En märklig dröm

Inaktiv
En märklig dröm

Jag vaknade precis av en lång framtidsdröm som var kryddad av "The Matrix" och solens undergång.

I min dröm så hade jag precis fyllt 25 år och när jag gick och la mig så fick jag en dröm om "jordens historia".

Min dröm i drömmen handlade om att man gick runt i en värld likt antarktis och i dagens nyheter stod det om om hur många år kvar det var tills att solens energi skulle försvinna. Det stod också dödssiffror på flera miljoner att flera städer utplånats.

Sen läste jag i en "Illustrerar vetenskap" om att forskare jobbar på underjordiska center närmare jordens kärna.

Sen hoppade drömmen och jag vaknade upp där i det underjordiska centret som stod i tidningen.

Då jag kopplade jag levt mitt "riktiga liv" likt Matrix i 25 år och att solens undergång hade skett för längesedan.

Jag blev lite intresserad av detta av min dröm, finns det någon bok som handlar om hur vi klarar oss när solen går under?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Utan solen klarar vi oss inte. Så enkelt är det.

Medlem

Och solen kommer slockna. Ett faktum! Vad hade du för känslor i drömmen. Blev du rädd på vissa ställen och lättad på vissa?

Medlem

Vad jag har hört och läst så stiger solens yttemperatur konstant och om ca en miljard år kommer det vara så varmt att flytande vatten inte längre kan existera på jorden. Några miljarder år senare kommer solen att svälla upp till en röd jätte vilken antingen kommer att svälja jorden eller ändra dess omloppsbana. Till sist kommer den att sjunka ihop igen och sluta sina dagar som en vit dvärg.

Så förutsett att det fortfarande finns människor (vilket är ganska osannolikt) så är det nog tyvärr kört för oss.

Medlem

"Så förutsett att det fortfarande finns människor" haha. Kanske harrison ford gömde sig i ett kylskåp.

Medlem
Skrivet av nils45:

"Så förutsett att det fortfarande finns människor" haha. Kanske harrison ford gömde sig i ett kylskåp.

Ehm, jag förstår inte. Ska Harrison Ford ligga i ett kylskåp i några miljarder år?

Medlem

Får vara ett jäääävligt stort kylskåp med mat isåfall


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Han syftar väl på Indiana Jones? I den förra filmen Gömmer sig Ford i ett kylskåp när han blir atombombad och självklart överlever han!

Jag tror inte människan behöver oroa sig för solen. Det mest troliga är att vi redan är utdöda, men om vi fortfarande lever så lever vi nog inte på jorden... Snarare på diverse andra planeter och solsystem.

Medlem

They're gonna build a brand new planet, theyre gonna leave for another world

-- The Soundtrack of Our Lives


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Vi skapar en måne (inte en måne en rymdstation!) med hela jordens resurser, och så åker vi omkring i rymden med massa inbyggda eko system så att vi klarar oss.

Medlem

Är rätt säker på att vi kommer hitta en lösning, Så fort vi kan resa långt in i rymden så kommer vi förflytta oss och förbruka alla naturesurser och sedan förflytta oss igen.

Medlem

men problemet är att beboeliga planeter...om vi ens hittat någon än...ligger ex antal ljusår bort! så även om forskarna säger "åh men gud bah! fan va najs! vi hittade en äntligen! :D...så måste vi hitta ett relativt säkert sätt att ta oss dit...

och sen är det ex antal problem på vägen, för vi lär måsta ta det i etapper för att bränslet lär inte räcka om vi inte har fått fart på fusion då det ger enorma energimängder på minimala resurser. och gud vad jag spårar iväg nu
(btw, varför säger jag gud flera gånger då det enligt mig inte finns en ppm's chans att han existerar)


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

den dagen solen går sönder/exploder/osv så kommer jag ligga vid en skön strand på någon flashig planet i alpha centauri

Medlem

Väldigt intressant det där med att vi försöker hitta ett ställe att bo på. Jag menar, våra kroppar är till för att kunna fungera på en sådan miljö som vi har här, på alla sätt och vis. Att hitta ett ställe och sedan framkalla en fungerande livsmiljö för oss att vistas i låter ostabilt och onormalt.

Medlem

hört talas om kläder? sen så är det ju just så att vi måste hitta en planet med "vårt" klimat (beboelig) för det går ju inte att slå sig ner på en planet med 200grader på dan och -200grader på natten


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Och solen kommer slockna. Ett faktum! Vad hade du för känslor i drömmen. Blev du rädd på vissa ställen och lättad på vissa?

Jag tyckte drömmen kändes verklig så den var ganska obehaglig. Tyckte det kändes så självklart att man levt i en virtuell värld i 25 år.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Konsoll ägare får betala 600 kr, pc spelare 400. Men Simpo får en Fallout 3 upplevelse gratis när han sover. Livet är inte rättvist.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar