PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Shadee:

Börjar det lätta i köerna till PS5 nu alltså? Att det ska vara brist till mars även för de som förbokade för länge sedan är bara bullshit eller för att öka försäljning och mata folks FOMO?

Det är väl bara Elgiganten som kön lättar i? Och deras kö var minimal p.g.a. att de bara släppte bokningar för det antal apparater som de hade täckning för.

Medlem
Skrivet av Kooaala:

Bokat från WH 2019-10-14 för upphämtning i butik. Ingen uppdatering än så länge.
Finns många exempel både på Sweclockers och i bekantskapskretsen (5st) på folk som bokat 19,22,24,26 Oktober -19 som fått hämta ut sina för över en vecka sen.
Samt de som bokat 8,12,13,14 (som jag) som fortfarande väntar. Kundtjänst är noll behjälpliga.

Så att deras kö inte funkar är nog utan tvivel...

Deras kö funkar utan tvekan inte. Helt obegripligt hur de kan låta folk gå före. Bokade min 2019-10-09 och blev lovad en enhet i December. Kundtjänsten har hittills varit helt oförmögna att svara på mina frågor. Kommer dock inte sluta förpesta dem tills jag har ett svar på vad som hänt och vad de kan göra åt det.

Skribent
Skrivet av Popski:

Det är väl bara Elgiganten som kön lättar i? Och deras kö var minimal p.g.a. att de bara släppte bokningar för det antal apparater som de hade täckning för.

Ok. Följer inte tråden, men hoppar in och läser senaste 5-10 inläggen ibland och från dem verkade det som att köerna var på väg att släppa.

Medlem

Nu jäklar händer det grejer!

Medlem

Fick mail från Bring och Elgiganten att min PS5 är på väg. Den digitala har jag haft sen 20/11. Är sjukt nöjd och hoppas att den med Bluray funkar lika bra och är tyst.

Medlem

Kul att så många fått mail nu, tagga!!!

Medlem

Sitter som klistrad vid telefonen nu.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Jag har också fått leveransbesked.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Fick mail från Bring och Elgiganten att min PS5 är på väg. Den digitala har jag haft sen 20/11. Är sjukt nöjd och hoppas att den med Bluray funkar lika bra och är tyst.

Jag beställde från elgiganten 19/11 kl 12 och det står reserverat men det står att jag ska få d3n senast 8/12 men än så har jag inte fått någon ändring på beställningen fast att dom sa när jag ringde in i fredags att dom ska skicka ut typ tusen stycken efter helgen.. hoppas min kommer till det datumet och inte försenat

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag har också fått leveransbesked.

Vart har du beställt ifrån?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ok. Följer inte tråden, men hoppar in och läser senaste 5-10 inläggen ibland och från dem verkade det som att köerna var på väg att släppa.

Elgiganten skriver nu på sin hemsida "Helt slut, inga bekräftade leveranser". Även WH skrev väl i sitt forum att december-leveransen kom tidigt och att de inte hade några fler leveranser på väg in, så nu är det nog 2021 som gäller.

Komplett skickade ut sina 2 tilldelade exemplar den 19:e, en av varje sort. Sen får de inget förrens i mars nästa år.

Medlem
Skrivet av Dibo:

Vart har du beställt ifrån?

EG, strax efter 12 den 19/11 med skivläsare.

Medlem
Skrivet av omgponies:

EG, strax efter 12 den 19/11 med skivläsare.

Jag beställde samma tid men en digital men inte fårr nått

Medlem
Skrivet av Dibo:

Jag beställde samma tid men en digital men inte fårr nått

Sitter i samma båt som du. Jag beställde också digital men har inte hört nåt. Skulle gärna vilja veta i vilken ordning EG hanterar utskicken

Medlem

Har för mig att det stod när man köpte på Elgiganten att dom fick in digitala den 7 å den med skiva den 4?

