Xcom återuppstår

Medlem
Xcom återuppstår

Spännande.

Medlem

Tjohoooooooooo!

Bästa nyheten på länge... :heart:

EDIT: Måste nog ta tillbaka mitt tjohooande, läste inte längre än första raden... X-COM ska vara turnbaserad strategi/taktik och inte FPS. :evil:

Medlem
Medlem

"i nyversionen kämpar du mot de oidentifierade fienderna ur förstapersonsvy."

Hoppas att de inte gör ett nytt Bioshock av spelet. Kan bli svårt att få till den gamla sköna Xcom känslan i förstapersonsvy.
Jag hurrar inte än, måste se vad de gör med det hela innan jag hurrar eller gråter.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Lite slöseri på varumärket, kunde lika väl komma med något nytt istället. X-Com har nästan blivit synonymt med omgångsbaserade truppstrider.

Medlem

Och på senare tid har X-Com blivit synonymt med usla försök till remakes. Intet gott har kommit sedan Apocalypse.

Medlem

Haha. Kunde de inte döpt det till något annat och sluppit svärta ner X-com namnet? Aja var ju iofs inte oväntat att det skulle bli nått sånt här om de skulle gjort en nyversion.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Och på senare tid har X-Com blivit synonymt med usla försök till remakes. Intet gott har kommit sedan Apocalypse.

tyvärr är det du säger sant

Haha, snacka om att den här nyheten gjorde mig "WHOAHH YEAAHH" och sen "meh, crapshit" när jag läste att det ska bli fps. Crap! Crapshit! Damn! Gah.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Och på senare tid har X-Com blivit synonymt med usla försök till remakes. Intet gott har kommit sedan Apocalypse.

Håller med. Tyvärr svårt att bli intresserad av ett xcom-FPS. Knappast någon spännande eller unik värld som gjorde Xcom-spelen bra.


signatur

12:50. Press Return

Det ser vi framemot, thanks!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Forcie:

Och på senare tid har X-Com blivit synonymt med usla försök till remakes. Intet gott har kommit sedan Apocalypse.

Testa UFO:Afterlight

Medlem
Skrivet av Heavy:
Skrivet av Forcie:

Och på senare tid har X-Com blivit synonymt med usla försök till remakes. Intet gott har kommit sedan Apocalypse.

Testa UFO:Afterlight

Hela UFO serien är ju helt okey, men jämnfört med X-Com serien så är dem tyvärr värdelösa.

dock gillar jag UFO serien och köpte nyligen alla spelen för en fin och billig summa

Inaktiv

Har testat dom flest X-COM klonerna där ute och måste säga att då många är bra så mätar dom sig aldrig med orginalet.
Fick hela X-COM serien på Steam i en deal dom hade för 20kr och allt funkar felfritt.

Jag jag tror att denna "remake" eller vad man ska kalla det kan nog bli rätt trevlig så är jag ytterst tveksam att det kan slå orginalets stämmning som är i en klass för sig.

Medlem
Skrivet av Slaizt:

Har testat dom flest X-COM klonerna där ute och måste säga att då många är bra så mätar dom sig aldrig med orginalet.
Fick hela X-COM serien på Steam i en deal dom hade för 20kr och allt funkar felfritt.

Jag jag tror att denna "remake" eller vad man ska kalla det kan nog bli rätt trevlig så är jag ytterst tveksam att det kan slå orginalets stämmning som är i en klass för sig.

Om det varit en remake av Enemy Unknown/Ufo Defense så visst, nu blir det istället ett FPS som kan bli svårt att knyta till de tidigare spelen (är ju ingen direkt stark story i de tidigare spelen, är mer ett universum med varelser och teknologi de byggt upp). Nej tummen ner från mig tills vi får ett nytt turordningsbaserat spel.

/ LordDaimos

Medlem

Meh va besviken jag blev nu
Jag vill ha en värdig uppföljare, inte massa tyska skitwannabes !

