Helgsnackis - Vilken plattform lirar du Cyberpunk 2077 på?

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Börja tröttna på pc efter att jag inte kan lira något spel utan microstutter och frame drops med mitt rtx 3090.. Immortals fenyx rising laggar till iblan avg 80fps med 20 fps low

Ac Vahalla samma sak där.

Heavens benchmark 4.0 fick jag runt 300 fps som högst och som lägst 9 fps

Stress testat kortet 3d marked och fick 99.3% i score

Fu mark körde ett stress testet i 30 min och låg som lägst 110 fps

Fattar inge n ting.. Man blir så less

Vad har du för processor?
Och vad kör du för PSU och vilket cert har den?

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad har du för processor?
Och vad kör du för PSU och vilket cert har den?

En i9 9900k och själva psu är en be quiet! Dark Power Pro 11 1200W platinum 80+

Medlem
Skrivet av induce:

Kan stämma in här. Tycker det fungerar kanonbra att bara koppla datorn direkt till TV:n 👌🏻

Samma här. Det är ju så klart inte lika smidigt som att bara starta en konsol, men det är absolut möjligt vid behov. Jag har som tur är tillräckligt kort avstånd för att dra en lång HDMI från min dator till vardagsrummet utan märkbara problem, vilket förenklar saken något.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Jhf:

Visst. De flesta i Sverige har väl det.

Dock kvarstår inputlagget. Ska man lägga 100+ timmar på ett spel så är det mer värt att ladda ner en patch på 5 minuter än att spela 100 timmar med inputlagg.

Helt okej att folk kör Stadia. Det finns ju även de som kör Opel.

Finns inget inputlag, dags att begrava den myten! In och prova destiny helt gratis så får du se

Medlem
Skrivet av Maddox:

Stadia är en tjänst där du behöver betala för att använda den och sen betala igen för att köpa spel som du kommer bli av med när Google väl drar ur pluggen. Men den ska bara vara beroende på din internet hastighet.

Du kommer kunna spela Cyberpunk utan problem på datorn du har nu även om det inte är bästa grafiken.

Du behöver INTE betala för att använda stadia.
Pro är som ps plus typ men du får fler spel

Medlem
Skrivet av Jhf:

Visst. De flesta i Sverige har väl det.

Dock kvarstår inputlagget. Ska man lägga 100+ timmar på ett spel så är det mer värt att ladda ner en patch på 5 minuter än att spela 100 timmar med inputlagg.

Helt okej att folk kör Stadia. Det finns ju även de som kör Opel.

Spelar du på konsol med handkontroll vanligtvis är det ingen skillnad i inputlag på stadia om man har rätt internet förutsättningar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

PC här med.
Rollspel eller ej, det är en shooter också, så sikta vill jag kunna göra på lättast möjliga sätt.
Var tvungen att köpa nytt chassi för att få plats med RTX3080-kortet, så passade på att gå över till vattenkylning och öka på lagringsutrymmet med en till SSD samtidigt under black week. Känner mig redo!

Medlem

Ska lira på PC men på nya 75 tums teven med 4k@120HZ med ett 3090 kommer bli awsome!

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Finns inget inputlag, dags att begrava den myten! In och prova destiny helt gratis så får du se

Jag provade.
Det är inte mycket, men tillräckligt för att jag ska känna av det på min 100/100 lina. Har en helt ny router också faktiskt så bör inte vara något fel.
Headshots är ganska frustrerande.
Verkar dock stabilare än sist jag provade, då gick det ner i upplösning mitt i spelet och höll på.

Medlem

PC med dosa tillbakalutad i soffan

Medlem

Mest hypade spelet på många år, finns risk för stor besvikelse. Finns ingen orsak att stressa, kommer avvakta tills jag sett recensioner och köpt en PS5 och XBox Series X. Kommer dock garanterat spela från soffan, vilket innebär konsol framför PC (har iofs en PC inkopplad till TV:n också, men den börjar bli till åren kommen).

Medlem
Skrivet av Hellspites:

En i9 9900k och själva psu är en be quiet! Dark Power Pro 11 1200W platinum 80+

Ja då är det ju verkligen inte för svag PSU eller CPU som flaskhalsar.
Jag kör 9700K och 850W Guld cert och har inte upplevt några stutters alls. Har inte kikat på en frametime graph men det känns väldans stabilt.
Jag har dock ett 3080.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Finns inget inputlag, dags att begrava den myten! In och prova destiny helt gratis så får du se

Haha skärp dig. Det har samma eller värre input lag än konsoler.

