Har ni ett jul spel ?

Medlem

Har blivit lite av en tradition att sitta med Christmas Nights ett par gånger i December och Sonic Adventure DX natten till julafton.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Kul fråga! Har själv reflekterat en hel del över detta då jag ända sedan julen 2011 alltid, med betoning på alltid återvänder till Skyrim vid jul. Det slår banne mig aldrig fel. Det är något visst med själva miljön tror jag som gör att det känns så bra att spela det vid juletid. Det har gått så långt nu så att även min sambo de senaste åren har joinat. Det har blivit vår egna lilla tradition och speciellt viktig har den blivit denna jul. Sambon jobbar på IVA och som ni nog förstår har, medans våra liv varit piss så har hennes arbete varit ett rent helvete...Hon har dock på något mirakulöst sätt lyckats få ledigt en hel vecka från 23.e december och ganska snabbt tog vi där beslutet att för första gången någonsin fira jul ensamma...Hon orkar helt enkelt inte med den stress som julen innebär just nu och jag förstår henne. Så hennes önskan nu är att vi mer eller mindre bara ska spendera veckan i soffan iförda mjukiskläder, brasa i öppna spisen och spela Skyrim....Kommer bli en annorlunda, men också helt underbar jul.

Hoppas att ni får en riktigt skön jul! Låter faktiskt riktigt mysigt!

Medlem

Christmas Lemmings såklart
Och, hur är Lemmings inte ett spel längre?!
Kan ju vara det bästa som hänt.
Måste ju vara busenkelt att göra ett nytt Lemmings-Switch som tar världen med storm!
Ajaa, hade galet kul med det på Amiga 500 back in the days, hoppas det kommer tebax nån gång!

Medlem

Förr i tiden önskade jag mig alltid spel i julklapp, så julloven har alltid starka minnen av god mat och dryck, mjukisar och sitta och spela hela dagarna med mina syskon. Bland de bästa minnen jag har från uppväxten

På senare år har jag försökt hitta tillbaka till den känslan så gott jag kan, då med att ta igen äventyrsspel jag missat.
Började för några år sen med Tomb Raider re-maken. Sedan dess har det blivit resterande två i serien, Uncharted 4, Luigi's Mansion 3 samt God of War.

Finns en risk att julen tillbringas med Cyberpunk, men det ligger ett litet sug efter Pikmin 3 till Switch (känns mer juligt med Nintendo alltså)
Alternativt halar jag fram min Gamecube eller PS1 och spelar om Metal Gear Solid för 297:e gången

Medlem

World Of Tanks.

Annars ska jag och sambon köra igenom Wastelands 3 samt lira Grounded.

Ah visst ja..det där cyberspelet som släpps nästa vecka med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av greb1989:

Kul fråga! Har själv reflekterat en hel del över detta då jag ända sedan julen 2011 alltid, med betoning på alltid återvänder till Skyrim vid jul. Det slår banne mig aldrig fel. Det är något visst med själva miljön tror jag som gör att det känns så bra att spela det vid juletid. Det har gått så långt nu så att även min sambo de senaste åren har joinat. Det har blivit vår egna lilla tradition och speciellt viktig har den blivit denna jul. Sambon jobbar på IVA och som ni nog förstår har, medans våra liv varit piss så har hennes arbete varit ett rent helvete...Hon har dock på något mirakulöst sätt lyckats få ledigt en hel vecka från 23.e december och ganska snabbt tog vi där beslutet att för första gången någonsin fira jul ensamma...Hon orkar helt enkelt inte med den stress som julen innebär just nu och jag förstår henne. Så hennes önskan nu är att vi mer eller mindre bara ska spendera veckan i soffan iförda mjukiskläder, brasa i öppna spisen och spela Skyrim....Kommer bli en annorlunda, men också helt underbar jul.

Hoppas ni får en riktigt trevlig och stressfri Jul! Hälsa henne att hon gör ett riktigt bra jobb, min respekt för sjukvården är enorm. Hoppas hon hinner ta igen sig och varva ner, förtjänar hon!

Medlem

Jag har spelat igenom The Last of Us de tre senaste julledigheterna. Men jag vet inte om det blir av i år. Tvåan kastar liksom sin skugga över ettan och får det att känns mycket mörkare och dystrare. Och på julen vill man trots allt vara glad.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har inte riktigt något julspel men i både GTA och RDR2 online så brukar det ju vara snö-events runt jul, i år blir det nog att hoppa in i RDR2 lite med sambon och rida runt i snön. SW: The old Republic har också varit rätt mysigt kring jul med Life Day-firande etc.