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Sitter i samma båt som du. Jag beställde också digital men har inte hört nåt. Skulle gärna vilja veta i vilken ordning EG hanterar utskicken

Om jag inte får nått idag så ska jag ringa in imorgon. För jag har beställt expressleverans också och ändå så har jag inte fått nått än. Men ser andra på olika forum som har beställt 13 tiden och vissa har fått besked och vissa har fått konsolen. Och det säger dom kö sortering .. man blir lite irriterad

Medlem

Beställde kl 13:48 19/11. Disk version, inte hört nått ännu heller. Sitter som på nålar och väntar ivrigt!

Edit: Har leveransdatum 7 December samt expressfrakt

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Sitter i samma båt som du. Jag beställde också digital men har inte hört nåt. Skulle gärna vilja veta i vilken ordning EG hanterar utskicken

Vad har du för leveransdatum när du söker med ditt unika id? Om du har exempelvis 8/12 eller 9/12 så känns det inte omöjligt att de skickar ut imorgon eller på tisdag.

Av alla kommentarer jag sett här på forumet och några andra forum så har det i princip bara varit SE och inte digital som skickats med den senaste vågen dessutom många med expressfrakt (även om jag i samband med denna release tror att EGs expressfrakt bara är bullsh*t). Det känns ju ändå rätt rimligt att de har de digitala på en separat pall för utkörning. Håll ut, det kommer ska ni se! Jag fick ett livstecken idag vid 15 när jag trodde allt var hopplöst, men det kom tillslut vilket era också kommer göra.

Medlem

Jag sa ju igårkväll att ni skulle sitta stilla i båten 🙂 nu börjar de flesta ha fått sina mail om leveransbekräftelse (även jag då min kom vid 16 tiden) Ni som beställde digital kanske får vänta någon dag extra, det kan ju vara så att EG får dom först i morgon

Medlem
Skrivet av Dibo:

Om jag inte får nått idag så ska jag ringa in imorgon. För jag har beställt expressleverans också och ändå så har jag inte fått nått än. Men ser andra på olika forum som har beställt 13 tiden och vissa har fått besked och vissa har fått konsolen. Och det säger dom kö sortering .. man blir lite irriterad

Ja men samma här. Jag har vanlig frakt men borde fan hört nåt.
Dock kan det vara så att den digitala får EG in i lagret imorgon.

Medlem
Skrivet av Dibo:

Om jag inte får nått idag så ska jag ringa in imorgon. För jag har beställt expressleverans också och ändå så har jag inte fått nått än. Men ser andra på olika forum som har beställt 13 tiden och vissa har fått besked och vissa har fått konsolen. Och det säger dom kö sortering .. man blir lite irriterad

Det är ingen som påstått att EG har någon kösortering, om det är något som varit tydligt med släppet den 19e så är det att det inte spelat någon roll vilken frakt man valt och vilken tidpunkt beställningen gjordes.

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Vad har du för leveransdatum när du söker med ditt unika id? Om du har exempelvis 8/12 eller 9/12 så känns det inte omöjligt att de skickar ut imorgon eller på tisdag.

Av alla kommentarer jag sett här på forumet och några andra forum så har det i princip bara varit SE och inte digital som skickats med den senaste vågen dessutom många med expressfrakt (även om jag i samband med denna release tror att EGs expressfrakt bara är bullsh*t). Det känns ju ändå rätt rimligt att de har de digitala på en separat pall för utkörning. Håll ut, det kommer ska ni se! Jag fick ett livstecken idag vid 15 när jag trodde allt var hopplöst, men det kom tillslut vilket era också kommer göra.

Ja men det kan mkt väl vara så att den digital får EG först imorgon, men jag tror att det fanns någon här på forumet som har fått sin digitala skickad typ igår. Inget att göra än att vänta. Hoppas att få nåt från EG imorgon

Medlem

Min står under behandling beställde 12.00. men fick mail från Bring och EG idag. Har inte fått något unikt Idbhellee. Så bara strunta i det som står under min sida på EG. Beställde med ekonomi leverans då jag fick tag på en digital från Amazon som skickades direkt. Så det verkar inte göra någon skillnad om det inte finns i lager när man beställer.

Medlem

Fick precis detta. NU känns det som att man faktiskt kan slappna av lite!