Medlem
Skrivet av Jhf:

Visst. De flesta i Sverige har väl det.

Dock kvarstår inputlagget. Ska man lägga 100+ timmar på ett spel så är det mer värt att ladda ner en patch på 5 minuter än att spela 100 timmar med inputlagg.

Helt okej att folk kör Stadia. Det finns ju även de som kör Opel.

Vilket input-lagg? Är din uppkoppling fine så måste du anstränga dig jävligt hårt för att märka skillnad mot en lokal maskin, till och med folk "i industrin" håller med https://www.penny-arcade.com/news/post/2020/10/26/i-played-so...

Sa du samma sak när Steam släpptes eller? "Ladda ner mina spel, näe fy fan, skiva är det som gäller, kör du Kia också eller?"

🧂🧂🧂


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Stadia är en tjänst där du behöver betala för att använda den och sen betala igen för att köpa spel som du kommer bli av med när Google väl drar ur pluggen. Men den ska bara vara beroende på din internet hastighet.

Du kommer kunna spela Cyberpunk utan problem på datorn du har nu även om det inte är bästa grafiken.

Stämmer inte alls. Snälla läs på lite innan du skriver saker. Stadia som tjänst är helt gratis att använda, du köper bara spelen och sen spelar du. Stadia Pro är frivilligt att betala för.

Microsoft drog ur pluggen på mixer, windows phone, wunderlist, zume, lumia mfl. Med din logik så kommer xbox snart att gå under och alla dina spel där också 😭 Väx upp.


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Jhf
Avstängd
Skrivet av cogiskart:

Vilket input-lagg? Är din uppkoppling fine så måste du anstränga dig jävligt hårt för att märka skillnad mot en lokal maskin, till och med folk "i industrin" håller med https://www.penny-arcade.com/news/post/2020/10/26/i-played-so...

Sa du samma sak när Steam släpptes eller? "Ladda ner mina spel, näe fy fan, skiva är det som gäller, kör du Kia också eller?"

🧂🧂🧂

Oj här var det upprörda miner. Vi har inte samma upplevelse helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Sitter med samma graffekort som dig men skall lira 2077 ändå.
3080kortet lär man ju få vänta på och det finns ju omspelningsvärde verkar det ju som.
Kör watchdogs och valhalla på medium utan problem så det lär ju flyta på i 2077 med.

Medium?
Kör Valhalla på Ultra utan problem, inte 100fps men runt 40-50 om jag minns rätt

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha skärp dig. Det har samma eller värre input lag än konsoler.

Inputlagg... i konsoler? När var hur?!

Medlem
Skrivet av Jhf:

Oj här var det upprörda miner. Vi har inte samma upplevelse helt enkelt.

Det är ju inte konstigt när du skriver skit som du inte har en aning om. Du vet det är tydligt!

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha skärp dig. Det har samma eller värre input lag än konsoler.

Kör du stadia via pc och har input lag är felet hemma hos dig snutteplutt

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Kör du stadia via pc och har input lag är felet hemma hos dig snutteplutt

Whatever you say, snutteplutt.

Skrivet av bulleboss:

Inputlagg... i konsoler? När var hur?!

Vad menar du?

Medlem
Skrivet av loerk:

Du skrev inputlagg i konsoler, då trodde jag i min enfald att du menar Playstation/xbox, men du kanske menar Stadia bara?
För stadia kan jag inte uttala mig om, då jag inte äger någon

Jhf
Avstängd
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är ju inte konstigt när du skriver skit som du inte har en aning om. Du vet det är tydligt!

Du vaknar på rätt sida

Medlem
Skrivet av loerk:

En gammal inaktuell video, du vet att stadia inte är statiskt. Prova det eller sluta prata om det.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

En gammal inaktuell video, du vet att stadia inte är statiskt. Prova det eller sluta prata om det.

Du behöver inte bli defensiv och sur för att någon poängterar att Stadia har input lag. Som sagt, skärp dig.
Kan inte tänka mig att speciellt mycket har ändrats under 4 månader. Länka gärna något som bevisar mig fel istället för att bete dig som en bebis.