Ett jävligt snömysigt och lite juligt spelminne jag har är från demot av Anachronox där man är i någon snöig liten alp-aktig stad och letar något monster (som jag minns det), inte spelat sen dess men har riktigt mysiga minnen därifrån.
https://www.youtube.com/watch?v=lSSQwrD2IYw

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av strangelove:

Shenmue när det är jul i spelet är så mysigt <3 Spelades under ett jullov för längesedan och tänker ofta på spelet fortfarande.

https://www.youtube.com/watch?v=AFP1OYHGLtA

Detta brukade jag lira på min Dreamcast i ganska många år. Så fridfullt och meditativt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har blivit lite av en tradition att sitta med Christmas Nights ett par gånger i December och Sonic Adventure DX natten till julafton.

Måste installera Nights på Steam. Hade glömt bort att jag fick det grattis vid Segas 60 år jubileum för någon månad sen. Ska bli kul köpte aldrig någon Saturn när de begav sig, hade inte råd på den tiden, så man har några spel att ta igen

Medlem

Brukar bli GTA Online. Rätt så trevligt!


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

När jag fortfarande hade en fullt fungerande dator brukade jag alltid logga in på RS3, OSRS och WoW för att ta del av alla högtidsevent. Otroligt mysig stämning.

Kom precis på att det borde finnas högtidsevent i The Elder Scrolls Online också. Det har jag ju faktiskt tillgång till via Game Pass. Det får kollas upp, om inte Cyberpunk stjäl allt fokus. Finns en risk för det.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Christmas Lemmings såklart
Och, hur är Lemmings inte ett spel längre?!
Kan ju vara det bästa som hänt.
Måste ju vara busenkelt att göra ett nytt Lemmings-Switch som tar världen med storm!
Ajaa, hade galet kul med det på Amiga 500 back in the days, hoppas det kommer tebax nån gång!

Careful what you wish for

Lemmings F2P till mobilen med massa ingame-valuta och dynga -> Lemmings - Puzzle Adventure på Google Play


signatur

no remorse

Medlem

Hade önskat köra Demon Souls på PS5. Det loppet är kört. Annars om man får tag i en Xbox series X och Assassin's creed Valhalla. Nån vecka till att hålla koll

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Careful what you wish for

Lemmings F2P till mobilen med massa ingame-valuta och dynga -> Lemmings - Puzzle Adventure på Google Play

Urk... Vad hemskt det såg ut.

Medlem

Har spammat denna tråd ett tag nu😀 men kom på ett till, remaken på Castle of Illusion. Riktigt nice att spela till jul.

Medlem

Har inget särskilt spel jag brukar köra i jultider, men kom på att Blue Stinger och Shenmue är lite juliga.

Medlem

Får bli The Settlers 2: 10th Anniversary i år igen.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Kotor, Fick det i födelsedagspresent 2003. Det släpptes 5:e December så en dag för sent. Hursom så blev det ett julspel för mig då jag spelade det hela julhelgen också..vilka minnen!

Skrivet av WonderBoy:

När jag fortfarande hade en fullt fungerande dator brukade jag alltid logga in på RS3, OSRS och WoW för att ta del av alla högtidsevent. Otroligt mysig stämning.

Kom precis på att det borde finnas högtidsevent i The Elder Scrolls Online också. Det har jag ju faktiskt tillgång till via Game Pass. Det får kollas upp, om inte Cyberpunk stjäl allt fokus. Finns en risk för det.

Edit: Blev lite sugen på att testa Eso igen. Såg att det kostade 6.99 Euro nu fram tills 8:e Dec om du blir sugen på att köpa på till pc.

Inaktiv

Tänkte prova att rida runt i norra delen av Red Dead 2 med en fackla.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tänkte prova att rida runt i norra delen av Red Dead 2 med en fackla.

Tips: Precis kring jul brukar det vara snö i hela världen i onlinedelen av spelet iaf.
Saint Denis ser väldigt julmysigt ut i snöig natt.

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Tips: Precis kring jul brukar det vara snö i hela världen i onlinedelen av spelet iaf.
Saint Denis ser väldigt julmysigt ut i snöig natt.

Åhåå, hoppades på det då de kör samma grej i GTA5. Föredrar ju RDO dock.

Medlem

Av tradition, inte varje jul men många: ett parti Colonization. Originalet. Ser lite förbryllande ut inledningsvis med 320x200 eller vad det kan vara på en 30" skärm men jag vänjer mig. Man kan roa sig med att försöka mäta pixlarna med linjal.

It's not a lake, it's an ocean

Pinsamt att jag glömde det spel jag spelat på många jular som tonåring: Christmas Nights. Jag minns att den interna klockan i min Saturn fick konsolen att önska god jul. Jag fattade inte. Hur kunde den veta det, liksom?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Åhåå, hoppades på det då de kör samma grej i GTA5. Föredrar ju RDO dock.

Blir nog att kopiera förslaget för mig med. Kanske till och med bjuder in någon kompis att köra online fastän jag bara spelat där ca 2h.
Kan vara bra att få in någon timme i spelet då jag precis passerat 50% av storyn efter lanseringen 2018...

123
Skriv svar