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:14 - 556 52 JÖNKÖPING

Medlem

Ångrar nu att jag inte förbokade en Series X. När jag sen köpte en ny TV på Black Friday (LG CX) så känns den nu så bortkastad på en "gammal" konsoll Men verkar inte gå att ens ställa sig i kö längre någonstans... undrar hur länge man kommer behöva vänta i 2021 innan den går att få tag på. Blocket-priset just nu ser ut att hamna på runt 7000 kr (pratat med flera säljare), men av principskäl kommer jag inte ge mig in i sådana saker.

Medlem
Skrivet av Popski:

Stora rikstäckande butiker som Elgiganten får givetvis fler apparater än Nisses Spel & Karameller i Värnamo.

Just den butiken fick faktiskt 50 000 enheter, lustigt nog

Medlem
Skrivet av NiclasB92:

Du hade rätt i din kommentar. Efter 1,5 dag tystnad hände det äntligen något hos Bring. Nu uppdaterades spårningen 14:49 till "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." Äntligen händer det något igen

Underbart! Då blir det spelande i veckan 👍🏻😁🎮


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av e3henri:

Enda felet med Webhallens kösystem är väl att kön är alldeles för lång. Ingen har väl fått dem i fel ordning vad vi känner till?

Webhallens bokningssystem känns lite som min upplevelse att beställa pizza på nyårsdagen.
Ett år ringde jag runt till olika pizzor som alla svarade att det var 1h+ väntetid tills jag till sist kom till en som svarade 15-20 minuter. När jag väl kom dit så sa de kön var 1,5h, men de menade på att om de skulle svarat de i telefon så hade ingen beställt.
Känns lite samma här. WH måste insett att deras förbokningar bara skulle täcka 1% av tilldelningen och stoppat.
Eller vågar någon gissa hur många beställningar vs tilldelade som WH fått innan release?
Bevisligen färre än Inet som klarade av alla beställningar t.om. April 2020 medan WH är på Okt 2019.

Fin pizza anekdot. Jag beställde i december 2019 och väntar således fortfarande på min ”pizza”. Det enda jag tycker Webhallen gjort fel är att hålla inne med information.

Fel 1:
Redan den 23e April 2019 gick de ut med information om trycket på förhandsbokningar. https://www.mynewsdesk.com/se/webhallen/news/foerhandsbokning...

Problemet är att denna information skrev de aldrig på produktsidan så personer som jag som bokade 6 månader senare gick runt och inbillade oss att vi var ute i god tid istället för sent ute.

Fel 2:
När andra ÅF sen öppnade upp för förhandsbokning så säger fortfarande WH inget om läget. De väntar in i det sista (som att de på allvar trodde att de skulle få en tilldelning som täckte alla förhandsbokningar). Detta ledde till att många trodde att läget var lugnt när det var kört och därför inte bokade någon annanstans.

I övrigt har de skött allt bra tycker jag. Men jag måste säga att det var härligt när NetonNet sänkte priset på CX på BF så jag kunde avboka min på WH och köpa hos NoN istället. Så nu känner jag mig avreagerad och tillfreds.

Medlem

Olidlig väntan på besked.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Matthias:

Ångrar nu att jag inte förbokade en Series X. När jag sen köpte en ny TV på Black Friday (LG CX) så känns den nu så bortkastad på en "gammal" konsoll Men verkar inte gå att ens ställa sig i kö längre någonstans... undrar hur länge man kommer behöva vänta i 2021 innan den går att få tag på. Blocket-priset just nu ser ut att hamna på runt 7000 kr (pratat med flera säljare), men av principskäl kommer jag inte ge mig in i sådana saker.

Älskar min CX. Den får ju allt att se bra ut. Inget är bortkastat. Se en bra film eller serier och njut av uppskalningen på lastgen. Så får du fälla några glädjetårar när du tillsist får hem en nextgen. Den TVn kommer du ha glädje av länge. Tror förresten det blir många XSX till salu när fler PS5 levereras känns som många köpt XSX i väntan. Har du kollat ”gamepassdealen”? Vet att många som gjort det blivit lovande konsoler i januari.

Skriv svar