Medlem
Skrivet av loerk:

Du behöver inte bli defensiv och sur för att någon poängterar att Stadia har input lag. Som sagt, skärp dig.
Kan inte tänka mig att speciellt mycket har ändrats under 4 månader. Länka gärna något som bevisar mig fel istället för att bete dig som en bebis.

Jag är inte sur. Får mer känslan av att ni som inte provat men hoppar på andra är lite rädda för framtiden

Jhf
Avstängd
Skrivet av DarkSvenn1002:

Jag är inte sur. Får mer känslan av att ni som inte provat men hoppar på andra är lite rädda för framtiden

Du får nog fel känsla då. Det är alltid lätt att projicera rädsla m.m. på folk som har en annan åsikt, och samtidigt projicera förnuft på sig själv. Men det faller tillbaka på dig.

Det handlar helt enkelt om att vi tycker att tjänsten är sub-optimal. Man kan jämföra med steam, som bara hade fördelar, rent tekniskt och bortsett från konsumentperspektivet, mot spel på skiva. Stadia har mest nackdelar, enligt väldigt många inkl. mig själv.

Men nog om detta off-topic-prat.

Dessutom kallar du folk för snutteplutt och beter dig allmänt som allanballan. Sluta med det.

Medlem

Det handlar inte så mycket om val. Jag har en Xbox One och det blir på den.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Du behöver INTE betala för att använda stadia.
Pro är som ps plus typ men du får fler spel

Känns som att folk har noll koll på Stadia men ändå pratar om hur dåligt det är.

1. Tjänsten är gratis, och du köper dina spel. Precis som du gör på PC, PS, XBOX, etc. Så svårt att förstå alla som gnäller över att man måste köpa sin spel...ja det måste du? Det hade du väl ändå måst göra??....
2. Destiny 2 finns även att spela gratis.
3. Som PRO medlem kostar det 99kr/månad, men då får du gratis spel varje månad, samt bättre ljud och grafik, samt schyssta rabatter på spel då och då. Rätt lik PS PLUS och motsvarande hos XBOX.

Känns som att folk är rädda och bakåtsträvare på samma som som när Spåotify och Netflix kom. "Det kommer vara så dåligt ljud, ingen kommer vilja lyssna." "Bilden kommer vara så dålig och buffra hela tiden, kommer aldrig fungera!".

Det enda som är viktigt är vad gemene man vill spel på. Någon föredrar PC, en annan PS, en tredje XBOX, en fjärde mobil, etc

Och vissa föredrar Stadia, Geforce Now och andra montjänster.

Och allt detta är okej. Finns inget rätt eller fel. Men folk måste sluta racka ner på Stadia (utan att ens ha testat det) som om det är en sport "bara för att det är google".

Jhf
Avstängd
Skrivet av konsum:

Känns som att folk har noll koll på Stadia men ändå pratar om hur dåligt det är.

1. Tjänsten är gratis, och du köper dina spel. Precis som du gör på PC, PS, XBOX, etc. Så svårt att förstå alla som gnäller över att man måste köpa sin spel...ja det måste du? Det hade du väl ändå måst göra??....
2. Destiny 2 finns även att spela gratis.
3. Som PRO medlem kostar det 99kr/månad, men då får du gratis spel varje månad, samt bättre ljud och grafik, samt schyssta rabatter på spel då och då. Rätt lik PS PLUS och motsvarande hos XBOX.

Känns som att folk är rädda och bakåtsträvare på samma som som när Spåotify och Netflix kom. "Det kommer vara så dåligt ljud, ingen kommer vilja lyssna." "Bilden kommer vara så dålig och buffra hela tiden, kommer aldrig fungera!".

Det enda som är viktigt är vad gemene man vill spel på. Någon föredrar PC, en annan PS, en tredje XBOX, en fjärde mobil, etc

Och vissa föredrar Stadia, Geforce Now och andra montjänster.

Och allt detta är okej. Finns inget rätt eller fel. Men folk måste sluta racka ner på Stadia (utan att ens ha testat det) som om det är en sport "bara för att det är google".

Det är ingen som sagt att du inte får spela på Stadia. Du går en fajt som ingen bjudit upp till. Det har bara konstaterats att Stadia inte håller samma kvalité som spel installerade lokalt. Precis som att Netflix inte håller blueray-kvalité, och dessutom sänker bildupplösningen vid hög belastning (som under början av pandemin t.ex.)

Kör du gärna Stadia. Jag kör både spotify och netflix.

Skriv svar