (samt lager etc).

Jag skulle påstå att t.ex. EG är större kedja med större förhandlingsförmåga att de kan försäkra sig om fler enheter än t.ex. Webhallen eller Inet per leverans.

Jag skulle också gissa på att Distr. (Nordisk Film) öronmärker beställningarna från Sony med vilka batchar går till vilken ÅF, så när Nordisk Film i sig får en batch så vet dem till vem de ska skicka den batchen vidare. Det är inte så att om Nordisk Film får 10.000 ex så delar de upp det jämnt mellan alla ÅF, utan snarare i vilken köordning ÅF har beställt och antal.
Om Elgiganten får 1 vecka senare än Webhallen så betyder det att Webhallen var näst på tur att få den batch som Nordisk Film får och efter det Elgiganten.

Medlem

Jag fick sms och mail om att bring tagit emot info om leverans för 15 minuter sen!
Beställde 12:14 och valde expressleverans till postombud.

Medlem
Skrivet av Geistman:

Jag fick sms och mail om att bring tagit emot info om leverans för 15 minuter sen!
Beställde 12:14 och valde expressleverans till postombud.

Då får man vara glada för eran skull om man inte får nåt, har också beställt 19/11 vid 12.23 från EG men har inte hört något sen dess förutom att ja kontaktat KT för 2 veckor sen och de sa att ja kommer få mitt 7/12 som står på digitala kvittot.

Medlem

Känns konstigt att jag har den 9/12 på mitt kvitto då min beställning gick igenom kl 12.07 och jag tog express med.
Har inte hört ett skit heller

Skrivet av Popski:

Om du loggar in på MediaMarkt så kan du gå till Mitt konto. Överst på den sidan ser du senaste order. Klickar på den så ser du orderstatusen längst ned. På min står det bara Orderstatus: och sen ingenting. Antar att det är likadant på din?

Hmm, försöker logga in men verkar inte ha en användare. Måste ha tagit snabb-kassan vid bokningen 😪

Medlem
Skrivet av e3henri:

Enda felet med Webhallens kösystem är väl att kön är alldeles för lång. Ingen har väl fått dem i fel ordning vad vi känner till? ............

Bokat från WH 2019-10-14 för upphämtning i butik. Ingen uppdatering än så länge.
Finns många exempel både på Sweclockers och i bekantskapskretsen (5st) på folk som bokat 19,22,24,26 Oktober -19 som fått hämta ut sina för över en vecka sen.
Samt de som bokat 8,12,13,14 (som jag) som fortfarande väntar. Kundtjänst är noll behjälpliga.

Så att deras kö inte funkar är nog utan tvivel...

Skriv svar