PaZ
Medlem

Det positiva med nyheten är att det väcker förhoppningar om ett framtida X-Com spel i klassisk stil. Det är ju bättre att de gör något med franchisen än att de bara låter den ligga. Men jag kanske är en obotlig optimist när jag hoppas på något i stil med det nedlagda Genocide innan jag dör?

Medlem

Tyvärr låter det lite som om det bara blir ett dussinspel på det sättet :/

Men vem vet

Medlem

Spännande men det låter lite som om själva spelkonceptet har skenat iväg en aning. Men jag litar på Ken Levine som enligt egen utsaga var en stor X-COM fantast när det begav sig.

Medlem

Epic fail...

Läste rubriken, fick lite trångt i byxorna. Min hjärna ställde genast in sig på "nostalgi-mode".
Äntligen! en av spelvärlden bästa serier gör comeback på riktigt!

Trodde jag iaf.

och så läste jag artikeln...
PC och Xbox... FPS!!!...
Snyggt. Där dog mitt intresse direkt...

Kommer förmodligen bli ett mycket snyggt, linjärt, helt meningslöst mainstream-spel. konsollgenerationen kommer jubla...
gamer-generationen: gråta...

Gör gärna en klon, hoppas den säljer och att den blir bra.
Men kalla det för guds skull inte ett X:com spel!!!

Ja, jag minns att det släpptes en trailer från skaparna av xcom, minns inte när men det var ett riktigt bra tag sedan.
Där spelade man i ett fp läge. och ja, det verkade coolt.
Men det blev aldrig något.
Kan tänkas att det är detta de plockat upp.

Men,
X:com är taktik
X:com är forskning och utveckling
X:com är story.
X:com är INTE springa-runt-och-skjuta-på-allt-som-rör-sig-med-snygg-grafik-och-flashiga-effekter.

Snälla låt det vara så.

Kalla spelet för något annat...

//GT

Medlem

Är ju inte första gången X-com har gått ifrån det isometriska turbaserade läget. Men har ju inga större förhoppningar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

x-com som fps? jo det låter ju bra....:evil:

Medlem

Coolt, men jag måste wajna över webb-adressen. De skulle ju kört X.com. Så mycket häftigare och coolare och.. skithäftcoolt!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Undrar hur de tänkte där egentligen, finns nog inte en själ på denna jord som är ett fan av de gamla xcom spelen som är intresserad av en fps version.

Medlem

Turnbaserat spel är ju skit så tycker det är bra att dom gör nått nytt. Gör dom spelet lika bra som Bioshock är jag nöjd.

Medlem

Fyfan va kul! Fick ett återfall för någon månad sedan och började spela UFO: Extraterrestrials, bra skit alltså. Ser fram emot det här!

Medlem

Synd,, jag visste att det skulle komma ett nytt Xcom spel, men jag hade verkligen hoppats på en värdig uppföljare till orginalen.
Jag är inte ett dugg sugen på ännu ett FPS spel i mängden.. *gäsp*
Förhoppningsvis låter de oss åtminstone få ha kvar själva basbyggandet i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, snacka om att den här nyheten gjorde mig "WHOAHH YEAAHH" och sen "meh, crapshit" när jag läste att det ska bli fps. Crap! Crapshit! Damn! Gah.

*fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alltså de kan ju faktist göra ett skapligt FPS spel utav det. Om det blir mer i stil med ett FPS-RPG. Tänk ändå om du har kvar basbyggandet, forskandet och manufakturerande men bara gör om striderna till lite snabbare första person och att du då t.ex. fortfarande väljer din squad och utrustar dem i förväg med skydd, vapen, ammo, granater osv. precis som i gamla X-com. Sen så kan man t.ex. ge dem olika order i strid och beroende på deras färdigheter så passar de olika bra som olika saker.

Problemet är väl att det inte kommer bli så utan att det kommer bli en linjär korridorskjutare vilket givetvis är jävligt synd, tror nog att det blir en större hit om det skulle blivit något mer likt vad jag skrev ovan.

12
Skriv svar